رایحه دیجیتال: بازار 1.2 میلیارد دلاری که برای نوآوری آماده شده است
برای جذب مشتریان امروزی، 63% از آنها میخواهند تجربههای چندحسی داشته باشند، شرکتها برای توسعه فناوری جدیدی که حواس را قلقلک میدهد، صف میکشند.
مرز بعدی آنها؟ بینی ما.
بازار عطرهای دیجیتال 1.2 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. /a> در سال 2023، و تا پایان دهه دو برابر خواهد شد.
منبع: بازارها و بازارها
نوآوران اولیه شامل spinoff Google Osmo میشوند که هدف آن ایجاد حس بویایی به رایانهها است. و Moodify، توسعهدهنده فناوری تجربه رایحه.
چرا مهم است
بر خلاف بینایی و صدا که توسط بخش منطقی یعنی قشر مغز پردازش میشوند، بو توسط بخش احساسی مغز پردازش میشود.
این بدان معناست که هر برندی که به طور موفقیت آمیزی سهم مشتریان را جلب کند، خط مستقیمی به قلب و ذهن آنها خواهد داشت.
بیایید به چند فرصت نگاه کنیم.
فرصت های تجاری در فناوری بوی دیجیتال
1. دستگاه پخش بو با هوش مصنوعی
به عنوان عاشق ویدیوهای Mukbang – که در آن پخشکنندهها غذا را روی دوربین میخورند– من پول خوبی برای دستگاهی پرداخت میکنم که بو را بر اساس محتوای صفحه پخش میکند.
تصور کنید خرس را تماشا میکنید در حالی که همه چیزهای خوب را استشمام میکنید.
بله آشپز. منبع: Reddit
با کمک هوش مصنوعی، این دستگاه میتواند اطلاعات بویایی فراوانی را از غذاهای محبوب بیاموزد و ذخیره کند، و سپس از تشخیص بصری برای شناسایی مولکولهای بویایی استفاده کند.
البته این ممکن است فراتر از غذا باشد:
- خرید اجتماعی: تقریباً نیمی از از کاربران رسانههای اجتماعی هنگام پیمایش، بهطور ناگهانی چیزی خریدهاند – و این فقط از طریق بینایی و صدا است. اگر رایحه را به شبکه اجتماعی اضافه کنید یا تبلیغات در جریان، برای همه ما تمام خواهد شد.
- واقعیت گسترده (XR): رایحه بخش مهمی از 62.9 میلیارد دلار بازار XR. دستگاههایی مانند این یکی از OVR در حال دیجیتالی کردن عطر برای بهبود تجربههای VR هستند.< /li>
2. بینی های الکترونیکی برای سلامت
از طرف دیگر، میتوانید روی تشخیص بو تمرکز کنید و به .
E-nose یک دستگاه حسگر است که بوها را دریافت و پردازش می کند، با کاربردهای گسترده ای مانند:
🥬 نگهداری غذا
🚫 تشخیص ماده/گاز سمی
🩺 پیشگیری و تشخیص بیماری
در میان آنها، موارد استفاده از سلامتی و تندرستی قبلاً افزایش یافته است:
- Koniku 38.6 میلیون دلار برای ساخت «سایبورگهای بو» که بیماریها را تشخیص میدهند جمعآوری کرد
- ماه گذشته، Noze دریافت شد 1.3 میلیون دلار برای ساخت دستگاه تنفس سنج سل با استفاده از تراشه معطر
می توانید دستگاه های بینی الکترونیکی قابل حمل و مقرون به صرفه را برای استفاده مصرف کنندگان بسازید، مانند تشخیص زودهنگام بیماری های زنانه، عفونتهای ادراری یا حتی بیماریهای مقاربتی – احتمالاً ایمنتر از آپلود عکسهای خصوصیتان در یک برنامه.
یا، یک نرمافزار کاربرپسند بسازید که دادههای بینی الکترونیکی را به روشی واضح و عملی تجسم میکند. از هوش مصنوعی برای ارائه بینش ها و توصیه های بهداشتی شخصی بر اساس آن خواندن ها استفاده کنید.
3. شراکت با مشاغل آجر و ملات
بازاریابی عطر روند جدید داغ در خردهفروشی است ، به دلایل خوب — 74٪ مشتریان به یک به دلیل بو ذخیره کنید.
میتوانید با کسبوکارهای فیزیکی روی استفاده از رایحه برای بهبود تجربه مشتری خود کار کنید. چند ایده:
👩🔬 مشاوره بویایی: مالک بخش داده بازاریابی عطر باشید و به صاحبان کسب و کار کمک کنید تا استراتژی متناسب با مخاطبان خاص خود را اجرا کنند. راهحلهای فنی رایحهسازی را تحقیق کنید تا به آنها کمک کنید تا در بودجه باقی بمانند، و تأثیر تجاری/ROI پس از اجرا را تجزیه و تحلیل کنند.
🧰 سرویس ماشینها: دستگاه بویایی یک 18.6 میلیارد دلار بازار جهانی. در فضاهای تجاری بزرگ، آنها نیاز به نصب و نگهداری حرفه ای دارند. اگر صاحب کسب و کار تهویه مطبوع هستید، نصب و نگهداری پخشکننده بوی HVAC را به خدمات خود اضافه کنید.
💺Go Niche: دستگاهها یا سیستمهای معطر خود را توسعه دهید و آنها را به مشتریان تجاری خاص بفروشید. به هواپیما، سفرهای دریایی، سینما، مطب های درمانی یا حتی کلینیک های دندانپزشکی فکر کنید. (برای دادن بوی مثبت به آن بازدیدهای وحشتناک).
سایر امکانات
Osmo 60 میلیون دلار برای آموزش رایانه ها برای «خواندن، نقشهبرداری و نوشتن» دادههای رایحه، مانند بینایی و صدا.
این یک هدف بلندپروازانه است، اما زمانی که آن اتفاق بیفتد (احتمالاً زودتر از آنچه ما فکر میکنیم)، مجموعهای از ایدههای تجاری آیندهنگر نیز ظاهر میشوند – مانند هدایای دیجیتالی که حاوی خاطرات عطر هستند، یا Spotify برای بویهای سفارشی از افراد مشهور مورد علاقه شما.< /p>
من حتی میتوانم یک برنامه دوستیابی مبتنی بر رایحه را تصور کنم که به کاربران اجازه میدهد قبل از ملاقات شریک بالقوه او را حس کنند.
آشکار به نظر می رسد؟ به من گوش کن.
بوییدن در ارتباطات اجتماعی و ارتباط. ما اکنون بیشتر زندگی خود را آنلاین می گذرانیم، بنابراین یک شکاف برای این ارتباط عاطفی وجود دارد. و ما از قبل نقشی را که فرمون ها در عشق بازی می کنند، می دانیم. بنابراین چه افرادی را دوست داشته باشید که بوی خوبی در فضای باز، یا یک باشگاه عرقریز، ممکن است فقط در اولین بو در آینده نزدیک
منبع:hubspot