ایموجی های قلب، صورت و دست هر کدام چه معنی دارد؟

ایموجی های قلب، صورت و دست هر کدام چه معنی دارد؟

ایموجی ها که قبلا آن‌ها را با نام شکلک یا صورتک می‌شناختیم؛ امروزه استفاده‌ی بسیار گسترده‌ای در پیامک‌ها و تمام شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام و واتساپ دارند. اما معنی ایموجی ها چیست؟ معنی انواع ایموجی گاهی قابل تفسیر است؛ اما معنی استیکر ها با همراهی انواع قلب و حالت دست پیچیده می‌شود.

یونیکد (Unicode) استاندارد‌هایی را برای معنی ایموجی ها منتشر می‌کند، اما معنی استیکر ها همیشه آن چیزی که شما در نظر دارید نیست. ایموجی های مختلف می‌توانند در جوامع خاص، معنای منحصر به فردی داشته باشند. بنابراین در این مقاله با همراه باشید تا شما را با معنی انواع ایموجی آشنا کنیم.

فهرست مطالب

معنی استیکر قلب

شاید تا به حال دقت نکرده باشید اما بیش از ۲۰ مدل مختلف ایموجی قلب در کیبورد استاندارد وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. دانستن معنی انواع ایموجی شما را متوجه این موضوع می‌کند که، شخصی برای چه به جای ارسال یک قلب قرمز برای شما یک قلب نارنجی فرستاده است.

اگر بخواهیم دقیق شویم باید بگوییم که معنی انواع ایموجی ها واقعا بر پایه‌ی علم خودشان است. طبق مطالعه آدوبی، که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، ۶۷ درصد از کاربران ایموجی در سراسر جهان فکر می‌کنند که سایر افرادی که از ایموجی ها استفاده می‌کنند دوستانه‌تر، خنده‌دارتر و باحال‌تر از کسانی هستند که این کار را نمی‌کنند. علاوه بر این، بیش از نیمی از این افراد احساسات خود را از طریق ایموجی‌ها راحت‌تر بیان می‌کنند تا مکالمات سنتی.

همچنین بخوانید :

بنابراین بله، منصفانه است که بگوییم ایموجی قلبی رنگی که ارسال و دریافت می‌کنید، با اهمیت است. در حالی که هیچ ترجمه رسمی وجود ندارد، در اینجا برخی از دستورالعمل‌ها و نکات کلی وجود دارند که نشان می‌دهد معنی رنگ قلب ها هنگام ارسال یا دریافت آن، دقیقاً نشان دهنده چه چیزی است.

قلب صورتی

معنی ایموجی ها

قلب صورتی برای نشان دادن عشق، دوستی، حس نزدیکی استفاده می‌شود. اموجی که تا مدت طولانی از سوی کاربران درخواست می‌شد و بالاخره در سال ۲۰۲۲ اضافه شد.

قلب قرمز

ایموجی قلب قرمز به معنای عشق واقعی است. این قلب به رنگ قرمز کلاسیک است که ما آن را به خوبی از صنایع دستی، هدایا و روز ولنتاین می‌شناسیم. وقتی برای شخصی یک ایموجی قلب قرمز می‌فرستید، به او می‌گویید که از صمیم قلب دوستش دارید.

قلب قرمز نماد دوستی، عشق بی قید و شرط، اشتیاق و احساسات خوب است. این قرمز روشن و پر جنب و جوش است. این قلبی است که نمی توانید از دست بدهید.

می‌توانید آزادانه از قلب‌های قرمز در شبکه‌های مجازی استفاده کنید تا نشان دهید که چیزی را دوست دارید یا واقعاً عاشقش هستید و برای شما اهمیت زیادی دارد. یا می توانید از این ایموجی خیره‌کننده در پیام‌هایی به دوستان، اعضای خانواده و شریک زندگی خود استفاده کنید.

هنگام پیام دادن به رئیس، همکاران یا فردی که متاهل یا در رابطه است، از ایموجی قلب قرمز استفاده نکنید. شاید هم ممکن است دارید با آگاهی این پیام را ارسال می‌کنید. همچنین برای کسی که دوست ندارید قلب قرمز نفرستید. اما در جواب قلب قرمز چه بگوییم؟ می‌توانید شما هم یک قلب قرمز ارسال کنید.

قلب نارنجی ؛ معنی ایموجی ها و استیکر ها در واتساپ

معنی استیکر ها و ایموجی قلب نارنجی دوستی و توجه است. نارنجی شما را وادار می‌کند به چه چیزی بیاندیشد؟ نارنجی در رنگ‌درمانی برای نشان دادن شادی، خرسندی، خلاقیت، تشویق و نور خورشید استفاده می‌شود. همه چیزهایی که نشانه یک دوست خوب هستند.

نارنجی یک رنگ گرم است، اما به اندازه قرمز زنده نیست. بنابراین معنی پشت استیکر ها و ایموجی های قلب نارنجی که  ارسال می‌کنید، این است که “من شما را به عنوان یک دوست عمیقا دوست دارم”.

می توانید ایموجی های قلب نارنجی را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. همچنین اگر می‌خواهید به کسی که با شما لاس می‌زند محترمانه بگویید که علاقه‌ای به رابطه عاشقانه با او ندارید، می‌توانید این ایموجی را ارسال کنید. عده‌ای از مردم به این حالت “منطقه دوستی” می‌گویند.

با توجه به معنی ایموجی ها ، قلب نارنجی را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد، به خصوص اگر با دوستان خود عکس پست می‌کنید، اما ا ایموجی قلب نارنحی به اندازه قرمز محبوب یا چشم نواز نیست.

همچنین بخوانید :

قلب زرد

معنی استیکر ها و ایموجی ها قلب زرد این است که شما بسیار قدر دان دوستی هستید و به آن شخص احترام می‌گذارید. این قلب به فرد نشان می‌دهد که دوستی با آن‌ها برای شما شادی زیادی به ارمغان می‌آورد.

زرد رنگ روشن و تازه‌ای است که ما را به یاد نور خورشید، انرژی و خوش بینی می‌اندازد. همچنین نزدیک‌ترین رنگ به طلایی است. وقتی کسی می‌گوید شما “قلبی از طلا” دارید، می‌گوید شما بسیار مهربان و خوش اخلاق هستید. یک ایموجی قلب زرد نشان دهنده تمامی این موارد است.

با دوستان خود و هرکسی که شما را می‌خنداند از ایموجی های قلب زرد استفاده کنید. می‌توانید در طول ماه‌های بهار و تابستان آزادانه از آن در کپشن‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید تا علاقه خود به فعالیت‌ها و افرادی که شما را خوشحال می‌کنند نشان دهید.

هرگز زمان بدی برای استفاده از قلب زرد-طلایی نیست. این یک تعریف عالی است و اگر کسی قلبی به این رنگ دریافت کند روزش ساخته می‌شود.

قلب سبز ؛ آموزش معنی ایموجی های واتساپ

معنی انواع ایموجی و استیکر قلب سبز حسادت، گیاهخواری یا تعطیلات محبوب ایرلندی است. سبز برای طبیعت، هماهنگی و آغازِ دوباره است. اما از سوی دیگر، وقتی سبز را می‌بینیم، به طمع و حسادت نیز فکر می‌کنیم. بنابراین این برای ایموجی قلب سبز ما چه معنایی دارد؟

بیایید با حسادت شروع کنیم: درست مانند رنگ سبز، این قلب سبز حسادت، بسته به مکالمه می تواند دو معنی داشته باشد.

اگر عصبانی هستید و برای کسی قلب سبز می‌فرستید، به این معنی است که شما سلطه جو و حسود هستید. شما به وضوح به آن‌ها می‌گویید که چیزی هیولای بزرگ سبز درون شما را بیرون می‌کشد. شاید شریک زندگی شما با کسی صحبت می‌کند که شما دوست ندارید یا با فردی از گذشته خود صحبت می‌کند و می‌خواهید به او بگویید که از این موضوع خوشحال نیستید، سپس از ایموجی قلب سبز استفاده می‌کنید.

اما اگر بهترین دوست شما شغل وحشتناک خود را رها می‌کند تا رویاهایش را دنبال کند، می‌توانید برای او یک قلب سبز بفرستید تا به او بفهمانید که خوشحال هستید اما در عین حال بسیار حسادت می‌کنید که او این کار شگفت انگیز را انجام می‌دهد و شما نه.

همچنین معنی انواع ایموجی ها قلب سبز توسط گیاهخواران در شبکه های اجتماعی برای نشان دادن عشق خود به سیاره زمین است که سبز نماد زمین و طبیعت است.

اگر می‌خواهید معنای واقعی قلب سبز یا زمان استفاده از آن را بفهمید، باید موقعیت و محتوا را در نظر بگیرید.

قلب آبی

معنی انواع ایموجی و استیکر قلب آبی اعتماد و اطمینان است. اگر یکی از این قلب ها را به دست آورید، به این معنی است که شخص فرستنده به شما ایمان دارد. از نظر رنگ، آبی ما را به یاد ثبات، خرد و ایمان می‌اندازد. آبی رنگ دریاها و آسمان، آرامش بخش و عاقلانه است.

می‌توانید از قلب‌های آبی با دوستان و هر کسی که می‌خواهید در طول یک پروژه یا در یک زمان دشوار تشویق کنید، استفاده کنید. از استفاده از ایموجی های قلب آبی در شبکه های اجتماعی به صورت عمومی خودداری کنید.

همچنین بخوانید :

قلب بنفش ؛ معنی ایموجی های ایسنتاگرام

معنی استیکر ها و ایموجی قلب بنفش عشق به تجملات و درخشش است. این قلب خیره‌کننده است. قلب بنفش، برای زرق و برق، اسراف و جادو است.

در رسانه‌های اجتماعی، هنگام اشتراک‌گذاری محصولات لوکس، لباس‌ها یا فعالیت‌های مجلل، به‌ویژه در اینستاگرام، از ایموجی‌های قلب بنفش استفاده کنید. اگر از پیام های خصوصی استفاده می کنید، ایموجی قلب بنفش به معنای کشش فیزیکی است. ارسال آن برای کسی به آنها می‌گوید که شما حداقل از نظر فیزیکی به او علاقه دارید.

قلب قهوه‌ای ؛ مفهوم ایموجی های اینستا

ایموجی قلب قهوه‌ای به معنای عشق قوی و شیرین است که در برابر آزمون زمان مقاومت می‌کند. ایموجی قلب قهوه‌ای قلب پوشیده از شکلات است. و چه کسی چیزی پوشیده از شکلات را دوست ندارد؟ قهوه‌ای قابل اعتماد و گرم است، و غذای آسودگی برای روح شماست. این همان چیزی است که وقتی به کسی یک ایموجی قلب قهوه‌ای می‌فرستید به او انتقال می‌دهید.

از ایموجی‌های قلب قهوه‌ای برای عزیزانتان استفاده کنید، به‌ویژه برای مردانی که به چیزهای اغراق‌کننده، بیش از حد احساساتی، و قلب‌های قرمز در همه جا علاقه ندارند. این قلب ها همچنین با پست‌های رسانه‌های اجتماعی در فصول پاییز و زمستان به خوبی کار می‌کنند (مانند رنگ زرد با پست های آفتابی بهار و تابستان).

قلب سیاه

معنی استیکر ها و ایموجی قلب سیاه غم یا طنز سیاه است. رنگ سیاه نماد رمز و راز، ظرافت و شورش است. اگر اتفاق بدی افتاده است یا به چیزی می‌خندید که می‌دانید اصلاً نباید برایتان خنده‌دار باشد، از ایموجی قلب سیاه استفاده کنید.

هنگامی که اخبار غم‌انگیز را به اشتراک می‌گذارید یا فوت عزیزی را به اطلاع دیگران می‌رسانید از ایموجی قلب سیاه در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. در مورد طنز تلخ، احتمالاً بهتر است این موارد را در پیام های خصوصی با دیگرانی که ممکن است این شوخی را با شما به اشتراک بگذارند، به اشتراک بگذارید.

قلب سفید

ایموجی قلب سفید، درست مانند سایر ایموجی های قلب، به معنای عشق است. این ایموجی را به‌عنوان «دوست» برای تمام رنگ‌های دیگر ایموجی قلب ایجاد کرده‌اند تا هنگام ترکیب آن‌ها با هم گزینه‌های بیشتری ارائه دهد.

برای برخی از افراد از ایموجی قلب سفید نشان دهنده هوس خوردن شکلات سفید است. به نظرتان ایموجی قلب قهوه‌ای برای هوس‌های شکلاتی قهوه‌ای نیز به همین شکل عمل می‌کند؟

دیگران می‌گویند که قلب سفید نشان دهنده خالص‌ترین عشق است. قلب سفید برای هنگامی که رشته‌ای از قلب‌ها درست می‌کنید مناسب است. شاید در زمستان، وقتی بیرون برف می‌بارد، بخواهید به مردم بفهمانید چقدر فصل برفی و همه چیزهای دنج مرتبط با آن را دوست دارید.

همچنین بخوانید :

معنی ایموجی های چهره

در اینجا معنی انواع ایموجی با چهره شاد، از آن‌هایی که در حال لبخند زدن هستند تا آنهایی که در حال قهقهه هستند را آورده‌ایم.

صورت با دهان مورب

این اموجی برای نشان دادن شک و گیجی یا ناامیدی استفاده می‌شود.

صورت با خطوط نقطه چین

این اموجی با الهام از کمیک بوک‌ها طراحی شده است. در کمیک بوک ها هر کاراکتری که دارای خطوط نقطه چین باشد، نامرئی یا مخفی است. این اموجی همچنین برای نشان دادن کوچک بودن، انزوا و افسردگی هم کاربرد دارد.

صورتی که یواشکی در حال نگاه کردن است

این اموجی می‌تواند برای نشان دادن تمایل به نگاه کردن به چیزی ترسناک، تهوع آور یا خجالت آور باشد.

صورت در حال ذوب شدن

این اموجی می‌تواند نشان دهنده گرمای شدید باشد. همچنین می‌توان از آن برای نشان دادن شرم یا خجالت هم استفاده کرد.

صورت در حال حرکت افقی

این اموجی یکی از اموجی‌های جدید است که به Unicode 15.1 افزوده شده است و در اکثر گوشی‌ها از جمله در iOS 17.4 در دسترس قرار گرفته است. اموجی که یک چهره در حال تکان دادن سر به صورت افقی است. حرکتی که معمولا برای مخالفت یا رد کردن موضوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صورت در حال حرکت عمودی

این اموجی نیز مثل اموجی بالا است با این تفاوت که در حال حرکت عمودی است. حرکتی که برخلاف قبل، برای نشان دادن موافقت با حرف یا موضوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صورت در حال لرزش

یک اموجی جدید دیگر، اموجی صورت در حال لرزش است. اموجی که با الهام از کامیک بوک‌ها طراحی شده و برای نشان دادن زمین لرزه، صدای بلند یا بیان احساساتی مثل شوک، ترس، گیجی یا حتی اشتیاق و انتظار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای نشان دادن سرگیجه یا دوبینی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

صورت‌های خندان ؛ معنی ایموجی های صورتک

چهره خندان با چشمان خندان و چهره خندان رایج‌ترین ایموجی‌های مورد استفاده هستند.با ارسال آن‌ها به سادگی شادی یا مثبت بودن را نشان می‌دهید. آن‌ها گاهی اوقات به عنوان چهره خجالتی و صورت سرخ شده/لپ گلی شناخته می‌شوند.

آن‌ها به ندرت، ممکن است به دنبال یک توهین یا انتقاد استفاده شوند.

نسخه‌های متعددی از صورت‌های خندان با دهان باز و چشمان باز، چشمان محکم بسته و غیره وجود دارند. این‌ها همه شبیه به دو صورتک ساده‌تر هستند. با این حال، آن‌ها را اغلب برای بیان سطوح مختلفی از شادی استفاده کنید. پیامی با یکی از این ایموجی ها معمولاً بسیار مثبت خواهد بود.

صورت خندان با دهان باز و عرق سرد ؛ معنی های درست ایموجی ها

چهره خندان با دهان باز و عرق سرد به طور مشابه شادی را نشان می‌دهد، البته با تسکین. پیام‌هایی که از این ایموجی استفاده می‌کنند، اغلب از نحوه عملکرد یک رویداد منفی بالقوه ابراز خوشحالی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر پیامی ارسال می‌کنید که توضیح می‌دهد به تازگی یک آزمایش سخت را گذرانده‌اید یا جواب “همه چیز خوب است” را از پزشک گرفته‎‌اید، از این ایموجی استفاده کنید. این ایموجی همچنین برای بیان خجالت یا معذب بودن استفاده می‌شود.

چهره با اشک شوق

از ایموجی چهره با اشک شوق برای نشان دادن خنده استفاده کنید. این ایموجی جایگزین استفاده از “LOL” در هنگام ارسال یک جوک شده است.

چهره خندان در حال غلت زدن روی زمین

صورت وارونه

صورت وارونه به این معنی است که شما جدی نیستید یا در مورد چیزی صحبت می‌کنید که بی‌معنی است. همچنین می توانید از آن برای انتقال طعنه یا احساسات منفعلانه-پرخاشگرانه استفاده کنید.

صورت دلقکانه

اگر چیزی احمقانه اما خنده‌دار است این ایموجی را استفاده کنید. گاهی اوقات به عنوان چهره مست نیز شناخته می‌شود، اما فقط به این دلیل که نشان‌دهنده نشئگی است.

چهره خندان با عینک آفتابی

از چهره خندان با عینک آفتابی برای نشان دادن خونسردی استفاده کنید. گاهی اوقات معنی کنایه‌آمیز و طعنه‌آمیز یا “باهاش کنار بیا” می‌دهد.

صورت بهیجان آمده

صورت بهیجان آمده از یک موقعیت یا اشتباه ناخوشایند خجالت می‌کشد. ممکن است از آن به عنوان پاسخی به تعریف و تمجید به صورت شکسته نفسی استفاده کنید.

صورت حوس کرده غذاهای خوشمزه

از این ایموجی می‌توانید در زمان انتظار برای غذا، در حین میل آن و بعد از آن استفاده کنید. این همچنین به عنوان ایموجی صورت گرسنه هم شناخته می‌شود.

چهره نرد

این ایموجی، هوش و اشتیاق نسبت به موضوعی خاص را به تصویر می‌کشد. همچنین گاهی اوقات به صورت کنایه آمیز استفاده می‌شود.

چهره خندان با چشمان ستاره‌ای

چهره خندان با چشمان ستاره‌ای به این معنی است که شما هیجان‌زده هستید، مانند زمانی که انتظار ملاقات با کسی یا انجام کاری را دارید.

صورت با شیپور و کلاه مهمانی

صورت با شیپور و کلاه مهمانی را هنگام جشن گرفتن یک رویداد استفاده کنید. بهترین فرصت استفاده از آن زمانی است که تولد یک دوست است.

همچنین بخوانید :

ایموجی های صورت عشوه‌گر

صورت پوزخند زن

صورت خندان دارای مفاهیم قوی جنسی است و معمولاً با کنایه‌ها یا پیشنهادها همراه است.

چهره چشمک‌زن

این ایموجی نشان می‌دهد که پیام با نیت طنز ارسال شده است. هر پیامی که شامل چهره چشمک‌زن است را نباید خیلی جدی

بگیرید.

صورت با زبان بیرون

معنی اموجی های دست

اموجی‌های دست در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای بیان احساسات، افکار یا حتی اقدامات خاص استفاده می‌شوند. هر اموجی دست معنای خاص خود را دارد. در ادامه، تعدادی از معروف‌ترین اموجی‌های دست و معانی آنها را معرفی می‌کنیم.

اموجی دست با انگشتان به سمت بالا

این اموجی برای دور کردن چیزی یا واکنش نشان دادن به حرف یا مخالفت با آن استفاده می‌شود.

دست با انگشت اشاره و شصت

این اموجی می‌تواند برای نشان دادن دوستی یا پول مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای نشان دادن قیمت بالای یک کالا یا نداشتن پول کافی هم استفاده می‌شود.

دو دست تشکیل دهنده یک قلب

همانطور که حتما می‌دانید این اموجی برای نشان دادن حمایت و عشق و علاقه استفاده می‌شود.

اموجی انگشتان جمع شده

اموجی که در آن انگشتان دست به صورت عمودی جمع شده‌اند. در فرهنگ ایتالیایی این حرکت نشان دهنده مخالفت با یک موضوع و همچنین عصبانیت و ناباوری است.

انگشت کوچک، اشاره و شصت

این حرکت در زبان اشاره آمریکایی، نشان دهنده دوست داشتن و ابراز علاقه به فرد یا چیزی است.

کفت دو دست به سمت بالا

این اموجی در زبان اشاره آمریکایی نشان دهنده یک کتاب باز است و در بین مسلمانان نیز برای نشان دادن عبادت و خواندن نماز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

ایموجی‌ها روشی که ما ارتباط برقرار می‌کنیم را تغییر می‌دهند و آن‌ها برای همیشه به عنوان ابزاری برای ارتباط در حال تکامل هستند و معانی آن‌ها هنوز در حال تغییر است. از این جهت در این مقاله سعی‌کردیم شما را با معنی تمام ایموجی ها و کاربرد صحیح هر کدام آشنا کنیم. معنای حقیقی کدام ایموجی شما را سورپرایز کرد؟

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل