کسب و کار

راهنمای نهایی برای صحبت های کوچک: شروع کننده مکالمه، سوالات قدرتمند و موارد دیگر

راهنمای نهایی برای صحبت های کوچک: شروع کننده مکالمه، سوالات قدرتمند و موارد دیگر

دوست داشته باشید یا نخواهید، صحبت های کوچک برای موفقیت شما ضروری است.

small talk

چه در حال شبکه‌سازی باشید، چه با مشتری جدید صحبت کنید، یا قبل از اینکه مشتری را به فروش برسانید و یا درخواست ارجاع دهید، او را گرم می‌کنید، باید بتوانید با مکالمه معمولی ارتباط برقرار کنید.

برای کمک به شما در تسلط بر این مهارت حیاتی، راهنمای جامعی برای گفتگوی کوچک نوشته‌ایم.

Download Now: 101 Professional Networking Tips

افراد برای سهولت در موقعیت‌های اجتماعی جدید از صحبت‌های کوچک استفاده می‌کنند. اگر با سؤالات شخصی خاص در مورد کار، مدرسه، خانواده یا مسائل دیگر شروع کنید، گپ زدن با فردی که نمی‌شناسید می‌تواند ناگهانی و حتی بی‌ادب تلقی شود. درعوض، مشارکت‌های موفق معمولاً با صحبت‌های کوچک شروع می‌شوند و با پیشرفت گفتگو، دقیق‌تر می‌شوند.

کوچک گفتن به دلیل بی دست بودن و سطحی بودن شهرت بدی دارد، مانند این ویدیو:

اما اگر صحبت‌های کوچک را با موفقیت انجام داده باشید، طرف مقابل به جای گفتگوی کوچک، روی بخش‌های جالب‌تر مکالمه شما تمرکز خواهد کرد.

چگونه صحبت های کوچک ایجاد کنیم

چهار استراتژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در هر شرایطی صحبت‌های کوچکی کنید.

1. سوالات باز بپرسید.

اکثر افراد از صحبت کردن در مورد خودشان لذت می برند زیرا بحث در مورد چیزهایی که می دانیم درست هستند (علاقه ها، دوست نداشتن ها و آرزوهایمان) آسان تر است تا چیزی که ما کمی در مورد

درباره آن فکر کنید: آیا صحبت در مورد دمیدن شیشه در قرن چهاردهم یا کتاب مورد علاقه تان برایتان سخت تر است؟ سؤالات باز یک مکالمه جالب و پویا ایجاد می کند و فردی را که با او صحبت می کنید تشویق می کند تا صحبت خود را باز کند.

2. گوش دادن فعال را تمرین کنید.

وسوسه‌انگیز است که طرف مقابل چه می‌گوید، اما اگر توجه کنید، ارتباطات بسیار قوی‌تری ایجاد خواهید کرد. طرف مقابل متوجه خواهد شد که چقدر درگیر به نظر می رسید. علاوه بر این، اگر با هر دو گوش گوش می دهید، پرسیدن سؤالات مرتبط و به خاطر سپردن جزئیات بسیار آسان تر است تا بعداً مطرح کنید.

3. تلفن خود را کنار بگذارید.

ما تمایل داریم زمانی که احساس ناراحتی می کنیم یا در موقعیت های اجتماعی ناخوشایند هستیم، تلفن هایمان را بیرون بیاوریم، اما هیچ چیز سریعتر تلاش های مکالمه شما را خراب نمی کند. اگر در تلفن خود پیمایش کنید، افراد کمی به شما نزدیک می‌شوند—و پیامی ساده برای هر کسی که قبلاً با او صحبت می‌کنید می‌فرستید مبنی بر اینکه علاقه‌ای ندارید.

4. اشتیاق خود را نشان دهید.

ممکن است صحبت های کوچک همیشه بدون استرس ترین فعالیت نباشد. با این حال، اگر با نگرش درست وارد آن شوید، در واقع می توانید لذت ببرید. این مکالمات را به عنوان فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد دیگر ببینید. شما هرگز نمی دانید با چه کسی ملاقات خواهید کرد یا آنها باید چه چیزهایی را به اشتراک بگذارند – پس از این فرصت استفاده کنید که یک بحث شگفت انگیز خواهد بود.

موضوعات گفتگوی کوچک

داشتن موضوعات خوب برای گفتگوی کوچک در آستین شما نه تنها به شما کمک می کند تا مکالمات عالی را شروع کنید، بلکه تا حدودی اضطراب راه رفتن در یک محیط ناشناخته را نیز از بین می برد.

1. منطقه محلی.

Small Talk Topics: Local Area

درمورد اطراف خود بحث کنید. آیا در یک هتل زیبا یا منطقه کنفرانس هستید؟ آیا شهر قابل توجه است؟ آیا اخیراً از یک جاذبه جالب در نزدیکی بازدید کردید؟

همه اینها شروع کننده مکالمه فوری هستند، چه شما مکالمه را با گفتگوی خود شروع کنید، چه از طرف مقابل نظر او را بپرسید. در هر صورت، شما در مسیر سریع ایجاد یک اتصال جدید خواهید بود.

2. سرگرمی

Small Talk Topics: Entertainment

اگر در یک ساعت خوش یا یک رویداد بعد از کار هستید، گفتگو را با چند رویداد سرگرم کننده که اخیراً از آن لذت برده اید شروع کنید. این ممکن است شامل نمایش نتفلیکس باشد که هر کدام از شما در حال تماشای زیاد هستید، آخرین فیلمی که هر یک از شما دیده‌اید، کتاب‌هایی که می‌خوانید، پادکست‌هایی که پخش می‌کنید، نمایش‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید و غیره باشد.

من شخصاً فهرستی از نمایش‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های توصیه‌شده را در تلفن خود نگه می‌دارم تا بتوانم توصیه‌هایی را که در حین صحبت‌های کوچک می‌شنوم با دقت بپذیرم. من همچنین لیست خود را با شخص دیگر به اشتراک می گذارم که فرصت های بیشتری برای ادامه چت به شما می دهد.

3. هنر

Small Talk Topics: Art

اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید از هنر لذت می‌برد، از او بپرسید که به کدام موزه رفته یا دوست دارد از کدام موزه بازدید کند. برای بالا بردن سطح مکالمه، در مورد نمایشگاه‌های مورد علاقه‌شان بپرسید، از کدام هنرمندان لذت می‌برند، و آیا توصیه‌ای برای گالری‌ها دارند.

شما همچنین می توانید درباره تغییرات در دنیای هنر بحث کنید. آیا گرایش جدیدی وجود دارد که آنها به آن علاقه مند هستند (مانند «هنر پس از اینترنت»)؟ نظر آنها چیست؟

این نکات به فرد اجازه می‌دهد تا افکار خود را به اشتراک بگذارد و شما را به لذت بردن از همان کارهایی که انجام می‌دهد دعوت می‌کند، بنابراین زمینه‌های مشترک ایجاد می‌شود.

4. رستوران ها

Small Talk Topics: Restaurants

غذا یکی از بهترین موضوعات گفتگوی کوچک است، زیرا تقریباً همه عاشق خوردن هستند. بپرسید کدام رستوران ها را توصیه می کنند و چه غذاهایی را باید سفارش دهید.

اگر اغلب بیرون غذا نمی‌خورند، بپرسید کدام غذاهای را دوست دارند در خانه درست کنند. یک سناریوی آینده را توصیف کنید و نظر آنها را در مورد آنچه که باید بپزید یا بیاورید را دریافت کنید. به عنوان مثال، “من مسئول دسر برای یک مهمانی خانه دار هستم. 10 نفر می آیند – دو گیاهخوار، یک نفر به آجیل آلرژی دارد و دیگری که گلوتن نمی خورد. چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟»

تحقیقات نشان داده است که مردم در مقایسه با هر درخواست دیگری، از درخواست مشاوره بیشتر استقبال می کنند. در این مثال، به فرد بستری می‌دهید تا یک متخصص مهمان‌نوازی باشد و در این فرآیند دستور العمل‌های خوشمزه‌ای دریافت خواهید کرد.

5. سرگرمی ها

Small Talk Topics: Hobbies

در علایق طرف مقابل کاوش کنید—آنها مشتاق خواهند بود در مورد آنچه که دوست دارند صحبت کنند و شما این فرصت را خواهید داشت که با آنها در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید.

بپرسید در اوقات فراغت خود چه می‌کنند، در چه فعالیت‌هایی خارج از محل کار شرکت می‌کنند (و چگونه درگیر شده‌اند)، سرگرمی‌های دوران کودکی‌شان در مقایسه با اکنون چه بوده است، آیا در کلاس‌هایی شرکت می‌کنند، و چه چیزی را دوست دارند امتحان کنید (سوشی سازی، رمان نویسی، رقص سالسا و غیره).

اگر با آن شخص برخورد کنید، این می تواند راهی طبیعی برای برنامه ریزی برای ملاقات مجدد در آینده باشد.

6. کار

Small Talk Topics: Work

صحبت کردن در مورد کارهای روزانه شما ممکن است مشکل باشد. شما نمی‌خواهید مکالمه به المپیک کاری تبدیل شود – که به سرعت انجام می‌شود مگر اینکه به سمت قلمرو جالب‌تری هدایت شوید.

از سوی دیگر، کار یک موضوع بحث کوچک خوب است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق افراد در مورد شغل خود، چه مثبت یا منفی، چیزی برای گفتن دارند.

به‌جای پرسیدن سؤالات عمومی مانند «کجا کار می‌کنی؟» “چه مدتی آنجا کار کرده ای؟” و «آیا آن را دوست دارید؟»، از موارد جالب و غیرمنتظره مانند:

استفاده کنید

  • «[خواهرزاده/پسر/نوه] من می خواهد [حرفه] شود. آیا توصیه ای دارید که من به آنها منتقل کنم؟»
  • «جنبه مورد علاقه شما در شغلتان چیست؟ چرا تصمیم گرفتید در [حوزه X] کار کنید؟»
  • «بسیاری از مشتریان من در [نقش X] به من [جزئیات Y درباره شغل] می گویند. آیا این در تجربه شما صادق است؟»
  • “از کدام مهارت بیشتر در کار خود استفاده می کنید؟ آیا این همان چیزی است که انتظارش را داشتید؟»
  • «کلیشه [عنوان شغل] چیست؟ آیا آن را حفظ می کند؟»
  • “آیا چیزی وجود دارد که در مورد این نقش پیش بینی نکرده باشید؟ آیا آن را دوست دارید یا دوست ندارید؟»

7. ورزش

Small Talk Topics: Sports

بعضی از افراد می‌توانند تمام روز درباره ورزش صحبت کنند. دیگران ترجیح می دهند در مورد هر چیزی صحبت کنند جز. چند قانون کلی برای بحث در مورد ورزش وجود دارد.

اول، اگر در یک گروه دو نفره هستید، مطمئن شوید که همه طرفدار ورزش هستند. شما نمی خواهید کسی را از شرکت حذف کنید.

دوم، در حالی که یک مکالمه پرشور سرگرم کننده است، اما یک مکالمه داغ به هیچ وجه به اهداف شبکه شما کمک نمی کند. اگر شما یا شخص دیگری شروع به عصبانی شدن کردید، موضوع را تغییر دهید.

8. آب و هوا

Small Talk Topics: The Weather

آب و هوا موضوع بحث کوچک نهایی است. این معمولاً درخشان‌ترین راه‌انداز مکالمه نیست، اما با کمی خلاقیت می‌توانید بحث‌های جذابی را ایجاد کنید.

در مورد برنامه‌های طرف مقابل با توجه به آب و هوا بپرسید (مثلاً اگر بارانی است آیا در خانه می‌مانند و فیلم تماشا می‌کنند؟ اگر هوا آفتابی است، آیا قرار است باربیکیو بخورند، کاری در فضای باز انجام دهند، پیاده‌گردی کنند؟ ، در پاسیو خود شام بخورند و غیره؟)

همچنین می‌توانید در مورد نوع آب و هوای مورد علاقه آنها و اینکه چرا آن را دوست دارند صحبت کنید. این اغلب به بحث در مورد شخصیت آنها تبدیل می شود که می تواند سرگرم کننده و جالب باشد.

آیین‌ها و سنت‌های فصلی نیز آغازگر گفتگو هستند. آیا آنها در این زمان از سال کار خاصی انجام می دهند؟ آیا مکان هایی وجود دارد که بازدید می کنند، سفرهایی که انجام می دهند، افرادی که می بینند یا فعالیت های دیگری که انجام می دهند؟

9. سفر

Small Talk Topics: Travel

هرکسی که با آنها صحبت می‌کنید، مسافر جهان نیستند، اما پرسیدن اینکه آیا اخیراً به جای جالبی سفر کرده‌اند یا خیر، می‌تواند دنیایی از احتمالات را به شما باز کند. از سفرهای آخر هفته یک ساعت دور، تا تعطیلات تابستانی بزرگ، یا سفرهای فهرست سطلی – این سؤال می‌تواند حتی محتاط‌ترین افراد بالقوه را در مورد خاطرات گرامی یا ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز آینده بجوشاند.

مطمئن شوید که درباره کارهایی که آنها در سفر خود انجام می دهند سؤالات بعدی دارید. چه غذاهایی را بیشتر دوست دارند امتحان کنند. و چه سوغاتی هایی را که قصد دارند به خانه بیاورند.

10. جاذبه های محلی

Small Talk Topics: Local Attractions

مدیر فروش HubSpot دن تایر ترفندی دارد که هر نماینده می تواند از آن استفاده کند. قبل از تماس با مشتری، او شهر آنها را در گوگل جستجو می کند. اغلب، افرادی که با او صحبت می‌کند در شهرهایی زندگی می‌کنند که دان هرگز از آنها بازدید نکرده است، اما با یک جستجوی دو دقیقه‌ای، او از داغ‌ترین رستوران جدید آن‌ها، وضعیت آب و هوا در حال حاضر و مکان‌های دیدنی که مردم محلی دوست دارند، می‌داند.

او از این دانش استفاده می‌کند تا با سؤالاتی مانند، “آیا هنوز به [بازی محلی داغ جدید در اینجا] وارد کنید] مشتاقانش را شگفت زده کند؟” یا “آیا در آنجا خونسرد می مانی؟ شنیده ام که این هفته در دهه 90 خواهد بود.” این گام اضافی مشتریان را راحت می کند، به آنها نشان می دهد که دن به چیزی که برایشان اهمیت دارد اهمیت می دهد و رابطه فوری ایجاد می کند.

شروع مکالمه

برای مشتریان بالقوه:

  • «مهیج ترین چیز در مورد کسب و کار شما چیست؟»
  • «هیجان‌انگیزترین چیز در مورد محصول شما چیست؟»
  • «مهیج‌ترین چیز در مورد تیم شما چیست؟»
  • “مهیج ترین چیز در مورد صنعت شما چیست؟”
  • “مهمترین تغییر در شرکت شما در شش ماه گذشته چیست؟”
  • “اگر می توانستید به یک سال قبل برگردید، چه کاری متفاوت انجام می دادید؟”
  • “من کنجکاو هستم که داستان شما را بدانم.”
  • “در مورد نکات برجسته خود در [نام شرکت] به من بگویید.”
  • “درباره موارد کم نور خود در [نام شرکت] به من بگویید.”
  • “بزرگترین اولویت شما در حال حاضر چیست؟”
  • «کمترین اولویت شما چیست؟»
  • “رئیس شما در حال حاضر به چه چیزی توجه دارد؟”
  • «مهمترین معیار شماره یک شما چیست؟»
  • “برای رسیدن به [هدف X] چه کاری می توانم انجام دهم؟”

برای مشتریان:

  • «کارها چطور پیش می‌روند؟»
  • “پیشرفت شما در [X هدف] چیست؟”
  • “از زمان آخرین صحبت ما چگونه کسب و کار تغییر کرده است؟”
  • «نگران چی هستی؟»
  • «از چه چیزی خوشحالی؟»
  • «در کدام رویدادهای صنعتی قصد شرکت دارید؟»
  • «تلاش‌های شما در [حوزه تجاری مرتبط] چگونه است؟»
  • «زندگی در [شهر] چگونه است؟»
  • “چه کاری می توانم انجام دهم تا شما را حتی بیشتر موفق کنم؟”

برای آشنایان حرفه ای:

  • “در حال حاضر صنعت شما چگونه است؟”
  • “آیا به معرفی نیاز دارید؟”
  • “به عنوان یک متخصص در [حوزه]، مایلم نظرات شما را در مورد [رویداد، اطلاعیه، تغییر عمده] بشنوم.”
  • “درباره آخرین برنده کاری خود به من بگویید.”
  • “ما قبلاً درباره نقش شما صحبت کرده‌ایم، اما احتمالاً از آن زمان به بعد تکامل یافته است.”
  • “کدام وبلاگ ها را می خوانید تا از [موضوع] مطلع شوید؟”
  • “شما هنوز یکی از تنها افرادی هستید که من می شناسم که [X را انجام داد، Y را به دست آورد].”

موضوعات گفتگو در بالا موضوعاتی عالی برای گفتگوی کوچک هستند، اما ممکن است به دنبال سؤالات خاصی باشید.

در اینجا چند موردی وجود دارد که ثابت کرده اند بسیار خوب عمل می کنند.

سوالات کوچک صحبت

  • «چطور به [نام رویداد] رسیدید؟ اگر بتوانید انگشتان خود را بفشارید و فورا [همکار، رئیس، بهترین دوست] خود را احضار کنید، آیا می‌توانید؟ چرا یا چرا نه؟»
  • “مهمترین نقطه [روز، هفته، ماه] شما تاکنون چه بوده است؟”
  • “آیا تا خانه راه زیادی دارید؟”
  • «آیا [غذا یا نوشیدنی که در دست دارند] را توصیه می‌کنید؟»
  • “به یاد ماندنی ترین بخش این [نام رویداد] تا کنون چیست؟”
  • “اگر امروز روز گراندهاگ بود و مجبور بودید این روز را بارها و بارها تکرار کنید، آیا نسبتاً از این روز خاص خوشحال یا ناراضی بودید؟”
  • «آخرین فیلمی که در سینما دیدید چیست؟ چه فکر کردی؟»
  • «آخرین کنسرتی که رفتی چه بود؟ چطور بود؟»
  • “چگونه در [رشته] کار کردید؟ اگر می‌توانستید به گذشته برگردید، آیا دوباره همان انتخاب را می‌کردید؟»
  • “آیا به فرزندان خود توصیه می کنید به [زمینه] بروند؟”
  • “اگر بتوانید یکی از مهارت های فعلی خود را به یک ابرقدرت با حسن نیت تبدیل کنید، کدام است و چرا؟”
  • “کدام برنامه تلویزیونی را برای زندگی انتخاب می کنید؟”
  • “کدام برنامه تلویزیونی زندگی شما را بیشتر منعکس می کند؟”
  • “شما به شدت مرا یاد یک سلبریتی می اندازید، اما من نمی توانم به یاد بیاورم که او کیست – مردم همیشه شما را با چه کسی مقایسه می کنند؟”
  • آخرین باری که برای اولین بار کاری انجام دادید کی بود؟ از اینکه آن را امتحان کردید خوشحال بودید؟»
  • «اگر مسئولیت پذیرایی [رویداد] را بر عهده داشتید، چه سفارشی می‌دادید؟»
  • “اگر شما میزبان این رویداد بودید، [چه کسی را برای سخنرانی دعوت می کردید، کدام موضوع را انتخاب می کردید، چه کاری متفاوت انجام می دادید]؟”

چگونه به مکالمه پایان دهیم

How to End a Conversation

داشتن یک خروجی از پیش برنامه ریزی شده نیز مفید است. اگر مکالمه متوقف شده است – یا به سادگی تمام شده است و شما نیاز به یک راه غیر ناخوشایند برای دور شدن دارید – از این خط استفاده کنید تا به زیبایی همه چیز را جمع کنید.

در اینجا هشت خط خروج احتمالی وجود دارد:

  • “این عالی بود – ممنون که در مورد X به من گفتید. آیا کارت دارید؟”
  • “بی صبرانه منتظر شنیدن اینکه [ابتکار، پروژه، تصمیم شخصی] چگونه پیش می رود! بیایید در [میهمانی کاری، کنفرانس، جلسه، گردهمایی] بعدی به هم برسیم.”
  • “من می‌روم [چند غذا، نوشیدنی] بگیرم. خیلی خوشحالم که [با شما آشنا شدم، به دادتان رسیدم].»
  • «من [دوست، همکار، مشتری] خود را آنجا می بینم و احتمالاً باید بروم و سلام کنم. آیا می‌خواهید اطلاعات تماس را مبادله کنید؟»
  • “جلسه بعدی به زودی شروع می شود، بنابراین من می روم اتاقم را پیدا کنم. از آشنایی با شما لذت بردم!»
  • “ببخشید، من از دستشویی استفاده می کنم. از بقیه [رویداد، مهمانی، کنفرانس] لذت ببرید.»
  • “خب، خوشحالیم که فرصتی برای ارتباط با [موضوع] به دست آوردیم. من نمی‌خواهم [صبح، بعدازظهر، شب] شما را تحت سلطه قرار دهم – می‌روم [میان‌وعده‌ها را بررسی کنم، به کسی سلام کنم، در محل برگزاری قدم بزنم، و غیره.]»
  • “آیا چیزی هست که بتوانم [به شما کمک کنم، برای شما انجام دهم]؟”

چگونه در Small Talk بهتر شویمHow to Get Better at Small Talk

مهم نیست که در صحبت‌های کوچک چقدر بد هستید: با تمرین و استراتژی‌های صحیح، می‌توانید پیشرفت کنید. حرف زدن مثل هر مهارت دیگری است.

1. به دنبال فرصت هایی برای صحبت های کوچک باشید.

هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، راحت‌تر خواهید بود. همچنین به سرعت یاد می‌گیرید که کدام موضوعات بهترین مکالمات را ایجاد می‌کنند، چگونه خلق و خوی و شخصیت افراد را با زبان بدن و لحن صدایشان بسنجید، چه زمانی به موضوعات جدید بروید، و نشانه‌هایی که یک مکالمه به پایان رسیده است.

برای کاهش اضطراب خود، صحبت های کوچک خود را در یک محیط کم خطر تمرین کنید. به یک رویداد شبکه معمولی برای صنعت دیگری بروید، در یک جلسه شرکت کنید یا از دوستان خود بخواهید که شما را به رویدادهای کاری خود بیاورند.

همچنین می‌توانید با صحبت کردن با غریبه‌ها در هنگام بیرون رفتن، «تمرین» کنید – فقط مطمئن شوید که مجبور به مکالمه با کسی که به وضوح علاقه‌ای ندارد، نیستید.

2. وانمود کنید که دارید با یک دوست صحبت می کنید.

اگر با کسی که واقعاً خوب می‌شناسید، صحبت‌های کوچکی انجام می‌دهید، عصبانی می‌شوید؟ احتمالا نه. اگر به یک ترفند سریع برای کاهش اضطراب خود نیاز دارید، وانمود کنید که طرف مقابل یک دوست خوب است. به عنوان یک مزیت اضافی، این تغییر ذهنی شما را گرمتر و دوستانه‌تر نشان می‌دهد.

3. به خودتان استراحت بدهید.

در لحظه‌های ناخوشایند یا سکوت‌های طولانی فکر نکنید. همه ما بیش از هر کس دیگری در اتاق روی خودمان متمرکز هستیم و از آن انتقاد می کنیم. ممکن است روزها بعد از اینکه نام کسی را به هم ریختید یا یک جوک بیهوده انجام دادید بغض کنید، اما به احتمال زیاد هر فرد دیگری ظرف دو دقیقه فراموش خواهد کرد.

دفعه بعد که نگران یک مجوز تقلبی خاص هستید، به خود یادآوری کنید که آنقدر که فکر می‌کنید به یک معامله بزرگ نزدیک نیست.

4. یک هدف تعیین کنید.

داشتن هدف می‌تواند باعث شود که صحبت‌های کوچک معنادارتر شود. به عنوان مثال، ممکن است متعهد شوید که در یک رویداد با چهار نفر ملاقات کنید یا اطلاعات تماس را با دو متخصص دیگر در زمینه خود تبادل کنید.

وقتی هدف مشخصی را به دست آوردید، احساس هدفمندی و تمرکز خواهید داشت. این همچنین به شما امکان می دهد موفقیت خود را به طور عینی اندازه گیری کنید.

اجتناب از صحبت های کوچک

ممکن است احمقانه به نظر برسد که یک پست طولانی در مورد صحبت های کوچک بنویسید – و سپس در تاکتیک های اجتناب از آن بپردازید.

اما بیایید شفاف باشیم. این راهنمایی برای دوری از مکالمات در رویدادهای شبکه، مهمانی های اداری، کنفرانس ها یا گردهمایی های اجتماعی نیست. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، من یک پیشنهاد ساده دارم: در خانه بمانید!

البته، اگر می‌خواهید ارتباطات جدیدی ایجاد کنید، معمولاً این یک استراتژی عملی نیست (و از آنجایی که ایجاد ارتباطات جدید با رشد شغلی همراه است، توصیه می‌کنم گهگاه این کار را انجام دهید).

اجتناب از صحبت‌های کوچک = اجتناب از مکالمات خسته‌کننده، پیش پا افتاده، بی‌معنا و فراموش‌شدنی که ارزشی برای شما یا سایر شرکت‌کنندگان ایجاد نمی‌کند.

اگر می خواهید این را انجام دهید، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد. (به هر حال، اجتناب از صحبت های کوچک یکی از اهداف مستمر من در زندگی است.)

اول، کنجکاو باشید. فرد یا افرادی که با آنها صحبت می‌کنید جالب هستند. به احتمال زیاد، آنها چیزهای زیادی در مورد چیزی می دانند که شما در مورد آن می دانید – اگر نه چیزهای زیادی. از آن بهره ببرید. بفهمید که آنها به چه چیزی اهمیت می دهند و سؤالات زیادی بپرسید. فراموش نکنید که گوش دهید و درگیر بمانید تا مشخص شود که شما فقط در حال انجام این حرکت نیستید.

دوم، سؤالات منحصر به فرد مطرح کنید و بحث های غیر واضح را شروع کنید. اگر چیزی مانند “این هفته خیلی سرد است” بگویید، یک مکالمه ماهرانه خواهید داشت (مگر اینکه با یک کشاورز یا هواشناس صحبت کنید، شاید). خلاق باشید و شاید کمی عجیب و غریب. وقتی کسی می گوید “وای، این هفته خیلی سرد است”، پاسخ دهید، “حتماً. آیا شما در منطقه گرم تری بزرگ شده اید؟” حالا شما در مورد دوران کودکی آنها و مکان های مختلفی که آنها زندگی کرده اند صحبت می کنید. خیلی جالب تر.

سوم، از موضوعات بسیار بحث برانگیز یا حساس اجتناب کنید.

اینها عبارتند از:

  1. سیاست
  2. ظاهر فیزیکی
  3. مذهب
  4. سن
  5. هر چیزی PG-13 و بالاتر

چه عاشق صحبت‌های کوچک باشید و چه آرزو می‌کنید که هرگز مجبور به انجام آن نباشید، این نکات، شروع‌کننده‌های مکالمه و سؤالات به شما کمک می‌کنند بیشترین استفاده را از آن ببرید. موفق باشید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئیه 2019 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

professional networking tips

منبع:hubspot

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا