معرفی و بررسسی سریال دربندون

معرفی و بررسسی سریال دربندون

سریال دربندون یکی از مجموعه‌های تلویزیونی جدید کمدی در صدا و سیما است که این روزها موفق شده تا توجهات زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله با معرفی سریال دربندون همراه شما هستیم.

ساخت آثار طنز و کمدی موفق بیشتر مختص دهه‌های 80 و 90 در تلویزیون بود و این سال‌ها را می‌توان اوج دوران شکوفایی آثار کمدی در تلویزیون دانست. رفته رفته از اواسط دهه 90 و ورود به دهه‌های جدید تعداد سریال های طنز تلویزیون کم شد. این روزها اما شبکه نمایش خانگی و تلویزیون با پخش آثار جدید سعی دارد تا این رونق را باری دیگر برگرداند.

سریال دربندون به کارگردانی حسن لفافیان و تهییه‌کنندگی سجاد نصرالهی‌نسب و امیرمهدی پور وزیری ساخته شده است. این مجموعه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و توانسته توجه مخاطبان را جلب کند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال دربندون همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال دربندون

ژانر سریال دربندون کمدی است. این مجموعه نخستین بار در 16 خرداد 1403 بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. این مجموعه هر شب ساعت 19:00 و تکرار آن ساعت 1:00 بامداد پخش می‌شود. تعداد قسمت های سریال دربندون مجموعا 30 قسمت است.

داستان سریال دربندون

داستان سریال دربندون

خلاصه سریال دربندون درباره دو دوست به نام‌های داود و منوچهر است که در دهه 50 خورشیدی به شهری عجیب و غریب تبعید می‌شود. داود شخصیتی جدی دارد و سعی می‌کند هرطور شده خود و دوستش را از این مهلکه نجات دهد اما برعکس او منوچهر دائما در حال خرابکاری و بدتر کردن اوضاع است.

بازیگران سریال دربندون

در این قسمت قصد داریم بازیگران اصلی سریال را با بیوگرافی به شما معرفی کنیم. همچنین در ادامه با سایر بازیگران نیز آشنا خواهید شد.

هومن برق نورد

هومن برق‌نورد بازیگر اهل ایران در 5 دی 1348 به دنیا آمد. او ابتدا با تئاتر کار خود را آغاز کرد و در سال 1374 برای بازی در سریال ابووهیب بهلول انتخاب شد. ورود این بازیگر به سینما نیز با فیلم یک تکه نان اتفاق افتاد. سریال ساختمان پزشکان و پس از آن دزد و پلیس باعث شهرت این بازیگر شد. معروف‌ترین آثار این بازیگر سریال‌های زمانه، دودکش، پادری، زیرخاکی ۲ تا ۴، شهرزاد ۱ تا ۳، جیران، فیلم‌های کیفر، آرایش غلیظ، نرگس مست، راه رفتن روی سیم، تیغ و ترمه، خون شد، شه‌سوار و آپارات‌چی هستند.

همچنین بخوانید :

امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی بازیگر اهل ایران در 12 بهمن 1354 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1382 و کارگاه‌های بازیگری زنده‌یاد امین تارخ آغاز کرد تا اینکه سال 1385 با فیلم فقط چشم‌هاتو ببند وارد دنیای بازیگری شد. سریال مرد هزار چهره اولین سریال او بود و توانست با مجموعه وضعیت سفید به خوبی دیده شود. آقای رستمی را بیشتر به واسطه حضور در سریال‌های دودکش و سه‌گانه لیسانسه‌ها می‌شناسند. از آثار مشهور این بازیگر سریال‌های شمس‌العماره، سه پنج دو، دودکش، فیلم‌های زنان ونوسی، مردان مریخی، بوسیدن روی ماه و گیج‌گاه هستند.

سیاوش چراغی پور

سیاوش چراغی پور هنرپیشه ایرانی در 1 فروردین 1342 به دنیا آمد. او بازیگری را با تئاتر و سپس نقش‌های کوتاه در تلویزیون شروع کرد. آشپزباشی و قبله عالم اولین مجموعه تلویزیونی و من، ترانه ۱۵ سال دارم اولین فیلم سینمایی او است. آقای چراغی پور در آثار مشهوری همچون ورود آقایان ممنوع، استرداد، ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا، جهان با من برقص، ملاقات خصوصی، دو روز دیرتر، سریال‌های سفر سبز، باغچه مینو، از یاد رفته، بچه مهندس ۱، ۲ و ۴، خوشنام و زیرخاکی ۴ ایفای نقش داشته است.

سامان دارابی

سامان دارابی بازیگر اهل ایران متولد سال 1361 است. او لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی و کار خود را از تئاتر آغاز کرد. او اولین بار در سال 1385 با مجموعه قصه‌های تهرانی در تلویزیون حاضر شد تا اینکه با سریال گسل به شهرت رسید. از آثار معروف این بازیگر باید به سریال‌های تبریز در مه، خانه امن، پلاک ۱۳، کرگدن، خوب، بد، جلف، رادیو اکتیو و فیلم روز بلوا اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی بازیگر اهل ایران در 1 فروردین 1365 به دنیا آمد. او از سیزده سالگی تئاتر را شروع کرد و نمایشنامه نویس تئاتر است. او در سال 1389 با سریال تبریز در مه در قاب تلویزیون حاضر شد و در سال 1398 با فیلم سینمایی صحنه زنی توانست وارد سینما شود. سریال‌های ایراندخت و  باخانماناز جمله آثار مشهور او هستند.

سایر هنرپیشه های سریال دربندون عبارتند از:

  • سید مهرداد ضیائی
  • ساعد هدایتی
  • امید روحانی
  • محمدعلی سلیمان تاش
  • نوشین تبریزی
  • عباس محبوب
  • تورج فرامرزیان
  • امیرحسین انصافی 
  • بلور کسائیان
  • مرضیه صدرایی
  • و…

بررسی سریال دربندون شبکه سه

این مجموعه به کارگردانی حسن لفافیان ساخته شده که پیش از این سریال‌های حکم رشد، کلبه‌ای در مه و به رنگ خاک را از او دیدیم و اکنون شاهد سریالی طنز از کارگردان هستیم. همچنین محمدحسن رعیت پور، حامد غضنفری آبکنار، مسعود غزنچایی، محراب توکلی و امیرحسین حمیدی نویسندگان این اثر هستند.

همچنین بخوانید :

دربندون فیلمنامه منسجمی دارد و دقت خوبی در انتخاب بازیگران انجام داده است. اکثر این بازیگران بارها خود را ثابت کرده‌اند و مورد توجه قرار گرفته‌اند. علی‌الخصوص زوج اصلی داستان (آقایان برق‌نورد و رستمی). داستان سریال متفاوت است و با خلق موقعیت‌های جدید فضا را از یکنواختی نجات می‌دهد. در مجموع دربندون ارزش تماشا دارد.

سخن پایانی

با معرفی و نقد سریال دربندون همراه شما بودیم و سعی کردیم تمامی اطلاعات درباره سریال را در اختیار شما قرار دهیم. این اثر بسیار ناگهانی و بدون هیچ تبلیغی جایگزین سریال بدل شد و در دهه 50 روایت می‌شود. آیا شما دربندون را تماشا کرده‌اید؟ نقاط قوت و ضعف آن چه هستند؟ از همراهی شما تا پایان مقاله متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل