سریال و انمیشن

معرفی سریال چینی گل ممنوعه (The Forbidden Flower)

معرفی سریال چینی گل ممنوعه (The Forbidden Flower)

سریال چینی گل ممنوعه (The Forbidden Flower) اثری در ژانر درام-عاشقانه است که در سال 2023 منتشر شد. این سریال رابطه محال، پرشور و غم‌انگیز یک دختر جوان با مردی میانسال را به تصویر کشیده است.

در میان سریال‌های دیدنی، از سریال‌های چینی نباید غافل شد. سریال گل ممنوعه (The Forbidden Flower) یکی از سریال‌های چینی جدید است که سال 2023 از شبکه Tencent پخش شد. کارگردان این اثر چن ژو فی (Chen Zhou Fei) است و نویسندگی فیلمنامه نیز برعهده ژائو شیائو لی (Zhao Xiao Lei) بوده است. ژانر سریال چینی گل ممنوعه درام و عاشقانه است و داستان آشنایی هه ران و شیائو هان را به تصویر کشیده است. این سریال کاری از کمپانی Straw Bears Film و کمپانی Tencent Penguin Pictures است.  جری یان و زو روهان از بازیگران این درام عاشقانه هستند که با استقبال خوبی از سوی بینندگان روبرو شده است.

اگر شما هم از تماشای بهترین سریال‌های چینی لذت می‌برید، پس در این مقاله از پلازا با موضوع بررسی سریال The Forbidden Flower 2023 ما را همراهی کنید. ما قصد داریم همه اطلاعات خود درباره تعداد قسمت‌ها، زمان پخش، داستان، بازیگران و نمرات سریال The Forbidden Flower را با شما به اشتراک بگذاریم.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال گل ممنوعه

بررسی سریال The Forbidden Flower 2023 معرفی سریال چینی گل ممنوعه

همانطور که در مقدمه اشاره شد، شبکه چینی Tencent حق پخش این سریال را داشت. پخش سریال از 13 فوریه 2023 (24 بهمن 1401) آغاز شد و تا 22 فوریه (3 اسفند) هر روز ساعت 18، دو قسمت از سریال منتشر می‌شد. در 27 فوریه (8 اسفند) 2 قسمت و در 28 فوریه (9 اسفند) نیز قسمت پایانی سریال پخش شدند. تعداد قسمت های سریال گل ممنوعه 24 قسمت است. مدت زمان هر قسمت نیز حدودا 45 دقیقه است.

خلاصه سریال چینی گل ممنوعه

داستان سریال گل ممنوعه درباره رابطه عاشقانه دختر جوانی به نام هه ران با مرد میانسالی به نام شیائو هان است. هه ران، یک نقاش 18 ساله بااستعداد، از خانواده‌ای ثروتمند و محافظه‌کار است. روزی هه ران در آرایشگاه صدای مردی را می‌شنود. این مرد، شیائو هان یک باغبان بااستعداد و ناامید است. هه ران که نمی‌تواند از فکر این صدا بیرون بیاید، تصمیم می‌گیرد او را تعقیب کند. مدتی بعد رابطه پرشور هه ران با این مرد میانسال آغاز می‌شود و به مرور مرد نیز به او علاقه پیدا می‌کند. اما این دو عاشق با یک مانع به ظاهر حل‌نشدنی روبرو هستند: هه ران از یک بیماری لاعلاج رنج می‌برد که احتمالا کشنده است. باید ببینیم این بار دنیا چه نقشه‌ای برای عاشقان دارد.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال گل ممنوعه

در سریال The Forbidden Flower بازیگران مستعد و مشهوری حضور دارند. پس از انتخاب بازیگران، پروسه فیلمبرداری سریال از 14 ژانویه 2022، برابر با 24 دی 1400، آغاز شد. در این بخش مروری بر بیوگرافی چند بازیگر اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران سریال نیز آشنا خواهیم شد.

جری یان در نقش شیائو هان

هنرپیشه های سریال گل ممنوعه نقد سریال The Forbidden Flower

جری یان (Jerry Yan)، با نام اصلی لیائو یانگ ژن، یک بازیگر و خواننده تایوانی متولد 1 ژانویه 1977 (11 دی 1355) است. او به زبان‌های ماندرین، انگلیسی و ژاپنی تسلط دارد. جری یکی از اعضای سابق گروه موسیقی F4 است و 3 آلبوم منتشر کرده است. او بازیگری را از سال 2000 با سریال Spice Teacher آغاز کرد. وی امروزه برای نقش دائومینگ در فیلم تایوانی Meteor Garden (2001) و دنباله آن که سال بعد منتشر شد، شناخته می‌شود. 12 برد در جشنواره‌های مختلف در کارنامه وی دیده می‌شود. از جدیدترین آثار این بازیگر مستعد می‌توانیم فیلم Tempting Hearts (2021) و سریال Count Your Lucky Stars (2020) را نام ببریم.

زو روهان در نقش هه ران

ژانر سریال چینی گل ممنوعه نمرات سریال The Forbidden Flower

زو روهان (Xu Ruo Han) بازیگر چینی، متولد 27 فوریه 1998، برابر با 8 اسفند 1376، است. او در آکادمی فیلم بیژینگ مشغول تحصیل در رشته تولیدات انیمیشنی بود که به وی پیشنهاد شد در یک تست بازیگری شرکت کند. جکی چان، ستاره فیلم های اکشن، او را کشف کرد و زو روهان بازیگری را با حضور در فیلم My Diary (2018) آغاز کرد. 2 سال بعد، بار دیگر در یکی از فیلم‌های جکی چان، فیلم Vanguard (2020) حضور یافت که سبب به شهرت رسیدن وی شد. تا به امروز زو روهان در 3 فیلم سینمایی و 5 سریال تلویزیونی بازی کرده است. جالب است بدانید در همه سریال‌ها، نقش اصلی سریال را داشته است.

هوآنگ یی در نقش چو چیارونگ

زمان پخش سریال گل ممنوعه بازیگران سریال گل ممنوعه

هوآنگ یی (Huang Yi) یک بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده چینی است که در کشورهای انگلیسی زبان با نام‌های کریستال و بتی شناخته می‌شود. او در تاریخ 13 سپتامبر 1977 (22 شهریور 1356) در شانگهای چشم به جهان گشود. هوآنگ یی در انستیتو فرهنگ شرقی شانگهای تحصیل کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1998 آغاز کرد. وی بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های چینی است که در سال 2013 در یک فیلم انگلیسی زبان به نام Legendary حضور داشته است. در میان آخرین کارهای او می‌توانیم فیلم Warm Fists (2022)،  سریال In the Summer Time (2024)، و سریال Moonlit Reunion (2025) اشاره کرد. وی به زبان‌های ماندرین، انگلیسی و تا حدودی ژاپنی تسلط دارد.

همچنین بخوانید :

ما سی چائو در نقش هان یو

داستان سریال گل ممنوعه خلاصه سریال چینی گل ممنوعه

ما سی چائو (Ma Si Chao) بازیگری متولد 9 جولای 1998، برابر با 18 تیر 1377، در شهر بیجینگ چین است. او که در انگلیسی با نام کیدو شناخته می‌شود، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2017 با فیلم Wished آغاز کرد و 3 سال بعد نیز ایفاگر نقش ژانگ هوآشنگ در فیلم Fox in Fuse (2020) شد. ما سی چائو در تلویزیون فعال‌تر است و تاکنون در 12 سریال تلویزیونی حضور داشته است. از جدیدترین آثار او می‌توانیم سریال Lost Identity در نقش لی شائوتانگ، سریال Light My Way در نقش چن شنگ و سریال Once Again در نقش پنگ هائویانگ، همگی محصول سال 2024، را نام ببریم.

برای سهولت کار شما و همچنین جلوگیری از طولانی شدن مطلب، در ادامه فهرستی از برخی دیگر از هنرپیشه های سریال گل ممنوعه با نام و نقش آنها در سریال را بریا شما آماده کرده‌ایم.

  • یو شیانگ (Yu Xiang) در نقش ژانگ یوانی
  • تانگ زنگ (Tang Zeng) در نقش عمو هان یو
  • ژائو یوان یوان (Zhao Yuan Yuan) در نقش شین زائو
  • وو جینگ (Wu Jing) در نقش پرستار بجه
  • وو یا هنگ (Wu Ya Heng) در نقش پانگ زی
  • هونگ کیائو (Hong Qiao) در نقش دینگ شیاران
  • یانگ کای دی (Yang Kai Di) در نقش یک مرد
  • یو شین هه (Yu Xin He) در نقش ژانگ شیائولی
  • وانگ زی هان (Wang Zi Han) در نقش ژانگ ییمین
  • جین له (Jin Le) در نقش جینگ جینگ
  • رن جون شی (Ren Jun Xi) در نقش لی یون
  • وانگ شین یو (Wang Xin Yue) در نقش شی ژو
  • لیا جیا کی (Li Jia Qi) در نقش لی نان

نقد سریال The Forbidden Flower

تعداد قسمت های سریال گل ممنوعه

سریال چینی گل ممنوعه پس از انتشار با استقبال گرمی از سوی بینندگان روبرو گشت و منتقدین نیز نقدهای خوبی برای آن نوشتند. این سریال در وبسایت IMDb، که براساس نمرات بینندگان به هر اثر امتیاز می‌دهد، امتیاز 7.6 از 10 را گرفته که بسیار خوب است. گرچه نقدهای کمی برای این سریال در دسترس است، اما همین نوشته‌ها نیز نقدهایی مثبت هستند. در ادامه مرور کوتاهی بر یکی از این نقدها داریم.

The Beau Life/ آماندا آرامبولو:

در یک سریال درام، هیچ چیز بهتر از فیلمبرداری خوب، آن اثر را زیبا نمی‌کند. رنگ‌های گرم مورد استفاده در سکانس‌های هه ران و شیائو هان به غوطه‌وری احساسات و جهان‌بینی دو شخصیت کمک می‌کند. افزودن چراغ‌های نئونی روشن با مقدار متناسبی سایه نیز به بهبود سریال کمک کرده است. فیلمبرداری و موسیقی متن سریال چینی گل ممنوعه فوق‌العاده است و در هر صحنه کاملا مطابق با احساسی که قصد برانگیختن آن را دارد، عمل می‌کنند.

داستان سریال حساس و سرگرم‌کننده، و همچنین عمیق، احساسی و خوش‌قریحه است. …. این داستان برای افرادی که عاشق روایت‌های سرشار از کشمکش هستند، عالی است. گرچه، علیرغم همه کلیشه‌های موجود، سریال همچنان حول محور آن چیزی روایت می‌شود که این دو نفر را به هم نزدیک کرده: درد آنها. مبارزه آنها در مسیر یافتن خوشبختی و رضایت از زندگی، که روز به روز سخت‌تر می‌شود، بسیار شبیه به چیزی است که مردم هر روزه در زندگی‌های واقعی خود تجربه می‌کنند.

این کار عمدی باشد یا نه، اما ظاهر جری یان در سریال چینی گل ممنوعه ما را به یاد شخصیت وی در سریال پربیننده meteor Garden در سال 2001 می‌اندازد. در چندین صحنه بانداژی را روی پیشانی او می‌بینیم که یادآور روزهای حضور او در گروه موسیقی F4 است. اگر جری یان یکی از کراش‌های آسیایی شماست، با تماشای این سریال قرار است همه احساساتی که قبلا نسبت به او داشتید را بار دیگر تجربه کنید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

سریال گل ممنوعه سریال چینی گل ممنوعه

این بار در پلازا با معرفی سریال چینی گل ممنوعه در کنار شما بودیم. حال که تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال را دانستیم، و با داستان و بازیگران آن آشنا شدیم، نوبت به شما خواننده عزیز می‌رسد. نظر شما درباره این سریال چینی چیست؟ به نظر شما کدام جنبه از سریال سبب شده بینندگان از آن راضی باشند؟ داستان، بازیگران؟ کارگردانی؟ یا … ؟ ما مشتاق خواندن نظرات شما در بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه هستیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا