بهترین اپلیکیشن‌های کاهش مصرف باتری گوشی

بهترین اپلیکیشن‌های کاهش مصرف باتری گوشی

بهترین اپلیکیشن های کاهش مصرف باتری گوشی شاید به‌اندازه گذشته محبوبیت نداشته باشند اما هنوز هم برای نگه داشتن شارژ، انتخاب اول خیلی از کاربران هستند. با ما همراه باشید تا با اپ‌های تقویت باتری و جلوگیری از تخلیه سریع شارژ آشنا شویم.

برای کاهش مصرف باتری گوشی خود می‌توانید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. با نصب و اجرای برنامه‌های کاهش مصرف باتری می‌توانید از خالی شدن سریع باتری گوشی خود جلوگیری کنید. این برنامه‌ها ابتدا دلایلی که باعث تمام شدن سریع شارژ باتری شما می‌شوند را پیدا می‌کنند و سپس شروع به بهینه‌سازی و کاهش مصرف باتری گوشی شما می‌کنند. با استفاده از این اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر نگران خالی شدن سریع شارژ گوشی خود نباشید. در ادامه این مطلب پلازا با اپلیکیشن های کاهش مصرف باتری گوشی آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

اپلیکیشن های کاهش مصرف باتری گوشی

پیدا کردن یک اپلیکیشن کاهش یا مدیریت باتری چه برای اندروید و چه آیفون کار آسانی نیست. به‌سختی می‌توانید یک برنامه درست و حسابی در گوگل‌پلی پیدا کنید که واقعا بتواند تاثیر قابل توجهی روی باتری گوشی داشته باشد. از طرف دیگر خود گوگل نیز تقریبا تمامی برنامه‌هایی که ادعای کاهش مصرف داشتند را حذف کرده است. در بیشتر مواقع خودتان با شناسایی دلایل خالی شدن باتری گوشی، می‌توانید به‌شکل بهتری در میزان مصرف خود صرفه‌جویی کنید؛ با این حال، اگر می‌خواهید از چند برنامه برای تقویت باتری و جلوگیری از تخلیه سریع شارژ نیز کمک بگیرید، این برنامه‌ها بهترین انتخاب خواهند بود.

۱. اپلیکیشن BatteryOne: Battery

برنامه جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی

BatteryOne: Battery
تعداد دانلود بیش از ۱۰۰ هزار
امتیاز ۴.۲ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده و مدرن، امکانات متنوع، دارای ویجت است
  • نقاط ضعف: برخی باگ‌های نرم‌افزاری

یکی از برنامه‌های جدیدی که برای جلوگیری از تخلیه باتری گوشی می‌توانید مدنظر قرار دهید، اپلیکیشن BatteryOne است. این برنامه می‌تواند اطلاعات جامعی از وضعیت باتری در اختیار شما قرار دهد تا با استفاده از این داده‌ها، بتوانید برنامه‌هایی که بیشتر از همه باتری مصرف می‌کنند را شناسایی کرده و مشکل را حل کنید. از جمله امکانات مهم این برنامه می‌توان به نمایش میانگین درصد تخلیه شارژ، محاسبه ظرفیت باتری، پیش‌بینی وضعیت سلامت باتری و نمایش دمای باتری اشاره کرد. البته برنامه ممکن است برخی مواقع دقت کافی نداشته و باگ داشته باشد.

  • دانلود اپلیکیشن BatteryOne: Battery برای: اندروید

۲. اپلیکیشن Greenify

Greenify
تعداد دانلود بیش از ۱۰ میلیون
امتیاز ۴.۰ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۸ آبان ۱۳۹۸
  • نقاط قوت: دارای امکانات کاربردی برای کاهش مصرف، امکان قرار دادن برنامه‌ها در حالت Sleep
  • نقاط ضعف: مدت طولانی است که آپدیت نشده و ممکن است با نسخه‌های جدید اندروید سازگار نباشد

Greenify یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کاهش مصرف باتری است و برنامه‌هایی که موجب خالی شدن شارژ باتری گوشی شما می‌شوند را شناسایی کرده و اجرای آن‌ها را متوقف می‌کند. این برنامه برای گوشی‌های روت شده و روت نشده مناسب است؛ اما اپلیکیشن Greenify در دستگاه‌های روت شده عملکرد موثرتری دارد. تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده در این برنامه رایگان است؛ اما اگر می‌خواهید از ویژگی‌های پیشرفته این اپلیکیشن استفاده کنید، باید نسخه توسعه یافته و حرفه‌ای آن را به قیمت ۲.۹۹ دلار خریداری کنید. البته این اپ چند سالی است که آپدیت نشده است و بیشتر امکانات آن نیز در نسخه‌های جدید اندروید به صورت پیش‌فرض موجود است.

همچنین بخوانید :

۳. برنامه GSam Battery Monitor

GSam Battery Monitor
تعداد دانلود بیش از ۱ میلیون
امتیاز ۴.۳ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۷ دی ۱۴۰۲
  • نقاط قوت: دقت بالا در نمایش اطلاعات، امکان نمایش برنامه‌های با مصرف بالا، امکان نمایش مصرف باتری در بازه‌های زمانی
  • نقاط ضعف:

برنامه GSam Battery Monitor گزینه دیگری است که برای دانلود یک برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ یا دیگر برندها می‌توانید درنظر داشته باشید. GSam Battery Monitor به تنهایی هیچ کاری برای صرفه جویی در مصرف باتری انجام نمی‌دهد؛ با این حال، می‌تواند اطلاعاتی در مورد برنامه‌هایی که باتری گوشی شما را تخلیه می‌کنند، در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود عمر باتری خود استفاده کنید. این برنامه می‌تواند جزئیاتی درباره میزان زمان مصرف باتری و داده‌های پردازنده را نیز نشان دهد.

  • دانلود برنامه GSam Battery Monitor برای: اندروید
همچنین بخوانید :

۴. برنامه Accu​Battery

Accu​Battery
تعداد دانلود بیش از ۱۰ میلیون
امتیاز ۴.۶ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده و مدرن، امکانات متنوع
  • نقاط ضعف: تبلیغات آزاردهنده

برنامه Accu​Battery شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های اندرویدی برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی باشد. برنامه دارای نسخه‌های رایگان و پرو است. در نسخه رایگان شما علاوه بر اطلاع از درصد سلامت باتری و دسترسی به ویژگی‌های مربوط به کنترل درصد شارژ به قابلیت‌هایی دیگری برای سنجش ظرفیت واقعی باتری نیز دسترسی دارید. با استفاده از این برنامه می‌توانید از میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن‌های مختلف مطلع شده و مانع از زود خالی شدن شارژ دستگاه شوید. این برنامه حتی در نسخه رایگان نیز اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین خاطر نیز از دید بیشتر کاربران، برترین برنامه نگهدارنده شارژ گوشی است.

همچنین بخوانید :

۵. برنامه Electron

Electron: battery health info
تعداد دانلود بیش از ۱ میلیون
امتیاز ۳.۵ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
  • نقاط قوت: نمایش جزئیات مربوط به مصرف باتری، رابط کاربری مدرن
  • نقاط ضعف: تبلیغات زیاد

اپلیکیشن الکترون قادر است اطلاعات تقریبا کاملی از وضعیت باتری مثل میزان شارژ، دما، ظرفیت، نوع باتری و حتی میزان ولتاژ دریافتی در هر لحظه در هنگام شارژ را به‌شما نشان دهد. همچنین نکاتی برای افزایش طول عمر باتری مثل شارژ کردن تا حداکثر ۸۰ درصد و جلوگیری از افت شارژ به زیر ۲۰ درصد را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد و می‌تواند میزان مصرف هر اپلیکیشن را نیز به‌صورت جداگانه نشان دهد. البته بزرگترین نقطه ضعف آن این است که تبلیغات زیادی دارد که به صورت تمام صفحه برای شما نشان داده می‌شوند.

سایر روش‌های کاهش مصرف باتری گوشی

حتی با دانلود بهترین نرم افزار کاهش مصرف باتری اندروید، مدیریت و کاهش مصرف باتری بیشتر از همه به نحوه استفاده خود شما بستگی دارد. برنامه‌ها تاحدودی می‌توانند با ارائه اطلاعات تکمیلی، شما را در این زمینه راهنمایی کنند. اما رعایت کردن نکات زیر، بیشترین تاثیر را در کم کردن مصرف باتری دارد.

  • تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش: روشنایی صفحه‌نمایش را به صورت دستی کاهش دهید یا از تنظیمات خودکار روشنایی استفاده کنید. همچنین کاهش زمان خاموش شدن خودکار صفحه‌نمایش نیز می‌تواند موثر واقع شود.
  • غیرفعال کردن اتصالات بی‌سیم: وقتی به وای‌فای، بلوتوث یا GPS احتیاج ندارید، آن‌ها را خاموش کنید. همچنین می‌توانید از حالت پرواز نیز در طول شب استفاده کنید.
  • بستن برنامه‌های پس‌زمینه: برنامه‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستند، ممکن است باتری مصرف کنند. برنامه‌هایی که به آن‌ها نیازی ندارید را از پس‌زمینه ببندید.
  • غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های خودکار: به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها می‌تواند باتری مصرف کند. این کار را به صورت دستی و در زمان‌های خاص انجام دهید.
  • استفاده از حالت ذخیره انرژی (Battery Saver): اکثر گوشی‌ها دارای حالت ذخیره انرژی هستند که با فعال کردن آن، برخی از قابلیت‌ها غیرفعال می‌شوند تا باتری کمتر مصرف شود.
  • کاهش یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها: دریافت نوتیفیکیشن‌های مکرر می‌تواند باتری مصرف کند. نوتیفیکیشن‌هایی که ضروری نیستند را غیرفعال کنید.
  • استفاده از تم تاریک: در گوشی‌هایی که صفحه‌نمایش اولد دارند، استفاده از تم تاریک (Dark Mode) می‌تواند به طور قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهد.
  • غیرفعال کردن ویبره و صداهای اضافی: ویبره و صداهای اضافی مثل صدای لمس یا تایپ را غیرفعال کنید تا مصرف باتری کاهش یابد.
  • بروزرسانی نرم‌افزار گوشی: بروزرسانی‌های جدید ممکن است بهینه‌سازی‌هایی برای کاهش مصرف باتری به همراه داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار گوشی‌تان به روز است.

سخن پایانی

ما در این مقاله با اپلیکیشن های کاهش مصرف باتری گوشی آشنا شدیم. خالی شدن سریع باتری گوشی دلایل زیادی از جمله نصب برنامه‌های غیر ضروری و در حال اجرا، بهینه سازی نادرست برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مخرب دارد. از نظر شما بهترین برنامه کاهش مصرف باتری کدام است؟ آیا نصب این برنامه‌ها را توصیه می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل