انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه یک انیمه بسیار زیبا و درام است که به معضلی بسیار مهم به نام بی خوابی می‌پردازد. انیمه Insomniacs After School برای کسانی که به دنبال یک انیمه با تم و ژانر متفاوت می‌گردند، ساخته شده است.

انیمه Kimi wa Houkago Insomnia یک اثر احساسی و عمیق است که به شکلی زیبا به مفهوم پیوندهای انسانی در مواجهه با مشکلات شخصی می‌پردازد. داستان درباره دو نوجوانی است که از بی‌خوابی رنج می‌برند و در مسیر خود با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند. این انیمه به طرزی هوشمندانه و صمیمی، اضطراب‌ها و ترس‌های نوجوانی را با پیچیدگی‌هایی که در روابط آن‌ها به وجود می‌آید، بررسی می‌کند.

فهرست مطالب

داستان انیمه بی خوابی بعد از مدرسه

انیمه Insomniacs After School

در ابتدای انیمه Insomniacs After School گانتا ناکامی (Ganta Nakami) از مشکل بی خوابی و فکرهای منفی که به سراغ او می‌آیند سخن می‌‎گوید. سپس موکوته کانیکاوا (Motoko Kanikawa) از گروه نجوم (Astronomy Club) که دیگر وجود نداشت و داستان دختری که در آن‌جا مرده بود و پسری که پس از این حادثه دیگر نتوانست بخوابد و ادعا می‌کرد با تلسکوپش هر شب او را در آسمان در حال دست تکان دادن برای او می‌بیند و پس از مدتی او نیز جان خود را از دست داده بود حرف زد.

آن رصدخانه (Observatory) پس از این حوادث به یک انبار تبدیل شده بود. یک روز که گانتا ناکامی برای رفع خستگی حاصل از بی خوابی به دنبال جایی برای استراحت بود به آن رصدخانه رفت و به دلیل شایعه‌هایی در مورد آن‌جا که باعث شده کسی به آن‌جا رفت و آمد نکند خوشحال شد که می‌تواند در آن‌جا استراحت کند. پس از چند لحظه متوجه حضور یک نفر دیگر در آن‌جا شد. آن شخص ایساکی ماگاری (Isaki Magari) بود که در آن‌جا خوابیده بود و ناگهان بیدار شد و با دیدن گانتا ناکامی ماسکش را زد و در حال فرار از آن‌جا بود که گانتا ناکامی که همکلاسی او بود او را شناخت. ایساکی ماگاری برگشت و از او دلیل آمدنش به آن‌جا را پرسید و متوجه شدند که هر دو مشکل بی خوابی دارند.

مدتی بعد دوباره به رصدخانه رفتند و کمی آن‌جا را مرتب کردند. ایساکی ماگاری از گانتا ناکامی پرسید شب‌هایی که بی خوابی دارد را چگونه می‌گذراند و او جواب داد که عادت داشت که با موبایلش خود را سرگرم کند پس از مدتی به جای آن به کتاب خواندن و گوش دادن به رادیو مشغول شد اما این‌ها هم فایده ای برای رفع بی خوابی او نداشتند چون وقتی می‌خواست بخوابد ذهنش ساعت‌ها به موضوع‌های مختلف فکر می‌کرد و این تا صبح ادامه داشت. پس از مدتی تصمیم گرفتند شب‌ها که خوابشان نمی‌برد در خیابان‌های شهر قدم بزنند. برای ادامه داستان می‌توانید به مانگا یا انیمه بی خوابی بعد از مدرسه مراجعه کنید. در ادامه این مقاله بعضی از کاراکترهای انیمه Insomniacs After School را معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه Insomniacs After School و معرفی صداپیشگان

در این بخش قصد داریم به معرفی کاراکترهای انیمه بی خوابی بعد از مدرسه بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

گانتا ناکامی (Ganta Nakami)

گانتا ناکامی یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه بی خوابی بعد از مدرسه است و مشکل بی خوابی دارد و یک روز که برای استراحت به رصدخانه رفته بود ایساکی ماگاری را ملاقات کرد. به دلیل بی خوابی خیلی از همکلاسی‌های او فکر می‌کنند او شخص خوش‌برخورد و دوستانه‌ای نیست. او پس از مدتی از دوربینی که پدرش وقتی گانتا کودک بود به او کادو داده بود برای عکس گرفتن در شب‌هایی که به بیرون می‌رفت استفاده کرد.

ایساکی ماگاری (Isaki Magari)

ایساکی ماگاری در انیمه Insomniacs After School یکی از آن شخصیت‌هایی است که به شدت به یاد می‌ماند. او دختری پرانرژی و با روحیه‌ای قوی است که به عضویت دو باشگاه متفاوت، شنا و نجوم، درآمده است. اما پشت این چهره شاد و سرزنده، چالشی بزرگ در زندگی او وجود دارد؛ او از بی‌خوابی رنج می‌برد، بی‌خوابی‌ای که از استرس ناشی از یک بیماری قلبی در دوران کودکی‌اش به وجود آمده است. ماگاری در این انیمه نماد فردی است که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات جسمی، سعی دارد زندگی معمولی و حتی شاد داشته باشد. او زندگی‌اش را با دید مثبتی جلو می‌برد، گرچه همه نمی‌دانند که او با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که او شخصیتی چندلایه و بسیار واقعی به نظر برسد.

همچنین بخوانید :

یویی شیرومارو (Yui Shiromaru)

وی شیرو‌مارو شخصیتی است که شاید در نگاه اول بی‌تفاوت به نظر برسد، اما عمق زیادی در او نهفته است. او مشاور باشگاه نجوم در انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه است.
با وجود ظاهر بچه‌گانه و قد کوتاه او، در زندگی حرفه‌ای خودش توانسته به موفقیت‌های بزرگی برسد؛ او برنده مسابقه ملی عکاسی نجومی در دوران دبیرستان بوده است. یوی با آرامش و سبک زندگی خاص خودش، مدیریت یک مرکز بازی را بر عهده دارد و در واحدی کوچک در نزدیکی آن زندگی می‌کند. این سبک زندگی بی‌ادعا و بدون هیاهو او را تبدیل به فردی می‌کند که شاید کسی در ابتدا به اهمیت او پی نبرد، اما تاثیرات عمیقی در روند داستان و زندگی شخصیت‌های دیگر می‌گذارد. او عاشق عکاسی از آسمان شب است و همین علاقه باعث می‌شود که به نوعی مربی و راهنمای شخصیت‌های اصلی در ماجراهایشان شود.

همچنین بخوانید :

اوساکو کوراشیکی (Usako Kurashiki)

اوساکو پرستار مدرسه است و از آن دست شخصیت‌هایی است که در عین ظاهر آرام و معمولی، نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند. او نخستین کسی است که متوجه استفاده مخفیانه شخصیت‌های اصلی از رصدخانه مدرسه می‌شود و به جای سرزنش، تصمیم می‌گیرد با آن‌ها همکاری کند. بعدها به عنوان مشاور باشگاه نجوم فعالیت می‌کند. زندگی شخصی او کمی متفاوت از انتظار است؛ او به سیگار کشیدن و نوشیدن علاقه دارد و همین ویژگی‌های کوچک او را به شخصیتی جالب و واقع‌گرا تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه Insomniacs After School

انیمه Insomniacs After School در بهار ۲۰۲۳ توسط استودیو LIDENFILMS پخش شد. این استودیو که سابقه تولید انیمه‌های موفقی مانند Tokyo Revengers را دارد، این بار با کارگردانی یوکی ایکه‌دا، داستان دو نوجوان مبتلا به بی‌خوابی را به شکلی متفاوت به تصویر کشیده است. پخش انیمه از آوریل تا جولای ۲۰۲۳ میلادی (فروردین تا تیر ۱۴۰۲) در ۱۳ قسمت انجام شد و فصل دوم آن هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

مانگای بی خوابی بعد از مدرسه نوشته و تصویرگری شده توسط ماکوتو اوجیرو است که از ماه مه ۲۰۱۹ در مجله Big Comic Spirits به صورت سریالی منتشر شد. این مانگا در طول ۱۴ ولوم تکمیل شد و داستان آن با قدرت پرداخت به جزییات در زندگی نوجوانان و احساسات واقعی‌شان موفق به جذب مخاطبان زیادی شد. انتشار نهایی مانگا در آگوست ۲۰۲۳ انجام شد.

داستان این انیمه با محوریت دو شخصیت گانتا و ایساکی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، آرام و طبیعی آغاز می‌شود و به تدریج پیچیدگی‌های زندگی و مشکلاتشان را به تصویر می‌کشد. پیام‌های اصلی داستان حول محور پیدا کردن آرامش در میان آشفتگی‌های ذهنی و فیزیکی می‌چرخد. رابطه میان این دو شخصیت با رشد تدریجی و قابل باور خود، به یک نقطه عطف در داستان تبدیل می‌شود که بدون نیاز به احساسات اغراق‌شده یا دراماتیک، تاثیر عمیقی بر بیننده می‌گذارد. نگاه انیمه به تنهایی، اضطراب‌های نوجوانی و قدرت همدلی از طریق پیوند میان گانتا و ایساکی، به نوعی واقع‌گرایانه است که در انیمه‌های امروزی کمتر دیده می‌شود.

همانطور که گفتیم این انیمه بیشتر بر روی بی‌خوابی متمرکز است. بی‌خوابی معضلی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و علل مختلفی دارد، مانند ترس از فردای نامعلوم، افکار منفی، استرس و اضطراب عمومی. داستان دو شخصیت اصلی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و وقت بی‌خوابی‌شان را به فعالیت مثبتی مانند عکاسی نجومی اختصاص می‌دهند، قطعا برای بسیاری قابل ارتباط و از نظر من، یک مفهوم بسیار محکم بوده است.

در طول داستان، عشق و علاقه‌ای نیز در میان بود، اما تا اواخر فصل به موضوع اصلی تبدیل نشد که این مورد را فوق العاده بود؛ چرا که شخصیت‌ها تنها وقت خود را با یکدیگر نگذراندند بلکه خاطرات خوشی نیز با دوستان دیگر خود ساختند.

درواقع، محتوای داستان بخش اصلی آن بود و بیشتر حول محور شخصیت‌ها آن می‌چرخید. با این که تمرکز داستان بر روی شخصیت‌ها بود، اما رشد و پیشرفت شخصیت‌های فرعی نیز به جذاب‌تر شدن داستان کمک کرد.مشکلات و چالش‌هایی که آن‌ها از سر می‌گذراندند به قدری ملموس بود که همه ما می‌توانیم به خوبی درک کنیم؛ حتی اگر شخصا آن‌ها را تجربه نکرده باشیم.

درباره آرت این انیمه می‌توان گفت که گرافیک آن عالی نیست اما بد هم نیست. در حالی که برخی از پس‌زمینه‌های شبانه بسیار زیبا بودند، کیفیت کلی انیمیشن بسیار متوسط بود و خطاهایی نیز در آن دیده می‌شد. استودیو لیدن‌فیلمز هرگز به خاطر انیمیشن‌های برجسته شناخته نشده است، مگر در Call of the Night که بیشتر به خاطر کارگردانی تومویوکی ایتامورا از سری Monogatari درخشان شد.

کلام آخر

در این مقاله بررسی انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه را انجام دادیم. این انیمه داستان دو نوجوان به اسم‌های گانتا ناکامی و ایساکی ماگاری است که هر دو به دلیل بی خوابی برای استراحت به رصدخانه می‌روند که وقتی اولین بار در آن‌جا متوجه می‌شوند که مشکل یکسانی دارند در ادامه داستان بیشتر با هم صمیمی می‌شوند. می‌توانید تریلر انیمه Insomniacs After School را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه لذت ببرید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Insomniacs After School را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه بی خوابی های بعد از مدرسه را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل