سریال و انمیشن

چگونه قابلیت حالت‌ها و روتین‌ها را در گوشی سامسونگ راه‌اندازی کنیم؟

چگونه قابلیت حالت‌ها و روتین‌ها را در گوشی سامسونگ راه‌اندازی کنیم؟

قابلیت Modes and Routines سامسونگ ویژگی های جذابی است که می توانید به کمک آنها تنظیمات خاص را روی گوشی اعمال کنید. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم به قابلیت حالت ها و روتین ها در سامسونگ بپردازیم.

سامسونگ یکی از سرویس دهنده هایی است که مدت های مدیدی در زمینه تولید قطعات الکترونیکی فعالیت داشته است. دستگاه های این برند همواره جزو بهترین و خوش ساخت ترین دستگاه های موجود به شمار می رفته اند و از نظر کیفی شهره عام و خاص بوده اند. این تولید کننده مدتی است که از نظر نرم افزاری نیز در حال توسعه بوده و ویژگی هایی را در گوشی های جدید خود ارائه می کند که در برند های دیگر نمی توان به این صورت آنها را پیدا کرد. قابلیت Modes and Routines سامسونگ نمونه ای از این ویژگی ها است که امکانات سطح بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم این ویژگی را به صورت کامل با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب

قابلیت Modes and Routines سامسونگ چیست؟

قابلیت Modes and Routines سامسونگ برای اولین بار در رویداد SDC سال ۲۰۲۲ و با منتشر شدن ورژن پنجم از رابط کاربری وان یو آی یعنی One UI 5.0 به صورت رسمی منتشر شد. اصطلاحی که سامسونگ برای هدف ارائه این ویژگی انتخاب کرده است، شخصی سازی تجربه کاربری است! اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم شخصی سازی تجربه کاربری چیست، باید گفت که این ویژگی به شما کمک می کند کارهایی که گوشی انجام می دهد را به سلیقه خود شخصی سازی کرده و تنظیماتی را روی آن اعمال کنید که گوشی در حالت عادی ممکن است نتواند به آنها عمل کند.

این قابلیت های به ظاهر ساده می تواند کیفیتی که از کار کردن با گوشی می گیرید را تا حد بسیار بالایی افزایش داده و تجربه کاربری را بهبود بخشد. سامسونگ قابلیت های دیگری نیز در این مورد ارائه داده است که به عنوان نمونه می توانیم به قابلیت محافظت از باتری سامسونگ اشاره کنیم.

قابلیت Modes and Routines سامسونگ چیست

البته باید در نظر داشت که قابلیت Modes and Routines سامسونگ در واقع دو قابلیت جداگانه هستند که هر کدام به این صورت تعریف می شوند:

  • روتین ها (Routines): روتین ها یا روال ها، مجموعه ای از اقدامات خودکار هستند که براساس شرایط خاصی مانند زمان، موقعیت مکانی، اتصال به دستگاه های بلوتوث و وای فای، و حتی سنسورهای دستگاه فعال می شوند. به عنوان مثال، می توانید تنظیم کنید که هنگام ورود به محل کار، گوشی به طور خودکار به حالت بی صدا برود و وای فای روشن شود. یا هنگام رسیدن به خانه، بلوتوث خودرو غیر فعال و نور صفحه نمایش کاهش یابد. این قابلیت ها با ارائه تنظیمات خودکار و منعطف، به کاربران کمک می کنند تا دستگاه های خود را براساس سبک زندگی و نیاز های روزانه شان شخصی سازی کرده و شخصی سازی را بسته به نیاز های خود تا حد بسیار بالایی در گوشی داشته باشند.
  • مود ها (Modes): مود ها یا حالت ها در واقع پروفایل هایی از پیش تعریف شده مانند رانندگی، ورزش، خواب، تمرکز و غیره را شامل می شود که تنظیمات مختلف دستگاه مانند نوتیفیکیشن ها، روشنایی صفحه نمایش و اتصال های شبکه را بر اساس نیازهای کاربر به صورت خودکار تغییر می دهند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به تنظیمات دستی مکرر، دستگاه خود را براساس فعالیت های روزانه خود را بهینه کنند.
همچنین بخوانید :

اگر به یاد داشته باشید، نمونه هایی مشابه از این قابلیت ها در گوشی های قدیمی نیز وجود داشت. مخصوصا قابلیت مود ها که از ویژگی های اصلی اصلی گوشی های ساده بود و با نام نمایه ها ارائه می شد! این ویژگی ها در گوشی های هوشمند به اندازه بسیار زیادی کمرنگ شده بودند. هر چند نمی توان این ویژگی را یک ابتکار از سامسونگ دانست، ولی اصلاح و راه اندازی مجدد یک ویژگی کاربردی و همینطور ترکیب آن با امکانات جدید و هوشمندی که این روز ها گوشی های ما دارند، می تواند یک ایده خوب برای ارائه امکانات درجه یک به کاربران باشد!

آموزش قابلیت Modes & Routines در گوشی سامسونگ

در این بخش از مقاله می خواهیم به سراغ آموزش فعال سازی و استفاده از قابلیت حالت ها و روتین ها در سامسونگ برویم و ببینیم که برای اینکه بتوانیم از گوشی خود استفاده هایی که گفتیم را بگیریم، لازم است چه کاری انجام دهیم. در واقع باید گفت که فعال کردن هر یک از این بخش ها ساده بوده و شما می توانید به صورت کامل از طریق تنظیمات سامسونگ به این موارد دسترسی داشته باشید، همینطور اگر با دستیار صوتی گوشی خود یعنی بیکسبی راحت باشید، می توانید از آن بخواهید که این کار ها را برای شما انجام دهد.

برای دسترسی به قابلیت Modes and Routines سامسونگ لازم است که ابتدا از طریق تنظیمات به سراغ آن رفته و در خود این بخش باید به صورت مجزا کار را دنبال کنید. برای این منظور ابتدا لازم است که وارد بخش تنظیمات یا Settings شده، به پایین اسکرول کرده و گزینه Modes and Routines را پیدا کنید.

آموزش قابلیت Modes & Routines در گوشی سامسونگ

اگر به این بخش زیاد کار دارید می توانید با انتخاب گزینه ها از بالا و سمت راست که به صورت سه نقطه عمودی نشان داده می شود، این بخش را در بین برنامه های خود پین کرده و از روی صفحه و بین برنامه های نیز به آن دسترسی پیدا کنید. وقتی که برنامه نمایش داده شود، می توانید به تنظیمات قابلیت Modes and Routines سامسونگ دسترسی داشته باشید. در ادامه کارهایی که برای استفاده از هر کدام از این قسمت ها باید انجام دهید را بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید :

آموزش استفاده از مود ها

وقتی که وارد تنظیمات Modes and Routines شوید به صورت پیش فرض قسمت مود ها به شما نمایش داده می شود، با این حال رد صورتی که روی روتین ها بودید می توانید از قسمت پایین صفحه گزینه Modes را انتخاب کنید:

آموزش استفاده از مود ها

در این بخش می توانید لیستی از مود های مختلف را ببینید و هر یک را که خواستید انتخاب کنید. با انتخاب هر گزینه، دستوراتی برای فعال سازی نمایش داده می شود که چیز پیچیده ای نخواهد بود و می توانید به راحتی آنها را فعال کنید. همینطور با انتخاب هر مود و وارد شدن به آن می توانید تنظیمات مربوط به آن را هم مشاهده نمایید. ویژگی خوب دیگری که در قابلیت Modes and Routines سامسونگ به شما داده می شود، امکان ایجاد مود های جدید با ویژگی هایی است که نیاز دارید. برای این منظور دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • در قسمت مود ها گزینه Add Mode را انتخاب نمایید؛
  • از گزینه هایی که دارید Custom را انتخاب کنید؛
  • ابتدا نام، رنگ و آیکون مورد نظر برای آن را انتخاب کرده و Done را بزنید؛
همچنین بخوانید :

در این مرحله شما یک مود دارید اما هنوز گزینه های آن را راه اندازی نکرده اید. در ادامه بخش هایی که در اختیار دارید و کاری که انجام می دهند را بررسی خواهیم کرد:

  • Turn Automatically: این گزینه می تواند مودی که ایجاد کرده اند را به صورت خودکار فعال کند. برای این منظور لازم است آن را فعال کرده و محرک ها یا Trigger هایی که برای این کار به آنها نیاز دارید را فعال کنید. شما می توانید لیستی از این تریگر ها را مشاهده کرده و هر کدام را که خواستید، با فعال کردن Add Condition فعال خواهد شد.
  • Do not disturb: با فعال کردن این ویژگی روی مود خود تعیین خواهید کرد وقتی که فعال می شود، زنگ ها و پیام ها نمایش داده نشده و اعلان ها نیز در حالت سایلنت قرار بگیرند.
  • Change Setting: در این بخش می توانید لیستی طولانی از کارهایی که این مود قادر است برای شما انجام دهد را در اختیار داشته باشید که می توانید هر کدام از آنها را فعال کنید.
  • Add Action: در صورتی که در تنظیمات نتوانستید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، این بخش به شما کمک می کند هر تنظیم جدیدی که می خواهید داشته باشید را روی گوشی خود اعمال کنید.
  • Wallpaper: در این بخش شما می توانید برای این مود یک تصویر پس زمینه خاص انتخاب کنید، این تصویر در واقع قرار است به شما بگوید که وارد این حالت شده و مود در حال حاضر روی گوشی شما فعال است.

وقتی که مود شما تکمیل شود، می توانید آن را در کنار سایر مود ها مشاهده کنید و آن را فعال یا غیر فعال کنید. همینطور به عنوان میانبر می توانید از دستیار صوتی بیکسبی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

ایجاد مود سفارشی در سامسونگ

آموزش استفاده از روتین ها

روتین ها بخش دیگری از تنظمیات موجود در قابلیت Modes and Routines سامسونگ  هستند که می توانند تنظیماتی بسیار جزئی تر از مود ها را برای شما فراهم کنند. برای استفاده از این قسمت کافی است از مراحلی که قبلا گفتیم به سراغ بخش Modes and Routines رفته و از پایین صفحه گزینه Routines را انتخاب نمایید. در این حالت تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

آموزش استفاده از روتین ها

همانطور که گفتیم روتین ها تنظیماتی دارای طیف مختلف کاربرد بوده و سامسونگ موارد پیش فرض کمی برای آنها در نظر گرفته است. در عوض این امکان را برای شما فراهم کرده به صورت آنلاین به مجموعه کاملی از روتین ها که می توانند تنظیمات خاصی را اعمال کنند دسترسی داشته باشید. برای این کار می توانید آیکون Discover که را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

در این حالت لیستی از روتین ها به شما نمایش داده شده که می توانید در بین آنها جستجو کرده و تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. همینطور  این بخش از قابلیت Modes and Routines سامسونگ به شما این امکان را خواهد داد که روتین های جدید را برای خود ایجاد کرده آنها را به صورتی که نیاز دارید ویرایش کنید. برای این منظور کافی است در بخش روتین ها روی آیکون بعلاوه کلیک کنید تا بخش Create Routines برای شما نمایش داده شود.

قابلیت Modes and Routines سامسونگ و راه اندازی روتین ها

در ساخت روتین ها شما یک ساختار If/then را مشاهده می کنید. اگر با برنامه نویسی آشنایی داشته باشید مطمئنا با این ساختار روبرو شده اید. در اینجا ما یک ساختار شرطی را داریم که اگر شرط گفته شده در If برقرار شود، دستوراتی که در Then قرار دارند اجرا خواهند شد. در اینجا شما شرط اجرای روتین را در بخش If اضافه کرده و اتفاقی که می خواهید بیفتد را در بخش Then برای آن تعیین خواهید کرد.

تنظیمات قابلیت Modes and Routines سامسونگ

هر چند خود قابلیت Modes and Routines سامسونگ مربوط به تنظیمات و کارهایی است که گوشی برای ما انجام می دهد، اما برای خود این بخش هم تنظیماتی در گوشی ارائه شده است که می توان با کمک آنها ویژگی های مختلف و نحوه کارکرد این قسمت را کنترل کرد. برای استفاده از این تنظیمات باید از طریق تنظیمات وارد منوی Modes and Routines شوید. در این قسمت گزینه ها (سه نقطه عمودی بالا و سمت راست) را انتخاب کرده و گزینه More Option را بزنید. در بین گزینه ها می توانید Settings را مشاهده کنید. با زدن این بخش گزینه های مختلفی به شما ارائه می شود که مهمترین آنها از این قرارند:

  • Samsung account: در صورتی که اکانت روی گوشی شما فعال باشد، شما می توانید در این بخش آن را مشاهده کرده و مود ها و روتین هایی که ساخته اید را داخل آن ذخیره کنید تا در صورت تعویض گوشی، بتوانید بدون دردسر آنها را روی گوشی جدید نیز داشته باشید.
  • Notifications: کنترل نوتیفیکیشن ها و اعلان هایی که قابلیت Modes and Routines سامسونگ می تواند روی صفحه اصلی بفرستد.
  • Show Modes and Routines on Apps screen: ایجاد یک میانبر و آیکون مجزا در بین برنامه ها برای روتین ها و مود هایی که می خواهید به آنها دسترسی سریعی داشته باشید.
  • Show routines on Lock screen: انتخاب روتین هایی که می توانید آنها را بدون نیاز به باز کردن قفل گوشیی و از روی صفحه لاک اسکرین خود فعال کنید.
  • Permissions: کنترل مجوز ها و مواردی که قابلیت Modes and Routines سامسونگ در گوشی شما می تواند کنترل کند و به آن دسترسی داشته باشد.
  • Customization Service: با فعال کردن این بخش به روتین ها و مود ها اجازه استفاده از اطلاعات گوشی به منظور بهبود تجربه کاربری را خواهید داد.

تنظیمات قابلیت Modes and Routines سامسونگ

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی قابلیت Modes and Routines سامسونگ و آموزش کار کردن با آن پرداختیم. این ویژگی به شما کمک می کند تنظیمات خاصی را برای بهبود تجربه کاربری روی گوشی خود اعمال کنید. مود ها در واقع مجموعه ای خاص از تنظیمات بوده که می توانند به صورت یکجا روی گوشی فعال شده و روتین ها مواردی جزئی تر هستند که با وقوع یک شرط فعال شده و کار خود را آغاز می کنند. در بخش های بالا کار کردن با این موارد را به صورت کامل آموزش دادیم. در صورتی که در مورد هر یک از این موارد سوالی داشتید، خوشحال می شویم به ما اجازه دهید در پیدا کردن بهترین پاسخ به شما کمک کنیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا