سریال و انمیشن

معرفی سریال هک (Hacks)

معرفی سریال هک (Hacks)

سریال هک (Hacks) اثری در ژانر درام-کمدی است پخش آن از سال 2021 آغاز شده است. این سریال محبوب در 3 فصل، رابطه بین یک نویسنده کمدی تازه‌کار و یک کمدین افسانه‌ای را به نمایش گذاشته است.

اگر از تماشای سریال های کمدی لذت می‌برید، این مقاله برای شماست. سریال هک (Hacks) یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه HBO Max است که پخش آن از سال 2021 آغاز شده است. لوسیا آنیلو (Lucia Aniello)، پل دبیلو. داونز (Paul W. Downs) و جن استاتسکی (Jen Statsky) خالقان این سریال شگفت‌انگیز هستند. ژانر سریال Hacks درام و کمدی است و داستان رابطه حرفه‌ای بین یک نویسنده کمدی جوان و یک کمدین حرفه‌ای را به نمایش می‌گذارد. تاکنون 3 فصل سریال منتشر و ساخت فصل چهارم آن نیز تائید شده است. سریال هک یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر است که نه تنها امتیازات خوبی از سوی مردم و منتقدین گرفته، بلکه نامزدی چند جایزه امی، و گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی را نیز دارد.

این مقاله از پلازا به معرفی سریال Hacks 2024 اختصاص یافته است. در کنار هم تعداد قسمت‌های سریال و زمان پخش آن را می‌فهمیم، داستان سریال را می‌خوانیم و با بازیگران آن آشنا می‌شویم، در نهایت نیز مروری بر افتخارات سریال هک و نمرات منتقدین خواهیم داشت. اگر به دنبال آثار بیشتری در این ژانر هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله بهترین سریال‌های کمدی خارجی بزنید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال هک

بررسی سریال هک معرفی سریال Hacks 2024

پخش سریال هک از سال 2021 آغاز شد و با استقبال مردم، فصل دوم آن نیز در سال 2022 منتشر گشت. در ژوئن 2022 خبر رسید که فصل سوم سریال نیز ساخته خواهد شد و بدین ترتیب در 2 می 2024 (13 اردیبهشت 1403) به تماشای دو قسمت اول از فصل سوم سریال نشستیم. پنجشنبه هر هفته قسمت جدید سریال منتشر می‌شد تا اینکه در 10 خرداد 1403، فصل سوم سریال Hacks به پایان رسید. خوشبختانه ساخت فصل چهارم سریال تائید شده، ولی هنوز خبری درباره زمان انتشار آن در دست نیست. تعداد قسمت های سریال هک که تاکنون منتشر شده، 27 قسمت در 3 فصل، هر قسمت حدود 26 تا 35 دقیقه، است.

خلاصه سریال Hacks

داستان سریال هک درباره یک رابطه عجیب ولی حرفه‌ای بین یک استندآپ کمدین افسانه‌ای و یک کمدی‌نویس نسبتا تازه‌کار است. دبورا ونس، یک استندآپ کمدی مشهور و محبوب در لاس‌وگاس، ناگهان درمی‌یابد‌ در حال سقوط در این حرفه است بنابراین باید هرچه سریعتر راهی برای صعود دوباره پیدا کند. آوا دنیلز نیز یک نویسنده کمدی جوان است که اخیرا به خاطر یک توئیت حساس، از جامعه طرد شده است. کارگزار آوا، او را به عنوان نویسنده جدید دبورا می‌فرستد و بدین ترتیب رابطه بین این دو آغاز می‌شود. آوا، دبورا را مجبور به ریسک کردن می‌کند و دبورا نیز در مشکلات شخصی به آوا کمک می‌کند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های سریال هک

در ماه می 2020 شبکه HBO Max خبر داد که سریال جدیدی با بازی جین اسمارت خواهد ساخت. بقیه بازیگران تا فوریه 2021 انتخاب شدند و بدین ترتیب فیلمبرداری فصل اول سریال هک آغاز شد. در این بخش با بازیگران این سریال کمدی آشنا می‌شویم.

جین اسمارت در نقش دبورا ونس

هنرپیشه های سریال هک نقد سریال Hacks

جین الیزابت اسمارت (Jean Elizabeth Smart) بازیگر آمریکایی، متولد 13 سپتامبر 1951، برابر با 21 شهریور 1330، در واشنگتن است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1975 آغاز کرد و طی این سال‌ها افتخاراتی نظیر 5 جایزه امی، 1 جایزه گلدن گلوب، 4 جایزه منتخب منتقدین و همچنین نامزدی یک جایزه تونی و یک جایزه گرمی را کسب کرده است. دبورا ونس در ابتدا با حضور در سریال Designing Women (1986-1991) به شهرت رسید. نقش‌آفرینی او در سریال Frasier (2000-2001)، سریال Samantha Who? (2007-2009) و سریال Mare of Easttown (2021) نیز فوق‌العاده بود. وی را اخیرا در فیلم A Simple Favor (2018) و فیلم Babylon (2022) نیز دیده‌ایم.

هانا اینبیندر در نقش آوا دنیلز

تعداد قسمت های سریال هک ژانر سریال Hacks

هانا اینبیندر (Hannah Einbinder) کمدین، بازیگر و نویسنده آمریکایی است. او در خانواده‌ای یهودی در شهر لس‌آنجلس بزرگ شده است. هانا پس از اخذ مدرک لیسانس در رشته هنرهای زیبا، برای تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری به دانشگاه چاپمن رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را از آنجا گرفت. او فعالیت خود به عنوان استندآپ کمدین را از سال 2018 با نمایشی در محوطه دانشگاه آغاز کرد. هانا بازیگری را از سال 2021 با فیلم North Hollywood و سریال Hacks آغاز کرد. وی تاکنون در 3 سریال دیگر به عنوان بازیگر مهمان و در سریال Strange Planet (2023) به عنوان گوینده حضور داشته است. بازی در سریال هک برای او 1 برد و 7 نامزدی را به ارمغان آورده است. اخیرا نیز نامزد جایزه امی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

همچنین بخوانید :

کارل کلمونز-هاپکینز در نقش کارلوس

داستان سریال هک خلاصه سریال Hacks

کارل کلمونز-هاپکینز (Carl Clemons-Hopkins) بازیگر آمریکایی متولد ایالت جورجیا در سال 1987 (سال‌های 1365 تا 1367) است. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی هنرهای زیبا از دانشگاه هنر فیلادلفیا است. او بازیگری را از سال 2013 با فیلم La méduse rouge آغاز کرد. وی تاکنون در 7 فیلم، 6 سریال و 2 نمایش تئار حضور داشته است. کارل شهرت خود را مدیون بازی در نقش مارکوس در سریال هک است. او برای این نقش‌آفرینی نامزد جایزه امی (2021) و جایزه انجمن بازیگران (2022) در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است. اخیرا او را در نقش تد در فیلم The Mattachine Family و نقش جرمی در فیلم The Beanie Bubble، هر دو محصول سال 2023، دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

مگان استاتلر در نقش کایلا شفر

بازیگران سریال هک سریال Hacks

مگان استاتلر (Megan Stalter) بازیگر و کمدین آمریکایی، متولد سال 1990 یا 1991 (سال‌های 1368  تا 1371) در ایالت اوهایو است. او در کالج اجتماعی سینکلر و بعدها دانشگاه ایالتی رایت به تحصیل مشغول شد، ولی آنجا را ترک کرد تا شانس خود را در بازیگری محک بزند. مگان در استندآپ کمدی‌های خود در ارائه شخصیت‌های ناامید و فریب‌خورده، تلفظ‌های نادرست مکرر و تلاش‌های نادرست برای خودکشی تخصص دارد. او بازیگری را از سال 2020 با فیلم Little Miss Ohio آغاز کرد و سال بعد نیز در فیلم Star-Crossed: The Film حضور یافت. در سال 2023 پنج فیلم با حضور وی اکران شد. در تلویزیون مگان ر با صدای بونی دیویس در سریال Tooning Out the News (2020-2021)، نقش کایلا در سریال هک و مجری برنامه Snack vs. Chef (2022) دیده‌ایم.

در فهرست زیر با برخی دیگر از بازیگران سریال هک آشنا می‌شویم.

  • پل دبلیو. داونز (Paul W. Downs) در نقش جیمی لوساک جونیور
  • رز عبدو (Rose Abdoo) در نقش جوزفینا
  • مارک ایندلیکاتو (Mark Indelicato) در نقش دیمین
  • کیتلین اولسون (Kaitlin Olson) در نقش دختر دبورا ونس
  • کریستوفر مک‌دونالد (Christopher McDonald) در نقش مارتی گیلیان
  • پاپی لیو (Poppy Liu) در نقش کیکی
  • جانی سیبیلی (Johnny Sibilly) در نقش ویلسون
  • آنجلا الاین گیبس (Angela Elayne Gibbs) در نقش مادر مارکوس
  • جین آدامز (Jane Adams) در نقش نینا دنیلز

نقد سریال Hacks

سریال هک تا به الان بسیار عالی ظاهر شده است. این سریال تاکنون 64 نامزدی و 30 برد در جشنواره‌های مختلف را کسب کرده است. در هفتادوششمین دوره جوایز امی، 6 نامزدی جایزه امی پرایمتایم از جمله جایزه بهترین سریال کمدی، و 11 نامزدی در جوایز امی هنرهای خلاقانه پرایمتایم را به نام خود زده که با برگزاری مراسم امی در شهریور 1403، خواهیم دید چند عنوان از این نامزدی‌ها را به برد تبدیل خواهد کرد.

نمرات سریال هک از سوی بینندگان و منتقدین بسیار عالی بوده است. این سریال امتیاز 8.2 از 10 را در وبسایت IMDb کسب کرده و در میان 165 نقد سریال در وبسایت راتن تومیتوز نیز 99% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مرور مختصری بر برخی نقدهای منتقدین خواهیم داشت.

سریال Hacks نمرات سریال هک

Washington Post/ اینکو کانگ: 100

مایه خرسندی است که می‌بینیم بقیه سریال در سال دوم خود با برتری بسیار عالی جین اسمارت به پیش می‌رود. در فصل دوم فیلمنامه خنده‌دارتر و تندتر است، بازیگران با هم هماهنگ شده‌اند و ناهمواری‌های صداگذاری، که فصل قبل مخاطب را آزار می‌داد، برطرف شده است.

Vanity Fair/ جسیکا درشوویتز: 100

فصل دوم سریال برای هرکسی که نگران است مبادا این فصل انتظارات فصل اول را برآورده نکند، هدفش عمیق‌تر و بالاتر است و پویایی بین آوا و دبورا را گسترش می‌دهد. در همین حین شوخ‌طبعی سریال نیز بیشتر شده است. بازیگران عالی سریال هک نیز در بهترین فرم خود باقی می‌مانند.

RogerEbert.com/ برایان تالریکو: 100

فصل سوم سریال هک خنده‌دار، غیرقابل‌پیش‌بینی و حتی شوکه کننده است. این نمایشی است که عمدتا از تله‌های مقدمه‌اش دوری می‌کند و به کلیشه‌های مربوط به سن و جنسیت در هالیوود می‌پردازد.

IndieWire/ بن تراورس: 91

سریال Hack در ارائه آنچه که مخاطب می‌خواهد، حتی در اواسط یک اختراع مجدد بسیار عالی عمل می‌کند. این سریال در فصل سوم همچنان به ارائه نمونه‌‌ای از جنبه‌های مثبت ساختار اپیزودیک نیم ساعته، با محوریت دبورا در قسمت ویژه کریمس و قسمت پیاده‌روی در جنگل، ادامه می‌دهد.

Wall Street Journal/ جان اندرسون: 90

در یک قسمت می‌بینیم که دبورا و آوا در جنگل گم می‌شوند- آیا این درنهایت یک استعاره است؟ این قسمت بیشتر شبیه به قسمت کریسمس در سریال تد لاسو است، با این حال سریال هک بسیار بهتر است.

Paste Magazine/ کلر مارتین: 86

فصل سوم سریال Hacks با طراحی دقیق و داشتن برخی از بهترین جوک‌های سریال، شما را وادار می‌کند برای رسیدن فصل بعدی بی‌صبرانه انتظار بکشید.

San Francisco Chronicle/ کارلا مایر: 75

در فصل سوم سریال کمدی هک، زوج عجیب و غریب این سریال بالغ‌تر شده و کاوشی عمیق‌تر و مهربان‌تر از دوستی و خلاقیت را ارائه می‌دهند، در حالی که عمدتا جنبه خنده‌دار سریال حفظ شده است.

سخن پایانی

سریال Hacks زمان پخش سریال هک

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال هک پرداختیم. تعداد قسمت‌های سریال را دانستیم، داستان آن را خواندیم و با بازیگران سریال آشنا شدیم. در بخش پایانی نیز مروری بر جوایز سریال Hacks و نظرات منتقدین داشتیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ شما بازی کدام بازیگر را بیش از همه می‌پسندید؟ به نظر شما درخشان‌ترین قسمت سریال، کدام قسمت است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا