چگونه رمز اینستاگرام را عوض کنیم؟ [آموزش گام به گام]

چگونه رمز اینستاگرام را عوض کنیم؟ [آموزش گام به گام]

با توجه به ریسک‌های امنیتی، استفاده از یک رمزعبور قدرتمند و پیچیده برای حساب‌های کاربری و همچنین فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای، از مهمترین کارهایی است که باید برای حفظ امنیت خود انجام دهید؛ به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی نظیر Instagram، علاوه بر استفاده از رمز قوی، بهتر است هرچند ماه یک بار Password خود را تغییر دهید. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است و به همین خاطر هم هر روز حساب‌های زیادی در این برنامه هدف حملات هکرها قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل است که تغییر رمز اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

فهرست مطالب

عوض کردن رمز اینستاگرام

در صورتی که مشکل شما فراموش کردن رمز اینستاگرام نیست و می‌خواهید به دلایل امنیتی یک رمز جدید انتخاب کنید، کافی است ابتدا به پروفایل خود بروید و روی سه‌خط افقی بالای سمت راست صفحه بزنید. از منو باز شده گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید. در صفحه بعدی روی Account Center بزنید.

تغییر رمز اینستاگرام

در صفحه بعدی گزینه Password and security را انتخاب کنید.

حالا در اینجا روی گزینه Change password بزنید.

ابتدا در کادر اول، رمز فعلی را وارد کنید و در کادرهای دوم و سوم، رمز جدید حساب را تایپ کنید.

سپس روی گزینه Change password در پایین صفحه بزنید تا تغییرات ذخیره شوند. اما چگونه وقتی رمز اینستا را فراموش کردیم عوض کنیم؟ اگر در برنامه داخل حساب خود هستید، کافی است در همین صفحه روی گزینه Forgot your password بزنید. اینستاگرام یک لینک بازیابی رمز را به ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید ارسال می‌کند.

همچنین بخوانید :

نکات مهم هنگام تغییر رمز اینستاگرام

دانستن اینکه چگونه می‌توانید رمز حساب خود را عوض کنید، به تنهایی نمی‌تواند کمک زیادی به افزایش امنیت حساب شما کند. برای تغییر رمز اینستاگرام، رعایت چند نکته‌ای که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اهمیت زیادی دارد:

  • انتخاب رمز عبور قوی: برای رمز عبور جدید، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها استفاده کنید.
  • عدم استفاده از رمز عبورهای تکراری: از رمزهایی که قبلا برای سایر حساب‌های آنلاین خود استفاده کرده‌اید، استفاده نکنید. این کار می‌تواند امنیت حساب شما را به خطر بیندازد.
  • فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA): پس از تغییر رمز عبور، حتما احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا در صورت سرقت رمز عبور، از دسترسی به حساب جلوگیری شود.
  • به‌روزرسانی اطلاعات بازیابی حساب: مطمئن شوید که ایمیل و شماره تلفن پیامک مرتبط با حساب کاربری شما به‌روز و صحیح هستند؛ این اطلاعات برای بازیابی و تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز حیاتی هستند.
  • اجتناب از ذخیره رمز در مرورگرهای عمومی: اگر از مرورگرهای دستگاه‌های مشترک استفاده می‌کنید، از ذخیره خودکار رمز عبور خودداری کنید تا اطلاعات شما در دسترس دیگران قرار نگیرد.
  • بررسی دسترسی‌های فعال: پس از تغییر رمز، به بخش Sessions در تنظیمات اینستاگرام بروید و هر دستگاهی را که به نظرتان مشکوک است، از لیست دسترسی‌ها حذف کنید.
همچنین بخوانید :

چرا باید هر چند وقت یکبار رمز اینستاگرام را عوض کنیم؟

تعویض دوره‌ای رمز اینستاگرام دلایل متعددی دارد که به افزایش امنیت حساب کاربری کمک می‌کند. با انجام این کار، احتمال اینکه شخصی بدون اطلاع شما به حساب کاربری‌تان دسترسی پیدا کند، کاهش می‌یابد. حتی اگر رمز عبور قبلی به هر نحوی فاش شده باشد، تغییر آن می‌تواند از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کند. همچنین هکرها ممکن است با استفاده از روش‌های مختلف، از جمله حملات فیشینگ یا دیکشنری، سعی در دسترسی به حساب شما داشته باشند. تغییر منظم رمز عبور می‌تواند این خطرات را به حداقل برساند. در مجموع، با تغییر رمز عبور، مطمئن می‌شوید که تنها فردی هستید که به حساب کاربری دسترسی دارد و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند بدون اجازه شما وارد حساب شود.

سوالات متداول

۱. چطوری گذرواژه Instagram را پیدا کنیم؟

اگر از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده می‌کنید می‌توانید رمز خود را در این برنامه‌ها پیدا کنید. در غیر این صورت اینستاگرام به دلایل امنیتی رمزحساب شما را نشان نخواهد داد. فقط خود شما از آن اطلاع دارید.

۲. چگونه رمز اینستا را عوض کنیم وقتی فراموش کردیم؟

در صفحه ورود به برنامه روی Forgot password یا Get help singing in بزنید. سپس می‌توانید برای تغییر رمز اینستاگرام، از طریق شماره تلفن، ایمیل و حساب فیسبوک، به حساب خود دسترسی پیدا و رمز آن را تغییر دهید.

۳. روش تغییر رمز برنامه اینستاگرام در گوشی آیفون به چه صورت است؟

درصورت فراموشی رمز اینستا در ایفون، مراحل بازیابی آن تفاوتی با گوشی‌های اندروید ندارد. کافی است توضیحاتی که در ابتدای این مطلب داده شده را به همراه عکس‌های آموزشی مطالعه کنید.

۴. آیا می توان در صورت فراموش كردن رمز اينستا با استفاده از فیس بوک وارد آن شد؟

در صورتی که از قبل حساب فیسبوک خود را به حساب اینستاگرام متصل کرده باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت خیر.

سخن پایانی

عوض کردن رمز اینستاگرام کار خیلی سختی نیست ولی اگر آن را فراموش کرده باشید، باید مراحل دیگری طی کنید. همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، بهتر است هرچند ماه یک بار رمزعبور خود را تغییر دهید تا حساب شما دچار مشکلات امنیتی نشود و خیالتان از بابت امنیت داده‌های خصوصی خود، راحت باشد.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل