معرفی انیمیشن شاه میمون ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن شاه میمون ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن شاه میمون ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن شاه میمون یکی از انیمیشن‌های جدید است که در سال 2023 از نتفلیکس منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن The Monkey King 2023 آشنا شوید.

ژانر انیمیشن شاه میمون اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کمدی و خانوادگی است. این انیمیشن با الهام از رمان چینی قرن شانزدهمی Journey to the West که در دوران سلسله مینگ منتشر شده و منسوب به وو چنگ ان (Wu Cheng’en) است به تهیه‌کنندگی استیون چاو (Stephen Chow) و کارگردانی آنتونی استاکی (Anthony Stacchi) تولید شده است. از جمله افرادی که صداپیشگی کاراکترهای این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند می‌توان جیمی او. یانگ، بوون یانگ، جولی هوانگ راپاپورت و استفانی شو را نام برد.

انیمیشن The Monkey King 2023 در تاریخ 30 جولای 2023 برابر با 8 مرداد 1402 در New York Asian Film Festival برای اولین بار به نمایش درآمد و در تاریخ 18 آگوست 2023 برابر با 27 مرداد 1402 در Netflix منتشر شد. علاوه بر این مدت کارتون انیمیشن شاه میمون حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن The Monkey King 2023 خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، صداپیشگان و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان انیمیشن شاه میمون

به طور خلاصه کارتون شاه میمون داستان یک میمون جذاب را دنبال می‌کند که در تلاشی حماسی برای شکست دادن بیش از صد شیطان، یک پادشاه اژدهای عجیب و بزرگترین دشمن میمون یعنی خودش را در پیش دارد و یک دختر جوان روستایی نگرش خودمحور Monkey King را به چالش می‌کشد و به او نشان می‌دهد که حتی کوچکترین سنگریزه می‌تواند تأثیر زیادی بر جهان بگذارد. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن The Monkey King 2023 را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های انیمیشن شاه میمون

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از بازیگران انیمیشن شاه میمون و نام‌های بعضی از صداپیشگان دیگر آن آشنا خواهیم شد.

جیمی او. یانگ در نقش شاه میمون

جیمی او. ینگ (Jimmy O. Yang) یک بازیگر و کمدین است که در تاریخ 11 ژوئن 1987 برابر با 21 خرداد 1366 در هنگ کنگ متولد شد و در کودکی با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. او همچنین در انیمیشن Rally Road Racers محصول سال 2023 صداپیشه یکی از کاراکترها بوده است. از جمله آثار چند سال اخیر که جیمی او. یانگ در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال Space Force که از سال 2020 تا سال 2022 از نتفلیکس پخش می‌شد را نام برد. جیمی او. یانگ در انیمیشن شاه میمون در نقش کاراکتر عنوان این انیمیشن بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

بوون یانگ در نقش شاه اژدها

بوون ینگ (Bowen Yang) یک بازیگر، کمدین، نویسنده و پادکستر آمریکایی متولد استرالیا است که در تاریخ 6 نوامبر 1990 برابر با 15 آبان 1369 در خانواده‌ای مهاجر از چین متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Saturday Night Live را نام برد. بوون یانگ در انیمیشن The Monkey King 2023 ایفای نقش کاراکتر شاه اژدها (Dragon King) را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

جولی هوانگ راپاپورت در نقش لین

جولی هوانگ راپاپورت (Jolie Hoang-Rappaport) یک بازیگر است که در تاریخ 5 نوامبر 2005 برابر با 14 آبان 1384 در آمریکا متولد شد. از جمله سریال‌های چند سال اخیر که او در تعدادی از قسمت‌های آن‌ها بازی کرده است می‌توان Just Add Magic را نام برد که از سال 2015 تا سال 2019 منتشر می‌شد. جولی هوانگ راپاپورت در انیمیشن شاه میمون در نقش کاراکتر لین (Lin) بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

 استفانی شو در نقش همسر شهردار

استفانی شو (Stephanie Hsu) یک بازیگر است که در تاریخ 25 نوامبر 1990 برابر با 4 آذر 1369 در کالیفرنیا (California) متولد شد. از جمله آثار جدیدی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Everything Everywhere All at Once محصول سال 2022 را نام برد که برای بازی در آن کاندید دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شده بود. استفانی شو در انیمیشن The Monkey King به ایفای نقش کاراکتر همسر شهردار (Mayor’s Wife) پرداخته است.

نام‌های بعضی از صداپیشگان دیگر انیمیشن شاه میمون عبارت‌اند از:

  • جو کوی (Jo Koy)
  • رون یوان (Ron Yuan)
  • نن لی (Nan Li)
همچنین بخوانید :

نقد انیمیشن The Monkey King 2023 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن شاه میمون و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 5.8 از 10، 60 از 100 و 59 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه بعضی از نقدهایی که در مورد انیمیشن The Monkey King در سایت متاکریتیک قرار گرفته است بخوانید.

Paste Magazine / بی. پنثر: 90

اگر چه انیمیشن شاه میمون مخاطبان کمی کوچکتر را هدف قرار می‌دهد اما هنوز ترکیبی از خطرات شدید و کمدی به عنوان پاداش را دارد که به بخشی از سبک خاص Chow تبدیل شده است.

Collider / آرزو امین: 83

ایده اصلی فیلم، این که همه به جایی برای تعلق داشتن نیاز دارند، به ظاهر ساده به نظر می‌رسد. با این حال، در عمل دارای ظرافت زیادی است.

Movie Nation / راجر مور: 75

انیمیشن The Monkey King 2023 هوشمندانه و جذاب است و اکشن انیمیشنی آن روان و سرگرم‌کننده است.

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 70

انیمیشن شاه میمون نیز از این قاعده مستثنی نیست. این انیمیشن منابع غنی را برای یک ماجراجویی اپیزودی به طور گسترده در دسترس استخراج می‌کند که درگیری‌های پر سر و صدا با استفاده از هنرهای رزمی و راه‌های فرعی شگفت‌انگیز نیز دارد. حتی اگر آمریکایی‌سازی آن از یک قالب استاندارد پیروی کند، این فیلم مقدار کمی از طعم خوشایند ویژگی‌های فرهنگی منبع آن را به خوبی حفظ می‌کند.

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 50

انیمیشن The Monkey King نتفلیکس که به شدت درجه دو ​​است، هیچ خطری نمی‌کند و طنز، احساس یا اکشن بسیار کمی برای سرگرم کردن همه به جز کوچکترین افراد خانواده ارائه می‌کند.

IGN / کنث سوارد جی آر: 50

انیمیشن شاه میمون نتفلیکس نمونه‌ای از یک فیلم است که پتانسیل عالی بودن را داشت اما سرعت نامناسب داستان، انیمیشن نامتعادل و یک قهرمان داستان که واقعاً دوست‌داشتنی نبود، باعث شدند که نتواند از آن به طور کامل استفاده کند.

Screen Rant / الکساندر هریسون: 30

مهم‌ترین مشکل انیمیشن The Monkey King 2023 این است که کاراکتر اصلی آن که داستانش صدها سال گفته و بازگو شده، جالب ایجاد نشده است. بدون این ویژگی که بتواند این اثر را کنار هم نگه دارد همه چیز فرو می‌ریزد.

همچنین بخوانید :

 کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن شاه میمون پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن حرف زدیم. می‌توانید تریلر انیمیشن The Monkey King 2023 را تماشا کنید و اگر با وجود این که این انیمیشن نمرات کمی دریافت کرده است قصد تماشای آن را دارید و می‌خواهید با داستان آن بیشتر آشنا شوید، دانلود انیمیشن The Monkey King 2023 را شروع کنید.

می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن شاه میمون و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر به تازگی انیمیشن جدید دیگری تماشا کرده‌اید و به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید که آن را ببینند، می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

همچنین بخوانید :
منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل