کسب و کار

چگونه علت تدارکات در املاک و مستغلات کار می کند

چگونه علت تدارکات در املاک و مستغلات کار می کند

به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات، مبلغی که برای هر فروش پرداخت می‌کنید اغلب به کمیسیون بستگی دارد — و متوسط ​​کمیسیون برای فروش ملک 5-6٪ از قیمت خرید.

procuring cause

بنابراین، چگونه می‌دانید که برای کاری که انجام داده‌اید، دستمزد عادلانه دریافت خواهید کرد؟ اینجاست که علت تدارکاتی به تصویر کشیده می شود. بیایید علت تدارکات، معنی آن برای متخصصان املاک و چگونگی جلوگیری از اختلافات را قبل از شروع آن، رفع کنیم.

Free Resource: Real Estate Strategy Template

در یک مفهوم کلی، علت خرید دلیل موفقیت معامله است، بنابراین برای متخصصان املاک و مستغلات چگونه به نظر می رسد؟

علت خرید املاک و مستغلات

علت خرید املاک و مستغلات به عمل یا تلاشی اشاره دارد که منجر به کسب موفقیت آمیز یک مشاور املاک برای کسب و کار مشتری می شود. این اقدام یا ارتباط تعیین کننده است که در نهایت منجر به فروش یا معامله می شود.

real estate procuring cause

به‌عنوان مثال، در صورتی که یک عامل املاک و مستغلات به عنوان عامل خرید خانه شناخته می‌شود، اگر او کسی باشد که باعث خرید خانه خریدار شده است.

اکنون می توانید تصور کنید که چگونه این علت می تواند منشا برخی اختلافات باشد. فرض کنید یکی از نمایندگان خریدار را به ملکی معرفی کرد و در نهایت خریدار با نماینده دوم خرید و فروش را نهایی کرد. اگر نماینده ادعا کند که آنها عامل خرید فروش بوده‌اند، این می‌تواند منجر به اختلاف نظر در مورد علت خرید شود.

اختلاف علت تدارکاتی چیست؟

یک اختلاف علت تدارکاتی شکایتی است که معمولاً توسط نماینده ای که کمیسیونی برای فروش دریافت نکرده است در هیئت مدیره املاک و مستغلات محلی ثبت می شود. ممکن است پس از فروش یا اجاره یک ملک رخ دهد.

اختلافات ناشی از تدارکات غالباً از طریق داوری حل و فصل می شوند – یک تکنیک حل اختلاف که تعارض را در خارج از دادگاه حل می کند. هیئت‌های رسیدگی به اختلافات بین دلالان املاک یا بین کارگزاران و مشتریانشان داوری می‌کنند.

طبق انجمن ملی مشاوران املاک (NAR)، “هدف یک هیئت این است که به طور دقیق و بی طرفانه کل مسیر رفتار طرفین را سنجیده و تجزیه و تحلیل کند” تا به یک راه حل منصفانه برای طرف های درگیر دست یابد. هنگامی که هیئت بررسی می کند و انتخاب می کند که چه کسی کمیسیون یا رای فروش را دریافت می کند، می تواند به قدرت دادگاه های محلی “برای حمایت و اجرای آرای داوری خود” تکیه کند.

NAR کتابچه راهنمای منشور اخلاقی و داوری شامل کاربرگ داوری علت تدارکات که سؤالاتی را ارائه می دهد که یک هیئت استماع می تواند برای میانجیگری داوری از آنها استفاده کند.

مثال‌های علت پیدا کردن

  • چه کسی ابتدا خریدار یا مستاجر را به ملک معرفی کرد؟
  • اولین معرفی این ملک چه زمانی بود؟
  • آیا ملک در خانه باز به خریدار یا مستاجر معرفی شده است؟
  • آیا خریدار یا مستاجر ملک را به تنهایی پیدا کرده است؟
  • آیا کارگزاری که معرفی اولیه ملک را انجام داده با خریدار یا مستاجر ارتباط برقرار کرده است؟
  • اگر بیش از یک کارگزار درگیر بوده است، کارگزار دوم چه زمانی وارد معامله شده است؟

در بسیاری از موارد، پنل باید ترکیبی از عوامل بسیاری را در نظر بگیرد، به همین دلیل است که پانل باید سوالات مختلفی را پوشش دهد. اینجا چند فاکتوری که هیئت شنوایی هنگام تصمیم گیری در نظر می گیرد چه کسی مستحق غرامت است:

  • ماهیت معامله
  • شرایط قرارداد فهرست بندی
  • شرایط پیشنهاد برای جبران
  • نقش ها و روابط طرفین درگیر
  • رفتار کارگزار، خریدار، و فروشنده
  • گسست در تداوم (به عنوان مثال، رها شدن و بیگانگی)

ممکن است در هر شرایطی امکان پیشگیری از بروز اختلاف وجود نداشته باشد، اما یک دلال املاک می تواند اقدامات خاصی را برای کاهش احتمال درگیری انجام دهد.

چگونه می توان از اختلاف علت تدارکاتی جلوگیری کرد

1. قرارداد انحصاری حق نمایندگی.

یک متخصص املاک و مستغلات باید یک قرارداد حق انحصاری نمایندگی (ETR) صادر کند تا از تلاش‌ها و تخصص خود محافظت و پاداش دهد. این قرارداد یک رابطه روشن بین حرفه ای و مشتری برقرار می کند و حقوق نمایندگی انحصاری را به متخصص املاک اعطا می کند. این به جلوگیری از کار مشتری با چندین نماینده به طور همزمان کمک می کند و با ارائه یک توافق نامه الزام آور قانونی که شرایط و تعهدات شراکت را مشخص می کند، احتمال دریافت کمیسیون را افزایش می دهد.

2. قرارداد غیر انحصاری/غیر جبرانی.

وقتی یک متخصص املاک و مستغلات یک قرارداد غیرانحصاری/غیر جبرانی را انتخاب می‌کند، نشان می‌دهد که نمی‌خواهد حق نمایندگی انحصاری داشته باشد یا برای خدمات خود پولی دریافت کند. این قرارداد به متخصص این امکان را می‌دهد که بدون انتظار کمیسیون یا غرامت مالی در ازای آن، کمک یا مشاوره ارائه دهد، و مشتری را از کار همزمان با سایر نمایندگان محدود نمی‌کند.

3. قرارداد افشای آژانس

کار تحت یک قرارداد افشای آژانس، نوع رابطه بین یک متخصص املاک و مستغلات و یک مشتری، مانند نماینده فروشنده، نماینده خریدار، یا نماینده دوگانه را ایجاد می کند. انتظارات را مدیریت می کند، از تضاد منافع اجتناب می کند و از رعایت الزامات قانونی و اخلاقی اطمینان می دهد. این قرارداد با تعریف شفاف مسئولیت‌ها و وظایف آنها در طول معامله، هم از متخصص و هم مشتری محافظت می‌کند.

علت تدارکاتی در جایی که به موقع است اعتبار می دهد.

درک اینکه مشتری قبلاً با چه کسی کار کرده است، شما را در مورد احتمال اختلاف نظر ناشی از تدارکات آگاه می کند. اطمینان حاصل کنید که زمانی که زمان پرداخت کمیسیون فرا می رسد، اعتباری برای کار سخت به دست آورده خود دریافت می کنید.

این مقاله مشاوره حقوقی ندارد. روند یک داوری علت تدارکاتی متفاوت خواهد بود، بنابراین باید از مشاوره حقوقی خود برای اطمینان از پیروی از روند صحیح استفاده کنید.

یادداشت ویرایشگر: این مقاله در ابتدا در ژانویه 2019 منتشر شد و از آن زمان برای جامعیت به روز شده است.

New call-to-action

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا