10 استارتاپ برتر فناوری که باید تماشا کنید

10 استارتاپ برتر فناوری که باید تماشا کنید

برخی از 137 هزار استارت آپ هر روز ایجاد می شوند، که بسیاری از آنها استارت آپ های فناوری جدیدی هستند که به دنبال آن هستند. نوآوری کنید و صنعت را مختل کنید.

اما، 90% استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند، اغلب به این دلیل که تعداد آنها تمام می‌شود پول یا در بازار از رقبای برتر هستند. برای سرمایه‌گذاران، انتخاب استارت‌آپ‌های فناوری مناسب نیاز به تحقیق، شانس، و آزمون و خطا دارد.

به‌رغم میزان شکست، استارت‌آپ‌های فناوری این پتانسیل را دارند که با عمومی شدن یا حتی تبدیل شدن به تک شاخ. فقط با 1.2k+ تک شاخ در سطح جهانی، پیدا کردن استارت‌آپ بزرگ فناوری بعدی نادر است، اما واقعاً می‌تواند نتیجه دهد.

%0A

%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7

%0A%0A

استارت‌آپ‌های فناوری چیست؟

استارت‌آپ فناوری یک شرکت در مراحل اولیه است که بر محصولات و/یا خدمات مبتنی بر فناوری متمرکز است. استارت‌آپ‌ها توسط یک بنیان‌گذار یا چند بنیان‌گذار ایجاد می‌شوند و معمولاً به کمک مالی دوستان، خانواده، سرمایه‌گذاران فرشته، شرکت‌های VC یا حتی سرمایه‌گذاری جمعی متکی هستند.

بنیان‌گذاران معمولاً بر روی تغییر کسب‌وکار از یک ایده و طرح کسب و کار به یک کسب و کار تثبیت شده که محصولات و خدمات مرتبط با فناوری را توسعه، بازاریابی و فروش می کند.

چه چیزی به عنوان یک استارت آپ فناوری جدید واجد شرایط است؟

یک استارت‌آپ فناوری جدید، شرکتی است که در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و ممکن است دارای پیش‌تولید، بذر، یا سری A یا B باشد. مرحله عرضه اولیه عمومی (IPO) معمولاً در مراحل بعدی توسعه است.)

برخی از نمونه‌هایی از شرکت‌های فناوری برتر که به‌عنوان استارت‌آپ شروع به کار کردند عبارتند از Uber، Airbnb، Netflix، و Meta.

10 استارتاپ برتر فناوری

1. جاسپر

به ارزش 1.5 میلیارد دلار، جاسپر یک تکشاخ سریع در حال رشد است. این شرکت هوش مصنوعی را برای افراد یا شرکت‌های معمولی در دسترس قرار می‌دهد، که می‌توانند از این فناوری برای ایجاد یا تطبیق محتوا برای تناسب با لحن سازنده یا برند استفاده کنند. Jasper همچنین خدمات همکاری تیمی، ترجمه زبان و محصول جدیدی را ارائه می‌کند که به کاربران در ایجاد کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند.

  • سال تاسیس: 2021
  • مکان: آستین، تگزاس
  • صنایع: هوش مصنوعی مولد

[توجه: بنیانگذاران Jasper در فصل 3 مجموعه مستند HubSpot برای استارت‌آپ‌ها و لینکدین “Spiral Up.” فصل 3 در حال پخش آنلاین است.]

2. Vendr

Vendr به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پلتفرم‌های SaaS (نرم‌افزار به عنوان سرویس) را خریداری و مدیریت کنند. یکی دیگر از اسب شاخدار، Vendr در 1 میلیارد دلار و بالاتر پس از جمع آوری بیش از 150 میلیون دلار از بودجه سری B.

چه یک برند تجارت الکترونیک باشید و چه یک فروشگاه آجری، برنامه‌های SaaS می‌توانند نقش مهمی در راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار شما داشته باشند. یافتن کارآمدترین نرم افزار و استفاده از آن در کنار سایر نرم افزارها می تواند برای کسب و کارها چالش برانگیز باشد. این جایی است که Vendr وارد می شود. 

پلتفرم‌های SaaS را با قیمت‌های منصفانه پیدا می‌کند که برای نیازهای شرکت مناسب‌تر است. Vendr می‌گوید که به مشتریان خود کمک کرده تا 250 میلیون دلار + ذخیره کنند.

  • سال تاسیس: 2019
  • مکان: بوستون، ماساچوست
  • صنایع: SaaS

3. Wonolo

برای کارفرمایان، یافتن کارگر همیشه آسان نیست، به خصوص برای کارهای فصلی، موقعیت‌های موقت یا کنسرت‌های یکباره. هدف Wonolo تغییر آن با اتصال مستقیم مشاغل به جویندگان کار در دسترس و واجد شرایط، کاهش زمانی را که کارفرمایان صرف بررسی رزومه و برنامه ریزی مصاحبه می کنند.

پلتفرم آن همچنین یک روش پرداخت کارآمد برای کارمندان ارائه می‌دهد، که اغلب کارگران شرکت‌کننده اغلب با آن مواجه هستند. در سال 2021، Wonolo 140 میلیون دلار برای پلتفرم خود جمع آوری کرد که به پر کردن 3 میلیون شغل.

  • سال تاسیس: 2014
  • مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • صنایع: کارکنان، منابع انسانی

4. اسکیو

با 2.1 میلیون کاربر فعال روزانه در Shopify، Skio هدف خود را برای تسهیل ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر اشتراک برای مشاغل در Shopify انجام داده است. این سرویس همچنین برای بهبود تبدیل طراحی شده است، با ویژگی هایی مانند خرید با یک کلیک و قابلیت ورود بدون رمز عبور.

برترین مارک‌هایی که از Skio استفاده می‌کنند عبارتند از Liquid IV، Milk Bar، و Siete Foods.

  • سال تاسیس: 2021
  • مکان: نیویورک، نیویورک
  • صنایع: تجارت الکترونیک

5. FlyFin

انتظار می‌رود تعداد فریلنسرها به تنهایی در ایالات متحده به 86.5 میلیون تا سال 2027، طبق آمار Statista، زمانی که فریلنسرها و کارگران گیگ می توانند 51 درصد از نیروی کار کشور را تشکیل دهند.

FlyFin یک شرکت فین‌تک است که از هوش مصنوعی برای ثبت مالیات برای فریلنسرها و کارگران گیگ استفاده می‌کند. این سرویس برای به حداکثر رساندن بازده، کسرها را بررسی می‌کند، تخمین‌های مالیاتی سه ماهه را محاسبه می‌کند و به کاربران کمک می‌کند مالیات‌ها را سریع و دقیق ثبت کنند – با حسابداران رسمی (CPA) که برای کمک در هر مرحله در دسترس هستند.

FlyFin تا کنون 8 میلیون دلار به بالا جمع آوری کرده است و به ارزش ~100 میلیون دلار.

  • سال تاسیس: 2020
  • مکان: سن خوزه، کالیفرنیا
  • صنایع: فین تک، هوش مصنوعی

6. فرود AI

صنعت هوش مصنوعی با ارزش بیش از 136 میلیارد دلار در سال 2022، انتظار می‌رود با CAGR از 37.3% تا سال 2030. هوش مصنوعی فرود نویدبخش است و در حال حاضر مشتریانی مانند اینتل و فورد را جذب کرده است. نرم افزار آن به شرکت ها کمک می کند تا به سرعت هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری را بسازند و آزمایش کنند، که می تواند تصاویر و ویدیوهای دیجیتال را برای داده های مهم یا معنی دار تجزیه و تحلیل کند.

این استارت‌آپ توسط اندرو نگ تأسیس شد، که پروژه‌های قبلی او شامل تأسیس پلتفرم edtech Coursera و رهبری مؤسس Google برایان است. در سال 2021، 57 میلیون دلار جمع آوری کرد در بودجه سری A.

  • سال تاسیس: 2017
  • مکان: پالو آلتو، کالیفرنیا
  • صنایع: هوش مصنوعی، خودرو، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی

7. راهنما

با توجه به حرفه‌ای‌های بازاریابی در ویدیو، Waymark بر کمک به کاربران برای ایجاد محتوای ویدیویی ارزشمند تمرکز دارد. . این سرویس اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را جمع آوری می کند، سپس از هوش مصنوعی برای توسعه ویدئوهای تبلیغاتی استفاده می کند.

طبق گفته Waymark، این امر زمان مورد نیاز برای ایجاد یک ویدیو را تا 94٪ کاهش می‌دهد. ایستگاه‌های تلویزیونی خاکستری و دسترسی به طیف اخیراً با Waymark شراکت برای تولید تبلیغات تجاری کرده است.

  • سال تاسیس: 2017
  • مکان: دیترویت، میشیگان
  • صنایع: هوش مصنوعی، تبلیغات، بازاریابی

8. اسنک پاس

برنامه سفارش غذا Snackpass در رستوران‌های خدمات سریع و مشتریان آنها تخصص دارد. این یک برنامه اجتماعی است که کاربران می توانند ببینند دوستانشان چه می خورند، به صورت گروهی سفارش دهند یا به دیگران غذا هدیه دهند.

از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن سفارش و برداشت استفاده می‌کند. دور اخیر سری B آن 70 میلیون دلار سرمایه گذاری، ارزش شرکت را بیش از 400 میلیون دلار می کند.

  • سال تاسیس: 2017
  • مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • صنایع: هوش مصنوعی، رسانه های اجتماعی، تحویل غذا

9. Streetbeat

Streetbeat به افراد معمولی کمک می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید پیشنهادات، در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند. پرتفوی سرمایه گذاری متناسب با منافع خاص

هوش مصنوعی آن داده‌ها را از تغییرات قیمت سهام، رتبه‌بندی تحلیلگران و حتی مقالات خبری جمع‌آوری می‌کند تا به تعادل مجدد پرتفوی کاربران کمک کند. این شرکت اخیراً شرکت کرده است با ChatGPT برای سرویس سرمایه گذاری SmartPilot خود، و تجربه 1.1k٪ سالانه رشد در ژانویه.

  • سال تاسیس: 2021
  • مکان: پالو آلتو، کالیفرنیا
  • صنایع: فین تک

10. سرویس رباتیک

Serve Robotics اولین بار توسط Postmates، یک استارت‌آپ تحویل غذا که توسط Uber در سال 2020. ناوگان ربات های تحویل این شرکت که در پیاده روها حرکت می کنند.

روبات‌ها محموله‌های کوچک‌تر، مانند مواد غذایی یا بیرون‌بر را جمع‌آوری می‌کنند و اقلام را به مشتریان اطراف تحویل می‌دهند. در طول سال گذشته، Serve Robotics و Uber Eats با بیش از 200 رستوران در لس آنجلس برای اجرای آزمایشی این برنامه شریک شدند و اکنون قصد دارند تا 2krobots در شهرهای سراسر ایالات متحده.

  • سال تاسیس: 2017
  • مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • صنایع: هوش مصنوعی، غذا، خرده فروشی

استارت‌آپ‌های فناوری آینده هستند

از میلیون ها استارت آپ جهانی، بسیاری از آنها صنعت فناوری را مختل می کنند. از تجارت الکترونیک گرفته تا منابع انسانی، B2B تا B2C – استارت آپ های فناوری می توانند در زمینه های مختلف نوآوری کنند.

امروزه، ~7.1% استارت‌آپ‌ها در فین‌تک و ~5% در هوش مصنوعی هستند. استارت‌آپ‌های فین‌تک و هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک رشد کنند. همانطور که 60٪ از بنیانگذاران بر این باورند که هوش مصنوعی امیدوارکننده ترین فناوری جدید در صنعت است و بسیاری از استارتاپ های فناوری جدید امروزه در حال ادغام هوش مصنوعی در مشاغل خود هستند.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل