رهبری تطبیقی: چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم

رهبری تطبیقی: چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم

تحرک اهداف درآمد. پیمایش مقررات جدید با رقابت شدید مواجه است. در محیط کسب و کار امروزی که به سرعت در حال تحول است، کارآفرینان چگونه می توانند به طور مستقیم با این چالش ها مقابله کنند؟

رهبری تطبیقی، سبکی از رهبری منعطف، روشی پویا و مؤثر برای غلبه بر این موانع ارائه می دهد. همچنین رضایت شغلی، مشارکت کارگر، انعطاف پذیری کسب و کار و موارد دیگر را افزایش می دهد.

فهرست مطالب:

نظریه رهبری تطبیقی ​​چیست؟

نظریه رهبری تطبیقی ​​مدلی است که نیاز رهبران را به انعطاف پذیری و انعطاف پذیری در محیط های پیچیده و سریع تشخیص می دهد. رهبری تطبیقی ​​که توسط استادان هاروارد مارتی لینسکی و رونالد هایفتز ابداع شده است رویکردی غیرسنتی برای مدیریت دارد و از ثبات به نفع انعطاف پذیری اجتناب می کند.

رهبران تطبیقی:

  • عدم قطعیت را در آغوش بگیرید
  • از اشتباهات آنها درس بگیرید
  • استراتژی های آنها را به روز کنید
  • به چالش‌های جدید با ذهنی باز پاسخ دهید

چارچوب رهبری تطبیقی

چهار A، توسعه توسط Harvard Business Review، شامل چارچوبی مفید برای درک بهتر رهبری تطبیقی ​​است. آنها عبارتند از:

  • پیش‌بینی: چگونه می‌توانیم برای چالش‌ها، روندها و نیازهای آینده آماده شویم؟
  • بیان: چگونه می‌توانیم این مسائل را توضیح دهیم و از درک آن اطمینان حاصل کنیم؟
  • انطباق: چگونه می‌توانیم پیوسته یاد بگیریم و با تغییرات سازگار شویم؟
  • پاسخگویی: چگونه می توانیم از شفافیت در تصمیم گیری و رهبری اطمینان حاصل کنیم؟

فرآیند شرکت نرم‌افزار فرضی زیر را در طی چهار A در نظر بگیرید.

شرکت پیش‌بینی می‌کرد یک رقیب مشتریانش را به دلیل قیمت‌های پایین‌تر پیشنهاد می‌دهد. رهبران شرکت تأثیر بالقوه این موضوع را بر تجارت خود، از جمله درآمد بالقوه و از دست دادن سهم بازار، بیان کردند.

سپس، با ارائه بسته‌ای با قیمت پایین‌تر با زنگ‌ها و سوت‌های کمتر برای مشتریان آگاه‌تر از قیمت، تطبیق دادند. برای حفظ مسئولیت‌پذیری ، آنها با مشتریان در مورد تغییر، دلیل ایجاد آن و اهدافشان برای حمایت بهتر از آنها ارتباط برقرار کردند.

اصول رهبری تطبیقی

لینسکی و هایفتز چهار اصل اصلی را برای رهبری تطبیقی ​​ایجاد کردند: هوش هیجانی، عدالت سازمانی، شخصیت و توسعه.

1. هوش هیجانی

هوش عاطفی توانایی شناسایی، مدیریت و احساسات خود را تجزیه و تحلیل کنید این به معنای داشتن حس آگاهی، هم از احساسات خود و هم از دیگران است. هوش هیجانی حول پنج ویژگی کلیدی می چرخد:

  • خودآگاهی: برای تشخیص احساسات خود و احساس دیگران
  • خود تنظیمی: برای مدیریت احساسات خود در برابر تصمیم گیری های تکانشی
  • انگیزه: ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف و رسیدن به نقاط عطف
  • همدلی: برای درک احساسات، انگیزه ها و دیدگاه های دیگران
  • مهارت های اجتماعی: گوش دادن موثر و پاسخ مناسب

هوش عاطفی شما را قادر می‌سازد تا روابط قوی‌تری با دیگران ایجاد کنید، که یکی از جنبه‌های ضروری رهبری تطبیقی ​​است.

2. عدالت سازمانی

عدالت سازمانی راهی برای ارزیابی مثبت بودن و عادلانه بودن فرهنگ یک سازمان است. به عنوان مثال، یک شرکت با عدالت سازمانی قوی، با کارگران منصفانه رفتار می کند، یک محیط کاری مثبت ایجاد می کند و نتایج عادلانه را برای کارکنان تضمین می کند. در محل کار، به نظر می رسد:

  • ترفیع کارکنان بر اساس عملکرد (به جای طرفداری)
  • ایجاد یک محیط امن برای ارائه بازخورد به رهبری
  • حفظ سیاست های محل کار برای محافظت از کارکنان در برابر تبعیض

رهبری تطبیقی ​​به معنای تحمل طوفان ها و سازگاری با تغییرات است. عدالت سازمانی با توانمندسازی کارکنان برای ارائه ایده‌های خود، مقابله با مشکلات و ریسک‌های حساب شده، به پرورش این نوع رهبری کمک می‌کند.

3. شخصیت

رهبران انطباق‌پذیر به ویژگی‌های شخصیتی خوب مانند صداقت و صداقت نیاز دارند. وقتی با اخلاق قوی رهبری می‌کنید، دیگران از آن پیروی می‌کنند و از شیوه‌های رهبری اخلاقی در سراسر سازمان اطمینان حاصل می‌کنند.

در محل کار، حفظ شخصیت خوب می تواند به شکل زیر باشد:

  • اعتراف به اشتباهات و پذیرش مسئولیت آنها
  • ارتباط شفاف در مورد مشکلات یا مسائل
  • اعتماد به دیگران برای انجام کارشان

4. توسعه

رهبری تطبیقی، یادگیری مداوم را تشویق می کند. به این ترتیب، سازمان ها باید در توسعه کارکنان خود سرمایه گذاری کنند. این می تواند به این صورت باشد:

  • ارائه منابع آموزشی رایگان، مانند راهنماها و ویدئوها
  • میزبانی کارگاه های آموزشی که توسط کارمندان تسهیل می شود
  • ارائه اعتبارات آموزشی برای کارمندان جهت شرکت در کلاس‌ها

مزایای رهبری تطبیقی ​​چیست؟

انعطاف پذیری بیشتر در برابر تغییر

بیش از 50٪ از کسب و کارها تداوم ندارند با برنامه، آنها را در معرض تغییرات غیرمنتظره قرار دهید. رهبری تطبیقی ​​فرهنگ و فرآیندهایی را تقویت می کند که برای برنامه ریزی دقیق ارزش قائل هستند و سازمان شما را در برابر این تغییرات انعطاف پذیرتر می کند.

افزایش تعامل

تحقیق 52 درصد از کارگران را نشان می‌دهد فقدان استقلال در نقش‌های خود، علیرغم این واقعیت که باعث افزایش تعامل، رضایت، سازگاری و امنیت اجتماعی می‌شود. رهبران سازگار برای ایده ها و نظرات کارمندان خود ارزش قائل هستند و به آنها استقلال بیشتری در نقش هایشان می دهند.

فرهنگ کار مثبت تر

چهل و شش درصد جویندگان کار رتبه< فرهنگ /a> به عنوان یک عامل اصلی تصمیم گیری در هنگام اعمال نقش ها. رهبری تطبیقی ​​با ترویج فراگیری به ایجاد یک فرهنگ کاری مثبت کمک می کند. رهبران انطباق‌پذیر برای بینش‌ها و ایده‌های همه افراد سازمان ارزش قائل هستند و باعث می‌شوند کارکنان احساس کنند که بیشتر درگیر هستند.

رهبری تطبیقی ​​در محل کار

در محل کار، رهبری انطباقی شامل آماده شدن برای چالش ها از قبل، برقراری ارتباط واضح، ادغام تغییرات و اولویت دادن به شفافیت است. مثال های زیر از رهبری تطبیقی ​​در محل کار را در نظر بگیرید:

مدیر قدیمی یک تیم به سمت یک نقش جدید حرکت می کند، بنابراین شرکت یک فرد خارجی را برای پر کردن شغل خود می آورد. از لحظه ای که به تیم ملحق می شوند، این رهبر جدید کار سخت سلف خود، کفش های بزرگی که باید پر کنند و برنامه های خود برای آینده را تصدیق می کند. آنها از گزارش‌های مستقیم خود دعوت می‌کنند تا در هنگام استقرار در نقش، بازخورد ارائه کنند.

این مدیر رویکرد رهبری تطبیقی ​​را برای نقش جدید خود در نظر گرفت، و در حین درخواست بازخورد از همکاران خود، به وضوح در مورد چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، ارتباط برقرار کرد.

صاحب کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که شروع به همه‌گیری می‌کند: با کار با تیم خود، چالش‌های بالقوه را پیش‌بینی کرده و یادداشت می‌کنند (به عنوان مثال، اطمینان از سلامت کارکنان). رهبر همچنین مرتباً به‌روزرسانی‌های بهداشت عمومی را بررسی می‌کند تا برنامه‌ریزی‌شان را تنظیم کند، و ایده‌هایشان را برای اطمینان از انعطاف‌پذیری کسب‌وکار در طول همه‌گیری به کارکنانشان اطلاع می‌دهد.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، رهبری تطبیقی ​​را در طول همه‌گیری، زمانی که عدم اطمینان و تغییر عمده بود، منعکس کردند. رهبر در این سناریوی فرضی چالش‌های مربوط به همه‌گیری را پیش‌بینی کرد و در مورد اطلاعات مربوطه به‌روز ماند.

چگونه به یک رهبر تطبیقی ​​تبدیل شویم

1. یادگیری را بخشی از برنامه خود قرار دهید

رهبران انطباق‌پذیر، یادگیری را در اولویت قرار می‌دهند، چه با ارتقای مهارت‌ها و چه با حفظ روندهای صنعت. اگر در حال حاضر زمان کمی برای یادگیری اختصاص می دهید، برنامه خود را تغییر دهید تا با آن سازگار شوید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

2. فرصت هایی برای طوفان فکری ایجاد کنید

رهبران سازگار، خود را تنها تصمیم گیرنده نمی دانند. در عوض، دیگران را به ارائه ایده ها و افکار دعوت می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک رهبر سازگار شوید، باید فضایی برای طوفان فکری ایجاد کنید. و همکاری. این ممکن است به معنای میزبانی جلسات منظم برای کارمندان برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود برای کسب و کار یا ایجاد فرمی باشد که می توانند پر کنند.

3. ایجاد ایمنی روانی

ایمنی روانی یعنی کارگران احساس می‌کنند به راحتی و ایمن ایده های خود را به اشتراک می گذارند، از اشتباهات درس می گیرند و سؤال می پرسند. رهبری تطبیقی ​​مستلزم داشتن همه این جنبه هاست. شما می توانید ایمنی روانی و به نوبه خود رهبری انطباقی ایجاد کنید:

  • توانمندسازی تیم ها برای صحبت کردن
  • میزبانی فعالیت های تیم سازی
  • شناخت کارمندان برای کارشان

4. روابط بین فردی را توسعه دهید

از آنجایی که رهبری تطبیقی ​​برای هوش هیجانی ارزش قائل است، باید برای ایجاد روابط بین فردی با همکاران تلاش کنید. برای ایجاد این روابط معنادار، نکات زیر را امتحان کنید:

  • گوش دادن فعال را تمرین کنید
  • میزبان رویدادهای اجتماعی
  • یک مهارت جدید را با یک گروه یا همکار دیگر بیاموزید
  • از کارمندان در مورد علایق آنها در خارج از محل کار بپرسید

5. بازخورد بخواهید

یکی از چهار A از رهبری تطبیقی ​​- پاسخگویی – به بازخورد سایر کارمندان نیاز دارد. همانطور که مهارت‌های رهبری خود را توسعه می‌دهید، از همکاران بخواهید تا نظرات خود را ارائه دهند. آنها می توانند این را شخصاً یا از طریق یک فرم ناشناس در اختیار شما قرار دهند. ناشناس بودن ممکن است بازخورد صادقانه تری ارائه دهد، در حالی که صحبت شخصی با آنها ممکن است زمینه بیشتری را فراهم کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل