بهترین سریال‌های کره‌ای 2023 و 2024 برای طرفداران «سفر در زمان»

بهترین سریال‌های کره‌ای 2023 و 2024 برای طرفداران «سفر در زمان»

فرادید| آن دسته از طرفداران سریال‌های کره‌ای که عاشق فانتزی و سفر در زمان هستند، احتمالا با سریال‌هایی مثل «تولد دوباره در خانواده پولدار»، «آقای ملکه» و «پادشاه، حکمران ابدی» آشنا هستند؛ سریال‌هایی که در آن‌ها احساس عشق یا انتقام آنقدر شدت پیدا می‌کنند که حتی از مرزهای زمان نیز فراتر می‌روند.

به گزارش فرادید؛ اما اگر دوست دارید تازه‌ترین سریال‌های کره‌ای با موضوع سفر در زمان را در فهرست تماشایتان قرار دهید، فهرست زیر مخصوص شماست؛ این‌ها بهترین سریال‌های کره‌ای در دو سال گذشته هستند که شخصیت‌هایشان به زندگی در زمان خودشان قانع نیستند!

1. دونده دوست‌داشتنی (2024)

این سریال با بازی کیم هه یون (از سریال‌های «قلعه آسمانی» و «تو فوق‌العاده‌ای») و بیون وو سوک (از سریال‌های «رکورد جوانی» و «دختر قوی نام‌سون») موفقیت غیرمنتظره‌ای در سال جاری داشته است؛ سریالی که علاوه بر صحنه‌های اکشن و تعلیق، داستانی درباره عشق ابدی و فداکاری است.

تصور کنید یک طرفدار پر و پا قرص موسیقی کِی‌پاپ هستید؛ از آن طرفدارهایی که همۀ زندگیشان در دنبال کردن ستارۀ محبوبشان خلاصه می‌شود؛ سپس تصور کنید که این ستاره به طور ناگهانی و در یک حادثۀ تراژیک از دنیا برود. این واقعیت دردناکی است که «ایم سول» (کیم هه یون) در «دوندۀ دوست‌داشتنی» با آن روبرو می‌شود.

سول که پس از مرگ نابهنگام ستاره کی پاپ «ریو سان جه» (بیون وو سوک) غمگین و افسرده شده است، در یک چرخش عجیب و غریب خود را در یک سفر خارق‌العاده در زمان می‌یابد. او چند سال به عقب برمی‌گردد و به دوران دبیرستان سان جه منتقل می‌شود؛ حالا او می‌تواند سرنوشت دیگری را برای خودش و ستارۀ محبوبش رقم بزند.

2. به سوی زمان تو (2023)

این سریال عاشقانه، داستان هان جون هی را روایت می‌کند؛ زنی که در غم مرگ نامزدش یون جون به سر می‌برد. جو هی یک سال پس از مرگ نامزدش یک نوار کاست دریافت می‌کند. او با شنیدن صدای درون کاست، به طور معجزه‌آسایی به سال 1998 بازمی‌گردد و در بدن یک دانش آموز دبیرستانی به نام کوون مین جو از خواب بیدار می‌شود. در این بدن تازه او با پسری آشنا می‌شود که دقیقا شبیه نامزد درگذشتۀ اوست. این آغاز رازها و معماهایی است که روایت اصلی سریال را شکل می‌دهند.

این سریال که با عنوان «زمانی به نام تو» نیز شناخته می‌شود،  کمی گیج‌کننده است و زمان می‌برد تا آدم متوجه اتفاقاتی شود که در حال رخ دادن است. اما همین پیچیدگی در عین حال یکی از جاذبه‌های سریال هم هست که می‌تواند بیننده را عمیقا با خودش درگیر کند. با این حال، بینندگانی که پایان‌های خوش را دوست دارند ممکن است از نبود یک پایان قطعی ناامید شوند.

3. هندوانه چشمک‌زن (2023)

این سریال جذاب به سوالی می‌پردازد که احتمالا برخی از نوجوان‌ها از خود پرسیده‌اند: والدین من در نوجوانی چطور زندگی می‌کردند؟ شخصیت اصلی این سریال قرار است پاسخ این سوال را از نزدیک ببیند. اون گیول (با بازی ریو اون) پس از مشاجره با پدرش یی-چان (با بازی چوی وون-یونگ در نقش بزرگسالی و چوی هیون-ووک در نقش نوجوانی) که نمی‌خواهد او شغلی در زمینۀ موسیقی داشته باشد، به زمان نوجوانی پدرش بازمی‌گردد. اون-گیول از دیدن پدرش که عاشق دختری دیگر (که مادرش نیست) شده ناامید می‌شود و نقشه‌ای می‌کشد تا او را به سمت دختر مناسب هدایت کند، در حالی که تلاش می‌کند از حادثه‌ای که پدرش را ناشنوا کرده جلوگیری کند.

4. افسانه روباه نه‌دم ۱۹۳۸ (2023)

در این دنباله از سریال «افسانه روباه نه‌دم» (2020)، شخصیت کاریزماتیک گومیهو (یک روباه نه‌دم افسانه‌ای با قدرت‌های فوق‌العاده) به سال ۱۹۳۸ منتقل می‌شود، یعنی زمانی که کره به اشغال ژاپن درآمده است. او مشتاق بازگشت به خانه است و به مبارزان آزادی می‌پیوندد که به شدت تلاش می‌کنند کشورشان را آزاد کنند.

آنچه بیش از هر چیز این سریال را جذاب می‌کند، صحنه‌های تماشایی اکشن و مبارزات با شمشیر است، اما رابطه صمیمی بین لی یون (لی دونگ-ووک) و برادر نیمه‌انسانش لی رانگ (کیم بوم) نیز یک عنصر عاطفی گرم و گیرا در «افسانه روباه نه دم 1983» است.

5. با شوهر من ازدواج کن (2024)

پارک مین‌یونگ که خیلی‌ها او را به عنوان ملکه درام‌های کره‌ای معرفی می‌کنند، در این سریال در نقش یک زن خجالتی به اسم کانگ جی وون را بازی می‌کند که توسط شوهر خیانتکارش (لی یی-کیونگ) و بهترین دوستش (سونگ ها-یون) به طور اتفاقی به قتل می‌رسد. اما پس از مرگش، به طرز مرموزی دوباره چشمش را باز می‌کند و متوجه می‌شود که ده سال در زمان به عقب بازگشته است. او بلافاصله متوجه می‌شود که می‌تواند سرنوشت خود را با انتقال بدبختی‌اش به شخص دیگری تغییر دهد. او در نتیجه تصمیم می‌گیرد زن دیگری را متقاعد کند که با شوهرش ازدواج کند؛ این زن دیگر همان دوستی است که در زندگی قبلی به کانگ جی وون خیانت کرده است.

6. اتفاقی دیدمت (2023)

در این سریال تخیلی کیم دونگ ووک و جین کی جو به ترتیب نقش یک روزنامه‌نگار و یک نویسنده را بازی می‌کنند که هر دو به دلایلی به گذشته سفر کرده‌اند و در آن گیر افتاده‌اند. روزنامه‌نگار در سال ۱۹۸۷ گیر افتاده و دارد سعی می‌کند ماجرای یک قتل سریالی را حل کند؛ در حالی که نویسنده به همان سال سفر کرده تا از ازدواج مادر و پدرش جلوگیری کند! همینطور که آن‌ها دارند به هدفشان نزدیک‌تر می‌شوند، به تدریج متوجه می‌شوند که ماجراهایشان به شکل غیرمنتظره‌ای به همدیگر ربط دارد.

7. در زندگی نوزدهمم می‌بینمت (2023)

بان جی اوم توانایی خاصی دارد: او می‌تواند خاطرات همه زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد بیاورد. او پس از نزدیک به هزار سال، زندگی‌های خود را با دقت و مراقبت زندگی کرده است. پس از یک حادثه تراژیک در زندگی هیجدهم، او تصمیم می‌گیرد در زندگی نوزدهمش با افرادی که در زندگی قبلی‌اش بوده‌اند دوباره ارتباط برقرار کند.

8. داستان قرارداد ازدواج پارک (2023)

در قرن نوزدهم و در شب عروسی‌اش، شوهر پارک یون-وو (با بازی لی سه‌یونگ) که مدت‌هاست از یک بیماری قلبی رنج می‌برد از دنیا می‌رود. پارک از این وضعیت کاملا افسرده شده است. اما اوضاع وقتی بدتر می‌شود که او توسط مردی ربوده می‌شود و به داخل چاهی انداخته می‌شود. ولی لحظه‌ای بعد، پارک چشمانش را باز می‌کند و مردی کاملا شبیه شوهرش را جلوی خودش می‌بیند. او اکنون در سئول امروزی است و مردی که او را از استخر نجات داده است، کانگ ته‌ها (با بازی بائه این-هیوک) نام دارد. او جانشین یک شرکت بزرگ است و به دلیل ضربه روحی‌ای که در کودکی متحمل شده، نمی‌خواهد وارد روابط عاطفی شود. اما از طرف دیگر پدربزرگ بیمار او می‌گوید که می‌خواهد قبل از مرگش ازدواج او را ببیند. بنابراین کانگ ته‌ها از پارک یون-وو می‌خواهد که وارد یک ازدواج قراردادی شوند.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل