سریال و انمیشن

معرفی انواع بطری شیشه ‌ای با بهترین کیفیت

معرفی انواع بطری شیشه ‌ای با بهترین کیفیت

شیشه، ماده‌ای بسیار پرکاربرد است که از سال‌های خیلی قدیم مورد استفاده مردم قرار می‌گرفته است. شیشه‌های اولیه به دلیل فراهم نبودن تمامی شرایط ساخت شفاف نبودند اما امروزه با استفاده از ابزارهای پیشرفته در صنعت شیشه‌های بسیار شفافی تولید می‌شوند. وسایل و ابزارهای شیشه‌ای در موقعیت‌ها و مکان‌های زیادی کاربرد دارند. بطری شیشه‌ای، یکی از معمول‌ترین کاربردهای شیشه است. انواع مختلفی از بطری‌های شیشه‌ای برای کاربردهای مختلف وجود دارند که در این مقاله همه آنها را به شما معرفی می‌کنیم. پس از مطالعه این مقاله هنگام خرید بطری شیشه‌ای، مناسب‌ترین انتخاب را خواهید داشت.

انواع بطری شیشه‌ای

برای نگهداری آب یا مایعات دیگر در یخچال، ظروف متنوعی از جمله پلاستیکی و شیشه‌ای تولید شده‌اند. استفاده از هر کدام از این ظروف مزایا و معایب و البته نکات خاص خود را دارد اما بطری شیشه ‌ای، کمترین ضرر ممکن را از لحاظ شیمیایی برای بدن انسان‌ها دارد. با پیشرفت علم و صنعت روش‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ای در تولید این بطری‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل تنوع این بطری‌ها در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. البته در گذشته نیز خرید بطری شیشه ‌ای رواج بسیاری داشته اما تنوع آنها زیاد نبوده است. امروزه محصولات شیشه‌ای متنوعی تولید شده‌اند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین انواع بطری شیشه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

بطری آبی خورشیدی

بطری خورشیدی نوعی بطری شیشه‌ای مقاوم با جنس بسیار ضخیم است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد و نگرانی شما را درباره خطر شکسته شدن رفع می‌کند. البته این ضخامت به گونه‌ای است که نور خورشید به راحتی از آن عبور کرده و درون بطری کاملا دیده می‌شود. کلمه آبی در نام این بطری به دلیل رنگ ظاهری این بطری‌ها است که البته یک رنگ شیمیایی نیست و رنگ طبیعی شیشه به کار رفته در این بطری‌ها است. درپوش این نوع بطری از جنس چوب پنبه است و به راحتی می‌توانید آن را از قسمت بالایی بطری جدا کرده و دوباره آن را سر جایش بگذارید.

بطری آبی خورشیدی

به طور کلی وقتی نور خورشید از این بطری‌ها عبور می‌کند، ویژگی‌های مختلف آب درون آن را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به ویژگی‌های بسیار مفیدی تبدیل می‌شوند. این ویژگی‌ها می‌توانند باعث کاهش استرس و کمک به کنترل نگرانی‌های افراد شوند. حتی با این بطری نیازی نیست نگران زیر آفتاب ماندن آن باشید. چرا که بطری‌های خورشیدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی آنها را زیر آفتاب قرار می‌دهید، آلودگی‌ها و بیماری‌های آب درون آنها به طور کامل از بین می‌روند. با یکبار استفاده از بطری‌های آبی خورشیدی به یکی از طرفداران خرید بطری شیشه‌ای تبدیل خواهید شد.

بطری 1 لیتری قهوه‌ای

این بطری شیشه‌ای نیز مانند بطری قبلی جنس بسیار ضخیمی داشته و در برابر ضربه‌ها مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. برای درپوش این بطری دو انتخاب کلی در اختیار مشتری قرار دارد که می‌تواند بنابر سلیقه خود هر کدام را که دوست دارد خریداری کند. این درپوش‌ها شامل درپوش چوب پنبه و استیلی هستند. هم چوب پنبه طبیعی و هم چوب پنبه پلاستیکی در این بطری‌ها استفاده می‌شوند و فرقی خاصی بین آنها وجود ندارد. درپوش‌های استیلی نیز به صورت سه لایه تولید شده‌اند تا مثل چوب پنبه جلوی ورود هوا و آلودگی به بطری گرفته شود. این نوع بطری بیشتر برای مایعات گازدار مناسب است اما برای نوشیدنی‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بطری 1 لیتری قهوه‌ای

بطری 2 لیتری سبز میلانو

بطری سبز میلانو مانند بطری‌های قبلی از جنس ضخیمی ساخته شده است. این جنس ضخیم به آن کمک می‌کند مقاومت خیلی خوبی نسبت به ضربه از خود نشان داده و راحت دچار شکستگی نشود. شکل ظاهری این بطری نیز باعث شده برای سرو مایعات گازدار مناسب‌تر از بطری‌های ساده باشد. رنگ سبز این بطری نیز نوعی روش درمانی بوده و از خود شیشه است. یعنی شیشه‌های رنگی می‌توانند با کمک نور خورشید، خواص مفیدی به آب بدهند و بیماری‌های آن را نیز از بین ببرند. درپوش این بطری نیز تنوع داشته و مشتری بر اساس سلیقه خود می‌تواند درپوش استیلی یا چوب پنبه برای بطری شیشه‌ای خود خریداری کند.

بطری 2 لیتری سبز میلانو

بطری 5 لیتری پایه دار

برای ساخت این نوع بطری نیز مانند سایر بطری‌ها از بهترین و ضخیم‌ترین نوع شیشه استفاده شده تا مقاومت آن در برابر ضربه بالاتر برود. شرایط درپوش آن نیز مانند بطری‌های قبلی است. یعنی هم درپوش استیلی و هم درپوش چوب پنبه برای آن وجود دارد تا مشتری خودش انتخاب کند. شکل ظاهری این بطری نیز برای نوشیدن مایعات گازدار بهترین شکل ظاهری است. تفاوت این بطری در برابر بطری‌های قبلی علاوه بر حجم، پایه‌دار بودن آن است. در قسمت پایه این بطری‌ها از پلاستیک استفاده شده تا مثل یک ضربه‌گیر از بطری در برابر ضربه محافظت شود. این ویژگی میزان مقاومت در برابر ضربه بطری شیشه‌ای پایه‌دار را افزایش می‌دهد.

بطری 5 لیتری پایه دار

بطری چهار گوش رافائل

تمامی ویژگی‌های این بطری مانند بطری‌های قسمت‌های قبلی است. درپوش استیلی سه لایه و چوب پنبه‌ای، شیشه ضخیم و مقاوم در برابر ضربه، مناسب بودن بطری جهت سرو نوشیدنی‌های گازدار همه و همه ویژگی‌های بطری‌های قبلی است. با این حال همان طور که از اسم این بطری نیز مشخص است، تفاوت آن شکل ظاهری کاملا متفاوت آن با سایر نمونه‌های بطری شیشه‌ای است. این بطری شکل یک مکعب مستطیل بوده و به همین دلیل بطری چهار گوش نام گرفته است.

بطری چهار گوش رافائل

بطری شیر

جنس شیشه این بطری برخلاف بطری‌های قبلی بسیار نازک است. به همین دلیل حساسیت آن در برابر ضربه نیز بیشتر از آنها است. این محصول بیشتر برای روی میزها کاربرد دارد و بهتر است آن را خیلی درون یخچال نگذارید. سرو انواع آب‌میوه، اسموتی و شیر در این بطری‌ها مهم‌ترین کاربرد مرتبط با خوراکی این نوع بطری است. اما به عنوان جاشمعی و ظرف روغن نیز از این بطری‌ها استفاده می‌کنند.

بطری شیر

سخن آخر

بهترین بطری‌ها برای نگهداری آب و نوشیدنی‌های مختلف درون یخچال، بطری شیشه‌ای است. انواع مختلفی از این بطری‌ها تولید شده که ویژگی‌های مختلفی دارند. آن دسته از بطری‌ها که در این مقاله عنوان کرده‌ایم تنها نمونه‌ای از انواع بطری‌ شیشه‌ای هستند. سایر مدل‌ها تقریبا همین ویژگی‌ها دارند و از لحاظ رنگ، اندازه، حجم، شکل ظاهری و سایر ویژگی‌های این چنینی با یکدیگر تفاوت دارند. شاید با دیدن ظاهر و طراحی‌های متنوع بطری‌ها تصور کنید که ویژگی‌های آنها نیز با یکدیگر متفاوت است اما در اکثر مواقع این طور نیست و شکل ظاهری متنوع بیشتر برای زیبایی این بطری‌ها است.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا