عینک اپل؛ تاریخ عرضه، مشخصات و قیمت

عینک اپل؛ تاریخ عرضه، مشخصات و قیمت

اپل یکی از شرکت‌های پیشرو در دنیای فناوری به حساب می‌آید و محصولات مبتکرانه زیادی را روانه بازار کرده است. عینک هوشمند اپل قرار است یک گجت پوشیدنی پیشرفته با قابلیت‌های قابل توجه باشد.

بیش از ۵ سال است که اخبار و گمانه‌زنی‌هایی در مورد عینک اپل منتشر می‌شود؛ با این وجود، مدت طولانی است که هیچ خبر جدیدی از این محصول انتشار پیدا نکرده و به همین دلیل، می‌توان گفت عینک هوشمند این برند قرار نیست به این زودی‌ها معرفی شود. اما با توجه به اینکه اپل به تازگی هدست واقعیت مجازی ویژن پرو را وارد بازار کرده است، با در نظر گرفتن امکانات و مشخصات این هدست، می‌توانیم تصویر کلی از عینک هوشمند این برند و ویژگی‌های احتمالی آن داشته باشیم. در ادامه با اخبار مربوط به عينك هوشمند اپل، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب:

آخرین اخبار اپل گلس

  • یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی متعلق به سامسونگ معتقد است که عینک اپل تا سال ۲۰۲۷ معرفی نمی‌شود.
  • این احتمال وجود دارد که تا پایان سال ۲۰۲۵، این عینک رونمایی شود.
  • براساس آخرین گزارشات، در صورتی که اپل برنامه‌ای برای ساخت عینک هوشمند داشته باشد، این عینک حداقل تا ۴ سال آینده معرفی نخواهد شد.

عینک هوشمند اپل

شایعات زیادی در مورد عینک هوشمند اپل وجود دارد و از آنجایی که اپل هیچ اظهار نظر رسمی در مورد این عینک نداشته است، مشخص نیست آیا این شرکت واقعا قصد عرضه چنین محصولی را دارد یا خیر. در ادامه می‌توانید همه آنچه در مورد این عینک می‌دانیم را مطالعه کنید.

طراحی Apple Glasses

نمونه اولیه عینک هوشمند اپل شبیه عینک پلاستیکی است، اما احتمالاً از طراحی مشابه عینک شخصیت کلارک کنت استفاده شده است. یک اسکنر LiDAR روی دسته سمت راست آن وجود دارد، اما برای حفظ حریم خصوصی، هیچ دوربینی در آن قرار داده نشده است.

قیمت عینک هوشمند اپل

از آنجا که عینک واقعیت افزوده اپل اکسسوری آیفون (iPhone) است، همین مسئله قطعاً تأثیراتی بر طراحی آن خواهد داشت. به اندازه ری بن (Ray-Ban) سبک نخواهد بود، اما به حدی سبک و راحت خواهد بود که امکان استفاده روزمره آن وجود داشته باشد.

فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ارائه تنوع رنگی در طراحی عینک هوشمند اپل وجود ندارد. همچنین ممکن است اپل اجرای یک ترفند مدولار را هم در نظر داشته باشد. به عنوان مثال، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است این عینک پایه‌های پد قابل تعویض داشته باشد و هر کدام بتوانند هدفی مجزا یا عملکردی متفاوت داشته باشند. همچنین به گفته تحلیلگر نمایشگر، راس یانگ، اپل می‌خواهد از نمایشگرهای اولد ساخت سونی برای عینک استفاده کند؛ با این حال شرکت Samsung Securities مدعی است، نمایشگرها اندازه ۱.۴ اینچی دارند و از نوع MicroOLED یا MicroLED هستند.

همچنین بخوانید :

ویژگی‌های عینک هوشمند اپل

براساس گمانه‌زنی‌ها، عینک اپل می‌تواند اطلاعات را مستقیما از گوشی دریافت کرده و به شما نمایش دهد. به این ترتیب می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها، ایمیل‌ها، نقشه و حتی بازی‌ها را بدون نیاز به استفاده از گوشی، مستقیما در نمایشگر قرار گرفته در عینک مشاهده کنید. اپل همچنین در نظر دارد تا یک اپ‌استور جداگانه برای عینک خود راه‌اندازی کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند برای این محصول، اپلیکیشن منتشر کنند.

از سمت دیگر، با توجه به یک پتنت ثبت شده توسط اپل، این عینک می‌تواند به صورت خودکار میزان فوکوس لنز خود را براساس بینایی کاربر تنظیم کند. البته این احتمال وجود دارد که این پتنت مربوط به نسل دوم ویژن پرو هم باشد. اپل اخیرا هم یک پتنت جدید برای یک سیستم نمایش تصویر ثبت کرده که براساس آن، محتوا مستقیما با استفاده از نمایشگرهایی که در فاصله کمتر از 1 اینچ از چشمان کاربر هستند، نمایش داده می‌شود. به این ترتیب اپل دیگر احتیاجی به استفاده از نمایشگرهای شفاف در این عینک نخواهد داشت. براساس اطلاعات ثبت شده در این پتنت، این سیستم نمایش محتوا مشکلات رایج هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مانند سردرد، حالت تهوع و خستگی چشم را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید :

یکی دیگر از پتنت‌های انحصاری ثبت شده اپل، امکان دیدن نقاط مورد علاقه شما در سراسر دنیا مانند قابلیت Street View گوگل است. با این تفاوت که این منظره مستقیماً روی لنزهای عینک اپل دیده خواهد شد و می‌توانید بازدید از مکان‌های مختلف را به صورت دیجیتالی تجربه کنید. اپل چنین ویژگی مشابهی را در اپلیکیشن Apple Maps دارد، اما تماشای آن‌ها از پشت عینک هوشمند اپل بسیار جذاب‌تر خواهد بود. قابلیت جالب توجه دیگر اپل گلس امکان دید در شب یا همان دید بهتر در تاریکی از طریق سنسورها است.

مشخصات اپل گلس

هنوز هیچ مشخصات دقیقی در مورد عینک هوشمند اپل اعلام نشده است، اما می‌توان حدسیاتی زد. به‌ عنوان مثال، ممکن است از همان زاویه دید ۵۲ درجه و تراکم پیکسلی 47ppi در Hololens 2 برخوردار باشد.

همچنین به احتمال زیاد عینک جدید اپل، با اتصال وای‌فای به آیفون متصل می‌شود؛ چراکه اگر لازم باشد آیفون ویدئو گرفته شده توسط دوربین‌های عینک را پردازش کرده و دوباره تصویر سه بعدی را با سرعت بالا (حداقل ۶۰ هرتز و با سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) به عینک بفرستد، به پهنای باند بالایی نیاز خواهد داشت. اما در مورد باتری آن، اگر اپل بخواهد رقابت کند، احتمالاً حداقل ۳ ساعت دوام خواهد داشت.

قیمت عینک اپل

با توجه به این که هنوز مدت زمان زیادی تا عرضه این عینک باقی مانده است، پیش‌بینی قیمت آن کار راحتی نیست. اما به گفته جان پراسر، اپل می‌خواهد آن را با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه کرده و برخی ویژگی‌ها را نیز با فروش اشتراک در دسترس کاربران قرار دهد. با توجه به قیمت هدست‌های واقعیت مجازی، می‌توان گفت ۴۹۹ دلار آنقدرها بالا نیست.

همچنین بخوانید :

در صورتی که این عینک با همین قیمت وارد بازار شود، احتمالا بیشتر کارهای مربوط به پردازش داده‌های عینک، به آیفون محول خواهد شد؛ در نتیجه اپل می‌تواند از قطعات کمتری در داخل عینک استفاده کرده و آن را با قیمت کمتری به‌ فروش برساند. البته منابع دیگر هم مدعی هستند که اپل این عینک را با قیمت ۷۹۹ دلار معرفی می‌کند.

تاریخ عرضه عینک اپل

بعید است این عینک به این زودی معرفی شود؛ به خصوص با توجه به اینکه اپل از هدست ویژن پرو با قیمت بسیار بالا و طراحی عجیب و غریب رونمایی کرده است، می‌توان گفت این شرکت هنوز راه درازی برای طراحی یک عینک واقعیت افزوده پیشرفته در پیش دارد. به گفته تحلیلگر شناخته شده، مینگ چی کو، این عینک ممکن است در سال ۲۰۲۶ از راه برسد؛ به گفته این تحلیلگر، لنزهایی که قرار است در این عینک مورد استفاده قرار بگیرند، تا سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید نخواهند شد.

از سمت دیگر، مارک گرمن، پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۵ این عینک معرفی شود و Samsung Securities نیز معتقد است این محصول در سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهد شد. براساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، طراحی یک عینک هوشمند که با استانداردهای اپل سازگاری داشته باشد، از لحاظ فنی کار مشکلی است و به همین دلیل، این عینک حداقل تا ۴ سال آینده وارد بازار نخواهد شد. در حقیقت از دید برخی تحلیلگران، این احتمال وجود دارد که عینک هوشمند اپل هرگز معرفی نشود و در عوض، این برند تمرکز خود را به ساخت یک نسخه ارزان‌تر از هدست ویژن پرو معطوف کند.

سخن پایانی

فعلا قرار نیست عینک هوشمند اپل روانه بازار شود و به همین دلیل، اخبار زیادی از این عینک منتشر نشده است. مشخص نیست اپل این گجت جدید خود را با چه امکانات و مشخصاتی روانه بازار خواهد کرد و باید در سال‌های آینده منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری از عینک هوشمند اپل منتشر شود. نظر شما در مورد عینک اپل چیست؟ آیا این عینک می‌تواند در بازار با استقبال مواجه شود یا مانند عینک گوگل شکست خواهد خورد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل