معرفی و بررسی سریال ترکی دروغ (Yalan)

معرفی و بررسی سریال ترکی دروغ (Yalan)

سریال ترکی دروغ یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی کشور ترکیه است که در فصل تابستان پخش می‌شود. در این مقاله با معرفی سریال یالان همراه شما هستیم.

کشور ترکیه چندین دهه است که دست به ساخت سریال‌ زده و محتوای آن به دلیل داشتن فرهنگی مشابه فرهنگ ایران، در کشورمان مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی از شبکه‌های مشهور این کشور نیز کانال د (Kanal D) است که عمدتا سریال‌های جذابی از آن پخش می‌شود و اکنون قرار است سراغ معرفی سریال جدید آن برویم.

سریال ترکی دروغ (Yalan) به کارگردانی هاکان اینان (Hakan İnan) ساخته شده است و نویسندگان آن جم آکیولداش (Cem Akyoldaş) و مورات بویاجی‌اوعلو (Murat Boyacıoğlu) هستند. این اثر در سال 2024 از شبکه kanal D ترکیه پخش می‌شود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال Yalan همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال یالان

ژانر سریال Yalan جنایی و درام است. این مجموعه در تاریخ 24 ژوئن 2024 (4 تیر 1403) از شبکه کانال د ترکیه پخش شد. ساعت پخش هفتگی این اثر نیز دوشنبه‌ها ساعت 20:30 به وقت ایران است. تعداد قسمت های سریال یالان هنوز مشخص نشده است.

داستان سریال ترکی دروغ

داستان سریال ترکی دروغ

خلاصه سریال یالان درباره زنی به نام ملیکه است که بیست سال پیش به جرم قتل همسرش به زندان می‌افتد. او دختر کوچکی دارد که ناگزیر می‌شود فرزندش را به دست خواهرش بسپارد. خواهر ملیکه از طرف دیگر، به او نارو می‌زند و دخترش را می‌فروشد. اما به ملیکه دروغ می‌گوید و دختر دیگری به جای دخترش معرفی می‌کند. پس از بیست سال ملیکه از زندان آزاد می‌شود و با دروغ‌هایی که زندان دیگری برایش ساخته‌اند، روبه‌رو می‌شود. حال ملیکه باید قوی‌تر شود و به سراغ دختری که حال زنی دیگر را به عنوان مادر قبول دارد و قاتل واقعی همسرش برود.

بازیگران سریال دروغ ترکی

در این قسمت قصد داریم به سراغ معرفی هنرپیشگان این مجموعه تلویزیونی برویم. قبل از هر چیز باید بگوییم که سریال بازیگران بسیار خوبی دارد.

همچنین بخوانید :

آسلیهان گونر در نقش ملیکه

آسلیهان گونر (Aslıhan Güner) بازیگر زن اهل ترکیه در 17 دسامبر سال 1987 (26 آذر 1366) چشم به جهان گشود‌. او بازیگری را از سال 2002 سریال دنیای رازها (Sırlar Dünyası) شروع کرد و چون نقش اصلی این سریال بود خوش درخشید‌. شهرت این بازیگر بیشتر به نقش ییلدیز در سریال ستاره شمالی (Kuzey Yıldızı İlk Aşk) برمی‌گردد. او از سال 2005 با فیلم The İmam وارد سینما شد. از آثار مشهور خانم گونر باید به سریال‌های سیب سرخ (Kızıl Elma)، قیام ارطغرل (Diriliş Ertuğrul) و داستان شهری دور (Uzak Şehrin Masalı) اشاره کنیم.

فیاض دومان در نقش کادیر

فیاض دومان (Feyyaz Duman) یکی از بازیگران کرد ترکیه است که در 15 ژوئن سال 1982 (25 خرداد 1361) چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 2001 با فیلم Fotoğraf شروع کرد و سرانجام در سال 2017 با سریال نفوذی (İçerde) وارد تلویزیون شد. شهرت فیاض دومان به نقش عارف در سریال زن (Kadın) برمی‌گردد‌. از سریال‌های دیگر مشهور او نیز باید به سد (Baraj)، دروغگوها و شمع‌هایشان (Yalancılar ve Mumları)، پسرم (Oğlum) و داستان‌های مدرن شرقی (Modern Doğu Masalları) اشاره کنیم.

ایلول تومبار در نقش دورو

ایلول تومبار (Eylül Tumbar)‌ بازیگر جوان و آینده‌دار اهل ترکیه است که در 19 اوت 2002 (28 مرداد 1381) چشم به جهان گشود. او بازیگری را پس از تکمیل تحصیلات خود با سریال مامان از دست کی فرار می‌کردیم (Biz Kimden Kaciyorduk Anne) آغاز ‌ کرد و خیلی زود توانست توجهات را به خود جلب کند. این هنرپیشه با بازی در نقش آلیزه سریال خود کرده را تدبیر نیست (Kendi Düşen Ağlamaz)  به شهرت زیادی رسید.

همچنین بخوانید :

یشیم جرن بوزاوعلو در نقش هولیا

یشیم جرن بوزاوعلو (Yeşim Ceren Bozoğlu) بازیگر، صداپیشه و کارگردان اهل کشور ترکیه در 29 ژوئیه 1974 (7 مرداد 1353) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1998 با سریال ساعات داغ (Sıcak Saatler) شروع کرد. سریال‌های قیام عثمان (Kuruluş Osman)، رویا‌ها و واقعیت‌ها (Hayaller ve Hayatlar)، هرچی می‌خواد بشه (Gelsin Hayat Bildiği Gibi) و آهنگ تابستانی (Yaz Şarkısı) از جمله آثار مشهور این بازیگر هستند.

سایر هنرپیشه های سریال یالان عبارتند از:

  • سرا پیرینچ (Serra Pirinç) در نقش هازال
  • بوراک اوزگه (Borak Özge) در نقش برین
  • امیر بندرلی‌اوعلو (Emir Benderioğlu) در نقش چنگیز
  • آتاکان هوشگورن (Atakan Hoşgören) در نقش کریم
  • رنان بیلک (Renan Bilek) در نقش امین کاللی
  • کوبیلای تونچر (Kubilay Tunçer) در نقش دوروست

نقد سریال Yalan

دروغ به تازگی شروع شده و هنوز نمی‌توان قضاوت کاملی درباره آن کرد. اما این مجموعه به طور کلی استانداردهای زیادی دارد که مورد توجه بینندگان قرار گرفته است‌. اولین مورد تیم بازیگری خوب سریال است که همگی از جمله هنرپیشگان محبوب و حرفه‌ای ترکی هستند. مورد بعدی داستان سریال است که جذاب به نظر می‌رسد. در واقع این اثر کمی ما را به یاد سریال آوای باران می‌اندازد. به طور کلی، نمرات سریال ترکی یالان بالا هستند.

همچنین بخوانید :

سخن نهایی

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ترکی دروغ همراه شما بودیم. این مجموعه داستان متفاوت و جالبی دارد که شخصیت اصلی آن یک خانوم است. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا به نظر شما این اثر ادامه‌دار خواهد شد؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با به اشتراک بگذاربد. از همراهی شما تا پایان مقاله متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل