بهترین کانال های فروش اجتماعی برای استفاده در سال 2023

بهترین کانال های فروش اجتماعی برای استفاده در سال 2023

رسانه‌های اجتماعی آینده خرید مصرف کننده، بنابراین جای تعجب نیست که ۵۹٪ از فروشندگان اجتماعی می گویند که در سال جاری نسبت به سال گذشته فروش بیشتری از طریق رسانه های اجتماعی داشته اند. با این حال، 87٪ از فروشندگان اجتماعی می گویند فروش اجتماعی برای تجارت آنها در سال جاری موثر بوده است.

چه در فروش اجتماعی تازه کار هستید یا به دنبال اصلاح استراتژی خود هستید، ممکن است تعجب کنید که این فروشندگان اجتماعی در کجا به موفقیت می رسند. در این پست، بهترین کانال‌های فروش اجتماعی برای استفاده با توجه به داده‌های اخیر و بهترین ویژگی‌هایی که این کانال‌ها ارائه می‌دهند، مورد بحث قرار می‌دهیم.

بهترین کانال های فروش اجتماعی

1. فیس بوک

فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم فروش اجتماعی در میان افرادی است که محصولات را مستقیماً در برنامه می‌فروشند. و فروشندگان B2C گزارش می‌دهند که مشتریان بالقوه جدید را به‌طور مؤثرتر از طریق فیس‌بوک کشف کرده‌اند.

دیدگاه مصرف کننده: فیس بوک معتمدترین پلتفرم خرید اجتماعی در بین مصرف کنندگان، و آنها همچنین گزارش می دهند که دومین تجربه خرید درون برنامه ای را ارائه می دهد. از آنجایی که مصرف کنندگان در حال حاضر سطح اعتماد داخلی برای خرید در برنامه دارند، پتانسیل جذب مخاطبان شما و افزایش فروش زیاد است.

2. اینستاگرام

77٪ از فروشندگانی که محصولات را مستقیماً در برنامه های رسانه های اجتماعی می فروشند از اینستاگرام استفاده می کنند و آن را به دومین کانال فروش اجتماعی محبوب تبدیل می کند. بازاریابان می گویند که بالاترین ROI و پرفروش ترین را ارائه می دهد. ابزار. اگر از ویدیوها در استراتژی فروش اجتماعی خود استفاده می کنید، اینستاگرام مکان خوبی برای حضور است زیرا هدف بالاترین ROI برای ویدیوهای بازاریابی.

دیدگاه مصرف کننده: مصرف کنندگان می گویند اینستاگرام بهترین تجربه خرید درون برنامه ای را ارائه می دهد. با این حال، 24%< /a> کمتر از فیس بوک است، بنابراین اختصاص زمان برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان ضروری است. می‌توانید با تعامل فعال با مخاطبان خود، مانند پاسخ دادن به نظرات یا لایک کردن نظرات، برای ایجاد یک ارتباط عاطفی، در پلتفرم اعتماد ایجاد کنید.

3. TikTok

TikTok سومین پلتفرم پر استفاده برای فروش محصولات به طور مستقیم در برنامه های رسانه های اجتماعی. معمولاً در Gen Z محبوبیت بیشتری دارد، اما استفاده در میان هزاره ها در حال افزایش است. مطالعه اخیر TikTok متوجه شد که از هر 3 کاربر، 2 کاربر در حین حضور در پلتفرم، احتمالاً چیزی را خریداری می کنند، و بیش از نیمی از کاربران به دنبال جزئیات محصولاتی هستند که در این پلتفرم دیده اند، به این معنی که یک پایگاه کاربر فعال از خریداران اجتماعی وجود دارد که علاقه مند هستند. در کشف محصولات و خرید.

دیدگاه مصرف‌کننده: مصرف‌کنندگان می‌گویند TikTok سومین تجربه خرید درون‌برنامه‌ای برتر را دارد، اما اعتماد کم است. با این حال، TikTok یکی از بالاترین نرخ تعامل در بین همه برنامه های اجتماعی، بنابراین اگر برای ایجاد اعتماد و ارزش گذاری وقت بگذارید، به احتمال زیاد مخاطبان درگیر شده ای خواهید داشت که مشتاق دیدن مطالبی هستند که پست می کنید.

4. لینکدین

LinkedIn بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها است. در میان فروشندگان B2B وقتی صحبت از فروش اجتماعی می شود، و 32٪ از فروشندگان حرفه ای که از رسانه های اجتماعی برای جستجو استفاده می کنند، می گویند که این کار موثر است.

دیدگاه مصرف‌کننده: LinkedIn در میان Millennials و Gen X به ترتیب با ۲۱% و ۲۶% محبوبیت بیشتری دارد که در سه ماه گذشته از آن استفاده کرده‌اند. دلیل اصلی استفاده هر دو نسل از این پلتفرم، یادگیری چیزهای جدید است، به این معنی که فروشندگان اجتماعی که از فرصت برای به اشتراک گذاشتن محتوای مفیدی که به زندگی مشتریان بالقوه ارزش می‌افزاید، استفاده می‌کنند، راهی عالی برای جذب مردم و الهام بخشیدن به خرید است.

بهترین ویژگی های فروش اجتماعی

برترین ویژگی‌های فروش اجتماعی در میان بازاریابان رسانه های اجتماعی، فروشگاه های اینستاگرام، فروشگاه های فیس بوک، سپس ابزارهای خرید زنده اینستاگرام.

در میان این ویژگی‌ها، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که Instagram Shops بازده بالایی ارائه می‌کند، فروشگاه‌های فیس‌بوک دارای بازگشت سرمایه متوسط ​​هستند، و Instagram Live Shopping دارای ROI بالایی هستند.

علاوه بر ابزارهای داخلی ارائه شده در این پلتفرم‌ها، فروشندگان اجتماعی می‌گویند که مهمترین ویژگی‌های فروش اجتماعی که در پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنند به آنها توجه می‌کنند:

  1. توانایی تبلیغات برای مخاطبان هدف: برندها می‌خواهند بتوانند به مخاطبان هدف خود دست یابند و مخاطبان مشابه و دست‌نخورده‌ای را برای ایجاد آگاهی پیدا کنند.
  2. ساخت و تعامل با یک جامعه: برندها می‌خواهند جامعه‌ای را بر اساس برنامه‌هایی که برای فروش اجتماعی استفاده می‌کنند بسازند، زیرا داشتن ارتباط با مخاطبان باعث تعمیق روابط می‌شود و روابط تأثیر مستقیمی بر قصد خرید دارند.
  3. توانایی ارائه خدمات به مشتریان از طریق پیامک: مشتریان در یک برنامه خرید می‌کنند و انتظار دارند خدمات مشتری را در آنجا نیز دریافت کنند. مارک‌ها می‌خواهند بتوانند خدمات مشتری و پیام‌های ارسالی را به عنوان بخشی از تجربه خریدار ساده‌شده ارائه دهند.

به شما

فروش اجتماعی و موفقیت آن در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. پلتفرم‌ها به این مناسبت افزایش می‌یابند و به ارائه ابزارهای درون‌سکوی منحصربه‌فرد ادامه می‌دهند، و کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده می‌کنند و به موفقیت می‌رسند — آیا به آنها می‌پیوندید؟

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل