معرفی فیلم اطلس (Atlas) با بازی جنیفر لوپز

معرفی فیلم اطلس (Atlas) با بازی جنیفر لوپز

فیلم اطلس (Atlas) اثری در ژانر علمی-تخیلی و اکشن با بازی جنیفر لوپز است. این فیلم در بهار 2024 از طریق شبکه نتفلیکس منتشر و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این شبکه در 93 کشور دنیا شد.

یکی از جدیدترین فیلم‌های جنیفر لوپز (Jennifer Lopez) که به تازگی منتشر شده، فیلم اطلس (Atlas) است. ژانر فیلم Atlas علمی-تخیلی، اکشن، ماجراجویی و درام است و اخیرا از شبکه نتفلیکس (Netflix) منتشر شده است. برد پایتون (Brad Peyton) این فیلم را  براساس فیلمنامه‌ای از لئو سرداریان (Leo Sardarian) و آرون الی کولیت (Aron Eli Coleite)، کارگردانی کرده است. تاریخ اکران فیلم سینمایی اطلس 24 می 2024 (4 خرداد 1403) بود و از طریق شبکه نتفلیکس در اختیار علاقمندان قرار گرفت. گرچه این فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدین دریافت کرده، ولی نزد بینندگان بسیار عالی ظاهر شده است. فیلم اطلس یکی از 10 فیلم پربیننده نتفلیکس در 93 کشور بوده است.

این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Atlas 2024 اختصاص یافته است. قصد داریم پس از دانستن داستان و آشنایی با بازیگران، مروری بر نمرات و نظرات منتقدین درباره فیلم اطلس داشته باشیم. اگر به ژانرهای اکشن و ماجراجویی علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین فیلم‌های اکشن و مقاله بهترین فیلم‌های ماجراجویی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم اطلس

بررسی فیلم اطلس معرفی فیلم Atlas 2024

داستان فیلم اطلس در آینده‌ای نه چندان دور روایت می‌شود. در سال 2043 یک تروریست هوش مصنوعی انسان‌نما به نام هارلان، در جنگ بین ماشین‌ها و انسان‌ها، رهبری ماشین‌ها را برعهده دارد. در این جنگ، که حدود 3 میلیون کشته برجای می‌گذارد، درنهایت هارلان مجبور به فرار و خروج از فضای جو می‌شود.

28 سال بعد، اطلس شپرد دختر طراح هارلان، که یک تحلیلگر داده باهوش و انسان‌دوست با بی‌اعتمادی عمیق به هوش مصنوعی است، راهی یک ماموریت می‌شود. او باید یک ربات مرتد را دستگیرکند ولی متاسفانه اوضاع خوب پیش نمی‌رود و ماموریت شکست می‌خورد. اطلس متوجه می‌شود که احتمالا تنها راه او برای نجات از این اوضاع اعتماد به همان چیزی است که سال‌ها از آن منزجر بود: هوش مصنوعی.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های فیلم سینمایی اطلس

تابستان 2022 بود که اسامی بازیگران فیلم Atlas منتشر گشت. فیلمبرداری این فیلم از اواخر تابستان 2022 در لس‌انجلس و نیوزیلند آغاز شد و اوایل پاییز همان سال به پایان رسید. در این بخش قصد داریم با بازیگران فیلم اطلس آشنا شویم. ابتدا مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس به اختصار با نام و نقش دیگر هنرمندان نیز آشنا خواهیم شد.

جنیفر لوپز در نقش اطلس شپرد

جنیفر لین لوپز (Jennifer Lynn Lopez)، که با نام‌های جی لو (J. Lo) و جنیفر افلک (Jennifer Affleck) نیز شناخته می‌شود، متولد 24 جولای 1969 (2 مرداد 1348) در شهر نیویورک است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1986 آغاز کرد و امروزه به عنوان بازیگر، خواننده، رقاص و تاجر شناخته می‌شود. وی تاکنون 4 بار ازدواج کرده و 2 فرزند دارد. آخرین همسر وی بن افلک، بازیگر آمریکایی، بود که در سال 2022 با هم ازدواج کردند. وی از سال 1991 با سریال In Living Color قدم به عرصه بازیگری گذاشت. در میان آخرین کارهای او می‌توان به فیلم Marry Me (2022)، فیلم Shotgun Wedding (2022) و فیلم The Mother (2023) اشاره داشت.

جنیفر لوپز در عرصه بازیگری و خوانندگی فرد بسیار موفقی است و تا به امروز حدود 594 نامزدی و 200 برد در جشنواره‌های مختلف را وارد کارنامه خود کرده است. او یکی از تاثرگذارترین افراد در صنعت سرگرمی است و تاثیر قابل‌توجهی بر فرهنگ مردم، از طریق مد، برندینگ و تغییر استانداردهای زیبایی، داشته است.

سیمو لیو در نقش هارلان شپرد

سیمو لیو (Simu Liu) بازیگر کانادایی، متولد 19 آوریل 1989 (30 فروردین 1368) در چین است. او تا 5 سالگی در چین  نزد مادربزرگش زندگی می‌کرد و بعدها به کانادا مهارجت کرد تا در کنار والدینش باشد. سیمو بازیگری را از سال 2012 با حضور در سریال Nikita آغاز کرد. او نقش اصلی سریال Blood and Water (2015) و سریال Kim’s Convenience (2016-2021) بود، ولی درنهایت این بازی در نقش شانگ چی در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) که وی را به شهرت جهانی رساند. او را در آثار دیگری نظیر فیلم باربی (2023) وفیلم Arthur the King (2024) نیز دیده‌‌ایم. در سال 2022 کتاب We Were Dreamers به قلم وی به چاپ رسید. در همان سال نشریه تایم نیز او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار در دنیا نامید.

استرلینگ کی. براون در نقش کلنل الیاس بنکس

استرلینگ کلبی براون (Sterling Kelby Brown) بازیگر آمریکایی، متولد 5 آوریل 1976، برابر با 16 فروردین 1355، در ایالت میزوری آمریکا است. او فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 2001 آغاز کرد. استرلینگ برای بازی در نقش کریستوفر داردن در سریال The People v. O. J. Simpson: American Crime Story (2016) و نقش رندال در سریال This Is Us (2016-2022) برنده جایزه امی شده است. در سالهای 2018 و 2019 نیز برای بازی در سیتکام Brooklyn Nine-Nine و سریال The Marvelous Mrs. Maisel بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. استرلینگ در سال 2023 برای بازی در فیلم American Fiction نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

مارک استرانگ در نقش ژنرال جیک بوث

مارکو جوزپه سالوسولیا (Marco Giuseppe Salussolia)، که با نام هنری مارک استرانگ (Mark Strong) شناخته می‌شود، یک هنرپیشه بریتانیایی است. او متولد 5 آگوست 1963، برابر با 14 مرداد 1342، در شهر لندن است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1989 آغاز نموده است. وی اولین بار با نقش شاهزاده سپتیموس در فیلم Stardust (2007) شناخته شد. طی این سال‌ها مارک در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده، در رادیو و صحنه تئاتر فعال بوده و به عنوان گوینده در ساخت بازی‌های ویدئویی نیز مشارکت داشته است. طبق اخبار رسیده او در قسمت سوم سه گانه تل‌ماسه، فیلم Dune: Prophecy، نقش اصلی فیلم را برعهده دارد. در میان دیگر کارهای او نیز می‌‌توانیم فیلم The Imitation Game (2014)، فیلم Shazam! Fury of the Gods (2023) و فیلم Cruella (2021) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش دیگر بازیگران فیلم Atlas را با هم می‌خوانیم:

  • گرگوری جیمز کوهان (Gregory James Cohan) در نقش اسمیت
  • آبراهام پوپولا (Abraham Popoola) در نقش کاسکا دسیوس
  • لانا پاریلا (Lana Parrilla) در نقش وال شپرد

نقد فیلم Atlas

همانطور که در مقدمه گفتیم، نمرات فیلم سینمایی اطلس از سوی بینندگان و منتقدین بسیار متفاوت است. بینندگان استقبال بسیار خوبی از فیلم داشته و آن را به یکی از پربیننده‌ترین فیلم های نتفلیکس، و چهارمین فیلم پربیننده نتفلیکس با حضور جنیفر لوپز طی 2 سال اخیر، تبدیل کرده‌اند. نمرات آنها به فیلم در سایت IMDb قابل قبول و 5.6 از 10 است. منتقدین ولی رویکرد بی‌رحمانه‌تری را در پیش گرفته و در میان 101 نقد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز، تنها 18% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در بخش اجماع نظر منتقدین آمده: “جنیفر لوپز به طرز تحسین‌آمیزی تلاش می‌کند تا بار اصلی فیلم را بر دوش بکشد، اما این فیلم علمی تخیلی زیر بار فیلمنامه‌ای که هوش آن صرفا مصنوعی است، خم می‌شود.”

در ادامه نگاهی اجمالی به نظرات منتقدین خواهیم داشت.

USA Today/ برایان ترویت: 63

نقصی که اطلس دارد به خوبی با روایت پیوند انسان و ماشین، و لوپزی که خارج از منطقه امن خود قرار گرفته و در تلاش است بفهمد چگونه با یک لباس زرهی فوق‌العاده عالی با تکنولوژی بالا کار کند و به طرز شگفت‌انگیزی نمیرد، جفت شده است.

IGN/ مت دوناتو: 60

برد پایتون نظارت بر یک فیلم اکشن هیجان‌انگیز آینده‌نگرانه را برعهده دارد که اغلب شبیه به بقیه داستان‌های هشداردهنده درباره هوش مصنوعی است. اما آن فیلم‌ها، نمایش‌ها، بازی‌ها و کتاب‌ها فاقد سلاح مخفی پایتون هستند: جنیفر لوپز.

CNN/ برایان لوری: 55

فیلم اطلس یک فیلم اکشن علمی-تخیلی بی‌وقفه است که اساسا طرح فیلم Big Hero 6 دیزنی را، منتهی با فحش‌های بیشتر را، یادآوری می‌کند.

همچنین بخوانید :

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 50

جنگ ربات‌ها بهانه‌ای برای حماسه‌ی زنی است که دارد دوباره دوست داشتن را یاد می‌گیرد، با بازی یک سلبریتی که شخصیت عمومی وی عمدتا حول محور تمایل او به اجازه دادن به خود برای دوباره عاشق شدن است. به این واقعیت که در فیلم Atlas هیچ علاقه انسانی وجود ندارد توجه نکنید؛ این فیلم در ساختار و تیم، یک فیلم عاشقانه-کمدی جی لو در یک پوشش براق فلزی است.

The Guardian/ بنجامین لی: 40

برای فیلمی که از ما می‌خواهد نگران نبوده و عاشق فناوری‌های بزرگ باشیم، اطلس به طرز وحشتناکی به ما نشان می‌دهد که چرا همچنان باید مراقب آنها باشیم.

Variety/ تاد گیل‎‎کریست: 30

فیلم اطلس قابل پیش‌بینی، طولانی و بی‌مزه و یک تجربه ناجور است.

San Francisco Chronicle/ میک لاسال: 25

در فیلم Atlas جنیفر لوپز همه تلاشش را می‌کند تا به سمت یک فیلم خوب بازی کند. متاسفانه او نمی‌تواند این کار را به قدری خوب انجام دهد که سبب ایجاد یک تفاوت شود.

The Playlist/ رودریگو پرز: 16

فیلم اطلس بسیار معمولی و روتین است و از مفهوم علمی-تخیلی هوش مصنوعی به واضح‌ترین شیوه استفاده می‌کند؛ هوش مصنوعی به انسان‌ها حمله می‌کند و دشمن اصلی کل جهان می‌شود. یک تهدید نهایی که بشریت باید با آن روبرو شده و امیدواریم بتواند آن را شکست دهد. اما همه این اتفاقات به طور متعارف، بدون الهام‌بخشی و کسل‌کننده رخ می‌دهد، کاری که قبلا هزاران بار انجام شده است.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم اطلس در کنار شما بودیم و توضیحاتی مختصر درباره جدیدترین فیلم جنیفر لوپز را به شما ارائه دادیم. اکنون که داستان فیلم را خوانده و با بازیگران آن آشنا شدید، نوبت به نظرات شما خواننده محترم می‌رسد. این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ شما به فیلم Atlas چه نمره‌ای می‌دهید؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل