سریال و انمیشن

معرفی فیلم آشوبگران (The Instigators)

معرفی فیلم آشوبگران (The Instigators)

فیلم سینمایی آشوبگران (The Instigators) که با نام تحریک‌کنندگان نیز شناخته می‌شود، اثری در ژانر کمدی، سرقتی، اکشن محصول سال 2024 شبکه اپل تی‌وی است. در این فیلم بازیگرانی چون مت دیمن و کیسی افلک حضور دارند.

مت دیمن در کنار کیسی افلک آمده تا داستانی کمدی از آشوبگران را برای ما به تصویر بکشد. فیلم آشوبگران (The Instigators) یک فیلم آمریکایی محصول شبکه Apple TV+ است. داگ لیمان (Doug Liman) کارگردانی این فیلم، براساس فیلمنامه‌ای از چاک مکلین (Chuck Maclean) و کیسی افلک (Casey Affleck) را برعهده داشته است. ژانر فیلم تحریک کنندگان سرقت، کمدی، اکشن، درام، مهیج و رازآلود است. این فیلم 101 دقیقه‌ای اولین بار در تاریخ 2 آگوست 2024 (12 مرداد 1403) به صورت محدود در برخی سینماها به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم آشوبگران در شبکه اپل تی‌وی پلاس نیز 9 آگوست 2024 (19 مرداد 1403) بود. این فیلم جذاب نمراتی قابل‌قبول و نقدهایی متفاوت از سوی منتقدین دریافت کرده است.

اگر از طرفدران فیلم‌های سینمایی هستید، احتمالا مقاله بهترین فیلم‌های 2024 را خوانده‌اید. در این مقاله از پلازا قصد داریم به طور تخصصی به بررسی فیلم The Instigators 2024 بپردازیم. در کنار هم با داستان و بازیگران آن آشنا شویم، و در بخش آخر نظرات منتقدین را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی آشوبگران

فیلم The Instigators داستان فیلم آشوبگران

داستان فیلم آشوبگران درباره دو سارق از کوئینسی است که برای یک سرقت در بوستون استخدام می‌شوند. این دو شریک ناراضی، روری یک پدر ناامید و کبی یک الکلی سابق، باید درآمدهای نامشروع یک سیاستمدار فاسد را غارت کنند. اما نقشه سرقت درست پیش نمی‌رود و ناگهان روری و کبی می‌فهمند نه تنها پلیس، بلکه بوروکرات‌ها و روسای جنایتکار نیز به دنبال آنها هستند. در این گرداب هرج‌ومرج، دکتر ریورا که روانشناس روری است، متقاعد می‌شود برای فرار به آنها کمک کند. اکنون این دو شریک ناراضی باید اختلافات را کنار بگذارند تا از دستگیر شدن، و حتی بدتر از آن از به قتل رسیدن، بگریزند.

بازیگران فیلم آشوبگران

در دسامبر 2022 شبکه Apple TV+ حق ساخت این فیلم، به کارگردانی داگ لیمان و حضور مت دیمن و کیسی افلک به عنوان بازیگران اصلی، را خریداری کرد. 2 ماه بعد هونگ چاو نیز به جمع بازیگران پیوست و تا آخر ماه بعد، نام بقیه بازیگران فیلم The Instigators اعلام شد. فیلمبرداری از مارس 2023 در شهر بوستون آغاز شد. در ادامه با بازیگران این فیلم کمدی آشنا می‌شویم.

مت دیمن در نقش روری

تاریخ اکران فیلم آشوبگران هنرپیشه های فیلم تحریک کنندگان

متیو پیج دیمن (Matthew Paige Damon) بازیگر، تهیه‌کننده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی است. او در تاریخ 8 اکتبر 1970، برابر با 16 مهر 1349، در ماساچوست چشم به جهان گشود. وی بازیگری را با فیلم Mystic Pizza در سال 1988 آغاز کرد و حدود ده سال بعد با فیلم Good Will Hunting (1997) به شهرت رسید؛ اثری که او را برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب کرد. مت دیمن در سال 2010 یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان بود و نشریه Forbes در سال 2007 او را بازیگری نامید که حضورش در هر فیلمی، فروش آن فیلم را تضمین می‌کند. از جدیدترین آثار این بازیگر می‌توانیم فیلم Ford v Ferrari (2019) در نقش کارول شلبی، فیلم Stillwater (2021) در نقش بیل بیکر و فیلم Oppenheimer (2023) در نقشی لزلی گرووز را نام ببریم.

کیسی افلک در نقش کوبی مورفی

نقد فیلم The Instigators نمرات فیلم سینمایی آشوبگران

کیسی افلک، با نام کامل کالب کیسی مک‌گوایر افلک بولد (Caleb Casey McGuire Affleck-Boldt)، یکی از بازیگران آمریکایی است. او متولد 12 آگوست 1975 (21 مرداد 1354) در ماساچوست، و برادر کوچکتر بن افلک است. کیسی بازیگری را از سال 1988، در 13 سالگی به عنوان یک بازیگر کودک، آغاز کرد. وی در سال 2007 به واسطه بازی در فیلم “ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل” شناخته شد، اثری که او را نامزد جایزه اسکار کرد. پس از آن شاهد درخشش کیسی در فیلم برادرش بن افلک، فیلم Gine Baby Gone (2007) بودیم. او در سال 2017 برای بازی در فیلم Manchester by the Sea برنده جایزه اسکار شد. اخیرا کیسی افلک را در نقش بوریس پش در فیلم اوپنهایمر (2023) دیده‌ایم، اثری که پرفروش‌ترین فیلم او محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

هونگ چاو در نقش دکتر دانا ریورا

خلاصه فیلم سینمایی آشوبگران فیلم The Instigators

هونگ چاو (Hong Chau) بازیگر آمریکایی، متولد 25 ژوئن 1979 (4 تیر 1358) متولد کشور تایلند و بزرگ‌شده نیواورلئانز در آمریکا است. او در کالج دانشگاه بوستون در رشته مطالعات فیلم تحصیل کرد و در سال 2006 بازیگری را به عنوان حرفه اصلی خود برگزید. هونگ چاو را در آثاری نظیر سریال Watchmen (2019) و سریال Homecoming (2018-2020) دیده‌ایم. او برای نقش لن ترن در فیلم Downsizing (2017) و نقش لیز در فیلم The Whale (2022) نامزد چندین جایزه شد، از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای ایفای نقش شخصیت لیز. در سال‌های اخیر به تماشای نقش‎آفرینی او در نقش السا در فیلم The Menu (2022) و نقش دیان فار در سریال The Night Agent (2023) نشسته‌ایم.

همچنین بخوانید :

پل والتر هاوزر در نقش بوش

فیلم The Instigators بازیگران فیلم آشوبگران

پل والتر هاوزر (Paul Walter Hauser) متولد 15 اکتبر 1986، برابر با 23 مهر 1365، در میشیگان آمریکا است. او تحصیل در دانشگاه کنکوردیا شیکاگوو را رها کرد تا به صنعت فیلم و سریال بپیوندد و به طور رسمی از سال 2005 به عنوان یکی از بازیگران آمریکایی معرفی شد. پل تاکنون در آثار زیادی، از جمله فیلم Cruella (2021) و فیلم Old Dads (2023)، به عنوان بازیگر نقش مکمل حضور داشته است. بازی او در نقش ریچارد جوئل در فیلم درام کلینت ایستوود به نام Richard Jewell (2019) سبب به شهرت رسیدن وی شد. هاوزر در سال 2022 ایفاگر نقش لری هال در مینی‌سریال Black Bird شد، اثری که او را برنده جایزه گلدن گلوب و جایزه امی کرد.

اجازه دهید از اینجا به بعد، برای کوتاه‌تر شدن مطلب، به جای مروری بر بیوگرافی بازیگران، صرفا نام و نقش هنرپیشه های فیلم تحریک کنندگان را با هم بخوانیم.

  • مایکل استهلبرگ (Michael Stuhlbarg) در نقش آقای بسقائی
  • وینگ ریمز (Ving Rhames) در نقش فرانک تومی
  • آلفرد مولینا (Alfred Molina) در نقش ریچی دچیکو
  • توبی جونز (Toby Jones) در نقش آلن فلین
  • جک هارلو (Jack Harlow) در نقش اسکالوو
  • رایان پرلمن (Ron Perlman) در نقش شهردار میچلی
  • آندره دی شیلدز (André De Shields) در نقش آقای کلی
  • توبی اونومر (Toby Onwumere) در نقش جان وین
  • راب گرونکوفسکی (Rob Gronkowski) در نقش خودش

نقد فیلم The Instigators

نمرات فیلم سینمایی آشوبگران تا به امروز نسبتا خوب و قابل‌قبول بوده است. وبسایت IMDb، که براساس امتیازات بینندگان به هر اثر رتبه می‌دهد، نمره 6.2 از 10 را به این فیلم داده که نشان می‌دهد این اثر ارزش حداقل یک بار تماشا را دارد. در وبسایت راتن تومیتوز نیز 147 نقد برای فیلم The Instigators وجود دارد که کمتر از نیمی از آنها، 41%، نقد مثبت ارزیابی شده است. بخش اجماع نظر منتقدین اینگونه نوشته: “نوع رابطه بین کیسی افلک و مت دیمن تا حدی جذابیت دارد، اما این فیلم کمدی-سرقتی کم‌کم به دلیل کمبود توطئه و شوروهیجان از بین می‌رود.” در ادامه مروری اجمالی بر نظرات برخی از منتقدین خواهیم داشت.

فیلم The Instigators ژانر فیلم تحریک کنندگان

Collider/ تانیا حسین: 80

به لطف فیلمنامه‌ای طنز و بازیگرانی جذاب، به رهبری افلک و دیمن، فیلم آشوبگران یک فیلم سرقتی سرگرم‌کننده است که در مرکز آن دوز مناسبی از طنز، اکشن و احساسات ترکیب می‌شوند و شما می‌توانید بارها و بارها آن را تماشا کنید.

Consequence/ لیز شانون میلر: 75

برای فیلمی که دقیقا می‌داند چه می‌خواهد و به آنجا می‌رسد، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. اینطور نیست که فیلم The Instigators جاه‌طلبی نداشته باشد، اما همانند شخصیت‌هایش، رویاهای بزرگی ندارد. این امر نشان می‌دهد فیلم به آنچه می‌خواسته، یعنی پیدا کردن یک سرگرمی، رسیده است.

Variety/ پیتر دبروژ: 70

از منظر فیلمسازی، سازماندهی هرج‌ومرج در قالب یک کمدی شخصیت‌محور، کار آسانی نیست؛ ولی این همان کاری است که افلک و چاک مک‌لین انجام داده‌اند و به لیمان طرحی را می‌دهند که به طور متناوب بین مجموعه‌های غیرقابل پیش‌بینی و نمونه‌های آرام‌تر مردانه در حرکت است.

Empire/ کامبول کمبل: 60

فیلم آشوبگران دقیقا انقلابی نیست، اما صرف نظر از آن، اثر خوبی است: یک فیلم کمدی-سرقتی جنایی ساده‌لوح که به بازیگران جذابش یک استخر شن می‌دهد تا در آن به یکدیگر ضربه بزنند.

The Hollywood Reporter/ دیوید رونی: 50

این فیلم وحشتناک نیست، اما از عالی بودن فاصله زیادی دارد. در عوض در باتلاق دلخراشی سقوط می‌کند که صرفا به عنوان “یک سرگرمی قابل‌قبول” شناخته شود؛ عبارتی که طراحی شده تا منتقدین روش‌های جدیدی برای گفتن “مالی نیست” داشته باشند.

The Observer/ وندی اید: 40

فیلم آشوبگران باید یک اثر سرگرم‌کننده با تعقیب و گریز ماشینی و بازی‌های پرسر و صدا باشد، اما در عوض یک فیلم دلخراش و قابل پیش‌بینی است.

The Playlist/ رودریگو پرز: 25

این یک فیلم درجه دو است که در بهترین حالت باید شامل بازیگرانی باشد که به دنبال دستمزد هستند، نه برخی از بهترین‌های هالیوود.

RogerEbert.com/ رابرت دنیلز: 0

این فیلم سرقتی اپل تی‌وی اثری مایه افسردگی، خسته‌کننده، ساکن و بدون هیچگونه ریسکی است.

سخن پایانی

بررسی فیلم The Instigators 2024 معرفی فیلم سینمایی آشوبگران

معرفی فیلم سینمایی آشوبگران در پلازا در این بخش به پایان می‌رسد. این بار در کنار هم با داستان و بازیگران فیلم The Instigators اشنا شدیم و نمرات فیلم و نظرات منتقدین را دانستیم. نظر شما درباره این اثر چیست؟ به نظر شما بهترین بازیگر این فیلم کیست؟ نقاط قوت و نقاط ضعف فیلم، از نظر شما کدام موارد هستند؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا