نحوه شبکه سازی از راه دور در فروش [+ نکات]
کار از راه دور میماند. مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید، یادگیری نحوه ایجاد روابط در یک محیط مجازی ضروری است. این امر به ویژه برای کسانی که در بخش فروش کار می کنند، که در طول زمان به ایجاد رابطه متکی است، بسیار مهم است.
چه کار مشترک مجازی، شرکت در کنفرانسهای آنلاین یا تعامل با مخاطبین در رسانههای اجتماعی را ترجیح میدهید، راههای بیشماری وجود دارد که میتوانید اطمینان حاصل کنید که در حال ساختن شبکه و پیشرفت شغلی خود در حین کار از راه دور هستید.
در این پست، استراتژیها، نکات و تکنیکهای عملی شبکهسازی از راه دور را که امروز میتوانید به کار ببرید، خواهید آموخت.
نحوه شبکهسازی از راه دور
4 نکته برای شبکهسازی از راه دور
3 ابزار شبکه از راه دور
نحوه شبکه از راه دور
شبکه از راه دور چیزی فراتر از ارسال پست در لینکدین است. در حالی که به حداکثر رساندن حضور اجتماعی شما مفید است، شما به یک استراتژی قوی برای ایجاد یک شبکه پر رونق از خانه نیاز دارید. این 10 مرحله را برای ارتقاء سطح دنبال کنید.
1. در رویدادهای شبکه از راه دور شرکت کنید.
رویدادهای شبکه از راه دور به شما کمک می کند تا از راحتی خانه خود با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید. حضور در این رویدادها می تواند رایگان یا پولی باشد. میتوانید کنترلهای راه دور را با فرصتهای شبکهسازی عمومی یا تمرکز ویژه، مانند موقعیت جغرافیایی، نقش شغلی، صنعت یا موضوع پیدا کنید.
همچنین انواع رویدادهای شبکه از راه دور وجود دارد ، از جمله جلسات درونگرا، رویدادهای مربیگری، میزگردها، و رویدادهای شبکه سرعت.
میتوانید این رویدادها را با استفاده از:
پیدا کنید
- جستجوی ذکر در انجمن ها و انجمن های صنعتی. همچنین می توانید در این گروه ها پیشنهاداتی را بخواهید.
- اجرای جستجوی Google با “موضوع/صنعت” و رویداد شبکه.
- در حال جستجوی رویدادها در Eventbrite یا Meetup.
2. شبکه خود را در LinkedIn بسازید.
LinkedIn یکی از بهترین پلتفرمها برای شبکهسازی از راه دور است — بهویژه توسعه.
در اینجا یک فرآیند 4 مرحلهای ساده برای استفاده از این پلتفرم وجود دارد.
مرحله 1. یک ایجاد کنید.
روی نمایه خود با دقت کار کنید. این همان چیزی است که اتصالات احتمالی شما هنگام تصمیم گیری در مورد ارتباط با شما در نظر می گیرند.
مطمئن شوید که یک هد شات حرفه ای، یک عنوان واضح و یک بخش قوی «درباره» دارید. علاوه بر این، تجربیات، مهارتها و تأییدات شما باید منعکس کننده اعتبار و تخصص شما در صنعت شما باشد.
مرحله 2. فهرستی از اتصالات احتمالی ایجاد کنید.
برخی از راههای یافتن ارتباطات بالقوه عبارتند از: استفاده از قابلیت جستجو، مشاهده صفحات فارغالتحصیلان، جستجوی افرادی که در سازمانهای خاصی کار میکنند، و بررسی افرادی که ارتباطات فعلی شما دنبال میشوند. فهرستی از افراد در این گروهها تهیه کنید که بیشتر علاقهمند به ارتباط با آنها هستید.
مرحله 3. درخواستهای اتصال شخصیشده را ارسال کنید
LinkedIn یک ویژگی ارتباطی مفید ارائه میدهد که به کاربران اجازه میدهد یک یادداشت به درخواستهای اتصال پیوست کنید. میخواهید مطمئن شوید که همیشه این کار را انجام میدهید.
در این یادداشت، میخواهید به گیرنده بگویید که کی هستید، چگونه او را پیدا کردهاید، و چرا میخواهید با او ارتباط برقرار کنید.
مرحله 4. درخواست های پذیرفته شده را پیگیری کنید
هنگامی که کسی درخواست اتصال شما را پذیرفت، مطمئن شوید که یک پیام بعدی برای تشکر از او و ادامه مکالمه ارسال میکنید.
3. از طریق ایمیل با اتصالات احتمالی ارتباط برقرار کنید.
برای ایجاد شبکه از راه دور از طریق ایمیل، ابتدا باید لیستی از اتصالات احتمالی ایجاد کنید. سپس، آدرس ایمیل آنها را با استفاده از ابزارهایی مانند VoilaNorbert یا شکارچی).
منبع تصویر
هنگامی که این لیست را دارید، دو راه برای ارتباط با اتصالات احتمالی از طریق ایمیل وجود دارد:
- دسترسی سرد، یا تماس بدون ارتباط قبلی.
- ارتباط صمیمانه، یا ارتباط با افرادی که قبلاً شما را میشناسند یا میشناسند.
ارتباط گرم مؤثرتر است، بنابراین هدف شما این است.
هدف در اینجا ایجاد آشنایی با یک ارتباط بالقوه از طریق یک ارتباط متقابل است. اگر ارتباط متقابلی ندارید، باید قبل از تماس با ایمیل خود، روی تعامل با مشتری احتمالی تمرکز کنید.
اگر مجبورید یک ایمیل سرد، در اینجا چند نکته وجود دارد:
- گیرنده را با نام خطاب کنید.
- پیام را شخصی کنید.
- شواهدی را نشان دهید که ارزش ارتباط با آن را دارید.
- یک سوال واضح داشته باشید.
4. کار مشترک مجازی را امتحان کنید.
کار مشترک مجازی به شما امکان می دهد به صورت مجازی با افراد دیگر کار کنید.
این می تواند به سادگی یک تماس زوم یا به اندازه فضای کاری Sococo پیشرفته باشد که کاربران را در یک دفتر سنتی شبیه سازی و ردیابی می کند. چیدمان طبقه.
منبع تصویر
این جلسات بسته به ترجیحات شرکتکنندگان میتواند به روشهای مختلف ساختاربندی شود. به عنوان مثال، برخی از جلسات ممکن است شامل “وقفه” باشد که در آن شرکت کنندگان می توانند آزادانه با هم تعامل داشته باشند. سایر موارد ممکن است فقط شامل جلسات قبل و بعد از “چت” باشند.
برای یافتن فرصتهای همکاری مجازی، دعوتنامهای را در رسانههای اجتماعی یا انجمن/جمعی که به آن تعلق دارید باز کنید. علاوه بر این، میتوانید شخصاً با افرادی در شبکه خود ارتباط برقرار کنید و دعوتهای باز را برای سایر افراد در شبکه خود ارسال کنید.
5. عضو فعال انجمن ها و انجمن های صنعتی شوید
در انجمنها و انجمنهای صنعتی، شرکتکنندگان میخواهند با سایر افراد در صنعت شما تعامل داشته باشند و در مورد حوزه تخصصی شما اطلاعات کسب کنند.
به این ترتیب، هنگام شرکت در این انجمن ها، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- از قوانین و مقررات تعیین شده توسط ناظران پیروی کنید.
- به موضوع بحث پایبند باشید (در غیر این صورت بیان شده است).
- از “هرزنامه” کردن انجمن با محتوای تبلیغاتی خودداری کنید.
- ارائه مقدار ثابت.
- گفتمان محترمانه را حفظ کنید – حتی زمانی که اختلاف نظر دارید.
در اینجا چند مکان برای یافتن انجمنها و انجمنها وجود دارد:
- گروه های فیس بوک.
- Reddit.
- Quora.
- جستجوی Google.
- گروه های LinkedIn.
6. در کنفرانس ها و وبینارهای مجازی
شرکت کنید
رویدادهای صنعت مجازی، مانند کنفرانسها، وبینارها، و اجلاس سران، میتوانند فرصتهای خوبی برای ایجاد شبکه در صنعت شما فراهم کنند.
در اینجا چند نکته برای استفاده حداکثری از این رویدادها وجود دارد:
- به اشتراک بگذارید که از قبل در این رویداد شرکت خواهید کرد. سپس می توانید با افراد دیگری که شرکت خواهند کرد ارتباط برقرار کنید.
- در طول رویداد در بحثها و فعالیتها شرکت کنید،
- بعد از رویداد با سایر شرکت کنندگان تماس بگیرید.
نکته حرفه ای: سعی کنید در رویدادهای مجازی شرکت کنید که امکان مشارکت مخاطبان را فراهم می کند. فرصتهای تعامل و شبکهسازی با میزبانها و شرکتکنندگان، ارزش بیشتری را فراهم میکند.
7. در فضاها و مکالمات مربوطه توییتر شرکت کنید
تویتر می تواند برای شبکه های مجازی بسیار قدرتمند باشد. در اینجا چند راه برای استفاده از این پلتفرم وجود دارد.
فضاهای توییتر
فضاهای توییتر به کاربران امکان می دهد مکالمات صوتی زنده داشته باشند. برای استفاده از این ویژگی میتوانید یک «فضا» ایجاد کنید یا به «فضا» بپیوندید.
مطمئن شوید که در فضاهای مرتبط شرکت می کنید و فقط زمانی صحبت کنید که ورودی ارزشمندی داشته باشید. علاوه بر این، میتوانید اتصالات احتمالی را در فضاهایی که به آن ملحق میشوید، یادداشت کنید.
پیام های مستقیم
این بسیار شبیه به راه رفتن با کسی در یک رویداد شبکه است. به همین ترتیب، هنگام ارسال یک پیام مستقیم (DM) مطمئن شوید که به گرمی نزدیک شوید، پیام خود را شخصی کنید و ارزش ارائه دهید.
درگیر شدن در پست ها و موضوعات
یک راه عالی برای “گرم کردن” یک ارتباط بالقوه، درگیر شدن با محتوای آنها قبل از تماس اولیه است.
برای انجام این کار، فهرستی از افرادی که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید ایجاد کنید و با اشتراکگذاری و/یا نظر دادن، آهنگ منظمی برای درگیر شدن با محتوای آنها ایجاد کنید.
8. به گروه های مغز متفکر مجازی بپیوندید.
گروه مغز متفکر یک گروه مربی همتا است.
معمولاً این گروهها از شما میخواهند که معیارهای خاصی را برای عضویت داشته باشید. علاوه بر این، برخی از این گروهها فقط دعوتشده هستند. ممکن است به کسی نیاز داشته باشید که دعوتنامه ای برای پیوستن شما به گروه ارسال کند.
با این حال، اگر بتوانید به یک مغز متفکر بپیوندید، این می تواند یکی از موثرترین فرصت های شبکه مجازی باشد. این جلسات غالباً گروههایی با تمرکز باورنکردنی هستند که برای کمک به هر یک از اعضا برای بهرهمندی از تخصص، شبکه و حرکت گروه طراحی شدهاند.
میتوانید گروههای مغز متفکر را در Meetup.com، با اجرای جستجوی Google، و با پرس و جو از افراد در صنعت خود پیدا کنید.
9. رویدادهای شبکه مجازی زنده خود را تنظیم کنید.
اگر نتوانید رویدادهای شبکه ای را پیدا کنید که نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده کند، چه؟ خود را ایجاد کنید.
بر خلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، این استراتژی را می توان با یا بدون مخاطب فعلی استفاده کرد.
اگر یک شبکه موجود دارید، بسیار ساده است. به سادگی رویدادی ایجاد کنید با استفاده از راه حل هایی مانند Zoom یا Airmeet. سپس می توانید برای افراد موجود در شبکه خود دعوت نامه ارسال کنید.
اگر شبکه گسترده ندارید، می توانید رویدادهای شبکه مجازی داخلی را برای افراد در تیم، بخش یا سازمان خود ایجاد کنید.
در طول این رویداد، میتوانید فعالیتها و جلساتی ایجاد کنید که به شرکتکنندگان اجازه میدهد روابط را عمیقتر کنند.
10. سعی کنید در معرض رسانه قرار بگیرید.
قرار گرفتن در معرض اشاره های مطبوعاتی به طور بالقوه می تواند شبکه شما را به طور نجومی گسترش دهد.
افراد در همه صنایع میخواهند با مقامات در فضای خود ارتباط برقرار کنند، هم برای برداشتهای روشنگرانهشان در مورد مسائل صنعت و هم برای همکاریهای احتمالی در آینده.
این چیزی است که باعث میشود انتشار نام شما از طریق مطبوعات راهی عالی برای ایجاد ارتباطات جدید باشد. وقتی ارتباطات آینده نگر ببینند که رسانه ها شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند، لایه جدیدی از اعتبار به شما می دهد.
یک راه آسان برای شروع با این استراتژی، ثبت نام در Help a Reporter Out (HARO) به عنوان یک منبع خبره در فضای شما.
4 نکته برای شبکه سازی از راه دور
وقتی نوبت به شبکهسازی از راه دور میرسد، با ایجاد یک استراتژی شروع کنید. سپس، برای یافتن رویکردی که برای شما طبیعیتر است، آزمایش کنید.
اگر تازه شروع کرده اید، این چهار نکته را امتحان کنید.
1. با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مفید، فرصت های شبکه را جذب کنید.
داشتن بانکی از محتوای چشمگیر و معتبر میتواند پایهای برای تلاشهای شبکه از راه دور شما باشد.
با ایجاد محتوای مرتبط با صنعت خود، خود را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کنید. این می تواند از طریق وبلاگ، پلتفرم های اجتماعی یا انجمن ها باشد. با ایجاد محتوایی که به سؤالاتی پاسخ می دهد که مشتریان بالقوه و همتایان شما باید بپرسند، می توانید تخصص خود را نشان دهید و قابلیت تشخیص را ایجاد کنید.
علاوه بر این، از تبلیغ محتوایی که خودتان ایجاد نکرده اید نترسید. اگر محتوای متفکرانهای را آنلاین میبینید، آن را در پروفایل رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. نکته اصلی این استراتژی مشخص این است که هم بتوانید محتوای معنادار را به تنهایی ایجاد کنید و هم تشخیص دهید که دیگران چه زمانی آن را تولید می کنند.
2. ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای قانع کننده با ارزش بالا در طول اطلاع رسانی اولیه.
یکی از رازهای شبکه سازی موثر ارائه ارزش. در شبکه های راه دور، این امر به ویژه مهم است.
یک عبارت قدیمی وجود دارد که می گوید: “اگر نمی توانید خوش تیپ باشید، بهتر است خوش دست باشید.” در دنیای شبکه های از راه دور، این احتمالاً چیزی شبیه به این است: “اگر نمی توانید شخصاً جذاب باشید، بهتر است به صورت آنلاین مفید باشید.”
در فضاهای مجازی، اغلب انعطافپذیری یکسانی برای راحت کردن افراد با مکالمه طبیعی ندارید، بنابراین باید با ابزارهای مفید جبران کنید.
اشتراکگذاری محتوای مفید با بینش ارزشمند و توصیههای عملی مکانی عالی برای شروع است.
3. در انجمنهای مرتبط با صنعت و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ارزش ارائه دهید.
همانند نکات قبلی، استراتژی شما در اینجا ارائه ارزش است.
با پیدا کردن تالارهای گفتگوی آنلاین مختص صنعت یا حوزه تخصصی خود شروع کنید و حضور فعال خود را در آنها حفظ کنید.
وقتی افراد مشکلات یا سؤالاتی دارند که در حیطه تخصص شما قرار دارد، به آنها توجه کنید. بهعلاوه، اگر محتوایی دارید که میتواند مشکل پوستر را حل کند، آنها را نیز به اشتراک بگذارید.
داشتن یک نمایه کاملاً منسجم و با ظاهر بالغ در هر یک از این پلتفرمها بخش کلیدی این فرآیند است. ممکن است برای برخی از افراد دریافت مشاوره حرفه ای درباره فروش دستگاه های پزشکی در توییتر از شخصی بدون عکس نمایه و دسته @partyboyy2003 سخت باشد.
4. سعی کنید در طول تعاملات رباتیک به نظر نرسید
اگر میخواهید یک مکالمه معنیدار با یک ارتباط بالقوه شروع کنید، باید یک تماس شخصی به ارتباط اولیه خود اضافه کنید.
اگر با الگوی درخواست معمولی یا برخی پیامهای کوکیبرش و تکاندازه وصل شوید، خود را کوتاه میفروشید.
هنگام ارسال درخواست، پیامهای شخصیسازی شده بنویسید. بگذارید ارتباطتان بداند که شما کی هستید و چگونه شما را می شناسند. از آنجا همه چیز را باز نگه دارید.
درباره برخی محتواها یا مشاوره در مورد مسائل خاصی که ممکن است با آن مواجه باشید، بازخورد بخواهید. در مورد اینکه چرا و چگونه باید هر دو با هم همکاری کنید بحث کنید. یک بحث دوستانه در مورد کسب و کار یا شغل فردی آنها شروع کنید.
تحمیل کننده یا غیرشخصی نباشید. در هسته خود، شبکه در مورد شروع یک گفتمان سازنده دو طرفه است. صمیمی باشید و با شرایط منطقی و دوستانه شروع کنید. درباره آنها بیاموزید، و به احتمال زیاد، آنها می خواهند درباره شما بیاموزند.
3 ابزار شبکه از راه دور
1. LinkedIn
منبع تصویر
LinkedIn یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که برای کمک به حرفه ای ها برای رشد شبکه خود، یافتن فرصت ها و ماندن در صدر آخرین اخبار صنعت خود طراحی شده است.
برخی از راههایی که میتوانید در LinkedIn شبکهسازی کنید عبارتند از:
- ارسال «دعوتهای اتصال» به افراد در صنعت شما.
- ایجاد روابط با تعامل با محتوا در پلتفرم.
- بهینه سازی نمایه خود برای قابلیت شناسایی.
نکته حرفه ای: ایجاد محتوا در لینکدین می تواند یک استراتژی قدرتمند برای رشد ارگانیک شبکه شما باشد. این به شما امکان میدهد فرصتهای شبکهای «داخلی» را با بهبود دید و اعتبار در صنعت خود جذب کنید.
قیمت: رایگان
2. Slack
منبع تصویر
Slack یک ابزار همکاری از راه دور است. برای استفاده از این پلتفرم برای شبکهسازی از راه دور، میتوانید شروع کنید یا از شما دعوت شود به یک «فضای کاری» بپیوندید. این فضاهای مجازی از کانالها یا رشتههایی که به موضوعات خاصی اختصاص داده شدهاند، تشکیل شدهاند.
وقتی عضو یک فضای کاری شدید، میتوانید:
- رشتهها را ایجاد یا نظر دهید.
- پیام خصوصی برای سایر اعضای یک کانال ارسال کنید.
- فایل ها را برای سایر اعضای یک کانال ارسال کنید.
و خیلی چیزهای دیگر.
نکته حرفه ای: یک راه عالی برای برجسته شدن در یک کانال، اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند است. اگر این محتوا اصلی و/یا بر اساس تجربه شخصی باشد، امتیاز جایزه.
قیمت: رایگان
3. خانه باشگاه
منبع تصویر
Clubhouse یک پلت فرم شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است که به کاربران اجازه میدهد در اتاقهای مجازی به بحث بپردازند و/یا به آن بپیوندند.
در اینجا چند راه برای رشد شبکه خود با استفاده از Clubhouse وجود دارد:
- با ایجاد نمایه ای شروع کنید که به وضوح نحوه و مکان ارتباط با شما را توضیح می دهد.
- اگر شبکه یا مخاطبی دارید، اتاقی ایجاد کنید.
- اگر این کار را نمی کنید، به دنبال فرصت هایی برای میزبانی مشترک یک بحث در یک اتاق موجود باشید.
- اگر میخواهید به اتاقها بپیوندید، حتماً شرکت کنید و در بحثها مشارکت کنید.
نکته حرفه ای: در صورت امکان، سعی کنید تعاملات خود را خارج از پلتفرم گسترش دهید. یک راه ساده برای انجام این کار این است که بلافاصله پس از پایان مکالمه، درخواستهای اتصال رسانههای اجتماعی به دیگر شرکتکنندگان را پیگیری کنید.
قیمت: رایگان
شبکه حرفه ای خود را از هر کجا رشد دهید
اگرچه ممکن است کمی طول بکشد که به آن عادت کنید، تسلط بر هنر شبکه سازی از راه دور می تواند دارایی عظیمی برای کسب و کار شما باشد. با اجرای حتی یکی از روشهایی که در بالا توضیح داده شد، میتوانید شبکه خود را در سطح جهانی گسترش دهید — مهم نیست در کجای جهان هستید.
علاوه بر این، با ابزار و دانش مناسب، این فرآیند میتواند بدون عارضه، بدون درد و لذتبخش باشد.
منبع:hubspot