سریال و انمیشن

سریال شاهزاده صد روزه من؛ بررسی دا ستان و معرفی بازیگران

سریال شاهزاده صد روزه من؛ بررسی دا ستان و معرفی بازیگران

سریال شاهزاده صد روزه من (100 Days My Prince) اثری در ژانر کمدی-عاشقانه از کشور کره‌جنوبی است. این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کره‌ای است که در سال 2018 منتشر شد.

پیشرفت کره جنوبی در صنعت سرگرمی طی سال‌های اخیر بسیار قابل‌توجه بوده است. این روزها موسیقی، فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان، از جمله ایران دارند. سریال شاهراده صد روزه من، به انگلیسی 100 Days My Prince و به کره‌ای 백일의 낭군님، یک اثر تماشایی محصول سال 2018 است. این سریال که محصولی از استودیو دراگون است، براساس فیلمنامه‌ای از نو جی-سول (No Ji-sul)، توسط لی جونگ-جائه (Lee Jong-jae) و نام سونگ-وو (Nam Sung-woo) کارگردانی شده است. ژانر سریال 100 Days My Prince تاریخی، کمدی، اکشن و عاشقانه است. بازیگرانی نظیر دو کیونگ-سو و نام جی-هیون در این سریال تماشایی بازی کرده‌اند.

در این مقاله از پلازا قصد داریم یکی از بهترین سریال های کره‌ای را به شما معرفی کنیم. پس با معرفی سریال کره ای شاهزاده صد روزه من با ما همراه شوید تا تعداد قسمت‌های آن و موضوع سریال را بفهمیم، با بازیگرانش آشنا شویم و مروری بر نظرات منتقدین داشته باشیم.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال کره ای شاهزاده صد روزه من

تعداد قسمت های سریال شاهزاده صد روزه من ژانر سریال 100 Days My Prince

پخش سریال 100 Days My Prince در شبکه tvN از 10 سپتامبر 2018 (19 شهریور 1397) آغاز شد. دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته، ساعت 21:30، قسمت جدیدی منتشر می‌شد تا اینکه در 30 اکتبر 2018 (8 آبان 1397) به تماشای آخرین قسمت آن نشستیم. تعداد قسمت های سریال شاهزاده صد روزه من 16 قسمت به اضافه 2 قسمت ویژه است. مدت زمان هر قسمت نیز حدود 67 تا 85 دقیقه است.

خلاصه سریال کره ای شاهزاده صد روزه من

داستان سریال شاهزاده صد روزه من یک روایت عاشقانه و کمدی از نجیب‌زاده‌ای در مقام یک فرد روستایی است. یول برادرزاده پادشاه، فردی است که به جای مطالعه ترجیح می‌دهد روزهایش را به بازی بگذراند. او در یکی از این روزها با دختری به نام یی سو آشنا، و عاشق او می‌شود. در همین جین، پدر یول که فردی حسود است، با یک کودتا تاج و تخت را در دست می‌گیرد و پادشاه می‌شود. اکنون یول ولیعهد کشور است.

16 سال می‌گذرد و یول بر اثر یک تصادف حافظه‌اش را از دست می‌دهد. او اکنون به عنوان یک فرد روستایی زندگی می‌کند ولی صحبت کردنش همچنان مثل نجیب‌زاده ها است و هوش و مهارتش در هنرهای رزمی، به خصوص تیراندازی را نیز حفظ کرده است. در همین روزها با زنی باهوش، مستقل و قوی آشنا می‌شود.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال شاهزاده صد روزه من

اولین جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال در 21 مارس 2018 (1 فروردین 1397) برگزار شد. فیلمبرداری از اوایل آوریل آغاز شد و در 3 سپتامبر (12 شهریور) به پایان رسید. یون ته-یونگ (Yoon Tae-young) یکی از بازیگران سریال بود که به دلیل اتهامات رانندگی در وضعیتی نامناسب، از سریال حذف شد. در ادامه با بقیه بازیگران 100 Days My Prince آشنا می‌شویم.

دو کیونگ-سو در نقش لی یول/ نا ون-دوک

هنرپیشه های شاهزاده صد روزه من نقد سریال 100 Days My Prince

دو کیونگ-سو (Doh Kyung-soo) بازیگر و خواننده کره‌ای، که بیشتر با نام هنری‌اش یعنی D. O. شناخته می‌شود، متولد 12 ژانویه 1993 (22 دی 1371) در سئول است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2012 به عنوان یکی از اعضای گروه موسیقی پسرانه Exo آغاز کرد. کیونگ-سو از سال 2016 بازیگری را آغاز کرد و تاکنون در آثاری نظیر فیلم Swing Kids (2018)، سریال Bad Prosecutor (2022) و فیلم The Moon (2023) بازی کرده است. اولین آلبوم موسیقی او به نام Empathy در سال 2021 منتشر شد. او از سوی “شورای فیلم کره” به عنوان یکی از 200 بازیگری که حال و آینده سینمای کره را در دست دارند، انتخاب شده است. در این میان از 18 نامزدی و 25 برد در کارنامه هنری وی نباید غافل شد.

نام جی-هیون در نقش یون یی-سئو/ یئون هونگ-شیم

خلاصه سریال کره ای شاهزاده صد روزه من نمرات سریال 100 Days My Prince

نام جی-هیون (Nam Ji-hyun) بازیگر کره‌ای، متولد 17 سپتامبر 1995، برابر با 26 شهریور 1374، در شهر اینچئون کره جنوبی است. او بازیگری را از سال 2005 به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد و با پشتکاری که داشت موفق شد به یک بازیگر بزرگسال تحسین‌شده تبدیل شود. جی هیون در سال‌های 2014 تا 2020 دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاه سوگانگ بود. نقش‌آفرینی او در فیلم Queen Seondeok (2009)، سریال Suspicious Partner (2017) و سریال 365: Repeat the Year (2020)، در کنار سریال شاهزاده صد روزه من از ماندگارترین کارهای او هستند. وی در کارنامه هنری درخشان خود 13 برد و 13 نامزدی در جشنواره‌های مختلف  را دارد.

جو سونگ-ها در نقش کیم چا-ئون

بازیگران سریال شاهزاده صد روزه من سریال 100 Days My Prince

جو سونگ-ها (Jo Sung-ha) بازیگری کره‌ای است که در تاریخ 8 آگوست 1966 (17 مرداد 1345) در شهر اولسان در کره جنوبی چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از موسسه هنر سئول است و بازیگری را از سال 1996 آغاز کرد. وی بازیگری فعال در سینما، تلویزیون و تئاتر است ولی بیش از همه برای بازی در آثاری نظیر فیلم Helpless (2012)، سریال Korean Peninsula (2012) و سریال The K2 (2016) شناخته می‌شود. در مجموع 6 نامزدی و 4 برد در کارنامه هنری وی خودنمایی می‌کنند.

همچنین بخوانید :

هان سو-هی در نقش کیم سو-هی

سریال 100 Days My Prince داستان سریال شاهزاده صد روزه من

لی سو-هی (Lee So-hee) یکی از بازیگران جوان کره‌ای، متولد 18 نوامبر 1994، برابر با 27 آبان 1373، در شهر اولسان است. او در صنعت سرگرمی با نام هان سو-هی شناخته می‌شود و فعالیت خود به عنوان بازیگر را از سال 2016 آغاز کرد. در ابتدا نقش‌های مکمل را به او پیشنهاد می‌دادند و سو هی با درخشش در آنها، در آثاری نظیر سریال Money Flower (2017) و سریال Abyss (2019)، مهارت خود در بازیگری را نشان داد. پس از آن پیشنهادهایی مبنی بر ایفای نقش اول آثار به او شد و بار دیگر شاهد درخشش وی در کارهایی چون سریال The World of the Married (2020)، سریال Nevertheless (2021) و سریال My Name (2021) بودیم.

این سریال دیدنی از حضور بازیگران مشهور و محبوبی بهره برده است. در فهرست زیر نگاهی به نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های شاهزاده صد روزه من داریم:

  • کیم سون-هو (Kim Seon-ho) در نقش جونگ جائه-یون
  • کیم جائه-یونگ 0Kim Jae-young) در نقش مو-یئون/ یون سئوک-ها
  • جو هان-چول (Jo Han-chul) در نقش پادشاه
  • اوه یئون-آه (Oh Yeon-ah) در نقش ملکه پارک
  • جی مین-هیوک (Ji Min-hyuk) در نقش شاهزاده سئوون
  • چویی وونگ (Choi Woong) در نقش جونگ سا-یوب
  • هیو جونگ-مین (Heo Jung-min) در نقش کیم سو جی
  • جونگ های-کیون (Jung Hae-kyun) در نقش آقای یئون
  • آن سوک-هوان (Ahn Suk-hwan) در نقش پارک سون دو
  • لی جون-هیوک (Lee Jun-hyeok) در نقش پارک بوک یون

نقد سریال 100 Days My Prince

سریال شاهزاده صد روزه من یک سریال کره‌ای جذاب و دیدنی است که در زمان پخش موفق شد عنوان “یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در تاریخ شبکه‌های کابلی” را از آن خود کند. قسمت شانزدهم سریال پربیننده‌ترین و قسمت پنجم آن کم‌بیننده‌ترین قسمت‌های این سریال بودند. نمرات سریال 100 Days My Prince از سوی بینندگان نیز عالی بوده و در وبسایت IMDb موفق شد امتیاز 7.8 از 10 را کسب کند. این سریال با حضور در مراسم جوایز سالیانه سومپی موفق به کسب عنوان بهترین سریال درام سال و بهترین زوج (برای دو کیونگ سو و نام جی هیون) شد. نقدهای اندکی برای این سریال در دسترس است که در ادامه برخی از آنها را با هم مرور می‌کنیم.

بررسی سریال 100 Days My Prince معرفی سریال کره ای شاهزاده صد روزه من

A Good Movie to Watch/ کارین وی:

این سریال ترکیبی لذت‌بخش از عاشقانه، طنز و دسیسه است (همانطور که از بیشتر درام‌های تاریخی کره‌ای انتظار می‌رود) و ما را به سفری عجیب می‌برد. … دو کیونگ سو و نام جی هیون به زیبایی یک اثر پویا و سرگرم‌کننده از یک شاهزاده احمق و یک زن عدالت‌خواه را اجرا می‌کنند که از دو دشمن به دو عاشق تبدیل می‌شوند. سریال 100 Days My Prince مجموعه‌ای از فرمانروایی‌های آراسته و شیک، سکانس‌های پر از شکوفه‌های گیلاس و کودتاهای مخفی را ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید :

Kdramalove:

سریال شاهزاده صد روزه من یک درام تاریخی کره‌ای کاملا اعتیادآور است. … من نمی‌دانستم این درام کره‌ای انقدر جذاب است، گرچه با توجه به این گروه بزرگ بازیگران و فیلمنامه‌نویسی چون نو جی-سول، باید حدس می‌زدم با اثری ماندگار روبرو خواهم شد. من در سال 2020 این سریال را دیدم و اگر می‌دانستم این اثر تا این حد مسحورکننده است، دو سال برای تماشای آن صبر نمی‌کردم.

در سریال 100 Days My Prince داستان‌های فرعی متعددی وجود دارد که به جذابیت سریال می‌افزایند، و من می‌توانم تضمین کنم که اگر تماشای آن را آغاز کنید به سریال علاقمند خواهید شد. اگر زمان کافی دارید و به خصوص به درام‌های تاریخی علاقمندید، حتما این سریال را تماشا کنید. به طور کلی این درام فضای بسیار شیرینی دارد و لحظات شاعرانه آن به قدری خوب است که تا مدت‌ها پس از پایان سریال در ذهن شما باقی می‌مانند.

سخن پایانی

سریال 100 Days My Prince زمان پخش سریال کره ای شاهزاده صد روزه من

اکنون که بررسی سریال 100 Days My Prince به پایان رسید، نوبت به نظرات شما خواننده محترم پلازا می‌رسد. ما در کنار هم با داستان و بازیگران این سریال آشنا شدیم، و مروری بر نظرات منتقدین داشتیم. به نظر شما سریال شاهزاده صد روزه من چه نقاط قوتی دارد؟ از دیدگاه شما نقطه اوج داستان کجاست؟ شما نقش‌آفرینی کدام بازیگر را بیش از همه دوست داشتید؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا