26 ایده مسابقه فروش برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما در سال 2023

26 ایده مسابقه فروش برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما در سال 2023

با تلاطم اقتصادی و شدید تغییرات در محیط های کاری، تیم فروش شما احتمالاً از کار افتاده است در حال حاضر. یک مسابقه فروش با طراحی خوب یکی از بهترین ابزارهای موجود در زرادخانه شما برای مبارزه با این فرسودگی است.

درگیر نگه داشتن اعضای تیم خود، با انگیزه و الهام بخش اغلب بسیار دشوارتر از آموزش دادن به آنها در تماس های ارتباطی یا ایمیل های جستجوگر است. این لیست از ایده‌ها و اجرای مسابقه فروش را بررسی کنید تا به تیم فروش خود انگیزه دهید و فروش را دوباره سرگرم‌کننده کنید.

فهرست محتوا

15 ایده مسابقه جذاب

در اینجا 15 مورد از بهترین ایده های مسابقه فروش ما برای امتحان کردن در دفتر خود – چه حضوری و چه مجازی- آورده شده است. بسیاری از این مسابقات فروش می توانند به طور همزمان یا در یک دوره مشابه اجرا شوند.

نکته حرفه ای: از چندین ایده مسابقه در طول سال استفاده کنید تا به فروشندگان با استعدادهای مختلف اجازه دهید لحظاتی را در کانون توجه قرار دهند.

1. جوایز روزانه

یک مسابقه فروش روزانه برگزار کنید و یک جایزه روزانه به شما اهدا کنید. هر روز می‌تواند یک هدف داشته باشد (به عنوان مثال، بیشتر تماس‌ها در روزهای دوشنبه، بیشترین فروش در روزهای سه‌شنبه، و غیره)، یا می‌توانید هر روز همان مسابقه را برگزار کنید و به هر برنده یک جایزه روزانه بدهید.

نکته حرفه ای: قبل از اعلام برنده، با داشتن یک آهنگ درامول یا هیپ، جوی مفرح پیرامون جوایز روزانه ایجاد کنید.

2. فروشنده ماه

فروشنده ماه یک مسابقه فروش رایج است. یک فروشنده برتر را انتخاب کنید، یا از نظر کمی بر اساس اکثر فروش ها یا بزرگترین معامله یا از نظر کیفی بر اساس انتخاب مدیر. سپس آنها فروشنده ماه خواهند بود و یک جایزه مکرر دریافت می کنند.

نکته حرفه‌ای: فروشنده فعلی ماه را به صورت موضعی در جلسات (با تشویق) مطرح کنید تا هم تلاش‌های آنها را شناسایی کرده و هم مشارکت را تشویق کنید.

3. مسابقه تبدیل

یک مسابقه فروش را برای پاداش دادن به فروشنده با بیشترین تبدیل سرنخ به مشتری برگزار کنید. می توانید به این برنده به صورت روزانه، ماهانه یا فصلی پاداش دهید.

نکته حرفه ای: همسویی بازاریابی و فروش خود را برای این مسابقه تقویت کنید تا تیم فروش شما بتواند به هر سرنخ واجد شرایط بازاریابی (MQL) دسترسی داشته باشد و آن را تبدیل کند.

4. مسابقه افزایش فروش یا فروش متقابل

این مسابقه به فروشنده بیشترین یا مهم ترین فروش یا فروش متقابل را پاداش می دهد. این تیم فروش شما را تشویق می‌کند تا فرصت‌هایی برای فروش بیشتر با مشتریان فعلی پیدا کند، مانند نرم‌افزار اضافی یا طرح اشتراک بزرگ‌تر.

نکته حرفه ای: به طور مرتب درباره تکنیک های جدید برای فروش و فروش متقابل، به کارکنان فروش شما اجازه می دهد داستان های موفقیت را به اشتراک بگذارند تا همه بتوانند یاد بگیرند.

5. مسابقه حفظ

مشابه دو مسابقه قبلی، یک مسابقه فروش حفظ به فروشنده ای که بیشترین مشتری را حفظ کرده یا شاید طولانی ترین مشتری را در ماه، سه ماهه یا سال داشته باشد، پاداش می دهد. این تیم فروش شما را تشویق می‌کند تا حفظ مشتری و در نتیجه بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد.

نکته حرفه ای: این را بررسی کنید مقاله در مورد تکنیک های نگهداری و به اشتراک گذاشتن آن با تیم فروش خود.

6. نظرات مشتریان

این مسابقه کمی با سایر مسابقات موجود در این لیست متفاوت است. یک مسابقه فروش حول محور نظرات مشتریان اساساً به فروشنده با بیشترین یا مثبت ترین نظرات مشتری پاداش می دهد.

مسابقه‌های بررسی کمی بیشتر درگیر هستند، زیرا از تیم فروش شما می‌خواهند که پس از تماس‌ها یا جلسات فروش نظرات مشتریان را بخواهند. اما این می‌تواند چیز خوبی باشد – تیم شما را تشویق می‌کند تا بازخورد زنده جمع‌آوری کند و درباره تجربیات مشتریان خود و نحوه بهبود آنها بیشتر بیاموزد.

به‌علاوه، تیم شما می‌تواند این بررسی‌ها را در جلسات فروش بزرگ و شاید به تیم و سازمان گسترده‌تر شما گزارش دهد.

نکته حرفه ای: نظرات مشتریان حیاتی برای سئوی محلی، بنابراین سعی کنید مشتریان را وادار کنید تا تیم فروش و سازمان شما را به صورت آنلاین بررسی کنند.

7. فروش یکنوع بازی شبیه لوتو

فروش یکنوع بازی شبیه لوتو یک مسابقه فروش چند وجهی است که به تیم فروش شما اجازه می دهد تا اهداف کوچکتری را دنبال کند. مشابه با یکنوع بازی شبیه لوتو معمولی، یکنوع بازی شبیه لوتو فروش به یک نمودار یکنوع بازی شبیه لوتو ۵×۵ پر از اهدافی مانند:

  • یک جلسه با یک کارگردان رزرو کنید.
  • سه دمو را برنامه ریزی کنید.
  • 25 تماس برقرار کنید.
  • پنج پیام LinkedIn ارسال کنید.

سپس کارت‌های فروش یکنوع بازی شبیه لوتو را به دست می‌دهید و از تیم خود می‌خواهید که اهداف را در حین تکمیل آنها مشخص کنند. (جعبه رایگان در وسط را به خاطر بسپارید!) اولین نفری که پنج عدد متوالی دریافت می کند، یک جایزه می برد.

نکته حرفه ای: مسابقه یکنوع بازی شبیه لوتو فروش خود را در یک دوره خاص (ماهانه یا سه ماهه) اجرا کنید تا خیلی طولانی نشود.

8. اکثر نه

ها

مسابقه فروش “بیشترین نه” یکی دیگر از مسابقات منحصر به فرد و در عین حال مثبت است. من کسی را نمی شناسم – از جمله فروشندگان – که از شنیدن کلمه “نه” لذت می برد. این مسابقه فروش اساساً به فروشنده ای در تیم شما که بیشترین “نه” را در عرض یک هفته یا یک ماه (یا دوره ای به انتخاب شما) دریافت می کند، پاداش می دهد.

این مسابقه تیم شما را با شنیدن کلمه “نه” راحت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا حد امکان تماس بگیرند و مخالفت‌ها و امتناع‌های گذشته را تحت فشار قرار دهند.

نکته حرفه ای: گرفتن زیاد نه می تواند استرس زا باشد. فشار را با یک بحث آرام که در آن کارکنان فروش می توانند داستان های خنده دار “نه” را به اشتراک بگذارند و دلسوزی کنند، از بین ببرید.

9. بهترین پیچ

این تنها مسابقه فروش در لیست است که می تواند به صورت داخلی برگزار شود. یک مسابقه فروش برای بهترین مسابقه، به فردی در تیم شما که بهترین پیشنهاد فروش را دارد، پاداش می‌دهد.

شما می‌توانید این برنده را به چند روش تعیین کنید — یا جلسه‌ای برگزار کنید که در آن همه بتوانند نظرات خود را ارائه دهند و سپس به بهترین‌ها رأی دهند (اما نه خودشان) یا از تیم خود بخواهید که برای دریافت بازخورد به معاونان و مدیران اجرایی حاضر شود.

نکته حرفه‌ای: بازی‌های معمولی برای فروش نقش‌آفرینی می‌توانند آمار بسته شدن را بهبود بخشید، بنابراین سناریوهای فروش را به طور مرتب در جلسات بگنجانید.

10. براکت فروش

آخرین و شاید درگیرترین مسابقه فروش، یک مسابقه براکت فروش است، شبیه به جنون مارس. در واقع، من آن را دیده ام که “جنون فروش” نام دارد.

برای اجرای این مسابقه، یک براکت شامل کل تیم فروش خود ایجاد کنید. یک آستانه برای هر جفت تعیین کنید (فروشنده با بیشترین فروش، بیشترین فروش در ماه، بیشترین “نه”، و غیره) و یک برنده را برای رفتن به دور بعدی انتخاب کنید.

در نهایت، شما به یک دور “قهرمانی” خواهید رسید که منجر به یک برنده نهایی می شود. مسابقه براکت فروش منحصر به فرد است زیرا می توانید برای هر دور مسابقه فروش متفاوتی برگزار کنید و با نزدیک شدن به دور قهرمانی، ریسک ها را افزایش دهید.

نکته حرفه‌ای: مطمئن شوید تابلوی امتیازات/براکت شما برای همه قابل مشاهده است و مرتباً به‌روزرسانی می‌شود.

11. بهترین

پیشرفت‌ترین مسابقه به اعضای تیم فروش با عملکرد پایین شما فرصتی برای درخشش می‌دهد. حداقل یک KPI را که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید، مانند جلسات برگزار شده، تماس‌های تلفنی، مشتریان جدید و غیره تعیین کنید و پیگیری کنید که کدام یک از اعضای تیم شما رکوردهای قبلی خود را از آب خارج می‌کند.

نکته حرفه‌ای: اگر این مسابقه را انتخاب می‌کنید، باید با تمام کارکنان فروش به صورت انفرادی ملاقات کنید تا میانگین‌های گذشته خود را مشخص کنید تا آنها بدانند چه هدفی را باید در ذهن داشته باشند.

12. قرعه کشی

قرعه‌کشی با چندین جایزه به افراد امکان می‌دهد روی مواردی که می‌خواهند شرط‌بندی کنند. انتخاب کنید کدام KPIها را تشویق کنید و آنها را ردیابی کنید و در صورت موفقیت به اعضای تیم بلیط بدهید.

نکته حرفه ای: ارزش هر جایزه را تقریباً برابر کنید، در غیر این صورت رقابت زیادی برای جایزه بزرگ خواهید داشت و علاقه زیادی به جایزه های کوچکتر ندارید.

13. بادی سلینگ

یک ایده مسابقه فروش مشترک با فروش دوستان را امتحان کنید. اعضای تیم خود را جفت کنید و از آنها بخواهید که با هم کار کنند تا ببینید چه کسی می تواند بیشترین فروش را ببندد. جفتی که بیشترین درآمد را ایجاد کند یا بیشترین معاملات را ببندد برنده جایزه می شود.

نکته حرفه ای: فروشندگان با عملکرد بالا را با فروشندگانی که عملکرد پایین تری دارند جفت کنید تا همه بتوانند یاد بگیرند.

14. افزایش کمیسیون

این مسابقه ای است که همه می توانند از آن بهره ببرند. روزی را انتخاب کنید که کمیسیون بتواند چند درصد افزایش یابد و به تیم خود اطلاع دهید. در طول این 24 ساعت، تیم‌های فروش می‌توانند کمیسیون بیشتری دریافت کنند و برای فروش بیشتر تشویق می‌شوند.

نکته حرفه‌ای: می‌توانید این روز کمیسیون افزایش یافته را در طول فصل آهسته‌تان برگزار کنید، و به شما و تیم فروش‌تان تقویت بسیار لازم را بدهد.

15. مسابقه محتوا

آیا می‌دانستید که محتوا می‌تواند نرخ تبدیل را تا 161% در همه صنایع بهبود می بخشد؟ با تیم بازاریابی خود کار کنید تا بخش‌های کلیدی محتوایی را که می‌خواهید ارائه دهید، مانند راهنما، کاغذ سفید یا وبینار شناسایی کنید. فروشنده ای که بیشترین دانلود یا شرکت کننده را برای محتوا داشته باشد برنده است!

نکته حرفه‌ای: حتماً ورودی‌ای را در فیلد فرم خود وارد کنید که به سرنخ‌ها اجازه می‌دهد افرادی را که آنها را به محتوا ارجاع داده‌اند معرفی کنند تا بتوانند اعتبار کسب کنند.

11 ایده برای جایزه انگیزشی

کنجکاو هستید که وقتی تیم فروش شما در مسابقه فروش شما برنده می شود، چه پاداشی می دهید؟ در اینجا 11 ایده جایزه مسابقه فروش آورده شده است. توجه داشته باشید که چگونه برخی ممکن است برای مسابقات فروش بزرگتر و طولانی تر مناسب تر باشند و برخی برای آن مسابقات روزانه و هفتگی مناسب تر هستند.

نکته حرفه‌ای: اگر می‌پرسید چه چیزی به تیم فروش شما انگیزه می‌دهد، از آنها بپرسید. یک نظرسنجی ناشناس برای ایده های جایزه اجرا کنید.

1. جوایز پولی

جایزه پولی بسیار ساده است – به سادگی برنده مسابقه فروش خود را با مبلغ دلاری که به صورت نقدی یا به عنوان جایزه در یک چک حقوق ارائه می شود، پاداش دهید. (اگر این تصمیم را انتخاب کردید، فراموش نکنید که با تیم حسابداری خود صحبت کنید.) جوایز پولی بزرگتر برای مسابقات فروش بلندمدت مناسب تر است و تیم فروش شما را علاقه مند و درگیر نگه می دارد.

نکته حرفه ای: مبلغ جایزه را در فصلنامه بودجه فروش تا مدیران از این هزینه آتی مطلع شوند.

2. گیفت کارت

جایزه کارت هدیه راهی سرگرم‌کننده برای حمایت از یک کسب‌وکار محلی یا محبوب است و می‌تواند به عنوان چیزی خارج از یک ساختار جبرانی معمولی تلقی شود. کارت‌های هدیه برای رستوران‌ها، سینماها، بنزین یا کارت‌های هدیه پیش‌پرداخت همه منظوره در نظر بگیرید.

نکته حرفه‌ای: کارت‌های هدیه بخرید که برنده واقعاً از آنها استفاده کند. به عنوان مثال، اگر یکی از فروشندگان شما گیاهخوار باشد، احتمالاً قدردان کارت هدیه یک استیک خانه نیستند.

3. الکترونیک یا تجهیزات

لوازم الکترونیکی یا تجهیزات را به عنوان جوایز مسابقه فروش تقدیم کنید. این می‌تواند شامل رایانه یا تلفن، یا حتی «اسباب‌بازی‌های» غیرمرتبط با کار مانند کباب‌پز، چمدان، دوربین، یا قهوه‌ساز باشد.

نکته حرفه ای: اگر برای با پوشش مالیات موجود در یک جایزه، به کارکنان فروش خود اطلاع دهید تا بتوانند انتخاب کنند که آیا جایزه را بپذیرند و آن مالیات را بپردازند.

4. غذای رایگان

به مدت یک هفته یا ماه به برنده مسابقه فروش خود با ناهار رایگان پاداش دهید. شاید به شما پیشنهاد می دهید که سفارش دهید، ناهار را برای مدتی تهیه کنید، یا برنده خود را صرف وعده غذایی خود کنید.

نکته حرفه ای: محدودیتی برای هزینه تعیین کنید تا بتوانید هزینه را پیش بینی کنید.

5. رئیس روز

برنده مسابقه فروش خود را مسئول آن روز قرار دهید، به معنای واقعی کلمه. به آنها اجازه دهید در دفتر شما کار کنند، در محل پارک شما پارک کنند، یا حتی بدوند یا به جلسه ای بپیوندند که در غیر این صورت این کار را نمی کردند.

نکته حرفه‌ای: با دادن لباسی که لباس روزانه رئیس‌شان را تقلید می‌کند، این جایزه را سرگرم‌کننده‌تر کنید. برای مثال، اگر سبیل دارید و عینک می‌زنید، این وسایل را به عنوان بخشی از جایزه به آنها بدهید.

6. وظایف رایگان از رئیس

این پاداش چیزی را که مسلماً ارزشمندتر از پول است به شما هدیه می دهد – زمان. به برنده مسابقه خود با یک کار رایگان که توسط شما انجام می شود پاداش دهید. این به برنده شما فرصتی می دهد تا کار یا پروژه ای را که شما می توانید از آن مراقبت کنید، به شما واگذار کند.

نکته حرفه‌ای: به تیم خود اطلاع دهید که می‌توانند کارهای خنده‌داری را خارج از محل کار خود انتخاب کنند، مانند تمیز کردن خانه، شستن ماشین، یا پختن غذا.

7. روز(های) تعطیلات رایگان

همه یک روز تعطیل را دوست دارند. یک تعطیلات رایگان یا یک روز شخصی را به عنوان جایزه مسابقه فروش به شما هدیه دهید. از آنجایی که این یکی بسیار ارزشمند است، آن را برای یک مسابقه فروش طولانی تر و بزرگتر که کمتر برگزار می شود، ذخیره کنید.

نکته حرفه‌ای: همچنین برای تماشای یک فیلم یا مجوز به یک شهربازی گواهی بدهید تا برنده شما بتواند از روز تعطیل خود بهترین استفاده را ببرد.

8. توسعه شخصی رایگان

برنده مسابقه فروش خود را با یک سمینار آموزشی فروش رایگان، کمک هزینه تحصیلی، یا کتابی که می توانند برای پیشرفت شخصی از آن استفاده کنند، پاداش دهید. مطمئن شوید که جمعیت شناسی و علایق تیم فروش خود را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است برخی از افراد علاقه ای به این جایزه نداشته باشند یا برای آن وقت نداشته باشند.

نکته حرفه ای: به برنده اجازه دهید از کمک هزینه توسعه شخصی خود برای جایزه غیر مرتبط با کار مانند کلاس سفالگری یا عکاسی استفاده کند.

9. غنائم شناور

جایزه جایزه شناور دقیقاً همانگونه است که به نظر می رسد – جایزه یا لوحی که به برندگان مسابقه فروش هفتگی یا ماهانه اهدا می شود. این نوع جایزه معمولاً با انگیزه‌های کوچک‌تری مانند کارت هدیه یا جایزه پولی کوچک همراه است، اگرچه به خودی خود دارای حق افتخار است.

نکته حرفه‌ای: اگر می‌خواهید برنده‌تان توجه بخش‌ها و بازدیدکنندگان دیگر را به خود جلب کند، حتماً جایزه چشم‌گیر و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید که بتواند روی میز خود نمایش دهد.

10. تبلیغات

اگر موقعیت جدیدی باز شد، انگیزه تیم خود را با ارتقاء در نظر بگیرید. فروشندگان معمولا از رقابت رونق بگیرید، به خصوص اگر چیزی به بزرگی تبلیغات در دسترس باشد. بنابراین، به تیم خود اطلاع دهید که برنده مسابقه ممکن است رئیس بعدی باشد.

نکته حرفه ای: قبل از اعطای ارتقاء، در مورد افزایش حقوق و تغییر عنوان شفاف باشید تا همه بتوانند انتظارات خود را مدیریت کنند.

11. انتخاب برنده

به برنده مسابقه فروش خود جوایز مختلفی را برای انتخاب ارائه دهید، چه در اینجا فهرست شده باشد یا نه. این باعث می‌شود که کل تیم فروش شما علاقه‌مند و درگیر مسابقه شما باشند و صرف نظر از علایقشان برای کسب جایزه تلاش کنند.

نکته حرفه‌ای: مانند جایزه غذای رایگان، می‌خواهید برای هزینه جایزه انتخابی برنده محدودیت تعیین کنید.

چگونه یک مسابقه فروش موثر برگزار کنیم

در سه دهه گذشته، من چیزهای زیادی در مورد رقابت های فروش موثر (اغلب با انجام اشتباه) یاد گرفته ام. در اینجا شش مورد از بزرگترین پیشنهادهای من آورده شده است.

1. آن را ساده نگه دارید.

فروشندگان شما نباید در درک قوانین مسابقه شما مشکلی داشته باشند. وقتی درک نحوه برنده شدن دشوار است – یا اینکه چه کسی در حال حاضر در رتبه اول قرار دارد – اشتیاق آنها در مورد شرکت کردن ضربه می زند.

یک مسابقه ساده چه صدایی دارد؟ می‌توانید به هر فروشنده‌ای که به هدف خاصی دست پیدا می‌کند برای جلسات تنظیم‌شده پاداش دهید یا به پنج نفری که نرخ تماس‌ها به نسخه نمایشی خود را با بالاترین درصد افزایش می‌دهند، جایزه بدهید.

مسابقه‌ای را هدف بگیرید که می‌توانید در دو جمله یا کمتر توضیح دهید. و اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا گیج کننده است، از یکی از فروشندگان ارشد تیم خود بخواهید که بازخوردشان را بدهد. (به عنوان یک مزیت اضافی، آنها ممکن است نقاط ضعف یا قوانین مشکلی را که شما از قلم انداخته اید تشخیص دهند.)

نکته حرفه ای: مطمئن شوید که هر بار فقط یک مسابقه برگزار کنید. این تضمین می‌کند که تیم خود را از رفتار یا نتیجه‌ای که می‌خواهید تبلیغ کنید منحرف نخواهید کرد.

2. آن را سرگرم کننده کنید.

مسابقات باید یک عنصر سرگرم کننده داشته باشند. کمی ساده‌رویی به فروشندگان شما کمک می‌کند و رقابت را به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

برای اینکه به شما ایده بدهم، خدماتم را به فروشنده برنده تقدیم می کردم. ماشین نماینده را می شستم، خشکشویی آنها را برمی داشتم، حتی خانه آنها را تمیز می کردم – هر چه آنها می خواستند.

همیشه دیدن رئیستان در حال انجام یک کار پست لذت بخش است. این نوع جایزه همچنین به تیم شما نشان می دهد که شما به موفقیت آنها اختصاص داده اید (و حس شوخ طبعی خوبی دارید!)

نکته حرفه‌ای: سعی کنید مسابقات خود را در جوک‌های اداری نیز ایجاد کنید. برای مثال، شاید برنده همه را به ناهار در رستوران محلی که کل دفتر دوست دارد ببرد.

3. تیم فروش خود را در فرآیند برنامه ریزی مشارکت دهید.

از طرف دیگر، اجازه دهید نمایندگان شما انتخاب کنند که چه چیزی برنده خواهند شد. من همه را در یک اتاق می بردم و می پرسیدم، آیا به برنامه انگیزشی تیمی نیاز دارید؟

پاسخ همیشه بله بود. من قوانین مسابقه را توضیح می‌دهم، سپس می‌گویم، “شما X دلار دارید – تصمیم بگیرید که جایزه یا جوایز چیست.”

این استراتژی سه اثر دارد:

  • سرمایه گذاری روی نمایندگان شما بیشتر است. داشتن کنترل مستقیم بر یک جنبه اصلی رقابت، از همان ابتدا باعث خرید خرید می‌شود.
  • پاداش آن چیزی نیست که شما فکر می کنید آنها می خواهند. این همان چیزی است که می دانید آنها می خواهند.
  • فروشندگان شما از تصمیم شما برای واگذاری کنترل احساس رضایت خواهند کرد.

نکته حرفه ای: حتی اگر از ایده ای برای مسابقه خاصی استفاده نمی کنید، در صورتی که تیم شما بخواهد از آن برای مسابقات بعدی استفاده کند، آن را ثبت کنید.

4. به روز رسانی روزانه یا هفتگی بدهید.

تعداد کمی از مردم اگر ندانند در کجا ایستاده‌اند به یک رقابت متعهد می‌مانند. بسته به سرعت تغییر وضعیت هر فروشنده، سعی کنید به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی را ارائه دهید. در HubSpot، ما معمولاً یک داشبورد زنده قرار می‌دهیم تا هر نماینده بتواند هر زمان که بخواهد پیشرفت خود را بررسی کند.

بعضی از فروشندگان هر ساعت آن را بررسی می‌کنند – به همین دلیل است که قصد دارند شماره یک باشند. تصور کنید این انگیزه قدرتمند را فقط به این دلیل از دست بدهید که تیم خود را به روز نگه ندارید.

نکته حرفه‌ای: از تیم خود بخواهید فروش را در CRM رایگان نرم افزار تا همه بتوانند در زمان واقعی به روز شوند.

5. وعده های دروغ ندهید.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما هرگز قول جایزه ای را ندهید که نتوانید آن را تحویل دهید. در سال 2002، پیشخدمتی که در مسابقه فروش یک تویوتای جدید برنده شد، به طور قابل درک وقتی خشمگین شد که به جای آن یک اسباب بازی Yoda ارائه کرد.

او از کارفرمایش شکایت کرد — و برنده شد.

اگر آنچه را که قول داده‌اید انجام ندهید، اعتماد فروشندگانتان به شما از دست خواهد رفت (ناگفته نماند تمام انگیزه‌های شرکت در رقابت‌های آینده). قبل از اینکه جایزه را اعلام کنید، محاسبه کنید اگر تکرارهای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهند، چه چیزی را دنبال خواهید کرد. اگر واقعاً آن را از پارک بیرون بیاورند، ممکن است نتوانید از عهده پاداش برآیید. وقتی شک دارید، محافظه‌کار شوید.

نکته حرفه ای: مشکلات زنجیره تامین می تواند یافتن جوایز مانند فناوری را دشوار کند. اگر برنده شما چیزی را می‌خواهد که نمی‌توانید پیدا کنید، سریعاً به او اطلاع دهید تا بتوانید یک جایزه جایگزین برای او دریافت کنید یا یک کارت هدیه ارائه دهید تا در صورت موجود بودن آن را بخرند.

6. در اسرع وقت جوایز را اهدا کنید.

من یک بار به فروشندگانم پول جایزه‌شان را نه ماه پس از بردن جایزه دادم. نیازی به گفتن نیست که آنها خوشحال نبودند.

شما یک ضرب الاجل برای مسابقه تعیین کرده اید — چرا مهلت جایزه باید کمتر مهم باشد؟

در اسرع وقت پس از پایان مسابقه جوایز را توزیع کنید. اگر تیم شما هنوز منتظر جوایز مسابقه قبلی نباشد، جمع کردن تیم خود برای مسابقه بعدی بسیار ساده تر خواهد بود.

نکته حرفه ای: برای خرید جایزه یا برنامه ریزی برای ارائه انگیزه انتخابی حداقل یک هفته برای خود یادآوری ایجاد کنید.

مسابقات فروش = نتایج فروش

این ایده‌ها، توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسابقه فروش را دنبال کنید، و رقابت‌های فروش شما به‌طور محسوسی بر انگیزه، رفاقت، و به همان اندازه مهم، نتایج تیم شما تأثیر می‌گذارد.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در فوریه 2017 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل