فرمول بهره وری: چگونه کسب و کارها می توانند بهره وری کارگران را محاسبه کنند

فرمول بهره وری: چگونه کسب و کارها می توانند بهره وری کارگران را محاسبه کنند

در سازمان خود، چگونه بهره وری را اندازه گیری می کنید؟ آیا به میزان پولی که هر کارمند تولید می‌کند نگاه می‌کنید، یا آن را بر اساس بررسی‌های عملکردشان قرار می‌دهید؟ یا اصلا به بهره وری به عنوان یک معیار مفید نگاه نمی کنید؟

بهره وری نشان دهنده پایه و اساس کسب و کار شما است . توانایی کسب و کار شما برای کسب درآمد، استفاده هوشمندانه از منابع و افزایش درآمد را اندازه گیری می کند. استفاده از فرمول بهره وری می تواند اطلاعات مهمی را درباره کسب و کار شما آشکار کند.

فهرست مطالب:

بهره وری در کارکنان چیست؟

بهره وری ارزشی را که هر کارمند به سازمان اضافه می کند تعیین می کند. کیفیت و کارایی کار آنها و خروجی هر کارمند برای شرکت را در نظر می گیرد.

بهره وری بر ترکیبی از عوامل داخلی و خارجی متکی است. در داخل، بهره وری بسته به

سازمان تغییر می کند

  • فرهنگ کار
  • رهبری
  • منابع یادگیری
  • تعادل بین کار و زندگی
  • محیط اداری فیزیکی

عوامل خارجی مؤثر بر بهره وری عبارتند از:

  • شرایط اقتصادی (مثلاً رکودها)
  • سیاست (به عنوان مثال، انتخابات)
  • عوامل محیطی (به عنوان مثال، تغییرات آب و هوا)
  • فناوری (به عنوان مثال، نقص کامپیوتر)

لزوماً نمی توانید محیط خارجی را تغییر دهید که بر بهره وری تأثیر منفی می گذارد. با این حال، تقریباً همیشه می توانید محیط داخلی را برای بهبود بهره وری سازمان خود تغییر دهید.

فرمول تعیین بهره وری چیست؟

در ابتدایی ترین سطح، بهره وری میزان خروجی یک سازمان را در هر ورودی اندازه می گیرد. به عبارت دیگر:

بهره وری = خروجی ها / ورودی ها

بنابراین، اگر یک شرکت مبلمان بیست صندلی را در دو ساعت تولید کند، بهره وری آنها به ده صندلی در ساعت می رسد. هرچه بهره وری آنها بیشتر باشد، صندلی (خروجی) بیشتری در ساعت (ورودی) تولید می کنند.

با این حال، تعداد کمی از کسب و کارها می توانند بهره وری را به این راحتی اندازه گیری کنند. شرکت های دانش بنیان، مانند شرکت های مشاوره یا حسابداری، خروجی های ناملموس بیشتری تولید می کنند. به هر حال، چگونه می توانید بهره وری کار فکری را کمی کنید؟

در این مورد، منطقی است که خروجی را با ارزش (مثلاً دلار) به جای واحدها جایگزین کنیم. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است بهره وری 4.4 هزار دلار در ساعت داشته باشد.

می توانید این فرمول اساسی را در سطح خرد برای اندازه گیری بهره وری برای هر کارمند اعمال کنید. میانگین آن میانگین بهره وری شما را به ازای هر کارمند به شما می دهد.

مزایای محاسبه بهره وری در کارکنان

بهره وری نشان دهنده پایه و اساس شرکت شما است. با اندازه گیری و تجزیه و تحلیل بهره وری، معیار مفیدی برای تعیین عملکرد سازمان خود دارید.

محاسبه بهره‌وری چندین مزیت را نیز به همراه دارد، مانند بهبود استفاده از منابع، شناسایی راه‌هایی برای افزایش سرعت عملیات، و موارد دیگر.

به شما کمک می کند تا سرعت عملیات را افزایش دهید

محاسبه بهره وری می تواند از شما بخواهد که مراحل عملیات خود را بررسی کنید، و مراحل غیرضروری را شناسایی و حذف کنید.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که کارمندان به جای نوشتن طرح‌های تجاری، زمان غیرضروری را صرف قالب‌بندی طرح‌های تجاری می‌کنند. سپس می توانید به همه دستور دهید که به جای ظاهر محتوا، روی محتوا تمرکز کنند، بنابراین بهره وری را افزایش دهید.

به شما امکان می دهد منابع را حذف و بهینه کنید

گاهی اوقات، کسب‌وکار شما برای نرم‌افزار یا منابعی که توسط کارمندان استفاده نشده است، هزینه می‌پردازد. بهره وری ارزش کسب و کار شما را نسبت به هزینه های رسیدن به آن ارزش اندازه می گیرد که شامل پولی است که برای لوازم اداری، برنامه های نرم افزاری، رویدادها و غیره خرج می شود.

ممکن است متوجه شوید که شرکت شما 1000 دلار برای یک برنامه مدیریت پروژه هزینه می کند که افراد کمی از آن استفاده می کنند. پس منطقی است که آن را برش دهید یا جایگزینی مقرون به صرفه تر پیدا کنید.

از طرف دیگر، اگر برنامه را با ارزش می‌بینید، می‌توانید سعی کنید افراد بیشتری از آن استفاده کنند، که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

عملکرد فردی را بهبود می بخشد

اگرچه نباید از بهره وری به عنوان تنها شاخص عملکرد استفاده کنید، می توانید از آن برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای عملکرد بهتر استفاده کنید. مدیران می‌توانند بهره‌وری فردی را در بررسی‌های عملکرد خود ادغام کنند و به آنها و کارمندان مقدار قابل اندازه‌گیری و قابل بهبودی ارائه دهند.

علاوه بر این، می‌تواند شکاف‌هایی را در نحوه استفاده کارکنان از زمان خود آشکار کند. برای مثال ممکن است نشان دهد که یک کارمند بیش از حد نیاز استراحت می کند و در نتیجه بهره وری او را کاهش می دهد. کارمندان می توانند زمان خود را بهتر مدیریت کنند تا بهره وری خود را افزایش دهند.

فرمول بهره وری نیروی کار

تقسیم خروجی ها بر ورودی ها به شما ایده محکمی در مورد بهره وری کلی می دهد. با این حال، دو فرمول جایگزین – بهره‌وری جزئی و بهره‌وری چند عاملی – رویکرد دقیق‌تری برای محاسبه بهره‌وری دارند.

بهره وری چند عاملی

بهره وری چند عاملی، خروجی را به مجموعه خاصی از ورودی ها مرتبط می کند – نیروی کار، سرمایه و مواد. می‌تواند به شما کمک کند تأثیر تغییرات بزرگ‌تر را تعیین کنید، مانند اینکه ببینید آیا تغییر در ورودی‌های نیروی کار (مثلاً دستمزدهای بالاتر) تأثیر مثبتی بر بهره‌وری دارد یا خیر.

می توانید آن را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید:

هزینه هر واحد = خروجی / (کار + سرمایه + مواد)

بازده را بر اساس واحدهای هر آنچه تولید می کنید اندازه می گیرید. بقیه ورودی ها – نیروی کار، سرمایه و مواد – نیز به سازمان شما بستگی دارد. ممکن است از ساعات کار برای نیروی کار، هزینه تجهیزات برای سرمایه، و هزینه منابع برای مواد استفاده کنید.

بهره وری عامل جزئی

بهره وری عوامل جزئی بر یک ورودی خاص تأثیر می گذارد. شما خروجی خود را می گیرید و سپس آن را بر روی یک نوع ورودی مانند نیروی کار، سرمایه یا مواد تقسیم می کنید. با مقایسه بهره وری هر ورودی، می توانید سرمایه گذاری های خود را اولویت بندی کنید

به عنوان مثال، ممکن است متوجه هزینه بالا برای هر واحد یا بهره وری پایین برای سرمایه شوید. این نشان می دهد که در مورد پول صرف شده برای تجهیزات، موجودی و سایر بخش های سرمایه، فضایی برای بهبود وجود دارد.

معیارهای بهره وری

همچنین می‌توانید از معیارهای مختلفی برای اندازه‌گیری بهره‌وری به غیر از خروجی‌ها بر ورودی‌ها استفاده کنید. هنگام اندازه‌گیری بهره‌وری، باید راه‌های مختلفی را برای اندازه‌گیری آن در نظر بگیرید، زیرا می‌تواند تصویر کامل‌تری به شما بدهد.

درآمد هر کارمند

هنگامی که کارمندان را استخدام می‌کنید، می‌خواهید درآمد آنها از هزینه استخدام آنها بیشتر باشد. درآمد به ازای هر کارمند می‌تواند معیاری در سطح بالا به شما ارائه دهد تا ببینید آیا آن درست است یا نه.

شما کل درآمد خود را بر تعداد کل کارمندان خود تقسیم می کنید. هرچه نسبت درآمد به کارمند شما بیشتر باشد، بهره وری و سودآوری شرکت شما بیشتر می شود.

بازخورد شخصی

هر فرمولی جوهر واقعی بهره وری را نشان نمی دهد. بنابراین، برای اینکه نگاه شخصی تری به بهره وری سازمان خود داشته باشید، از کارکنان نظرسنجی کنید و از آنها بخواهید بهره وری آنها را ارزیابی کنند.

ممکن است از آنها بخواهید آن را در مقیاسی از 1 تا 10 رتبه بندی کنند و استدلال ارائه دهند. همچنین می‌توانید در مورد عوامل حواس‌پرتی در محل کار یا اینکه آیا برخی فعالیت‌ها وقتشان را تلف می‌کنند، سؤال بپرسید.

تمرکز روی کار و میزان ملاقات

کارمندان اغلب ساعات کاری را در تقویم خود مسدود می‌کنند تا کار متمرکز را در اولویت قرار دهند. این تضمین می‌کند که هیچ ملاقاتی نیاز آنها به پایین کشیدن و اجرای یک تکلیف یا کار را برطرف نمی‌کند. برای اندازه‌گیری بهره‌وری، می‌توانید ببینید که چند کارمند به صورت روزانه یا هفتگی برای کار متمرکز برنامه‌ریزی می‌کنند.

اگرچه همیشه بازتابی از بهره وری آنها نیست، اما تمرکز بیشتر نرخ کار به معنای زمان بیشتری برای تکمیل تکالیف است. از طرف دیگر، نرخ ملاقات بالا ممکن است به معنای بهره وری کمتر باشد. کارکنانی که در جلسات بیش از حد شرکت می کنند به این معنی است که زمان کمتری را برای کارهای معنادارتر صرف می کنند.

نحوه بهبود بهره وری در کارکنان

پس از محاسبه بهره‌وری، می‌خواهید راه‌هایی را برای بهبود آن بررسی کنید. موارد زیر را برای افزایش بهره وری در کسب و کار خود در نظر بگیرید:

  • منابع آموزشی بیشتری مانند دوره های آنلاین رایگان ارائه دهید
  • کاهش مدیریت میکرو
  • از کارمندان بازخورد بخواهید
  • تکنولوژی مناسب را به کارمندان ارائه دهید
  • تمرکز بیشتر کار را تشویق کنید
  • میزبان جلسات ناهمزمان بیشتری باشید
  • اطمینان حاصل کنید که تیم‌ها اهداف SMART، انتظارات و ضرب الاجل
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل