۱۱ بازیگر نقش‌های منفی که مورد تنفر مخاطبان قرار گرفتند

۱۱ بازیگر نقش‌های منفی که مورد تنفر مخاطبان قرار گرفتند

اغلب‌ اوقات در هالیوود، بازیگران چنان کار قانع‌کننده‌ای در جان بخشیدن به شخصیت‌های داستانی خود انجام می‌دهند، که طرفداران نمی‌توانند آن‌ها را از همتایان روی‌پرده خود جدا کنند. بسیاری از این ستارگان در فیلم‌ها و نمایش‌های خاطره‌انگیز، تبهکاران و شخصیت‌های بدجنس را به‌خوبی به تصویر کشیده‌ و باعث شده‌اند، که تماشاگران آشکارا آنها را به‌دلیل آثار موردتوجه‌شان تحقیر کنند.

از توماس اف. ویلسون که به‌دلیل بازی در فیلم بازگشت به آینده محصول 1985، به‌عنوان یکی از بدنام‌ترین ضدقهرمان‌های سینما با تنفر مردم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، تا آنا گان که برای بازی در نقش اسکایلر وایت در سریال جذاب بریکینگ بد، با هجوم آزاردهنده‌ای از نفرت و توهین مواجه شده‌است. گاهی‌اوقات مخاطبان به‌سادگی نمی‌توانند این مفهوم را درک کنند که این بازیگران، فقط کار خود را انجام می‌دهند.

در اینجا 11 بازیگری را معرفی می‌کنیم که رفتار، پیغام و ایمیل‌های پر از نفرت واقعی را برای شخصیت‌های منفی خیالی که بازی کرده، دریافت کرده‌اند.

11. جک گلیسون – جافری براتیون در سریال بازی تاج‌ و تخت (Game of Thrones)

جک گلیسون در چهار فصل هیجان‌انگیز سریال تخیلی بازی تاج‌و‌تخت محصول کمپانی HBO، در نقش جافری براتیون سادیسمی و قدرت‌طلب، نقش‌آفرینی محشری داشت و تبدیل به یکی از منفورترین شخصیت‌های شرور در تمام تاریخ تلویزیون شد.

طرفداران این سریال خیره‌کننده دوست داشتند از جافری روان‌پریش و بی‌رحم متنفر باشند، و تفسیر گلیسون از این شخصیت به این احساس دامن زد و بینندگان بازی تاج‌وتخت را به دشمن شماره یک مخاطبان تبدیل کرد. حالا گلیسون از هالیوود دور شده‌استف زیرا به نظر می‌رسد که دست‌کم برای مدتی، طرفداران نمی‌توانند گلیسون را از جافری شیطانی جدا کنند، زیرا این بازیگر بااستعداد به دلیل نقش‌آفرینی قانع‌کننده‌اش در سریال، در معرض ایمیل‌های حاوی نفرت شدید و خشونت آنلاین قرار گرفت.

به نظر می‌رسید که بازی در نقش یک شخصیت موردنفرت جهانی، تاثیرات خود را بر گلیسون گذاشته‌است، زیرا او مدت کوتاهی پس از آخرین اپیزود خود در سال 2014 در سریال، اعلام کرد که در حال برداشتن یک قدم تازه در بازیگری است.

جورج آر آر مارتین، نویسنده بازی تاج‌وتخت، درباره کار فوق‌العاده‌ای که گلیسون انجام داد، به اینترتینمنت ویکلی گفت: «او کسی را خلق کرد که همه از او متنفرند، و دوست دارند از او متنفر باشند، و این یک شاهکار قابل‌توجه بازیگری است. من کمی احساس گناه می‌کنم که او اکنون بازیگری را کنار می‌گذارد. امیدوارم بازی در نقش جافری باعث نشده‌باشد که بخواهد از این حرفه بازنشسته شود. او موهبتی برای این کار دارد و می‌تواند به‌عنوان یک بازیگر، حرفه‌ای بزرگ داشته‌باشد».

علیرغم اینکه مجبور شدیم به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های شرور تلویزیونی که تا به‌حال در تصویر دیده شده‌است، جافری را از دست بدهیم، به‌نظر می‌رسد زمان و دور شدن از مرکزتوجه، به نفع گلیسون و رابطه‌اش با هالیوود بوده‌است.

او پیش‌تر سلبریتی بودن را تمرینی برای «انسان‌زدایی» توصیف کرده‌بود و اینکه «به زودی متوجه شدم که عضوی ناشناس از جامعه بودن، بسیار راحت‌تر از تلوتلو خوردن روی یک چهارپایه‌ شکننده در یک اینچی از زمین است». حالا پس از یک دهه از بازی نکردن این شخصیت، گلیسون گفت طرفدارانی که در خیابان ملاقات می‌کند، بسیار مهربان هستند و او هرگز به‌صورت شخصی با هیچ‌کسی مشکلی نداشته‌است. البته فضای مجازی داستان دیگری دارد.

10. ونسا مورگن – تونی توپاز در سریال ریوردیل (Riverdale)

اگر چیزی وجود دارد که باعث می‌شود طرفداران تلویزیونی عصبانی شوند، آن زمانی است که کسی سعی می‌کند بین یکی از زوج‌های تخیلی محبوبشان را به هم بزند. زمانیکه ونسا مورگن به درام نوجوانان ریوردیل در نقش تونی توپاز در طول فصل دوم آن پیوست، بینندگان خشمگین از قبل، حتی قبل از اینکه بازیگر زن روی پرده ظاهر شود عصبانی شده‌بودند.

بسیاری از مخاطبان احساس می‌کردند که شخصیت او تونی، برای زوج مورد‌علاقه طرفداران بتی و جاگهد مشکلاتی ایجاد می‌کند. بنابراین تماشاگران به سرعت نسبت به مورگن و حضور او در سریال ریوردیل ابراز انزجار کردند. مورگن با تنفر واقعی از طرف مخاطبان سریال روبرو شده‌است. مورگن به‌طور تکان‌دهنده‌ای از طرف طرفداران خشمگین، تهدید به مرگ شده‌است، فقط به این خاطر که شخصیت او تونی، مشکلاتی را بین زوج مشهور سریالی ایجاد کرده‌است.

این بازیگر بسیار آگاه بود، که با پیوستن به ریوردیل و تبدیل شدن به تهدیدی برای رابطه عاشقانه بین بتی و جاگهد، چه اتفاقی می‌افتد. با اینحال به نظر می‌رسد که او از این میزان از هیجان طرفداران درام ریوردیل، غافلگیر شده‌بود. مورگن در مصاحبه‌ای با گلامور در سال 2017 قبل از اولین نمایش شخصیتش، گفت: «من پیش‌تر چند تهدید به مرگ داشته‌ام. اما مسئله این است که نیمی از تهدیدها به مرگ، به این دلیل است، که آنها نمی‌خواهند این اتفاق در واقعیت بیفتد و زوج سریال ریوردیل از هم جدا شوند، و نیمی از آن فقط عشق است. اما باوجود اینکه هنوز کسی نمی‌داند من بین این زوج قرار می‌گیرم یا نه، نتیجه‌گیری می‌کنند».

9. توماس اف. ویلسون – بیف تانن در فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future)

توماس اف. ویلسون زمانی که در کنار مایکل جی. فاکس در سه گانه علمی تخیلی دهه 80 بازگشت به آینده بازی کرد، به شهرت رسید و در دو فیلم اول در نقش بیف تانن قلدر، شرور و کودن و همچنین در نقش پدربزرگش بافورد سگ دیوانه در قسمت آخر ظاهر شد. به تصویر کشیدن دشمن مارتی مک فلای و شخصی که باعث نابود شدن زندگی او شده‌است، طبیعی است که باعث شد برخی از طرفداران این فرنچایز پیشگامانه، به ویلسون نگاه منفی داشته‌باشند. اگرچه این بازیگر فقط کارش را انجام داده‌است.

ویلسون نمی تواند از شر میراث بیف خلاص شود. این بازیگر در ابتدا برای ایفای نقش بیف مردد بود، زیرا خودش در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌بود و نمی‌خواست نقش شخصیتی جنگ‌طلب و پست مانند بیف را بازی کند. او درنهایت موافقت کرد که به سه‌گانه بپیوندد و در هر سه فیلم بازی کرد. اما میراث شرورانه بیف مدت‌ها پس از پخش تیتراژ پایانی قسمت سوم هم، ویلسون را دنبال کرد.

این بازیگر با برداشت منفی از شخصیتش در جامعه برخورد کرد و در تضعیف شهرت منفی خود به‌عنوان قلدر بدنام مشکل داشت. او سپس اظهار داشت که «این نقش این تصور را در بینندگان از من ایجاد کرد، که من آن مرد هستم؛ اینکه من یک فرد وحشتناک هستم، که نسبت به مایکل جی. فاکس بد رفتاری می‌کردم».

او در ادامه توضیح داد که عوامل بازیگری فقط برای صحبت درباره بازگشت به آینده او را برای تست بازیگری دعوت می‌کنند و تست را از او می‌گیرند، سپس درست مانند اینکه طرفداران سریال اغلب او را در حالیکه در انظار عمومی بود، اذیت می‌کردند، نمی‌توانستند ویلسون را از بیف متمایز کنند. این کمدین و بازیگر در سال 2017 به مجله موسیقی گفت: «تبادلاتی که من داشتم، البته بیشتر آنها مثبت بودند، و بیشتر مردم فیلم را می‌فهمند، اما در مواردی بود که بچه‌ها می‌خواستند من را اذیت کنند، یا کمی به من فشار بیاورند، و یا مرا آن مرد گردن‌کلفت از بازگشت به آینده خطاب کنند. اما من آنقدرها هم سرسخت نبودم چون من بازیگرم و نقش‌ها را بازی می‌کنم».

8. جفری دین مورگان – نیگان در سریال مردگان متحرک (The Walking Dead)

ژاکت چرمی که نیگان شرور پوشیده‌بود و چوب بیسبالی که در دست داشت، زمانیکه در آخرین قسمت از فصل ششم سریال مردگان متحرک همراه زامبی‌های عجیب‌و‌غریب، به‌طرز خشونت‌آمیزی روی پرده رفت، آخرین تاثیر خودش را گذاشت.

وقتی رهبر مرموز نیگان با بازی جفری دین مورگان بالاخره خود واقعی‌اش را نشان داد و گلن و آبراهام را در صحنه‌ای بسیار دلخراش که هنوز پس از هشت سال بار عاطفی دارد تا حد مرگ کتک زد، نفرت بینندگان را برانگیخت. اما جالب است بدانید که مورگان از نفرت طرفداران لذت می‌برد.

این هنرمند کاریزماتیک علیرغم اینکه شخصیت او در طول مدت حضورش در سریال محبوب مردگان متحرک دستخوش دگرگونی‌های اساسی شده‌بود، به‌دلیل اعمال غیرقابل درکی که در طول معرفی خود انجام داد، به‌سرعت به یکی از منفورترین چهره‌های تلویزیون تبدیل شد.

ورود این شخصیت شرور کمیک در ابتدا باعث هیجان بینندگان شده‌بود، زیرا آنها می‌دانستند که قرار است یک شخصیت مهم به سریال اضافه شود. در آن زمان، مورگان قرار بود نفرتی واقعی دریافت کند، چیزی بیش از بازی. او به مجله انترتینمنت تونایت گفت: «من هیجان‌زده هستم و آماده‌ام. درواقع نمی‌توانم صبر کنم تا پا به آن کفش‌ها بگذارم و آن چوب را در دست بگیرم و کارم را انجام دهم. من مشتاقانه منتظر آن هستم. من به‌طور کامل برای نامه‌های نفرت‌انگیز و هر چیز دیگری آماده هستم».

مورگان پس از اولین بازی خود با خشم طرفداران، چه به‌صورت آنلاین و چه حضوری مواجه شد و فاش کرد که در حین بیرون رفتن با نورمن ریدوس، توسط یک زن مسن‌تر که از اعمال وحشتناک او عصبانی شده‌بود، مورد توهین قرار گرفته‌است.

مورگان به‌طرز خنده‌داری این تجربه را بازگو کرد و به نظر می‌رسید مشکلی برای مقابله با واکنش‌های منفی نداشته‌باشد و به انترتینمنت ویکلی گفته بود: «ما تمام روز را سوار موتورسیکلت بودیم و در میانه راه بودیم، که ایستادیم تا یک قهوه بخوریم. و بعد این خانم را در نزدیکمان دیدیم که به‌احتمال 80 سال سن داشت. او آمد و انگشت خود را به شکلی توهین‌آمیز نشان داد و جمله توهین‌آمیزی بیان کرد. نورمن هم در مقابل همین حرکت را به سمت آن خانم انجام داد. او خندید، و من گفتم: «اوه! وای!».

 

7. هیو بونه‌ویل – رابرت کرولی در سریال دانتون ابی (Downton Abbey)

هیو بونه‌ویل شاید بیشتر به‌خاطر ایفای نقش رابرت کرولی، ارل گرانتام در درام تاریخی تحسین‌شده دانتون ابی شناخته می‌شود. این سریال با محوریت خانواده کرولی و خدمتکاران آن‌ها پس از غرق شدن کشتی تایتانیک و در خلال جنگ جهانی اول، داستان‌سرایی می‌کند. بونه‌ویل به‌مدت شش فصل سریال و دو فیلم بلند دانتون ابی، در نقش مرد خانواده برنده گلدن گلوب بود، با اینحال این بازیگر پس از اینکه اقدام شخصیتش به طور ناخواسته باعث مرگ دخترش سیبیل شد، موردانتقاد طرفداران وفادار قرار گرفت.

سیبیل در فصل سوم پس از به دنیا آمدن یک دختر به‌طرز غم‌انگیزی می‌میرد و بونه‌ویل به‌دلیل اعمالش به‌عنوان شخصیت تصمیم‌گیرنده، به‌سرعت هدف نفرت عمیق طرفداران خشمگین قرار گرفت. کرولی دخترش را تشویق کرد که به جای رفتن به بیمارستان طبق توصیه پزشک خانواده، در خانه زایمان کند و در نتیجه سیبیل از دنیا رفت. پس از مرگ تکان‌دهنده سیبیل، هیو بونه‌ویل گفت که تماشاگران دانتون ابی از رها کردن اشتباهات شخصیت‌ها خودداری می‌کنند و آن را علیه بازیگر به کار می‌گیرند. او می‌گوید: «من پیام‌های نفرت‌انگیز و تهدیداتی درباره بمب‌گذاری داشته‌ام، زیرا بدیهی است که بدترین فرد روی کره‌زمین هستم، که به توصیه‌های پزشکی عمل نمی‌کنم. از نظر برخی افراد، این تقصیر من است، زیرا، بدیهی است که من در آنجا زندگی می‌کنم. در دانتون ابی».

6. تونی گلدوین – کارل برنر در فیلم روح (Ghost)

فیلم بسیار جذاب روح که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تمام دوران ستایش می‌شود و دارای سکانس‌های نمادین در دهه ۹۰ است، به‌طور خاطره‌انگیزی پاتریک سوویزی و دمی مور را در نقش یک زوج عاشق پرشور نشان می‌دهد. این دو پس از قتل شخصیت مرد داستان، از هم جدا می‌شوند. این مرد که شخصیتش در فیلم سام ویت نام دارد و بانکداری در منهتن است، از یک زن اظهارکننده روح کمک می‌گیرد تا از عشقش مولی محافظت کند و تونی گلدیون به‌عنوان معتمد سم با بازی کارل برونر، به او خیانت می‌کند.

تونی گلدوین پس از به دست آوردن نقش مهمی که او را در دنیای هالیوود به همه شناساند، به‌سرعت متوجه شد که بازی در نقش کارل او را به یکی از منفورترین مردان سینما تبدیل کرده‌است. کارل پایان خوش سام و مالی را نابود کرد و اگرچه گلدوین به‌خاطر بازی چشمگیرش نامزدی جایزه جشنواره جوایز ساترن را به دست آورد، اما با پست‌های نفرت‌انگیز و تحقیر مردم به‌خاطر شخصیت حیله‌گرش هم گرفتار شد. گلدوین بیان کرد که چگونه از اینکه چقدر مردم از شخصیت او متنفرند، شوکه و متحیر شده‌بود و به گذشته نگریست.

او می‌گوید: «من در نیویورک نمایشی را اجرا می‌کردم که فیلم، برای اولین بار اکران شد و بسیار موفق شد. به رستورانی رفتم، اما پیشخدمت از نشستن من جلوگیری کرد. درنهایت به من یک صندلی دادند و پیشخدمت سفارش من را خیلی سریع دریافت کرد. سپس او به من خیره شده‌بود و بعد از چند دقیقه به سمت من آمد و گفت: تو بازیگری؟ من گفتم بله. او گفت: تو توی همون فیلم بازی کردی درست؟ می‌دونستم ازت متنفرم، ولی نمی‌تونستم بفهمم چرا».

  • مروری بر بدترین همسایه‌های تاریخ سینما و تلویزیون
  • 20 سریال اکشن برتر تمام دوران؛ از 24 تا فرار از زندان
  • رتبه‌بندی بهترین فیلم‌‌های ترسناک مستقل سینما

5. ویلیام آترتون – والتر پک فیلم شکارچیان روح (Ghostbusters)

کمدی ماوراء‌الطبیعه دهه 80، شکارچیان روح، گروهی از بازیگران بزرگ هالیوود ازجمله بیل موری، دن آیکروید و هارولد رامیس را به تصویر می‌کشد و بر روی گروهی از فراروان‌شناسان دیوانه تمرکز می‌کند که به گرفتن ارواح در شهر نیویورک کمک می‌کنند. ویلیام آترتون در این اثر، در نقش والتر پک، بازرس بدبین آژانس حفاظت از محیط‌زیست ظاهر شد، که برای دانشمندان عجیب‌و غریب مشکلاتی ایجاد می‌کند و تلاش‌های آنها را برای ایمن نگه داشتن شهر از موجودات ماوراء‌الطبیعه پیچیده می‌کند. نیویورک خیلی زود از ویلیام آترتون متنفر شد.

شخصیت پک درنهایت تمام ارواح را از کنترل رها کرده و آنها شهروندان شهر نیویورک را ویران می‌کنند و به همین دلیل آترتون مورد نفرت عمیق و آزار بینندگان وفادار سریال قرار می‌گیرد. در خلال محبوبیت فیلم شکارچیان روح، کارگردان، ایوان رایتمن، یک سال پس از اکران کمدی در سینما، در مسیرش آترتون را می‌بیند و به‌جای رد و بدل شدن یک سلام و احوالپرسی گرم، از آترتون فقط خشم می‌بیند».

آترتون بعد به فیلمساز میگوید که حتی نمی‌تواند بدون اینکه مردم او را به مبارزه دعوت کنند وارد یک بار شود و زمانیکه در خیابان است، مدام به او توهین می‌کنند و مردم در اجتماع به خاطر نقشش در فیلم موردعلاقه طرفداران دهه 80، سر او فریاد می‌زنند. آترتون همچنین به رایتمن گفته‌است که وقتی در مرکز شهر نیویورک در حال قدم زدن بوده، گروهی از گردشگران در اتوبوس سر او فریاد زدند و او را با الفاظ رکیک موردتحقیر قرار دادند. آترتون پس از اکران این فیلم کلاسیک، برای بیرون رفتن از خانه مشکل بزرگی داشت.

4. بیلی زین – کال هاکلی در فیلم تایتانیک (Titanic)

فیلم دردآور و عاشقانه تایتانیک، اثر حماسی جیمز کامرون که بدون‌شک یکی از تلخ‌ترین داستان‌های عاشقانه سینما را در تمام دوران به تصویر می‌کشد، رابطه جذاب بین مسافر بخش درجه یک کشتی تایتانیک رز دی‌ویت بوکاتر با بازی کیت وینسلت و مسافر فقیر بخش درجه سه کشتی و مرد کاریزماتیک جک داوسون با بازی لئوناردو دی کاپریو را نشان می‌دهد.

این دو نفر یعنی رز و جک، در حالیکه در کشتی محکوم به فنا هستند، باوجود همه اتفاقات و موانع موجود، عاشق هم می‌شوند. بیلی زین در این فیلم در نقش نامزد پولدار و متکبر رز، با بازی کال هاکلی، درخشان ظاهر می‌شود. او از عشق بین نامزدش و پسر جوان جذاب عصبانی است، و کارهایی را برای مقابله با این عشق انجام می‌دهد.

بعد از انتشار تایتانیک و جهانی شدن آن، شخصیت بیلی زین توسط تماشاگران در سراسر جهان به دلیل نگرش و بدرفتاری‌اش با رز و جک موردتنفر قرار گرفت و ایمیل‌های نفرت‌انگیزی پس از نمایش گسترده فیلم برای این بازیگر با استعداد منتشر شد.

به افتخار بیست‌وپنجمین سالگرد تایتانیک در سال 2022، بیلی زین این حماسه را یک شمشیر دو لبه توصیف کرد و گفت که باوجود اینکه بازی در فیلم تایتانیک فرصت‌های شغلی خوبی برای او به ارمغان آورده‌است، او را به‌عنوان یک شرور در هالیوود شناسانده‌است و به تجربه‌ای منفی برای او تبدیل شده‌است. این بازیگر به رسانه اکسپرس گفته‌است، که علیرغم اینکه زمان زیادی از نمایش تایتانیک در سینماها گذشته است، هنوز در خیابان‌ها به‌خاطر بازی شرورانه‌اش در این فیلم پرفروش موردتحقیر و توهین قرار می‌گیرد و طرفداران تایتانیک هنوز هم پس از گذشت 25 سال دوست دارند، از کال متنفر باشند.

بیلی زین در سال 2022 گفته‌است: «کسانی هستند که می‌دانند شما یک بازیگر هستید و از بازی شما لذت می‌برند، و کسانی هستند که فکر می‌کنند شما یک مرد عادی نیستید و فقط یک گوسفند هستید در لباس گرگ».

3. مالکوم مک‌داول – تولیان سوران در پشتازان فضا: نسل‌ها (Star Trek Generations)

مالکوم مک‌داول که به‌خاطر بازی استثنایی‌اش در فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند پرتقال کوکی مورد احترام اهالی سینما و مردم قرار می‌گیرد، اما او زمانیکه نقش تولیان سوران شرور را در فیلم علمی تخیلی پیشتازان فضا: نسل‌ها بازی کرد، بیش‌از چند بار مورد آزار و اذیت طرفداران قرار گرفت. این فرنچایز شگفت‌انگیز به دلیل داشتن طرفداران پرشور و وفادار شناخته می‌شود. اما این وفاداری قیمت بالایی برای مالکوم مک‌داول داشت و او بهای سنگینی برای اینکه شخصیت شرورش، تولیان سوران، کاپیتان کرک محبوب مجموعه را زخمی می‌کند، پرداخت. وقتی فیلم پشتازان فضا در سال 1994 اکران شد، خشونت اینترنتی در مراحل اولیه تبدیل شدن به یک پدیده خطرناک بود. در همین زمان مک‌داول با خشم طرفداران وفادار فیلم روبرو شد، که از مرگ کاپیتان کرک خشمگین شده‌بودند و این بازیگر بزرگ را در فضاهای آنلاین تهدید می‌کردند.

تماشاگران تمام خشم خود را به مک‌داول منتقل کردند و تهدیدهای ناپسند و نامه‌های نفرت‌انگیز را در اینترنت برای او ارسال می‌کردند، اقداماتی که درنهایت منجر به تعیین دو کارآگاه به‌عنوان یک اقدام امنیتی ضروری برای محافظت از او شد. مک‌داول اکنون می‌تواند به گذشته نگاه کند و به این مصیبت بخندد، اگرچه در آن زمان مطمئن نبود که از تهدیدها جان سالم به در ببرد. او در جایی گفته‌است که: «این یک شوخی بود، اما هیچ‌کس نمی‌دانست باید آن را جدی بگیرد، زیرا اینترنت در روزهای اولیه همه‌گیر شدن بود».

2. آنا گان – اسکایلر وایت در سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

در حالی که نمی‌توان انکار کرد که اسکایلر وایت در درام جنایی بریکینگ بد که موردتحسین جهانی قرار گرفته بود، کاستی‌ها و مشکلات شخصی خود را داشت، اما میزان نفرت و بدبینی که نسبت به این شخصیت وجود دارد، بازیگر زن آنا گان را شوکه کرده‌است.

او نفرتی از طرفداران دریافت کرده‌است که بسیار تکان‌دهنده است. اگرچه والتر وایت، شخصیت شرور با بازی برایان کرانستون، یک قاچاقچی بدنام بود که هیچ مشکلی با قتل هر کسی که سر راهش قرار می‌گرفت، نداشت، اما اسکایلر خشم شدید طرفداران را برانگیخت و به‌نوعی به عنوان ضدقهرمان بد واقعی در مجموعه‌ سریال تحسین‌شده بریکینگ بد معرفی شد.

در طول پنج فصل استثنایی سریال موفق بریکینگ بد، آنا گان با تهدیدات و آزار و اذیت آنلاین دائمی و خشونت و توهین زیاد روبرو شد. این خصومت آزاردهنده حتی باعث شد که بازیگر برنده جایزه امی، به دلیل ترس از امنیت خود، مقاله‌ای عمیق و شخصی برای نیویورک‌تایمز بنویسد، که در آن رفتار بدخواهانه‌ای را که فقط به‌خاطر ایفای این شخصیت با او شده‌بود، توصیف کرد.

او در این مقاله قدرتمند بیان کرد: «از آنجاییکه والتر قهرمان سریال است، گرایش مردم به همدردی با او و همذات‌پنداری با او، علی‌رغم ناکامی‌های اخلاقی‌اش طبیعی است. علاوه‌بر ترس و احتیاط و اقداماتی که من برای تضمین امنیت خود انجام می‌دادم، من همچنین گیج بودم که چگونه بیزاری از یک شخصیت به شکل قابل‌توجهی افزایش یافت و به تهدید آدمکشی به بازیگری که نقش او را بازی می‌کردم، ختم شد».

 

1. جاش مک‌درمیت – یوجین پورتر در سریال مردگان متحرک (Walking Dead)

بازیگر دیگری که مورد رفتار بسیار خصمانه و اسفناک طرفداران قرار گرفت، جاش مک‌درمیت، ستاره سریال مردگان متحرک بود، که در هفت فصل از این سریال مشهور، نقش یوجین پورتر، بازمانده بسیار باهوش را به تصویر کشید.

پس از اینکه یوجین تصمیم گرفت طرف خود را عوض کند و درظاهر به ریک و دوستانش خیانت کرد، تا در کنار نیگان شرور بایستد، مک‌درمیت به دلیل کارش، هجوم ناخواسته نفرت و خشونت آنلاین را به خود جلب کرد.

در سال 2017، در آماده‌سازی برای فصل هفتم و پایانی که یوجین در آن خیانت تکان‌دهنده‌ای انجام می‌دهد، مک‌درمیت تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به دلیل خشونت مداوم آنلاین که دریافت می‌کرد، حذف کرد. این بازیگر در هفته‌های منتهی به پایان در اینترنت تهدید شد و به‌شدت از این خشونت آسیب دید.

مک‌درمیت در پاسخ به این همه بدرفتاری و توهین، ویدئویی منتشر کرد و به‌طور مستقیم طرفداران بیش‌ازحد وفاداری را که حاضر به تسلیم شدن نبودند، موردنقد قرار داد.

او در این ویدیو گفت: «برای من پیغام تهدید به مرگ نفرستید، زیرا من همه این کارها را به پلیس گزارش خواهم کرد. من از این کار بدم می‌آید. شما می‌توانید از یوجین متنفر باشید، برای من مهم نیست. شما می‌توانید به هر چه می‌خواهید فکر کنید. اما وقتی شما شروع به گفتن این جمله می‌کنید که امیدوارم بمیری، نمی‌دانم در مورد جاش صحبت می‌کنید یا یوجین. فقط شکایت کردن از همه‌چیز را در اینترنت تمام کنید».

منبع: مایکت

خروج از نسخه موبایل