کسب و کار

احترام متقابل: چیست و چگونه می توان به آن در محل کار دست یافت

احترام متقابل: چیست و چگونه می توان به آن در محل کار دست یافت

کارمندان هنگام رقابت برای یک شغل مایلند در مورد عوامل مختلفی مذاکره کنند – اما احترام یکی از آنها نیست. گزارشی از انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد 95٪ از کارگران می گویند احساس احترام در محل کار برای آنها مهم است.

Mutual respect: two hands shaking.

یک شرکت می تواند به چندین روش به کارگران احترام بگذارد، مانند احترام به مرزهای زندگی کاری و رفتار با وقار و صداقت با کارگران.

متأسفانه، ترویج احترام متقابل در برخی از سازمان‌ها اولویت اصلی نیست، که آنها را در معرض خطر از دست دادن استعداد قرار می‌دهد.

فهرست مطالب:

تعریف احترام متقابل

احترام متقابل شکلی از احترام متقابل بین دو یا چند نفر است که در آن هرکس به دیگری احترام می گذارد. هر فردی ارزش، عقاید و مرزهای دیگری را می پذیرد. برخلاف احترام معمولی، احترام متقابل یک طرفه یا مبتنی بر سلسله مراتب نیست. همه به یک اندازه احترام می گذارند و می گیرند.

در محل کار، احترام متقابل به احترام دو طرفه ای اطلاق می شود که بین همکاران و همچنین بین مدیر یا رئیس و زیردستان آنها وجود دارد.

چرا احترام متقابل مهم است؟

با ترویج احترام متقابل در دفتر، می توانید از درگیری بین اعضای تیم جلوگیری کنید و یک محل کار مثبت ایجاد کنید.

احترام متقابل می تواند کارهای زیر را برای کسب و کار شما انجام دهد:

  • یک محیط کاری مثبت و فراگیر را ایجاد کنیدو همکاری بین اعضای تیم را تشویق کنید.
  • کارمندان را با انگیزه و درگیرتر کنید، بازده را افزایش دهید و عملکرد را بهبود بخشید.
  • ارتباطات و تفاهم باز را ارتقا دهید، حل و فصل تعارضات و اختلافات را به صورت سازنده و محترمانه آسانتر کنید.
  • به کارگران احساس ارزشمندی و قدردانی دهید، که منجر به رضایت شغلی بالاتر و نرخ ترک خدمت کمتر می شود.
  • کارمندان را تشویق کنید تا ایده ها و نظرات خود را بدون ترس از قضاوت به اشتراک بگذارند و نوآوری را تقویت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان بدون در نظر گرفتن پیشینه یا هویتشان احساس می‌کنند که مورد توجه و ارزش قرار می‌گیرند، که ساختن محل کار متنوع‌تر و فراگیرتر را آسان‌تر می‌کند.
  • با کاهش استرس،بهبود سلامت روان و افزایش رضایت شغلی.
  • ایجاد اعتماد در بین کارکنان و بین تیم‌ها و رهبران آنها،افزایش وفاداری و تعهد سازمانی.

وقتی در محل کار فقدان احترام متقابل وجود دارد، می تواند خصومت و انزوا ایجاد کند. این که چگونه این در محل کار شما به نظر می رسد ممکن است با موارد بعدی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از دفاتر دارای ترکیبی از افراد با پیشینه ها، اعتقادات و تجربیات مختلف زندگی هستند. بدون احترام متقابل، مسائل پیش خواهد آمد و همکاری آسیب خواهد دید.

برای مثال، فرض کنید اکثر اعضای تیم شما یک مذهب هستند و چندین نفر از افراد دیگر. اعضای تیم اقلیت به اعیاد، سنت‌ها و اعتقادات دیگران احترام می‌گذارند، اما تیم اکثریت به همان احساسات پاسخ نمی‌دهند.

این باعث می شود که گروه کوچکتر احساس تبعیض و بی ارزشی کنند و به پویایی در محل کار آسیب برساند. در برخی موارد، می تواند منجر به درگیری یا افزایش جابجایی کارکنان شود.

مزایای احترام متقابل بسیار بیشتر از هزینه های ترویج آن در سازمان شماست. اما اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای بهبود احترام متقابل در شرکت خود استفاده کنید.

راهبردهایی برای بهبود احترام متقابل در محل کار

فرقی نمی‌کند تیم‌های شما داخلی باشند یا از راه دور. اگر می خواهید کارکنان را راضی و سازنده نگه دارید، داشتن یک استراتژی برای تقویت احترام متقابل حیاتی است.

ارتباطات باز را بیش از یک عبارت ساده ایجاد کنید

کارفرمایان معمولاً هنگام استخدام کارمندان عبارت “ارتباطات باز” را به عنوان یک مهارت مطرح می کنند. سپس، پس از ورود به استخدام‌های جدید، هیچ پیگیری وجود ندارد تا اطمینان حاصل شود که آنها آشکارا با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به دیگران اجازه می‌دهند همین کار را انجام دهند.

این امر مخصوصاً برای رهبران تیم مهم است، زیرا آنها مسئول ایجاد محیطی هستند که در آن همه احساس راحتی کنند که صحبت کنند. می توانید با تشویق کارمندان خود به شرکت در جلسات گروهی و به اشتراک گذاشتن نظرات و نگرانی های خود شروع کنید.

رهبران خود را به نمونه تبدیل کنید

رهبری با مثال یک رویکرد ایده آل برای ترویج احترام متقابل است زیرا به کارمندان نشان می دهد – به جای اینکه به آنها بگوید چگونه رفتار کنند.

گاهی اوقات، کارگران اشتباهاتی مرتکب می شوند که باعث آزار دیگران در تیمشان می شود، بنابراین برای شناسایی و رسیدگی به این حوادث به رهبرانی نیاز دارید. داشتن رهبرانی که می توانند نمونه باشند، در هنگام بروز مسائل میانجیگری کنند و تعاملات تیم خود را نظارت و اصلاح کنند، شرکت شما را به داشتن یک فرهنگ کاری محترمانه نزدیکتر می کند.

یک محل کار متنوع و فراگیر ایجاد کنید

ایجاد یک محیط کاری با افراد همفکر می تواند خوب باشد. اما اگر به معنای دور کردن افراد با پیشینه، تجربیات و عقاید مختلف باشد، نه. وقتی کسی وجود ندارد که با احترام افکار آنها را به چالش بکشد، تبدیل شدن به ذهن تیم ها برای تیم ها آسان است.

با افزودن نیروی کار متنوع و تقویت شمولیت، به تیم‌های خود فرصتی برای احترام متقابل می‌دهید – و حتی ممکن است ظرفیت‌های خلاقانه کارکنان خود را نیز تقویت کنید.

افراد و تیم هایی که احترام متقابل نشان می دهند را بشناسید

یک راه دیگر برای مثال زدن برای تیم‌های خود، قدردانی از کارگرانی است که احترام متقابل را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، شما ممکن است به طور علنی روشی را تحسین کنید که دو کارمند با یک اختلاف نظر برخورد کردند بدون اینکه اجازه دهند احساسات آنها بر آنها تأثیر بگذارد. یا ممکن است همین کار را برای کسی انجام دهید که همیشه احترام متقابل از خود نشان می‌دهد و الگویی برای دیگران می‌شود تا از آن الگوبرداری کنند.

آموزش و آموزش در مورد احترام متقابل ارائه دهید

اینکه فقط از کارمندان بخواهید احترام متقابل نشان دهند کافی نیست. ارائه منابعی برای آموزش آنها در مورد اینکه احترام متقابل در سناریوها و موقعیت‌های مختلف چگونه است، آنها را برای مدیریت تعاملات مختلف بهتر آماده می‌کند.

آموزش می‌تواند کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های آنلاین یا راهنمایی فردی باشد. برای ایجاد بنیادی برای همه کارکنان، حضور همه را اجباری کنید.

از کارمندان بازخورد و پیشنهاد بخواهید

جمع آوری بازخورد از کارمندان دو چیز را به کسب و کار شما ارائه می دهد: 1) توصیه هایی برای بهبود و 2) فرصتی برای یادگیری در صورت وجود نگرانی ها یا مسائل زیر رادار شما.

از بازخورد برای شناسایی مشکلات اساسی و رسیدگی به آنها استفاده کنید. سپس، به بهبود خط‌مشی‌ها و اجرای خود ادامه دهید.

برای کمک به کارمندان، از ابزارهایی مانند نظرسنجی های آنلاین ناشناس استفاده کنید تا احساس راحتی کنند که نظر خود را بیان کنند.

چالش‌های متداول منجر به عدم احترام متقابل در محل کار (و نحوه رسیدگی به آنها)

حتی با بهترین تلاش‌ها، ممکن است همچنان با مشکلاتی در ایجاد و افزایش احترام متقابل در محل کار خود مواجه شوید. راه حل این مشکل آگاهی از موانع احتمالی و نحوه مقابله با آنهاست.

در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است در آینده با آنها برخورد کنید:

  • عدم آگاهی: بعضی از کارمندان از آنچه برای گروه‌های دیگر مردم توهین‌آمیز است بی‌اطلاع هستند – بنابراین با آموزش فرهنگ‌های مختلف به آنها نشان دهید.
  • اختلال در ارتباطات: ارتباط ضعیف می تواند منجر به سوء تفاهم و درگیری شود و احترام متقابل را تضعیف کند. ارتباطات باز و شفاف را تشویق کنید، آموزش مهارت های ارتباطی ارائه دهید، و کانال های روشنی برای بازخورد و گفتگو ایجاد کنید.
  • تعصب و تبعیض: تعصبات و سوگیری ها می توانند مانع احترام متقابل شوند و یک محیط کاری خصمانه ایجاد کنند. با ترویج تنوع و شمول، اجرای سیاست های ضد تبعیض، و پرورش فرهنگ پذیرش و احترام برای همه افراد، با آن مبارزه کنید.
  • دینامیک قدرت: عدم تعادل قدرت می تواند منجر به رفتار بی احترامی و بدرفتاری بین رهبران و کارکنان شود. با ترویج شیوه‌های منصفانه و عادلانه، و ارائه آموزش رهبری در مورد مدیریت محترمانه، به این موضوع رسیدگی کنید.
  • عدم مسئولیت پذیری: اجازه دادن بی توجهی به رفتار بی احترامی می تواند فرهنگ بی احترامی را عادی و تداوم بخشد. خط مشی‌ها و رویه‌های روشنی را برای گزارش دادن و رسیدگی به رفتارهای بی‌احترامی ایجاد کنید، و افراد را در قبال اعمالشان مسئول بدانید.
  • مقاومت در برابر تغییر: برخی از کارکنان ممکن است به دلیل تعصبات شخصی یا ترس از تغییر در برابر تلاش‌ها برای ترویج احترام متقابل مقاومت کنند. با تأکید بر مزایای محیط کاری محترمانه، ارائه پشتیبانی و منابع برای سازگاری افراد، و پرورش فرهنگ بهبود مستمر، به این موضوع رسیدگی کنید.
  • سطوح استرس بالا: استرس می تواند بر ارتباطات و رفتار تأثیر منفی بگذارد و منجر به از بین رفتن احترام متقابل شود. با ارتقاء تعادل بین کار و زندگی، ارائه منابع مدیریت استرس، و پرورش فرهنگ کاری حامی و همدلانه به این موضوع رسیدگی کنید.

نمونه های احترام متقابل

احترام متقابل به اشکال مختلف در محل کار ظاهر می شود. در اینجا 10 نمونه از آنچه ممکن است در سازمان شما به نظر برسد آورده شده است:

  • گوش دادن فعال: کارکنان فعالانه به صحبت‌های همکاران خود گوش می‌دهند، به آنها توجه کامل می‌کنند و به ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان احترام می‌گذارند.
  • ارزش دادن به نظرات گوناگون: اعضای تیم از دیدگاه‌های مختلف قدردانی می‌کنند و به دنبال آن هستند و درک می‌کنند که دیدگاه‌های متنوع می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری و نوآوری بهتر شود.
  • ارتباط سازنده: کارکنان آشکارا و صادقانه ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات و ایده ها را به شیوه ای محترمانه و سازنده به اشتراک می گذارند.
  • همدلی و تفاهم: همکاران نسبت به یکدیگر همدلی نشان می دهند و به دنبال درک تجربیات، چالش ها و احساسات.
  • همکاری و همکاری: اعضای تیم با هم کار می کنند، به جای رقابت یا تضعیف یکدیگر، از یکدیگر برای دستیابی به اهداف مشترک حمایت و کمک می کنند.
  • قدردانی و قدردانی: کارکنان از مشارکت و تلاش‌های همکاران خود قدردانی و قدردانی می‌کنند و از کارشان تشکر و قدردانی می‌کنند.
  • حل تضاد: آدرس کارکنان درگیری محترمانه و سازنده، به دنبال راه حل از طریق گفتگوی باز و سازش.
  • احترام به مرزها: همکاران به فضا، زمان و مرزهای شخصی یکدیگر احترام می گذارند و اطمینان می دهند که همه در محل کار احساس راحتی و امنیت می کنند.
  • فرصت‌های برابر: با کارکنان منصفانه رفتار می‌شود و فرصت‌های برابر برای رشد، پیشرفت، و شناخته شدن، صرف‌نظر از پیشینه یا هویت آنها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
  • حمایت و تشویق: اعضای تیم از یکدیگر حمایت و تشویق می‌کنند، در صورت نیاز کمک، راهنمایی و انگیزه می‌دهند و محیط کاری مثبت و نشاط‌بخش را پرورش می‌دهند.< /li>

محل کاری با احترام متقابل چیزی است که هر شرکتی باید برای رسیدن به آن تلاش کند. بدون آن، شما در خطر آسیب رساندن به روحیه کارکنان خود و لکه دار کردن اعتبار برند خود به عنوان یک کارفرما هستید. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است مشکلاتی در مورد یافتن استعدادهای خوب و جابجایی بالای کارکنان ایجاد شود. با نکات بالا، به طور بالقوه می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و فرهنگ شرکت خود را بهبود بخشید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

حتما بخوانید : 51 تاکید برای انگیزه

منبع:hubspot

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا