آموزش نحوه تغییر زنگ پیامک در گوشی اندروید

آموزش نحوه تغییر زنگ پیامک در گوشی اندروید

تغییر زنگ پیامک گوشی اندروید کار خیلی سختی نیست. در پوسته‌های مختلف این سیستم‌عامل می‌توانید به‌راحتی زنگ پیامک گوشی خود را عوض کنید. اگر با نحوه عوض کردن صدای اس ام اس آشنا نیستید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سیستم عامل اندروید یکی از بهترین سیستم عامل‌های موجود مخصوص موبایل است که امکان شخصی‌سازی گوشی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. تغییر زنگ پیامک گوشی اندروید یک نمونه بارز از امکان شخصی‌سازی مخصوص گوشی‌های اندرویدی است. به با استفاده از این ویژگی می‌توانید برای پیامک‌ها یک صدای جداگانه از سایر نوتیفیکیشن‌های گوشی تنظیم کنید. اما چگونه اهنگ پیامک گوشی سامسونگ را عوض کنیم؟ با پلازا باشید تا به نحوه انجام این کار بپردازیم.

فهرست مطالب:

آموزش سریع تغییر زنگ پیامک

  • در گوشی‌های سامسونگ: به تنظیمات بروید و Notifications را انتخاب کنید. سپس روی App notifications بزنید و برنامه پیامک گوشی را انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی Notification categories بزنید و Incoming messages را انتخاب کنید. حالا Sound را لمس کرده و زنگ مدنظرتان را انتخاب کنید.
  • در گوشی‌های شیائومی: وارد برنامه پیامک شوید و روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه زده و از بین گزینه‌ها، Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، گزینه General و بعد Notifications را انتخاب کنید. حالا به پایین صفحه بروید و Incoming messages را انتخاب کنید. پس از انتخاب Sound، می‌توانید صدای مدنظر خود را با انتخاب گزینه Apply انتخاب کنید.
  • انتخاب زنگ اس‌ام‌اس اختصاصی برای هر مخاطب: وارد برنامه پیامک و صفحه چت با مخاطب مدنظر شوید. روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه بزنید و Details را انتخاب کنید. روی Notifications بزنید و در صفحه بعدی Sound را انتخاب کنید. حالا صدای مدنظر خود را انتخاب کنید.
  • اضافه کردن زنگ پیامک به گوشی سامسونگ: ابتدا باید فایل صدا یا موسیقی مدنظر خود را در گوشی دانلود کنید. سپس در برنامه My Files، روی Audio files کلیک کنید. صدا یا آهنگ مدنظر را از فهرست انتخاب کرده و روی گزینه Copy بزنید. به صفحه اول برنامه My Files بروید و روی Internal storage کلیک کنید. پوشه Notification را انتخاب کنید. روی Copy here بزنید و آهنگ را در این پوشه پیست کنید.
  • اضافه کردن زنگ پیامک به گوشی شیائومی: باید به تنظیمات رفته و Sound & vibration را انتخاب کنید. حالا روی Notification و بعد All ringtones بزنید. گزینه Choose local ringtone و بعد File Manager را انتخاب کنید. فایل مدنظر خود را انتخاب کرده و از پایین صفحه روی OK بزنید.

آموزش تغییر زنگ پیامک گوشی اندروید

تعویض زنگ اس ام اس در اندروید در اکثر گوشی‌ها یکسان است؛ شما حتی به یک برنامه تغییر صدای پیامک نیز احتیاج ندارید. اما از آنجایی که شرکت‌های مختلف مثل سامسونگ یا شیائومی از پوسته جداگانه برای اندروید گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند، مراحل آن ممکن است کمی متفاوت باشد. به همین خاطر در این آموزش تغییر صدای پیامک گوشی های اندروید، ما به نحوه انجام این کار در گوشی‌های مختلف می‌پردازیم.

تغییر صدای پیامک سامسونگ؛ چگونه زنگ اس ام اس سامسونگ را عوض کنیم؟

برای انجام این کار در گوشی‌های سامسونگ، باید ابتدا به تنظیمات مراجعه کرده و Notifications را انتخاب کنید.

آموزش تغییر صدای پیامک گوشی های اندروید

در صفحه بعدی گزینه App notifications را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، برنامه پیش‌فرض پیامک یعنی Messages را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی گزینه Notification categories را انتخاب کنید.

حالا برای تغییر زنگ پیامک سامسونگ، گزینه Incoming messages را انتخاب کنید.

در این صفحه گزینه Sound را انتخاب کنید.

در نهایت در این صفحه امکان عوض کردن صدای پیامک در اندروید وجود خواهد داشت و می‌توانید صدای زنگ مدنظرتان را از فهرست انتخاب کنید.

علاوه بر این از طریق اسلایدر بالای صفحه هم می‌توانید میزان بلندی صدا را تنظیم کنید.

همچنین بخوانید :

تغییر صدای پیامک شیائومی

روش های عوض کردن زنگ پیامک گوشی شیائومی نیز تقریبا مانند گوشی‌های سامسونگ هستند. در این گوشی‌ها کافی است وارد برنامه پیامک یا همان Messages شوید. سپس روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه بزنید و Settings را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی گزینه General و بعد Notifications را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، از انتهای صفحه روی Incoming messages بزنید.

حالا گزینه Sound را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی برای عوض کردن صدای پیامک در اندروید، روی گزینه Apply روبه‌روی هر صدا کلیک کنید.

برای تغییر زنگ پیامک گوشی اندروید کافی است روی گزینه OK بزنید تا آن صدا به‌عنوان صدای پیامک انتخاب شود.

انتخاب زنگ اس ام اس اختصاصی برای هر مخاطب

در تنظیمات صدای زنگ پیامک یک امکان بسیار کاربردی وجود دارد که به‌شما این قابلیت را می‌دهد تا برای هر مخاطب صدای زنگ پیامک جداگانه‌ای تنظیم کنید. به این ترتیب بدون نیاز به دست زدن به گوشی و از طریق صدا، می‌توانید متوجه شوید کدام یک از مخاطبان شما برایتان پیامک ارسال کرده‌اند.

همچنین بخوانید :

در صفحه باز شده می‌توانید صدای زنگ مدنظرتان را انتخاب کنید.

از طریق اسلایدر بالای صفحه حتی میزان بلندی صدا برای پیام‌های دریافت شده از آن مخاطب را هم می‌توانید تنظیم کنید.

چگونه به گوشی سامسونگ زنگ پیامک اضافه کنیم؟

در صورتی که بخواهید از یک صدای جداگانه برای زنگ پیامک استفاده کنید، هیچ محدودیتی پیش روی شما وجود ندارد و احتیاجی هم به یک برنامه تغییر صدای پیامک ندارید. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیم صدای اس ام اس سامسونگ، از هر صدایی از جمله یک آهنگ، برای زنگ پیامک استفاده کنید. اما چگونه در گوشی سامسونگ صدای پیامک را از موسیقی انتخاب کنیم؟

ابتدا باید فایل صدا یا موسیقی مدنظر خود را در گوشی دانلود کنید. سپس به برنامه My Files بروید و روی Audio files کلیک کنید.

حالا صدا یا آهنگ مدنظر را از فهرست انتخاب کرده و روی گزینه Copy در پایین صفحه بزنید.

حالا به صفحه اول برنامه My Files بروید و این بار روی Internal storage کلیک کنید.

حالا پوشه Notification را انتخاب کنید.

از پایین صفحه روی Copy here بزنید و آهنگ را در این پوشه پیست کنید.

حالا به تنظیمات گوشی رفته و Notifications را انتخاب کنید. روی App notifications زده و برنامه پیامک را انتخاب کنید. روی Notification categories بزنید و Incoming messages را انتخاب کنید.

حالا در این صفحه می‌توانید آهنگ مدنظر خود را مشاهده و انتخاب کنید.

چگونه به گوشی شیائومی زنگ پیامک اضافه کنیم؟

در تنظیمات صدای پیامک گوشی شیائومی نیز امکان اضافه کردن یک فایل به‌عنوان زنگ پیامک وجود دارد. برای انجام این کار، باید به تنظیمات رفته و Sound & vibration را انتخاب کنید. حالا روی Notification بزنید.

حالا روی All ringtones بزنید.

در صفحه بعدی، گزینه Choose local ringtone و بعد File Manager را انتخاب کنید.

حالا فایل مدنظر خود را انتخاب کرده و از پایین صفحه روی OK بزنید.

سوالات متداول

آیا انتخاب زنگ اس ام اس اختصاصی برای هر مخاطب امکان پذیر است؟

بله. هر مخاطب می‌تواند صدای زنگ اختصاصی خود را داشته باشد.

آیا روش های تعویض زنگ پیامک در گوشی های اندرویدی مختلف متفاوت است؟

بله. چندین روش برای تغییر صدای زنگ پیامک وجود دارد.

کلام آخر

در این مطلب به نحوه تغییر زنگ پیامک گوشی اندروید پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید، می‌توانید به‌راحتی زنگ پیامک گوشی را تغییر داده و حتی برای مخاطبین مختلف، زنگ‌های جداگانه‌ای را انتخاب کنید. نظر شما در مورد این قابلیت اندروید چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل