(تصاویر) ۶ سریال جدید و جذاب ایرانی که در تابستان ۱۴۰۳ منتشر خواهند شد؛ از «غربت» تا «بازنده»

(تصاویر) ۶ سریال جدید و جذاب ایرانی که در تابستان ۱۴۰۳ منتشر خواهند شد؛ از «غربت» تا «بازنده»

تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها در تابستان که فراغت بزرگی برای حداقل ۶-۷ میلیون نفر جوان و نوجوان در یک بازه ۳ ماهه به شمار می‌آید، فرصت ویژه‌ای برای صنایع سرگرمی است که بیننده جذب کنند.

در این میان پلتفرم‌های وی‌اودی که این دسته از جوانان را همواره به عنوان مخاطب بالقوه می‌بینند، برای این ایام برنامه دارند و از قضا بیشتر آثاری را به انتشار می‌رسانند که از عناصر محبوب جوان‌های فیلم‌بین و دوستدار سینمای اکشن هالیوودی مثل جنایت، سرقت و خشونت بهره برده باشند.

۶ سریال و یک رئالیتی‌شو، از جمله آثار سه پلتفرم اصلی است که در روزهای گرم تابستان ۱۴۰۳ به انتشار خواهد رسید.

جان‌سخت

از جمله سریال‌هایی که در سکوت خبری ساخته شده و قرار است تابستان ۱۴۰۳ نمایش داده شود، مجموعه «جان‌سخت» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده است که در پلتفرم فیلم‌نت نمایش داده خواهد شد.

تقی‌زاده که پیش از این سریال «حرفه‌ای» را در پلتفرم نماوا و دو فیلم درام «زرد» و کمدی «سال گربه» را در سینما ساخته است، این بار با این مجموعه به نمایش خانگی برمی‌گردد و در آن از حضور هنرپیشه‌هایی مانند سارا بهرامی و مهرداد صدیقیان که در آثار قبلی‌اش حضور داشتند، استفاده کرده است. ماهور الوند، فرهاد اصلانی، مجتبی پیرزاده دیگر بازیگرانی‌اند که نامشان به عنوان هنرپیشه‌های این سریال مطرح شده، اما هنوز خبر رسمی درباره این مجموعه منتشر نشده است.

گردن‌زنی

سامان سالور که سال گذشته با فیلم «سه کام حبس» حضور موفقی در سینماها داشت، بعد از این اثر دست به ساخت یک سریال اکشن زده که قرار است تابستان امسال در پلتفرم فیلم‌نت نمایش داده شود. مجموعه «گردن‌زنی» که در ابتدا گزینه پخش این پلتفرم بعد از «افعی تهران» بود، از جدول پخش کنار گذاشته شد و جای خود را به «داریوش» داد.

گفته می‌شود حسن معجونی، مهران غفوریان، مهدی حسینی‌نیا، رویا نونهالی، الهام پاوه‌نژاد، امین شعرباف، ترلان پروانه علی قربان‌زاده، کیسان دیباج، الیکا ناصری، بهنام تشکر، پوریا رحیمی سام، محمد ولی‌زادگان، پژمان بازغی و سمیرا حسن‌‌پور از جمله بازیگرانی‌اند که نامشان پیرامون سریال «گردن‌زنی» مطرح شده، ولی درباره این اثر نیز اطلاع‌رسانی رسمی انجام نشده و ممکن است برخی از نام‌های یادشده از آن جدا شده باشند.

غربت

مجموعه نمایش خانگی «غربت» محصول جدید مؤسسه سرو رسانه پارسیان است که پیشتر سریال‌های نوجوان‌پسندی چون «ممنوعه» و «سیاوش» را ساخته بودند. این اثر را امیر پورکیان کارگردانی کرده که «ممنوعه» را هم ساخته بود.

«غربت» فضایی جنوب‌شهری و لوکیشنی شبیه به یک حلبی‌آباد حاشیه شهر دارد و گفته می‌شود قصه یک دزدی از کمیته امداد(!) را روایت می‌کند که چند زن برای فراهم آوردن هزینه‌های مهاجرت، انجام می‌دهند و در این میان نباید اجازه دهند صاحب‌کارشان از این تصمیم بویی ببرد. آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی‌نیا، بهاره کیان‌افشار، حسین مهری، ترلان پروانه، سوسن پرور، فرید قبادی و لادن ژاوه‌وند از جمله هنرپیشه‌های اصلی این اثرند که به نظر می‌رسد اتمسفری شبیه به «مغزهای کوچک زنگ‌زده» دارد.

داریوش

«داریوش» احتمالا اولین محصول نمایش خانگی باشد که در تابستان پخش خواهد شد. این سریال را هادی حجازی‌فر ساخته که پس از فیلم موفق «موقعیت مهدی» و نسخه سریالی آن «عاشورا»، تجربه جدید کارگردانی او محسوب می‌شود. جالب آن که این اثر با حضور چهره‌هایی مثل نوید محمودی در مقام تهیه‌کننده و خود هادی حجازی‌فر، مهرداد صدیقیان و ژیلا شاهی در مقام بازیگر ساخته شده و به نظر می‌رسد به نوعی گروه سازنده سریال بسیار موفق «پوست شیر» را دور یکدیگر جمع کرده است.

سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، عباس جمشیدی‌فر، رامین راستاد، سعید امیرسلیمانی، امیر نوروزی و رایان سرلک نیز از جمله دیگر هنرپیشه‌های «داریوش» به شمار می‌روند که در تیزر این اثر دیده می‌شوند. جالب آن که نام این سریال نیز مانند «پوست شیر»، از یک ترانه خواننده قدیمی آن‌ور آبی انتخاب شده تا به نوعی با ایجاد شباهت به محصول قبلی فیلم‌نت، از موفقیت آن استفاده کند. این سریال قرار است از چهارشنبه ۲۷ تیرماه در پلتفرم فیلم‌نت به نمایش درآید.

بازنده

امین حسین‌پور فیلمساز جوانی که پیش از این مجموعه «درمانگر» را در ۵ قسمت کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای در پلتفرم فیلیمو ساخت، سال گذشته مجموعه بلند «بازنده» را با داستانی معمایی پلیسی برای این پلتفرم کارگردانی کرد که مدت‌هاست آماده انتشار است، ولی هنوز به پخش نرسیده.

در این سریال که خلاصه داستان آن نشان از یک پرونده رازآلود خانوادگی دارد، علیرضا کمالی‌نژاد در نقش اصلی «کارآگاه کیانی» بازی کرده و باید به همراه همکارش با بازی محمد علیمحمدی، این پرونده را حل کند.

سارا بهرامی، صابر ابر، پیمان قاسم‌خانی، صدف اسپهبدی و رویا جاویدنیا دیگر هنرپیشه‌های سریال «بازنده»اند که به صورت رسمی معرفی شده‌اند. این مجموعه که بر اساس تیزر آن به نظر می‌رسد اثری نزدیک به ژانر نوآر است، تابستان ۱۴۰۳ توسط پلتفرم فیلیمو به انتشار خواهد رسید.

گل یا پوچ

مهران مدیری که زمستان سال گذشته و بهار امسال رئالیتی‌شوی «اسکار» را در پلتفرم فیلیمو داشت، یک بار دیگر برای ساخت یک رئالیتی‌شو با این پلتفرم همکاری کرده و «گل یا پوچ» را جلوی دوربین برده. از تصاویر کوتاهی که فیلیمو از این برنامه منتشر کرده، به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگان این برنامه سلبریتی نیستند و مدیری با شرکت‌کنندگانی از جنس مردم عادی برنامه‌اش را ساخته که احتمالا یکی از نخستین تجربیات این‌چنینی نمایش خانگی به شمار می‌آید که تابستان پخش خواهد شد.

مهران مدیری درباره این برنامه گفته است: «مسابقه گل یا پوچ خوشبختانه یک مسابقه کپی از برنامه‌های خارجی نیست چرا که بازی گل یا پوچ یک بازی اصیل ایرانی است.»

لالایی

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) که حدود ۲ سال است از تلویزیون دور شده و برای رسانه ملی برنامه نمی‌سازد، با گروه سازنده «بچه‌محل» و «کلبه عمو پورنگ» که آخرین آثارش در تلویزیون به شمار می‌روند، به پلتفرم فیلیمو رفته و برای این سرویس یک سریال کودکانه ساخته است.

امیرمحمد متقیان همراه همیشگی عمو پورنگ نیز در این سریال حضور دارد و بر اساس تصاویر کوتاه منتشرشده از آن، به نظر می‌رسد همراه با او، نقش «احمق و احمق‌تر» را ایفا می‌کنند. در «لالایی» که به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور کارگردان آثار اخیر عمو پورنگ ساخته شده، چهره‌هایی چون امیر کربلایی‌زاده، فرهاد بشارتی، ابراهیم شفیعی، عین‌الله دریایی، گوهر خیراندیش و سپند امیرسلیمانی حضور دارند.

منبع: برترین ها

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل