بررسی نظرات ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین در گذشته

بررسی نظرات ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین در گذشته

دوج کوین که در ابتدا به‌عنوان یک شوخی با بیت کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، طی سال‌های اخیر با حمایت افراد مشهور به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد. در سال ۲۰۲۱ بود که توییت‌های حمایتی ایلان ماسک موجب افزایش تقاضا برای خرید دوج کوین و رشد قابل‌توجه قیمت دوج کوین شد. به‌همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکات در تحلیل دوج کوین، بررسی نظرات حامیان این ارز دیجیتال است. یکی از مهم‌ترین سوالات اغلب تریدرها پیش از خرید دوج کوین یا سرمایه‌گذاری بر آن این است که آیا این قیمت دوج کوین به قیمت بالاتری دست پیدا می‌کند یا خیر؟ پاسخ کوتاه و ساده این است که احتمالا دوج کوین نتواند در آینده‌ای نزدیک، رکورد بالاترین قیمت پیشین خود را پشت سر بگذارد. در 8 می سال 2021، دوج کوین توانست بالاترین رکورد خود را ثبت کرده و قیمتی معادل 0.7376 داشته باشد. در این مطلب برخی از مهم‌ترین نظرات ایلان ماسک که روی قیمت دوج کوین در گذشته اثرگذار بوده‌است را بررسی می‌کنیم.

دوج کوین DOGE چیست؟

دوج کوین با نماد DOGE یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع‌باز است که طرفداران بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال دارد. این رمزارز که لوگوی آن یک سگ شیبا اینو به نام Kabosu است، با هدف شوخی با بیت کوین و ساخت یک سیستم آنلاین پرداخت عرضه شد. خالقان دوج کوین بیلی مارکوس (Billy Markus) و کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer) هستند که این سکه را در اواخر سال ۲۰۱۳ روانه بازار ارزهای دیجیتال کردند. بلاک چین دوج کوین از فناوری زیربنایی Litecoin مشتق شده‌است. از ویژگی‌های دوج کوین می‌توان به عرضه نامحدود آن اشاره کرد. این ارز در سال‌های اخیر با توجه با حمایت‌های ایلان ماسک و افرادی نظیر کارول باسکین، جین سیمونز، مارک کوبان، اسنوپ داگ و لیل یاچی توانسته افزایش قیمت‌های قابل‌توجهی را داشته‌باشد. از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت دوج کوین می‌توان به نام و لوگو، عرضه در زمان مناسب و حمایت مالی از خیریه‌ها اشاره کرد. این ارز نشان داده که گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری توسط افراد ریسک‌پذیر است.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کارآفرین نام‌آشنای آمریکایی است که صاحب شرکت‌های پرداخت الکترونیکی PayPal، شرکت فضاپیمایی SpaceX و همچنین شرکت تولیدکننده خودرهای الکترونیکی Tesla است. در سال ۲۰۲۲ شبکه اجتماعی توییتر نیز توسط ایلان ماسک خریداری شد و نام آن به X تغییر یافت. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، ایلان ماسک در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال با توجه به توییت‌هایش در مورد دوج کوین شناخته می‌شود.

ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین

ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین

افزون بر همه رخدادهای جهانی مثل بیشتر شدن ارزش بازار کریپتوکارنسی و البته افزایش توجه چهره‌های مشهور هم‌چون ایلان ماسک، احتمال پذیرفته شدن این رمزارز توسط کمپانی‌های بزرگ هم‌چون تسلا، دیگر دلیلی بود که باعث افزایش قیمت دوج کوین شد. هرچند پروژه‌ی دوج کوین از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده‌است، ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین از سال ۲۰۲۱ آغاز شد. تا قبل از گره خوردن نام ایلان ماسک با دوج کوین، افزایش قیمت دوج کوین حباب در نظر گرفته می‌شدند.

اما پس از اعلام حمایت‌های ایلان ماسک از این ارز دیجیتال جذاب، رشد قیمت‌های دوج کوین دیگر حباب به‌نظر نمی‌رسید. تا به امروز دلیل اصلی حمایت‌های ادامه‌دار ایلان ماسک از دوج کوین مشخص نشده‌است و این کارآفرین جنجالی در پاسخ به سوال خبرنگاران به گفتن این حرف اکتفا کرده است که: “دوج کوین سگ و میم دارد (اشاره به نحوه نامگذاری دوج کوین)، اما مابقی ارزهای دیجیتالی این دو را ندارند.” هرچند دلیل حمایت‌های ایلان ماسک از دوج کوین مشخص نیست، با این‌حال توییت‌های ایلان ماسک و اقداماتی نظیر امکان خرید محصولات تسلا با دوج کوین موجب افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال شده‌است.

چند توییت برتر ایلان ماسک درباره دوج کوین

ایلان ماسک یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دوج کوین است که در زمان تحلیل دوج کوین باید به آن توجه داشته‌باشید. هر بار که مدیر عامل تسلا در مورد دوج کونی توییت می‌زند، قیمت این ارز افزایش می‌یابد. در اینجا چند مورد است که توییت‌های ایلان ماسک که روی قیمت‌ دوج کوین تاثیر داشته را بررسی می‌کنیم:

  • ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱جلد مجله Dogue
    ایلان ماسک در این تاریخ یک ماکت روی جلد مجله Vogue را با استفاده از کلمه “Dogue” توییت کرد که اشاره‌ای به Doge بود. در نتیجه‌ی این توییت ایلان ماسک، تقاضا برای خرید دوج کوین بالا رفت و این ارز دیجیتال از قیمت ۰.۰۰۷۸ دلار به ۰.۰۶۱۰ دلار رسید و افزایش قیمت ۶۸۲ درصدی را تجربه کرد.

  • ۴ فوریه ۲۰۲۱دوج کوین کریپتوی مردم است “Dogecoin is the people’s crypto”
    وقتی ایلان ماسک در توییت خود دوج کوین را “People’s Crypto” خطاب کرد، توجه فعالان بازار نسبت به دوج کوین افزایش یافت. در نتیجه‌ی این تویی قیمت دوج کوین از ۰.۰۳۱۴ دلار در ۳ فوریه به ۰.۰۴۵۱ دلار در ۵ فوریه رسید که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۴۴ درصدی است.

  • ۷ فوریه ۲۰۲۱چه کسی دوج را رها کرد؟ Who let the Doge out
    در این توییت که برگرفته از آهنگ معروف “Who let the Dogs out” بود، ایلان ماسک به‌جای کلمه‌ی Dogs از کلمه‌ی Doge استفاده کرد و موجب افزایش تقاضای مجدد فعالان بازار کریپتو به خرید دوج کوین شد. در نتیجه‌ی این توییت قیمت دوج کوین با افزایشی ۵۷ درصدی، از ۰.۰۴۹۱ دلار در ۶ فوریه به ۰.۰۷۶۹ دلار در ۸ فوریه رسید.

  • ۱۴ آوریل ۲۰۲۱: Doge Barking at the Moon
    ایلان ماسک این توییت را با نقاشی نقاش اسپانیایی خوان میرو منتشر کرد. نام این نقاشی “Dog Barking at the moon” است که ایلان ماسک در این توییت هم به جای کلمه‌ی Dog از کلمه‌ی Doge استفاده کرد. با این تویی قیمت دوج کوین از ۰.۱۳۰۶ دلار در ۱۳ آوریل به ۰.۳۲۹۹ دلار در ۱۶ آوریل رسید.

  • ۲۸ آوریل ۲۰۲۱: The Dogefather SNL May 8
    با این توییت شایعاتی مبنی بر این‌که ایلان ماسک از دوج کوین در برنامه زنده شنبه‌شب نام خواهد برد مطرح شد. در نتیجه‌ی این توییت ایلان ماسک قیمت دوج کوین از ۰.۲۷۴۷ دلار در ۲۷ آوریل به ۰.۶۶۱۸ دلار در ۵ می ۲۰۲۱ رسید و ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

دوج کوین؛ گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری

افزایش قیمت دوج کوین طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده‌ی پتانسیل رشد این ارز دیجیتال است. با این‌حال اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید دوج کوین را دارید، فراموش نکنید که قیمت‌ها همان‌طور که افزایش پیدا می‌کنند ممکن است دچار سقوط نیز بشوند. برای تحلیل دوج کوین لازم است علاوه‌بر انجام تحقیقات کامل، به نظرات حمایتی افرادی همچون ایلان ماسک نیز توجه کنید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل