سریال ترکی فرار (Kaçış)؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

سریال ترکی فرار (Kaçış)؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

سریال ترکی فرار (Kaçış) اثری در ژانر اکشن و ماجراجویی و اولین سریال ترکی است که از پلتفرم دیزنی پلاس منتشر شده است. در این سریال شاهد اتفاقاتی هستیم که برای یک گروه از خبرنگاران اسیر در چنگ داعش می‌افتد.

سریال‌‌های ترکی نه فقط در ترکیه، بلکه در سراسر جهان از جمله ایران، فرانسه و آلمان نیز طرفداران بسیاری دارند. سریال ترکی فرار، به انگلیسی Runaway و به ترکی Kaçış، کار مشترکی از کمپانی O3 Medya و کمپانی Same Film است که برای شرکت والت دیزنی ساخته شده است. کارگردان این اثر یاغیز آلپ آکایدین (Yagiz Alp Akaydin) است و آن را براساس فیلمنامه‌ای از انگین آکیورک (Engin Akyürek) و علی دوغانچای (Ali Dogancay) ساخته است. ژانر سریال ترکی کاچیش درام، ماجراجویی، اکشن و مهیج است. این سریال در ترکیه و آلمان به روی آنتن رفته و بینندگان را مجذوب خود کرده است. داستان سریال نیز پیرامون دو خبرنگار جنگی روایت می‌شود که چالش‌های زیادی برای نجات جان خود در پیش رو دارند. سریال فرار اولین سریال ترکی منتشرشده در دیزنی پلاس است.

معرفی سریال Kaçış موضوع این مقاله از پلازا است. این بار قرار است تعداد قسمت‌های سریال را بدانیم، داستان آن را بخوانیم، با بازیگران سریال آشنا شویم و در نهایت نیز مروری بر نظرات منتقدین و نمرات سریال ترکی فرار داشته باشیم. با ما همراه شوید و پس از خواندن این مقاله، مطلب بهترین سریال‌های ترکی تاریخ را از دست ندهید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال فرار ترکی

بررسی سریال ترکی فرار معرفی سریال Kaçış

سریال ترکی فرار توسط شبکه Disney+ و شبکه Star در دو کشور ترکیه و آلمان منتشر شده است. تعداد قسمت های سریال فرار ترکی ، به نسبت برخی سریال‌های ترکی، بسیار کم و در حد مینی‌سریال است. این سریال شامل 8 قسمت است که در یک فصل ارائه شده و هر قسمت حدود 45 دقیقه (بین 41 تا 53 دقیقه) است. بینندگان ترکی در 14 ژوئن 2022 (24 خرداد 1401) تماشای این سریال را آغاز کردند و بینندگان آلمانی زبان نیز از روز 4 ژانویه 2023 (14 دی 1401) به تماشای این سریال ترکی نشستند.

خلاصه سریال ترکی فرار

داستان سریال فرار ترکی یک داستان مهیج و پرتعلیق است که به راحتی بیننده را با خود همراه می‌کند. داستان از آنجا شروع می‌‌شود که مهمت، یک عکاس جنگی، همراه با گروهی از خبرنگاران، به طور مخفیانه از مرز عبور می‌کنند تا درباره یک سری وقایع جنایتکارانه در یک روستای ایزدی نشین تحقیق کنند. ولی در اثر حمله یک گروه تروریستی افراطی، اسیر دست داعش می‌شوند. در ادامه سریال شاهد چالش‌ها و تلاش‌های آنها برای فرار از این موقعیت هستیم.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال فرار ترکی

انگین آکیورک و ایرم حلواجی اوغلو دو بازیگر محبوب ترکیه‌ای هستند که در سریال فرار نقش‌های اصلی را برعهده دارند. دوبله آلمانی سریال نیز توسط شرکت دوبلاژ  Hermes Synchron در پوتسدام، با صداپیشگی افرادی چون دنیل فهلو و زینب کاراجا انجام شده است. در این بخش با بازیگران این سریال اکشن ترکی آشنا می‌شویم.

انگین آکیورک در نقش مهمت یوجل

انگین آکیورک (Engin Akyürek) بازیگر، فیلمنامه‌نویس و نویسنده است. او متولد 12 اکتبر 1981، برابر با 20 مهر 1360، در شهر آنکارا است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2004 آغاز کرده است. انگین فارغ‌التحصیل رشته تاریخ-زبان و جغرافیا از دپارتمان تاریخ دانشگاه آنکارا است و هیچ آموزشی درباره بازیگری ندیده است. او در سال 2004، دو سال پس از فارغ‌التحصیلی، در ماسبقه تلویزیونی Turkiye’nin Yildizlari شرکت کرد و بدین ترتیب موفق شد نقش کدیر در سریال Yabancı Damat (2004-2007) را از آن خود کند. انگین آکیورک با نقش کریم ایلگاز در سریال گناه فاطماگل چه بود؟، نقش عمر دمیر در سریال عشق پول سیاه و نقش سانکار در سریال دختر سفیر شناخته می‌شود. وی 14 برد و 1 نامزدی در جشنواره‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.

ایرم حلواجی اوغلو در نقش زینب کاراجا

ایرم حلواجی اوغلو (İrem Helvacıoğlu) بازیگر ترکیه، متولد 2 فوریه 1990 (13 بهمن 1368) در کشور آلمان است. وی در مرکز هنری موجدت گازان دوره‌های بازیگری را گذراند و اولین بار در سن 11 سالگی به روی صحنه رفت. او در سال 2014 با فیلم  Aşkın Dili قدم به سینما گذاشت و حضور در سریال بهزاد اچ: داستان کارآگاه آنکارا نیز او را وارد صفحه کوچک تلویزیون کرد. ایرم با نقش نفس در سریال تو بگو دریای سیاه (2018) به شهرت رسید و برنده جایزه پروانه طلایی شد. در میان جدیدترین سریال‌های وی می‌توانیم سریال Baş Belası (2021)، سریال Annenin Sırrıdır Çocuk (2022) و سریال Yürek Çıkmazı (2023) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

لیلا تانلار در نقش نوی

لیلا تانلار (Leyla Tanlar) بازیگر، مدل و ژیمناست ترکی، متولد 13 دسامبر 1997 (22 آذر 1376) در شهر استانبول ترکیه است. وی بازیگری را با سریال از هم گسیخته در سال 2016 آغاز کرد. دو سال بعد نقش مکملی در سریال Mehmed: Bir Cihan Fatihi داشت و در همان سال برای اولین بار نقش اصلی یک سریال، سریال Şahin Tepesi، را برعهده گرفت. او ایفاگر نقش شیرین در سریال Ferhat ile Şirin (2019) و نقش سلما در سریال Güzel Günler (2022-2023) است.

همچنین بخوانید :

لونت اولگن در نقش ابوعابدین

عمر لونت اولگن (Ömer Levent Ülgen) بازیگر و کارگردان ترکیه‌ای، متولد 8 آگوست 1982، برابر با 17 مرداد 1361، در شهر جهان‌بیگ‌لی است. او بازیگری را از سال 1980 با تئاتر آغاز کرد و در سال 1992 با فیلم Kurşun Adres Sormaz و در سال 1999 با سریال Yılan Hikayesi وارد دنیای فیلم‌ها و سریال‌ها شد.  لونت در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای بسیاری بازی کرده و از جدیدترین آثار او می‌توان به فیلم Cep Herkülü: Naim Süleymanoğlu (2019)، سریال Aile (2023)، و سریال Kötü Kan (2024) اشاره کرد. او سابقه کارگردانی 3 نمایش تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال ترکی فرار را برای شما آماده کرده‌ایم که با هم می‌خوانیم:

  • آراس آیدنی (Aras Aydın) در نقش فدیل
  • ارکان کاباکچی اوغلو (Erkan Kabakçıoğlu) در نقش اسماعیل
  • اوزگور چویک (Özgür Çevik) در نقش روبرت
  • اونور بای (Onur Bay) در نقش ایلکر لالیک
  • آدم ییلماز (Adem Yılmaz) در نقش نواح
  • عزیز چایکورت (Aziz Çapkurt) در نقش ابوظالم
  • سرکان گنچ (Serkan Genç) در نقش مصاف
  • طاها بورا الکوجا (Taha Bora Elkoca) در نقش احمد
  • دیلان گولمز (Dilan GeZaza) در نقش عایشه
  • مهمت یاشیرو (Mehmet Yaşiru) در نقش ممدوح
  • نظمی آکیوز (Nazmi Akyüz) در نقش رحمان

نقد سریال Kaçış

سریال ترکی فرار نه تنها امتیاز نسبتا خوبی از بینندگان دریافت کرد، بلکه منتقدین نیز نقدهای مثبتی برای آن نوشتند. این سریال در جشنواره‌ها نیز حضور خوبی داشت و 2 نامزدی پروانه طلایی، در بخش بهترین سریال اینترنتی و بهترین فیلمنامه، و همچنین نامزدی بهترین سریال پلتفرم دیجیتال در مراسم جوانان ترکیه را وارد کارنامه خود کرده است. سریال Kaçış امتیاز 5.8 از 10 را در وبسایت IMDb دارد که امتیاز نسبتا خوبی است. نقدهای اندکی برای این سریال اکشن نوشته شده و ما در ادامه نگاهی اجمالی به آنها خواهیم داشت.

Gazet Duvar/ حیدرعلی البایراک:

پلتفرم دیزنی پلاس با در دستور کار قرار دادن یک موضوع حساس، در انتخاب این سریال شجاعت به خرج داده است. با گذشت زمان همه چیز مشخص خواهد شد، اما واضح است که آکیورک می‌خواهد نام خود را در دنیای سرگرمی به عنوان یک بازیگر و فیلمنامه‌نویس مطرح کند. سریال فرار تکرار همین قصد است. در حالی که آکیورک جای پای خود را در زمین داستان‌های احساسی محکم می‌کند، دیزنی پلاس نیز شروع خوبی داشته است.

Obelde/ خلیل اسن:

به نظر من سریال فرار می‌تواند در مسیری در حال گسترش به مسیر خود ادامه دهد، مانند یک فیلم سینمایی خوب که تکه پاره می‌شود و کش می‌آید. قسمت اول مرا کمی درباره این سریال امیدوار کرد. زیرا عناصری در آن بود که مرا امیدوار می‌‌کرد روایت داستان به خوبی پیش رود. …. می‌توان اینگونه گفت که بازی بازیگران و دیالوگ‌ها در بهترین حالتی است که می‌توانست باشد.

همچنین بخوانید :

سخت پایانی

از اینکه یک بار دیگر با ما همراه شدید تا این سری به بررسی سریال ترکی فرار بپردازیم، بسیار خرسندیم. در این مقاله اطلاعات خود درباره سریال فرار از جمله تعداد قسمت‌ها و تاریخ پخش، داستان سریال و بازیگران، و نمرات و نظرات منتقدین را با شما به اشتراک گذاشتیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا به تماشای سریال‌های ترکی، به خصوص ژانر اکشن و ماجراجویی علاقمندید؟ نظرات خود درباره این سریال را با ما در میان بگذارید.

 

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل