گوشی ناتینگ CMF Phone 1 چه قابلیت هایی دارد؟

گوشی ناتینگ CMF Phone 1 چه قابلیت هایی دارد؟

گوشی سی ام اف فون ۱ نخستین گوشی هوشمند از زیرمجموعه CMF برند ناتینگ است. این دستگاه به عنوان یک گوشی میان‌رده و البته اقتصادی با قیمت پایه‌ی ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

این گوشی به‌ صورت ماژولار طراحی شده و قاب پشتی آن نیز به آسانی قابل‌ تعویض است. همچنین برای تعویض قطعات نیز کلیه ابزارهای مورد نیاز مانند پیچ‌ گوشتی کوچک، خشاب سیم‌ کارت هم‌ رنگ با قاب در اختیار شما خواهد بود. با بررسی CMF Phone 1 به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی هوشمند تفاوت‌های بسیار مهمی با سایر گوشی‌های موجود در بازار دارد. گوشی جدید CMF Phone 1 با طراحی جذاب و متفاوت و قیمت مناسب، فروش بالایی را در ساعات ابتدایی عرضه، تجربه کرد و طبق ادعای ناتینگ، ۱۰۰ هزار عدد از این گوشی، ظرف سه ساعت به فروش رفت. در این مقاله از پلازا به طور کامل به بررسی مشخصات گوشی سی ام اف فون ۱ و مزایا و معایب آن پرداختیم.

فهرست مطالب

مشخصات فنی CMF Phone 1

ویژگی‌ها گوشی CMF Phone 1
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
پردازنده دایمنسیتی ۷۳۰۰
ابعاد ۱۶۴x۷۷x۸.۲ میلی‌متر
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Nothing OS 2.6
حافظه/رم ۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۳۳ واتی
قیمت حدود ۲۰۰ یورو

بررسی کامل گوشی Nothing CMF Phone 1

در حالت کلی طرح گوشی سی ام اف ۱ چندان شبیه سایر گوشی‌های نایتگ فون نیست و خبری از نورپردازی پشت گوشی نیست و به نظر می‌رسد که برای ارزان‌سازی آن را قربانی کرده باشند. از آنجایی که زبان طراحی CMF به کلا متفاوت است و به همین دلیل نمی‌توان انتظار پشت شیشه‌ای و قابلیت جذاب Glyph را از گوشی CMF Phone 1 داشت. علاوه‌بر این، حالت صفحه نمایش نیز بیشتر شبیه ناتینگ فون است که این مسئله در سایر گوشی‌های میان رده نیز به چشم می‌خورد و خبری از سبک طراحی مدرن یا منحصر به‌فرد نیست‌.

طراحی گوشی cmf phone 1

هدف ناتینگ از عرضه‌ی گوشی سی ام اف فون ۱، ورود به بازار ارزان‌قیمت‌ها بوده و به نظر در این راه نیز موفق خواهد بود. این گوشی از ارزان‌ترین گوشی قبلی ناتینگ، یعنی ناتینگ فون 2a با قیمت ۳۴۹ دلار، نیز قیمت بسیار کمتری دارد و بازار هدف خاص خود را خواهد داشت. البته قیمت 200 دلاری این گوشی را نمی‌توان کف قیمت بازار در نظر گرفت و این گوشی در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی بسیاری از برندها، قیمت بالاتری دارد.

امروزه گوشی‌های هوشمند طراحی‌های مشابه و تکراری دارند؛ به همین دلیل معرفی گوشی با طراحی متفاوت و قابلیت‌های منحصر به‌فرد می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. گوشی سی ام اف ۱ اولین گوشی اقتصادی و دارای ویژگی‌های برجسته است. از جمله مشخصات گوشی CMF Phone 1 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی گوشی CMF Phone 1

با بررسی آخرین تصاویر رسمی منتشر شده از گوشی سی ام اف ۱، می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی از یک طراحی ساده به همراه یک قطعه خاص برای اتصال اکسسوری‌هایی نظیر بند، کیف پول و پایه نگهدارنده، بهره می‌برد. این لوازم جانبی به همراه این گوشی عرضه می‌شوند و هر کدام قیمتی معادل ۲۵ دلار تعیین شده است. قاب پشتی این گوشی نیز با قیمت ۳۵ دلار عرضه می‌شود و با آن می‌توان به سرعت ظاهر گوشی را تغییر داد.

گوشی CMF 1 در رنگ‌های گوناگونی مانند مشکی، آبی، سبز روشن و نارنجی عرضه و وارد بازار می‌شود. همانطور که گفته شد با تعویض پنل پشتی به راحتی می‌توانید ظاهر گوشی را تغییر دهید. این قابلیت فوق‌العاده سبب می‌شود کاربران بتوانند به آسانی ظاهر گوشی خود را تغییر دهند و از یکنواختی دوری کنند.

این محصول جدید ناتینگ، طولی برابر با ۱۶۴ میلی‌متر و عرضی به اندازه ۷۷ میلی‌متر دارد. ضخامت گوشی CMF Phone 1 در نسخه استاندارد آن برابر با ۱۹۷ گرم وزن، ۸ میلی‌متر است ولی در مدل تزیین شده با چرم مصنوعی وزنی به اندازه ۲۰۲ گرم و ۹ میلی‌متر دارد.

در انتهای سمت راست و پایین گوشی یک دایره برجسته تعبیه شده که بیشتر شبیه درپوش است‌. شرکت سازنده آن را Accessory Point می‌نامد و کاربران می‌توانند انواع لوازم جانبی را به آن متصل کنند. در نتیجه می‌توان گفت که با یک گوشی نه چندان ضخیم مواجه هستیم. دکمه پاور گوشی CMF 1 در سمت راست و دکمه‌های تنظیم صدا نیز در سمت چپ گوشی تعبیه شده‌اند‌. همچنین رنگ دکمه‌ها نیز با رنگ فریم دوربین یکسان بوده و با رنگ بدنه اصلی نیز تفاوت دارد‌.

همچنین بخوانید :

طراحی فریم این گوشی به‌صورت تخت است و برای قرارگیری راحت‌تر گوشه‌های آن نیز کمی انحنا دارد. با وجود این ویژگی، پیچ چرخی پایین سمت راست کمی آزاردهنده است.

صفحه نمایش گوشی CMF Phone 1

در گوشی سی اف ام ۱ از صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با وضوح تصویر +Full HD بهره می‌برد. این صفحه نمایش قابلیت تولید روشنایی تا ۲۰۰۰ نیت را دارد و نرخ نوسازی آن نیز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد؛ علاوه‌بر این، نرخ نمونه‌برداری لمسی صفحه نمایش هم ۲۴۰ هرتز است. همچنین روی صفحه نمایش یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته و در زیر صفحه نمایش هم یک حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده است. با چنین قابلیتی، عملکرد فوق‌العاده‌ای از نمایشگر شاهد خواهیم بود. علاوه‌بر این ۸۵.۱ درصد از پنل جلویی این گوشی هوشمند با نمایشگر پوشش داده شده‌ است.

پردازنده

با بررسی CMF Phone 1 می‌توان به تراشه ۴ نانومتری دیمنسیتی ۷۳۰۰ آن اشاره کرد که از ۴ هسته ۲.۵ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G615 آن باعث بهبود عملکرد بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود. علاوه‌بر این، گوشی سی ام اف ۱ به‌ گونه‌ای طراحی شده که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۲ ترابایت را برای کاربران فراهم‌می‌کند.

گوشی CMF Phone 1 با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری Nothing OS 2.6 به بازارهای جهانی می‌شود. همچنین این گوشی هوشمند به ویژگی‌های شخصی‌سازی همچون AI Wallpaper Generator نیز مجهز است. برند ناتینگ به کاربران این تعهد را داده است که دو به‌روزرسانی اصلی از سیستم‌ عامل انجام دهد و سه سال آپدیت‌های امنیتی گوشی را فراهم کند‌. نکته حائز اهمیت این است که محصول دو سیم‌کارته Nothing بدون NFC بوده و از وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳، ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند.

رم و کارت حافظه

گوشی سی ام اف ۱ دارای سه نسخه متفاوت از نظر میزان رم و حافظه است. این گوشی در حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۶ یا ۸ گیگ رم و نسخه ۲۵۶ گیگابایت به همراه ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که با داشتن رم ۶ و ۸ گیگابایتی، از این حیث به عنوان یک گوشی نسبتا ارزان قیمت، عملکرد خوبی ارائه خواهد داد. همچنین حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی به همراه امکان استفاده از SD کارت مجزا، می‌تواند خیالتان را از بابت داشتن فضای کافی برای ذخیره‌سازی دیتاها، راحت کند.

دوربین گوشی ناتینگ سی ام اف ۱

ترکیب دوربین‌های قسمت پشتی گوشی سی ام اف ۱ شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک ماژول تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. همچنین دوربین اصلی این گوشی هوشمند به لرزه‌گیر الکترونیکی مجهز است به‌طوری که شما با کمک این قابلیت می‌توانید ویدئوهای 4K را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کنید. در قسمت پشتی قاب، فقط دو لنز اصلی واید و تشخیص عمق به چشم می‌خورد و از وجود لنز اولترا واید خبری نیست. وجود این سنسور با هدف تشخیص عمق بین اشیا طراحی شده تا بتوانید یک حالت پرتره تاثیرگذار را در جایی که سوژه شما در حالت فوکوس است با پس زمینه تار، فعال کند.

همچنین بخوانید :

دوربین اصلی گوشی سی ام اف فون ۱ تصاویر نسبتا مناسب با وضوح خوب ثبت می‌کند. تمامی عکس‌ها کنتراست و درجه اشباع مناسبی دارند و وضوح بالای دوربین اصلی، در ثبت عکس‌های دارای زوم 2x هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. ولی باید در شب و نور کم، انتظارات خود از دوربین‌ها را کاهش دهید؛ زیرا دوربین این گوشی در مواردی مانند متعادل کردن نور و رنگ سفید، نوردهی و کنتراست اندکی دارای ضعف است‌.

سایر مشخصات گوشی سی ام اف فون ۱

از دیگر قابلیت‌های بارز این گوشی می‌توان به مقاومت آن در برابر پاشیده شدن قطرات آب اشاره کرد. گوشی CMF Phone 1 با استاندارد IP52 طراحی شده و این استاندارد به معنای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار است. همچنین با توجه به نتایج آزمایش‌های انجام شده این گوشی می‌تواند تا ۳ ثانیه در عمق ۲۵ سانتی‌متری آب دوام بیاورد. این گوشی در عمل ضد آب نیست و فقط مقاومت آن در حد پاشش قطرات آب است.

همچنین بخوانید :

گوشی CMF Phone 1 قرار است که در چهار رنگ نارنجی، مشکی، سبز روشن و آبی عرضه شود که رنگ‌های آبی و نارنجی با چرم گیاهی و رنگ‌های مشکی و سبز روشن با بافت ظریف عرضه می‌شوند.

قیمت و تاریخ عرضه

عرضه نسخه 8GB/128GB گوشی سی ام اف فون ۱ با رنگ مشکی از روز جمعه ۱۲ جولای (۲۲ تیر) شروع شد. همچنین مدل 8GB/256GB آن نیز با رنگ‌ها سبز و مشکی رنگ در روز سه‌ شنبه ۲۳ جولای (۲ مرداد) عرضه شد. این گوشی در چند نسخه به‌ فروش خواهد رسید و قیمت CMF Phone 1 با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی ۳۰۲ دلار است و مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی آن با برچسب ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود.

سخن نهایی

شرکت Nothing از گوشی سی ام اف ۱ با طراحی بی‌نظیر و قاب پشتی قابل تعویض رونمایی کرد. این اسمارت فون یک محصول اقتصادی با مشخصات فنی جذاب بوده که در ساخت آن از تراشه مدیاتک ۷۳۰۰ استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی، سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و… اشاره کرد. همچنین قیمت CMF Phone 1 نیز برخلاف مدل‌های قبلی ناتینگ، با سایر گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی موجود در بازار، قابل رقابت است. اگر قصد خرید یک گوشی با ظاهر متفاوت را دارید، این گوشی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ اما باید دید که به مرور زمان چه بازخوردی خواهد داشت.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل