نگاهی به انیمیشن بره ناقلا فارماگدون ؛ نامزد بهترین انیمیشن اسکار 2021

نگاهی به انیمیشن بره ناقلا فارماگدون ؛ نامزد بهترین انیمیشن اسکار 2021

انیمیشن بره ناقلا فارماگدون محصول سال 2019 یکی از انیمیشن‌های برتر دنیا است که به عنوان دنباله سریالی انیمیشنی به نام شان گوسفنده یا بره ناقلا ساخته شد. در این مقاله با معرفی و بررسی انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون همراه شما هستیم.

در سال 2007 نخستین بار یک انیمیشن استاپ موشن سریالی به نام شان گوسفنده (A Shaun the Sheep) یا در ایران معروف به بره ناقلا ساخته شد. این اثر محصول بریتانیا است و در واقع اسپین آفی از انیمیشن معروف والاس و گرومیت (Wallace and Gromit) بود که پرطرفدار شد. از سال 2020 انیمیشن سریالی بره ناقلا به صورت جهانی از نتفلیکس ادامه پیدا کرد. شان گوسفنده تا کنون بلندترین انیمیشن سریالی بریتانیا است که طی 6 فصل پخش شده است‌.

انیمیشن A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon توسط استودیو آردمن به کارگردانی ریچارد فیلان (Richard Phelan) و ویل بچر (Will Becher) در سال 2019 ساخته شد. این اثر دنباله مستقل فیلم بره ناقلا محصول 2015 و دومین فیلم الهام گرفته شده از سریال است‌. مارک برتون (Mark Burton) نویسنده این کارتون و ایده اصلی آن متعلق به ریچارد استارزاک (Richard Starzak) بود. در این مقاله پلازا با معرفی و بررسی انیمیشن بره ناقلا فارماگدون همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون

ژانر این کارتون علمی تخیلی و کمدی است. شان گوسفنده: فارماگدون در تاریخ 18 اکتبر 2019 (26 مهر 1398) اکران عمومی شد. مدت زمان این اثر 87 دقیقه است.

داستان کارتون بره ناقلا فارماگدون

انیمیشن Farmageddon

پس از موفقیت در ماموریت فوق‌العاده‌ای که در انیمیشن Shaun the Sheep Movie دیدیم، اکنون بار دیگر اتفاقات عجیبی در شهر آرام مسینگهم رخ می‌دهد. یک بشقاب‌پرنده مرموز در نزدیکی مزرعه فرود می‌آید. اکنون «لولا»، موجود فضایی عجیب و دوست‌داشتنی که از اعماق کهکشان به زمین آمده و چندین سال نوری از خانه خود دور است، در خطر است. سازمان مخوفی قصد دارد لولا را دستگیر کند. باید ببینیم شان و دیگر گوسفندان می‌توانند از لولا محافظت کرده و به او کمک کنند به خانه‌اش بازگردد؟

همچنین بخوانید :

صداپیشگان انیمیشن بره ناقلا فارماگدون

کمپانی استودیوکانال در سپتامبر 2015 اعلام کرد قصد دارد با همکاری کمپانی آردمن دنباله‌ای بر کارتون Shaun the Sheep Movie بسازد. کمپانی آردمن ریچارد فلن و ویل بچر را به عنوان کارگردانان این انیمیشن استخدام کرد. فیلمبرداری انیمیشن فارماگدون از نوامبر 2017 آغاز شد و تا ژوئن 2019 (حدود 20 ماه) به طول انجامید. در این بخش با برخی صداپیشگان سری جدید بره ناقلا 2019 آشنا می‌شویم.

جاستین فلچر صداپیشه شان (شخصیت اصلی انیمیشن و رهبر گله)

جاستین فلچر (Justin Fletcher) بازیگر، کمدین و مجری تلویزیونی است. او در 15 ژوئن 1970 برابر با 25 خرداد 1349 در برکشایر انگلستان متولد شد. پدر او، گای فلچر (Guy Fletcher)، ترانه‌سرا است و جاستین 3 خواهر و 1 برادر دارد. جاستین فلچر فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است و کار خود را از سال 1998 آغاز کرد. وی مجری شبکه CBeebies، شبکه BBC کودکان، است. جاستین همچنین برنامه Something Special را برای کودکان با نیازهای خاص اجرا می‌کند. از دیگر برنامه‌های او می‌توانیم سریال کودکانه Tweenies (1999-2002) و نمایش کمدی Justin’s House (2011-2017) را نام ببریم. فلچر در انیمیشن Farmageddon صداپیشه تیمی، پسرخاله شان و کوچکترین بره گله نیز هست.

جان اسپارکس صداپیشه بیتزر (سگ نگهبان گله)

جان اسپارکس (John Sparkes) صداپیشه و کمدین، متولد 9 ژانویه 1954 (19 دی 1332) در ولز است. او در دهه 1980 معلم زبان انگلیسی بود، ولی این شغل را رها کرد و به لندن رفت تا کمدین شود. او ابتدا در نمایش تلویزیونی Naked Video محصول سال‌های 1986 تا 1991 حضور یافت. وی همچنین یکی از اعضای تیم نمایش Absolutely بود. او پس از آن با نقش بری ولش در نمایش Barry Welsh is Coming محصول سال‌های 1996 تا 2004 مهمان خانه‌های مردم شد. اسپارکس از سال 2004 تاکنون راوی برنامه کودکانه Peppa Pig است. وی در این برنامه راوی و صداپیشه آقای خرگوش، آقای سیب‌زمینی، عمو خوکه و آقای پونی است. اسپارکس علاوه بر صداپیشگی شخصیت بریتز گوینده شخصیت کشاورز، صاحب مزرعه نیز هست.

کیت هاربر صداپیشه مادر تیمی

کیت هاربر (Kate Harbour) صداپیشه انگلیسی متولد 15 آوریل 1971 برابر با 26 فروردین 1350 در انگلستان است. او دختر بازیگر انگلیسی مایکل ان. هاربر (Michael N. Harbour) است. کیت گویندگی را از سال 1995 با حضور در برنامه کودکانه Oakie Doke آغاز کرد. او صداپیشه آنیتا نایت و دکتر در انیمیشن The Secret Show نیز هست. کیت هاربر در نمایش تلویزیونی Bob the Builder صداپیشه وندی، دیزی، خانم پاتس، خانم برودبنت و خانم پرسیوال است. او همچنین جزء صداپیشگان انیمیشن کودکانه محبوب Timmy Time نیز هست. کیت هاربر در انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون صداپیشه مامور رد نیز هست.

از دیگر گویندگان فیلم سینمایی بره ناقلا فارماگدون 2019 می‌توانیم افراد زیر را نام ببریم:

  • امالیا ویتالی (Amalia Vitale) صداپیشه لولا و مادر لولا
  • دیوید هولت (David Holt) صداپیشه کاوشگر رباتیک Mugg-1N5
  • ریچارد وبر (Richard Webber) صداپیشه شرلی (گوسفند چاق) و اوبو (پدر لولا)
  • سایمون گرینال (Simon Greenall) صداپیشه هیزل (یکی از گوسفندان گله)
  • اندی نایمن (Andy Nyman) صداپیشه ناتس (گوسفندی با چشمان عجیب)
  • کریس مورل (Chris Morrell) صداپیشه کشاورز جان
  • جو ساگ (Joe Sugg) صداپیشه پسر پیتزایی

نقد انیمیشن بره ناقلا فارماگدون

انیمیشن A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های حال حاضر است. افراد با هر سن و سالی جذب حرکات و رفتار بره ناقلا می‌شوند و گاهی اوقات به حال بریتز، سگ گله و همچنین صاحب مزرعه دلسوزی می‌کنند. تریلر انیمیشن بره ناقلا فارماگدون اولین بار در اول آوریل 2019 (12 فروردین 1398) به صورت رسمی منتشر شد. کارتون بره ناقلا فارماگدون نیز اولین بار در کشور آلمان در تاریخ 4 مهر 1398 اکران شد. پس از آن کشورهای انگلستان و ایالات ‌متحده ‌آمریکا به ترتیب در تاریخ‌های 26 مهر 1398 و 25 بهمن 1398 این انیمیشن را به نمایش گذاشتند.

انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون در کشورهای انگلستان، آلمان و فرانسه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌ها شد. کارتون بره ناقلا 2 فارماگدون شانزدهمین انیمیشن پرفروش تاریخ است. این انیمیشن 2 برد و 12 نامزدی در جشنواره‌های مختلف، از جمله نامزدی جایزه بفتا در بخش بهترین انیمیشن را به نام خود زده است. انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون در 7 جشنواره دیگر، از جمله مراسم اسکار در بخش بهترین انیمیشن نیز نامزد کسب جایزه شده است.

سری جدید بره ناقلا 2019 توانسته از میان 74 نقد ثبت شده در وبسایت راتن‌تومیتوز امتیاز مثبت 96% را کسب کند. در وبسایت متاکریتیک نیز می‌بینیم که میانگین امتیاز 79 از 100 به این کارتون داده شده است. بینندگان نیز مانند همیشه از کارتون بره ناقلا استقبال کرده و امتیاز 6.8 از 10 را در IMDb به آن داده‌اند. در این بخش مرور کوتاهی بر نمرات و نظرات منتقدین در نقد انیمیشن بره ناقلا فارماگدون داریم. در پایین جدول نمرات این انیمیشن را ببینید.

نام سایت امتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 6.8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 96/100
متاکریتیک (Metacritic) 79/100

میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این اثر 25 میلیون دلار بود و توانست 47.8 میلیون دلار فروش داشته باشد. از میان 18 منتقدی که به انیمیشن شان گوسفنده: فارماگدون امتیاز دادند، 17 نفر نظری مثبت و تنها یک نفر دیدگاهی متوسط داشت.

The Telegraph / رابی کولین: 100

چرا آنها بی‌وقفه و به طرز حیرت‌آوری تا این اندازه دوست‌داشتنی و خنده‌دار هستند؟ کمیک قسمت بزرگی از این انیمیشن است: هر نمایش کوتاه و خنده‌داری در این کارتون در راستای رسیدن به لحظه کمال است.

The Wrap / کارلوس آگیلار: 90

حتی کوچکترین عنصر طراحی تولید در چنین تکنیک ملموس و دقیقی مانند استاپ-موشن به شانس واگذار نمی‌شود. جزئیات مهم هستند و کمدی اغلب از زمانبندی عالی آنها حاصل می‌شود. انیمیشن Farmageddon یک روایت غیرکلامی دارد که جوک‌ها را مستقیما در اختیار چشمان کنجکاو ما می‌گذارد.

Empire / جان نوگت: 80

انیمیشن بره ناقلا فارماگدون، همانند هر ماجراجویی دیگر شان اندکی انحراف دارد. این کمدی اکثرا با شوخی‌های احمقانه و انفجار پرانرژی رنگ‌ها همراه است. اما هر محصول کمپانی آردمن این نوید را می‌دهد که محصولی مناسب تمامی سنین، با سطح دیوانه‌واری از جزئیات استاپ-موشن در نمایش است.

Movie Nation / راجر مور: 75

اندکی زمان می‌برد تا انیمیشن سرعت خود را بیابد، اما زمانی که این اتفاق می‌افتد کارتون بره ناقلا فارماگدون، جوک‌ها، جناس‌های دیداری و نمایش‌های خنده‌دار را با هیاهویی دیوانه‌وار ارائه می‌دهد.

Variety / گای لاج: 70

بزرگترین لذت این فیلم‌های بزرگ و روشن در جهانی بودن آن است درحالی که به تمامی جزئیات به طرز منحصر به فرد و با دقت زیادی اهمیت می‌دهند.

Slashfilm / جاش اشپیگل: 60

در جایی که انیمیشن Shaun the Sheep Movie از نظر کمدی ریسکی و احمقانه و درخشان است، انیمیشن فارماگدون از همان ابتدا اینگونه نیست و جوک‌هایی دارد که حتی یک دهه قبل هم قدیمی محسوب می‌شدند چه برسد به الان. این خوب است که چنین کارتونی وجود دارد، حتی اگر چندان جذاب نباشد.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا با بررسی انیمیشن بره ناقلا فارماگدون با شما بودیم. با داستان و صداپیشگان انیمیشن A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon آشنا شدیم، نظرات منتقدین را خواندیم و برای دانلود انیمیشن بره ناقلا فارماگدون اقدام کردیم. نظر شما در مورد سری جدید بره ناقلا 2019 چیست؟ آیا از طرفداران انیمیشن‌های بره ناقلا هستید؟ کدام شخصیت را بیشتر دوست دارید؟ شان؟ بریتز؟ لولا؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل