چگونه روی استوری های تلگرام موزیک قرار دهیم؟

چگونه روی استوری های تلگرام موزیک قرار دهیم؟

آیا با قابلیت‌های جدید تلگرام از جمله گذاشتن موزیک بر روی استوری آشنایی دارید؟ به لطف پیشرفت و توسعه پلتفرم تلگرام، حالا شما می‌توانید مانند واتساپ و اینستاگرام به راحتی محتواهای مورد نظرتان را به صورت استوری با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

برخی از تنظیمات اولیه استوری تلگرام با پلتفرم‌های واتساپ و اینستاگرام کمی متفاوت است. برای نمونه افزودن موسیقی بر روی استوری تلگرام از جمله مسائلی است که کاربران به هنگام شخصی‌سازی استوری‌های خود با آن مواجه می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از پلازا به صورت کاملا اختصاصی در مورد نحوه گذاشتن موزیک بر روی استوری تلگرام صحبت کنیم.

فهرست مطالب 

معرفی قابلیت افزودن استوری در تلگرام

پیش از اینکه در مورد چگونگی گذاشتن موسیقی بر روی استوری تلگرام صحبت کنیم، بهتر است با این قابلیت جدید شما را بیشتر آشنا کنیم. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید تمامی ویدئوها و تصاویر مورد نظرتان را در قالب استوری با کاربران به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن موسیقی بر روی استوری تلگرام

یکی از ویژگی‌های جذاب و دوستداشتنی استوری Telegram این است که بر خلاف استوری‌های اینستاگرام، طی یک بازه زمانی مشخصی پاک نمی‌شود. با استفاده از تنظیمات اختصاصی شما می‌توانید مدت زمان انقضای استوری های خود را بین بازه‌های ۶، ۱۲، ۲۴ یا حتی ۴۸ ساعته تنظیم کنید.

حتی شما می‌توانید مخاطبین استوری‌های خود را از طریق تنظیمات به همراه برخی فیلترهای خاص مشخص کنید.

ویژگی‌های کاربردی استوری تلگرام

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام، بر خلاف تصور خیلی از افراد علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده است، توانسته به عنوان یک قابلیت مفید و کاربردی برای تبادل هر چه بهتر بین کاربران این پلتفرم واقع شود! استوری تلگرام چندین ویژگی منحصربه‌فرد دارد:

  • قابلیت افزودن باکس نظر سنجی، فایل‌های گیف، موسیقی، متن، هشتگ، تگ مخاطبین و…
  • امکان ویرایش بعد از درج استوری
  • ذخیره کردن یا حذف استوری
  • قابلیت تنظیم مدت زمان (تاریخ انقضا)
  • امکان فعال یا غیر فعال کردن ریپلای استوری

نحوه گذاشتن موزیک بر روی استوری تلگرام

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، شما می‌توانید انواع موسیقی‌های مورد نظر خودتان را به عنوان آهنگ پیش زمینه به محتوای استوری اضافه کنید. اما برای انجام این کار دو روش مختلف وجود دارد:

  • استفاده از تنظیمات خود تلگرام
  • استفاده از برنامه‌های جانبی

استفاده از تنظیمات تلگرام برای افزودن آهنگ به استوری

اولین روش برای کذاشتن موزیک بر روی استوری تلگرام، مراجعه به تنظیمات این پلتفرم است. برای این کار ابتدا باید وارد تلگرام شده و سپس روی آیکون کوچک دوربین بر روی پروفایل کلیک کنید. با انجام این کار وارد قابلیت استوری تلگرام شده و می‌توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

بعد از اینکه محتوای مورد دلخواهتان را اد استوری کردید، می‌توانید از بخش بالایی کیبورد روی شکلک خنده کلیک و سپس عبارت Audio را لمس کنید. با ورود به بخش فایل‌های صوتی دستگاه می‌توانید موزیکی که در نظر دارید را انتخاب و روی گزینه Select کلیک کنید.

نکته: توجه داشته باشید که باید از قبل دسترسی تلگرام به فایل‌های صوتی گوشی موبایل را فعال کرده باشید!

افزودن موزیک بر استوری تلگرام با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی

دومین روش برای اضافه کردن موسیقی بر روی استوری تلگرام، که اتفاقا کاربرد بیشتری دارد، استفاده از نرم‌افزارهای جانبی است. توجه داشته باشید که تمامی این ابزارها مناسب نیستند و تنها تعداد کمی می‌توانند قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند.

چنانچه دوست دارید با استفاده از امکانات بیشتری همچون برش و کات کردن بخشم وسیقی، تغییر ولوم و… موسیقی مورد نظرتان را روی استوری تلگرام اضافه کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابزارهای جانبی را نصب کنید.

حتی برخی از اپلیکیشن‌های ادیت ویدئو وجود دارند که از قابلیت افزودن آهنگ به استوری تلگرام پشتیبانی می‌کنند. در ادامه لیستی از پرکاربردترین و بهترین ابزارهای ادیت عکس گوشی را معرفی می‌کنیم:

  • اپلیکیشن InShot
  • ابزار KineMaster
  • اپلیکیشن invideo AI
  • پیکس گرام Pixgram

تفاوت بین استوری تلگرام و اینستاگرام

شاید شما هم به هنگام اضافه کردن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام با این سوال مواجه شوید که اصلا استوری این پلتفرم با اینستاگرام چه تفاوتی دارد؟ اصلی‌ترین تفاوت استوری تلگرام و اینستاگرام در قابلیت‌هایی است که هر کدام دارند.

در واقع تلگرام Story ویژگی‌های بیشتری از نظر مدیریت استوری دارد! شما می‌توانید برای هر بخش از استوری خود لیست جداگانه‌ای از مخاطبین را انتخاب کنید!

سوالات متداول

اگر شما از طرفداران قدیمی تلگرام هستید و با قابلیت‌های جدید این پلتفرم آشنایی زیادی ندارید، به احتمال زیاد با سوالاتی از قبیل سوالات زیر مواجه خواهید شد.

برای افزودن موسیقی بر روی استوری تلگرام چه کنیم؟

برای این کار باید در بخش ویرایش استوری روی آیکون موسیقی که در سمت راست بالای صفحه واقع شده کلیک کنید.

آیا می‌توان فایل ویس را به استوری اضافه کرد؟

؟ بله، هیچ محدودیتی در انتخاب فایل صوتی برای استوری تلگرام وجود ندارد.

جمع بندی

گذاشتن موزیک بر روی استوری تلگرام پیچیدگی و سختی خاصی ندارد. اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان فایل صوتی منتخب شما اگر از مدت زمان استوری بیشتر باشد، آنگاه فایل صوتی به صورت ناقص روی استوری آپلود خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از ابزارهای ادیت استوری تلگرام که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها تنظیمات بیشتری را بتوانید روی فایل صوتی مورد نظرتان اعمال کنید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل