معرفی مینی سریال تعقیب (Manhunt)؛ بررسی داستان و بازیگران

معرفی مینی سریال تعقیب (Manhunt)؛ بررسی داستان و بازیگران

سریال تعقیب (Manhunt) یک مینی‌سریال تاریخی محصول سال 2024 است که در 7 قسمت وقایع پس از ترور لینکلن و تلاش برای یافتن قاتل وی، و حفظ آرمان‌های لینکلن را به تصویر کشیده است.

یکی از جذاب‌ترین آثار ژانر تاریخی که می‌توانید به تماشای آن بنشینید، مینی‌ سریال تعقیب (Manhunt) است. این سریال کاری از مونیکا بلتسکی (Monica Beletsky) و به کارگردانی کارل فرانکلین (Carl Franklin) است. ژانر سریال Manhunt درام، تاریخی، و مهیج است و داستانش را درباره وقایع پس از ترور آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روایت می‌‌کند. این سریال با اقتباس از کتاب “تعقیب و گریز 12 روزه برای قاتل لینکلن”، به قلم جیمز ال سوانسون (James L. Swanson) ساخته شده است. سریال شکار انسان محصول کشور آمریکا و به زبان انگلیسی است که از طریق شبکه Apple TV+ منتشر شده است. استقبال بینندگان و منتقدین از این مینی‌سریال خیلی خوب بوده و نقدهای تحسین‌برانگیزی برای آن نوشته شده است.

موضوع این مقاله از پلازا معرفی سریال Manhunt 2024 است. ابتدا درباره زمان پخش سریال می‌خوانیم، پس از مروری بر داستان سریال نیز قصد داریم با بازیگران آن آشنا شویم. در بخش آخر هم نگاهی اجمالی به نمرات و نظرات منتقدین خواهیم داشت. اگر به سریال‌های تاریخی علاقمندید مقاله بهترین سریال‌های تاریخی جهان و مقاله بهترین سریال‌های تاریخی 2024 برای شما نگاشته شده‌اند.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال شکار انسان

بررسی سریال شکار انسان ۲۰۲۴ معرفی سریال Manhunt 2024

تعداد قسمت های سریال شکار انسان 7 قسمت است که همگی در یک فصل ارائه شده‌اند. پخش این سریال از 15 مارس 2024 (25 اسفند 1402) آغاز شد و در روز اول به تماشای 2 قسمت اول آن نشستیم. پس از آن شبکه Apple TV+ هر چهارشنبه یک قسمت سریال تعقیب را منتشر کرد تا اینکه آخرین قسمت آن در 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) منتشر گشت.

خلاصه سریال شکار انسان

داستان سریال شکار انسان درباره پیامدهای پس از ترور آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور آمریکا، و مبارزه برای حفاظت از آرمان‌هایی است که لینکلن پایه‌گذار آنها بود. آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا بود که از سال 1861 تا سال 1865 در این عنوان به مردم خدمت می‌کرد. از مهم‌ترین کارهای اودر این دوران می‌‌توان به الغای بردهداری و مدرن‌سازی اقتصاد آمریکا اشاره کرد. او در سال 1865 در یک سالن تئاتر توسط بازیگری به نام جان ویلکس بوث مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در مینی‌ سریال تعقیب می‌بینیم که پس از ترور آبراهام لینکلن، وزیرجنگ و دوست او، ادوین استانتون، جستجو برای پیدا کردن این قاتل را آغاز می‌کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال شکار انسان

در ژانویه 2022 اعلام شد که سریالی با اقتباس از کتاب Manhunt: The 12-Day Chase for Lincoln’s Killer ساخته خواهد شد. ماه بعد خبر رسید آنتونی بویل و لاوی سایمون به عنوان بازیگر به این مجموعه پیوسته‌اند. چندی بعد نام یکی دیگر از بازیگران، مت والش نیز اعلام شد و تا ماه می همه بازیگران سریال Manhunt انتخاب شدند. در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس با بقیه هنرپیشه های سریال شکار انسان نیز آشنا می‌شویم.

توبیاس منزیس در نقش ادوین استنتون

توبیاس سیمپسون منزیس (Tobias Simpson Menzies) بازیگر انگلیسی متولد 7 مارس 1974، برابر با 16 اسفند 1352، است. مادر وی معلم و پدرش تهیه‌کننده رادیو BBC بود. او یک برادر کوچکتر به نام لوک دارد. توبیاس بازیگری را از سال 1998 با حضور در سریال Casualty آغاز کرد. وی امروزه علاوه بر تلویزیون، سینما و تئاتر، در رادیو نیز فعالیت دارد. توبیاس منزیس با نقش بوتوس در سریال Rome (2005-2007)، نقش ادمور تالی در سریال Game of Thrones (2011-2019) و نقش شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ در فصل سوم و چهارم سریال The Crown (2016-2023) شناخته می‌شود. او برای بازی در سریال Outlander و سریال The Crown نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.

آنتونی بویل در نقش جان ویلکس بوث

آنتونی بویل (Anthony Boyle) متولد 8 ژوئن 1994 (18 خرداد 1373)، بازیگری از ایرلند شمالی است. او که فارغ‌التحصیل کالج سلطنتی ولز موسیقی و درام است، بازیگری را با تئاترهای لندن در سال 2013 آغاز کرد. آنتونی با نقش اسکورپیوس مالفوی در تئاتر هری پاتر و فرزند نفرین شده (2016) به شهرت رسید، یک نقش‌آفرینی که جایزه لارنس الویه و نامزدی جایزه تونی را برای وی به همراه داشت. حضور او در تلویزیون با نقش بولتون گارد در یک قسمت از سریال بازی تاج و تخت، در سال 2014 آغاز شد. او را اخیرا در سریال Masters of the Air (2024)، فیلم Tetris (2023) و سریال The Plot Against America (2023) دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

لاوی سیمون در نقش مری سیمز

لاوی سیمون اوپونگ (Lovie Simone Oppong) بازیگر آمریکایی، متولد 29 نوامبر 1998، برابر با 8 آذر 1377، است. او یک خواهر دوقلو به نام یوری، و یک خواهر و یک برادر کوچکتر دارد. لاوی در یک مدرسه بازیگری در نیویورک تحصیل کرده و در چند آگهی بازرگانی حضور یافت. او فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 2016 با نقش زورا گرینلیف در سریال GreenLeaf (2016-2020) آغاز کرد. وی با این نقش به شهرت رسید. وی تا کنون در 6 فیلم سینمایی و 6 سریال حضور داشته که در میان آنها می‌توانیم سریال Power Book III: Raising Kanan (2021)، فیلم The Walk (2022) و فیلم 57 Seconds (2023) را نام ببریم.

ویل هریسون در نقش دیوید هرولد

ویل هریسون (Will Harrison) یکی از مبتدی‌ترین بازیگران سریال شکار انسان است. او متولد سال 1997 (1375-1377) در شهر نیویورک است. ویل در سال 2019 از مدرسه درام کارنگی ملون فارغ‌التحصیل شد و در همان سال بازیگری را با نقش زک بارنو در یک قسمت از سریال Madam Secretary آغاز کرد. در سال 2023 سریال Daisy Jones & the Six منتشر شد که وی در آن نقش گراهام دون را داشت. سریال Manhunt نیز آخرین اثر با حضور اوست که منتشر شده است. او در فیلم A Complete Unknown نیز نقش باب را دارد که همچنان در مرحله فیلمبرداری است.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران سریال شکار انسان را با هم می‌خوانیم:

  • برندون فلین (Brandon Flynn) در نقش ادوین استانتون جونیور
  • دامیان اوهار (Damian O’Hare) در نقش توماس اکرت
  • گلن مورشوور (Glenn Morshower) در نقش اندرو جانسون
  • پاتون اسوالت (Patton Oswalt) در نقش لافایت سی بیکر
  • مت والش (Matt Walsh) در نقش ساموئل ماد
  • همیش لینکلتر (Hamish Linklater) در نقش آبراهام لینکلن

نقد سریال Manhunt

سریال تعقیب پس از انتشار با استقبال گرمی از سوی مخاطبین روبرو شد و امتیاز 7.2 از 10 را در وبسایت IMDb کسب کرد. منتقدین نیز نقدهای مثبتی برای آن نوشته و در میان 46 نقد سریال در وبسایت راتن تومیتوز، 87% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. این سریال در مراسم جوایز تلویزیونی گاتهام شرکت کرده و توبیاس منزیس نامزد برجسته‌ترین بازیگر در مینی‌سریال شده است. این مراسم در 4 ژوئن 2024 (15 خرداد 1403) برگزار می‌شود و امیدواریم توبیاس بتواند عنوان برنده را از آن خود کند.

در ادامه قصد درایم نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات سریال Manhunt 2024 بیندازیم.

USA Today/ کلی لاولر: 88

این مجموعه جزئیاتی از جنگ داخلی را روشن می‌کند که از دیگر داستان‌های استاندارد حذف شده‌اند و شما را وادار می‌کند تا تاریخ واقعی را در ویکی‌پدیا جستجو کنید. تاکید ویژه سریال تعقیب بر سرمایه‌داران وال استریت است که از کنفدراسیون حمایت می‌کردند (و از تجارت برده ثروتمند می‌شدند) و شباهت‌های آن با سیاست امروزی را نشان می‌دهد. هنر خوب، داستانی را روایت می‌کند که نمی‌توانید به آن فکر نکنید؛ اما هنر عالی داستانی را روایت می‌کند که باعث می‌شود به زندگی واقعی فکر کنید.

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 80

مدت‌ها پس از پایان یافتن موش و گربه بازی استنتون و جان ویلکس بوث، آنچه در سریال Manhunt 2024 باقی می‌ماند به تصویر کشیدن ملتی است که بر سر دوراهی مانده‌اند و سازش‌های تلخ و پیروزی‌های دشوار دورانی که اثرات آن تا به امروز باقی مانده است را بازتاب می‌دهد‌.

همچنین بخوانید :

Salon/ ملانی مک‌فارلند: 70

در سریال تعقیب انرژی منزیس سبب شده کیفیت اجزای کار بالا برود. استنتون، همانطور که نوشته شده، یک قهرمان معمولی است که همسرش به وی التماس می‌کند این ماموریت خطرناک و همه جانبه را رها کرده و به سلامتی خود فکر کند. با تمام اینها، هنر اجرای او یک نمایش مجسمه‌سازی از گرانیت است که شیل ترک‌خورده فیلمنامه را حمایت می‌کند.

Wall Street Journal/ جان اندرسون: 60

به استثنای آقای منزیس و لیلی تیلور در نقش مری تاد لینکلن، که بازی آنها بهترین استدلال برای تماشای سریال است، بقیه بازیگران اجراهای گسترده‌ای را ارائه می‌کنند؛ نژادپرستان واقعا شرور هستند و برده‌های سابق همگی صورتی معصوم دارند… با این حال، داستان و جزییات واقعی آن، احتمالا سبب می‌شود بیننده به تماشای سریال ادامه دهد.

CNN/ برایان لوری: 50

سریال Manhunt 2024 با استفاده از فلاش‌بک‌ها برای تشریح 7 قسمت، فاقد شتاب روایی است و به نظر می‌رسد با فرود آمدن در سرزمینی که نمی‌تواند حد مطلوب بین سیاست و جنایت واقعی را پیدا کند، بیشتر شبیه به یک تکلیف شده است.

The Telegraph/ آنیتا سینگ: 40

بوث  منزیس بازیگران خوبی هستند (همیش لینکلتر در نقش لینکلن حضور اندکی دارد) اما این سریال داستان خود را در 7 قسمت یک ساعته روایت می‌کند، در حالی که می‌توانست این کار را در 3 یا 4 قسمت هیجان‌انگیز انجام دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با بررسی سریال شکار انسان ۲۰۲۴ با شما همراه شدیم. با داستان سریال آشنا شدیم، درباره بازیگران آن خواندیم و سپس مروری بر نظرات منتقدین داشتیم. نظر شما درباره این مینی‌سریال تاریخی چیست؟ کدام یک از رخدادهای آن بیش از بقیه توجه شما را به خود جلب کرد؟ به نظر شما این سریال همه حقایق را بازگو کرده است؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل