چگونه برای کلوز فرند در اینستاگرام لایو بگذاریم؟

چگونه برای کلوز فرند در اینستاگرام لایو بگذاریم؟

برگزاری لایو اینستاگرام برای کلوز فرند یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های این پلتفرم است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید تنها برای کلوز فرندی که انتخاب کرده‌اید لایو برگزار کنید.

البته توجه داشته باشید که تعداد اعضای پخش کننده لایو نباید بیشتر از ۳ نفر باشد. البته شاید با گذشت زمان Instagram تعداد افرادی که می‌توانند در این حالت به صورت همزمان لایو برگزار کنند را افزایش دهد. اگر شما هم دوست دارید با استفاده از این قابلیت با افراد نزدیک در اینستاگرام لایو برگزار کنید، با ما تا انتهای این مطلب از پلازا همراه شوید.

فهرست مطالب 

لایو اینستاگرام برای کلوز فرند

در پلتفرم اینستاگرام برگزار کردن لایو همیشه یکی از قابلیت‌های پرطرفدار و محبوب بین کاربرها بوده است. اما طی آپدیت‌های اخیر اینستاگرام قابلیت جدید برگزاری لایو کلوز فرند نیز در اختیارکاربرها قرار داده شده است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید بعد از انتخاب کردن لیست و اسامی کلوز فرند، لایو اختصاصی را با آن‌ها برگزار کنید.

همچنین بخوانید :

بر خلاف تصور خیلی از افراد این قابلیت محدودیت‌هایی از قبیل انتشار نوع محتوا و… نداشته و می‌توانید تمامی تجربیات خود را در این لایوها با اعضا به اشتراک بگذارید.

لایو اینستاگرام برای کلوز فرند

ویژگی‌ها و مزیت‌های قابلیت جدید اینستاگرام!

وقتی صحبت از لایو اینستاگرام برای کلوز فرند می‌شود، دقیقا منظور مزیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی این قابلیت است. اگر شما هم مانند خیلی از افراد حساسیت بالایی به افراد حاضر در لایوهای خود دارید، استفاده از این قابلیت جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

انتخاب و گلچین کردن اعضای حاضر در لایوهای اینستاگرام شاید قبل از آپدیت جدید اینستاگرام کار سختی بود، اما الان شما می‌توانید به راحتی لیست کلوز فرند خود را مشخص کرده و اجراهای زنده خود را بر اساس همین لیست تنظیم کنید!

راهنمای ایجاد لیست Close Friends در اینستاگرام برای لایو

قبل از اینکه لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام را راه‌اندازی کنید، بهتر است به معیارهای انتخاب افراد به عنوان دوستان نزدیک دقت داشته باشید. برای اینکه بتوانید لایو اینستاگرام برای کلوز فرند خود را برگزار کنید، در ابتدا باید لیست Close Friends را تکمیل کنید. برای تنظیم کردن لیست افراد نزدیک باید مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • ورود به پروفایل اینستاگرام
  • کلیک روی سه خط در سمت راست بالای صفحه
  • انتخاب گزینه Close Friends
  • افزودن حساب‌های مورد نظر در لیست کلوز فرند

برگزاری لایو برای دوستان نزدیک در اینستاگرام

بعد از اینکه لیست کلوز فرند را تنظیم کردید، می‌توانید از این پس به صورت کاملا ساده و راحت لایوهای اختصاصی برای اسامی این لیست برگزار کنید! برگزاری لایو اینستاگرام برای کلوز فرند به صورت زیر است:

  • ورود به صفحه اصلی اینستاگرام
  • کشیدن انگشت به سمت راست و باز شدن دوربین
  • انتخاب گزینه Live از منوی پایینی ناوبری
  • مراجعه به گزینه Share with از بالای صفحه و تنظیم کردن لایو برای کلوز فرند

با اعمال این تنظیمات به راحتی می‌توانید لایو زنده خود را تنها با اسامی موجود در لیست افراد نزدیک که از قبل انتخاب کرده‌اید به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

تنظیمات مخفی کردن لایو از سایر افراد

چنانچه قصد دارید بدون نیاز به لایو کلوز فرند، برخی از فالوورهای خود را از اجراهای زنده حذف کنید، بهتر است به تنظیمات Story مراجعه کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات در بخش پروفایل خود شده و سپس گزینه Privacy و پس از آن عبارت Story را انتخاب نمایید.

در بین گزینه‌های موجود با انتخاب Hide story from می‌توانید به صورت دلخواه افراد مورد نظر خود را در لیست هاید شدگان قرار دهید. با این کار استوری و لایوهای شما از افراد موجود در لیست هاید، مخفی خواهد شد.

کلام آخر

قابلیت لایو اینستاگرام برای کلوز فرند بعد از تصویب نهایی بدون شک با استقبال بسیار گسترده‌ای از کاربرها مواجه خواهد شد. اما در حال حاضر این قابلیت با برخی محدودیت‌ها اعم از تعداد اعضا (برگزار کنندگان لایو) مواجه است. اما از نظر نوع محتوای انتشاری هیچ گونه محدودیتی در لایوکلوز وجود ندارد.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل