آموزش نحوه دادن مجوز نصب برنامه در گوشی های سامسونگ و شیائومی

آموزش نحوه دادن مجوز نصب برنامه در گوشی های سامسونگ و شیائومی

با دادن مجوز نصب برنامه در گوشی شیائومی یا سامسونگ، می‌توانید اپلیکیشن‌ها را از منابعی غیر از گوگل‌پلی نصب کنید. اما چگونه باید این مجوز را بدهیم؟

در اندروید، مانند iOS، به‌صورت پیش‌فرض امکان نصب برنامه از منابعی به‌غیر از گوگل‌پلی وجود ندارد. اما برخلاف سیستم‌عامل iOS، اندروید این اجازه را به‌شما می‌دهد تا در صورت تمایل، برنامه‌ها را به‌صورت مستقیم، از مارکت‌های جایگزین گوگل‌پلی یا دیگر منابع روی گوشی خود نصب کنید. البته در این صورت باید ریسک آلوده شدن گوشی به بدافزار یا دادن دسترسی به اطلاعات حساس خود در گوشی را هم به جان بخرید. اما برخی اوقات هم برای نصب برخی برنامه‌ها واقعا نیاز به منابعی غیر از گوگل‌پلی داریم. در این مواقع دادن مجوز نصب برنامه در گوشی، می‌تواند این امکان را برای ما فراهم کند. با پلازا همراه باشید تا ببینیم مجوز نصب چیست و چگونه می‌توانیم آن را به گوشی بدهیم.

فهرست مطالب:

مجوز نصب برنامه چیست؟

همانطور که پیشتر هم گفتیم، در اندروید به‌صورت پیش‌فرض امکان نصب برنامه از گوگل‌پلی و برنامه‌های تائید شده توسط گوگل وجود دارد. اما این سیستم‌عامل امکان نصب از منابع ناشناس را هم به‌شما می‌دهد و در حقیقت این امکان، یکی از برتری‌های اندروید نسبت به iOS است.

از آنجایی که گوگل، تنها منبع مطمئن برای نصب برنامه‌های اندروید، فروشگاه گوگل‌پلی است، منابع ناشناس هر منبعی به‌غیر از آن هستند؛ از همین رو گوگل از نسخه‌های اولیه اندروید، امکان نصب برنامه از این منابع را محدود کرده است و تنها در صورتی اجازه این کار را می‌دهد که خود کاربر آن را درخواست و فعال کند. اگر بخواهید فایل APK یک برنامه را در گوشی خود نصب کنید، گوشی پیام زیر را به‌شما نشان می‌دهد:

چگونه مجوز نصب برنامه را فعال کنیم

دادن مجوز نصب برنامه هم در حقیقت فرایند فعال‌سازی قابلیت نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس است. اما چگونه مجوز نصب برنامه را فعال کنیم؟

همچنین بخوانید :

تنظیمات نصب برنامه در گوشی سامسونگ

  • تنظیمات را باز کنید و به برنامه‌ها بروید.
  • روی نماد سه نقطه در بالا ضربه بزنید.

  • Special access را از منو انتخاب کنید.

  • روی گزینه Install unknown apps ضربه بزنید.

  • کلید کنار برنامه ای را که از آن برای نصب برنامه های شخص ثالث استفاده می کنید، فعال کنید.

  • توجه: اگر مراحل بالا جواب نداد، به «تنظیمات > بیومتریک و امنیت (یا حریم خصوصی) > Install unknown apps بروید. دکمه را برای برنامه مورد نیاز فعال کنید.
همچنین بخوانید :

مجوز نصب برنامه در گوشی شیائومی

در گوشی‌های شیائومی از تنظیمات به Privacy protection بروید.

روی Special permissions کلیک کنید.

در صفحه بعدی گزینه Install unknown apps را انتخاب کنید.

حالا برنامه‌ای که از طریق آن می‌خواهید اپلیکیشن مدنظر را نصب کرده انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینه Allow from this source را فعال کنید.

در نهایت با انتخاب OK می‌توانید مجوز نصب برنامه های ناشناس را به آن برنامه بدهید.

همچنین بخوانید :

فعال کردن مجوز نصب برنامه در سایر گوشی های اندروید

در سایر گوشی‌های اندروید چگونه مجوز برنامه ها را فعال کنیم؟ اندروید همانطور که می‌دانید در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با رابط کاربری جداگانه‌ای عرضه می‌شود و به همین خاطر برخی مراحل ممکن است در سایر گوشی‌های اندروید مثل پیکسل یا موتورولا متفاوت باشد.

اندروید ۱۰ به بعد

  • تنظیمات را در گوشی خود باز کنید.
  • به برنامه‌ها بروید.

  • سپس روی Special app access ضربه بزنید. اگر آن را پیدا نکردید، به «Advanced» و سپس Special app access بروید.

  • روی Install unknown apps ضربه بزنید.

  • روی برنامه ای که برای نصب برنامه‌های شخص ثالث استفاده می‌کنید، ضربه بزنید. این معمولا مرورگر یا برنامه Files است. ما برای این مثال از Chrome استفاده می کنیم.
  • کلید کنار Allow from this source را فعال کنید.

  • سپس برای نصب روی فایل APK ضربه بزنید.
همچنین بخوانید :

اندروید ۸.۰ اوریو و ۹.۰ پای

  • به Settings -> Apps & notifications -> Advanced -> Special app access -> Install unknown apps بروید.

  • برنامه ای را که می‌خواهید از آن چیزی نصب کنید، انتخاب کنید.
  • برای فعال کردن منابع ناشناخته برای آن برنامه خاص، روی «Allow from this source» ضربه بزنید.

همچنین بخوانید :

اندروید ۷ و قدیمی تر

برای نصب از منابع ناشناس در اندروید ۷ و پایین تر، می‌توانید این ویژگی را مستقیماً از پانل تنظیمات فعال و غیرفعال کنید.

  • کشوی برنامه را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید و روی نماد «تنظیمات» ضربه بزنید. در پنل تنظیمات می‌توانید تمام تنظیمات مربوط به دستگاه خود را تغییر دهید.
  • تا انتها بروید تا گزینه ای با عنوان Security & fingerprint را ببینید. در دستگاه‌هایی که قابلیت اثر انگشت را ندارند، فقط گزینه Security را مشاهده خواهید کرد.

  • روی گزینه ای که در دستگاه خود دارید ضربه بزنید، منوی تنظیمات امنیتی دستگاه شما باز می‌شود.
  • گزینه Unknown sources را پیدا کنید. این گزینه چیزی است که کنترل می‌کند آیا برنامه‌های خارج از Play Store می‌توانند روی دستگاه شما نصب شوند یا خیر. به طور پیش فرض، این گزینه غیرفعال است.
  • کلید کنار گزینه را فعال کنید.
  • قبل از اینکه این ویژگی در دستگاه شما فعال شود، پیامی را دریافت خواهید کرد که خطرات مربوط به نصب برنامه‌ها از منابع ناشناخته را ذکر می‌کند. روی «OK» ضربه بزنید.

نصب فایل‌های APK در گوشی

پس از این که منابع ناشناخته را فعال کردید، نوبت به دانلود APKهای مورد نظر می‌رسد. برای انجام این کار می‌توانید از سایت‌های مختلفی استفاده کنید اما یکی از معتبرترین منابع به غیر از گوگل‌پلی، سایت APKMirror است. در این سایت می‌توانید فایل‌های APK را مستقیماً از طریق مرورگر وب روی تلفن خود دانلود کنید، در این مرحله پیامی مبنی بر اینکه این نوع فایل می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند، دریافت می‌کنید.

فایل را دانلود کنید، سپس APK را از منوی کشویی اعلان گوشی خود یا با مرور پوشه دانلودها در مدیر فایل گوشی خود باز کنید. روی Install ضربه بزنید و برنامه جدید شما به زودی آماده خواهد شد.

همچنین بخوانید :

همچنین می‌توانید فایل‌های APK را از طریق مرورگر رایانه شخصی خود دانلود کنید، در این مرحله باید فایل را از طریق microUSB یا بی‌سیم به گوشی خود منتقل کرده و از آنجا نصب کنید.

سوالات متداول

۱. چگونه مجوز نصب برنامه ها را در گوشی سامسونگ غیرفعال کنیم؟

باید به تنظیمات گوشی بروید و سپس Apps را انتخاب کنید. سپس روی سه‌نقطه بالای صفحه زده و Special permissions را انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی Install unkown apps را انتخاب کنید و در صفحه بعدی روی Deny all بزنید.

۲. آیا نصب برنامه از منابع ناشناس امن است؟

پاسخ به این سوال بستگی به منبع مورد استفاده دارد. به‌طور کلی بهتر است که برنامه‌ها را فقط از گوگل‌پلی نصب کنید. اما اگر چاره‌ای ندارید، استفاده از منابع معتبری مثل APKMirror می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

سخن پایانی

دادن مجوز نصب برنامه در گوشی شیائومی و سامسونگ، دست شما را برای نصب هر برنامه‌ای باز می‌گذارد. البته که باید حتما برنامه‌ها را از منابع مطمئن و ایمن نصب کنید تا گوشی و اطلاعات حساس خود را در معرض خطر قرار ندهید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل