پیامک

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

خودرو ری را یکی از جدیدترین و جذاب‌ ترین خودروهایی است که توسط ایران خودرو تولید شده است. در سال‌ های اخیر مشتریان ایرانی در خرید ماشین دچار تغییر سلیقه و علایق بسیاری شده‌ اند.

علت آن نیز می‌ تواند ناشی از گسترش سوشال مدیا و دیدن ماشین‌ های جذاب خارجی باشد. بنابراین تولید کنندگان داخلی نیز ناچار شده‌ اند که ماشین‌ هایی با کیفیت‌ تر و جدیدتری تولید کنند.

معمولاً امروزه ماشین‌ های کراس اور دارای طرفداران بیشتری می‌ باشند. از این رو شرکت‌ های ماشین‌سازی داخلی مانند سایپا و ایران خودرو سعی به واردات و مونتاژ ماشین‌ های کراس اور کرده‌ اند.  ایران خودرو بر اساس پژو  ۲۰۰۸ طراحی جدیدی را تولید کرده است.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

فرایند تولید خودرو ری را

فرایند تولید ری را در ایران خودرو زمانی آغاز به کار کرد که پروژه مونتاژ و عرضه پژو ۲۰۰۸ لغو شد. ری را زمانی که وارد بازار شد دارای طرفداران بسیاری بود و یک رقیب بسیار جدی برای کراس اورهای چینی تبدیل شد. این خودرو دارای طرفداران بسیار زیادی در ایران می‌ باشد و توانسته است این بخش را تحت تسلط خود درآورد.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

بررسی کامل خودرو ری را

خودرو ری را یکی از محصولات پرطرفدار ایران خودرو می‌ باشد. ایران خودرو زمانی که در همکاری با پژو و اتحاد مشترک ایکاپ شکست خورد تصمیم گرفت که با فرانسوی‌ ها همکاری نکند‌. بعد از تحریم اولین محصولی که این شرکت تولید کرد ایکو تارا بود که نسخه ایرانیزه پژو ۳۰۱ می‌ باشد.

ایران خودرو بعد از آن تلاش کرد که نسخه داخلی پژو ۲۰۰۸ را بسازد در نهایت خودرویی تولید کرد و نام آن را ری را گذاشت. برخلاف تارا که مشابهت‌ های بسیاری با پژو ۳۰۱ داشت این شرکت خودروسازی سعی کرد مشابهت ری را و پژو ۲۰۸ را بسیار کمتر کند.

از جمله تفاوت‌ هایی که ریرا با پژو ۲۰۰۸ دارد موتور و گیربکس آن می‌ باشد. ایران خودرو سعی کرده از تجهیزات خود ساخته و انتخابی خود برای قسمت فنی ریرا استفاده کند. تنها قسمت مشترک میان این دو خودرو ابعاد و اندازه‌ های آن ها می‌ باشد.

هر دوی این ماشین‌ ها کراس اور فرانسوی و ایرانی هستند و در یک رده کیفیت قرار می‌ گیرند. علاوه بر این جزو کراس اورهای کامپکت یا جمع و جور در بازار خودرو به حساب می‌ آیند.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

قسمت داخلی خودرو ری را

اغلب در رسانه‌ ها تصویر خاصی از فضای داخلی خودرو ری را در اختیار افراد قرار نمی‌ گیرد. اما اطلاعات دقیق و مفیدی در مورد قسمت داخلی خودرو می‌ توان یافت. شرکت سازنده این خودرو سعی کرده است که در قسمت داخلی از الگوهای به روز و جدید بهره ببرد و یک طراحی داخلی بسیار شیک برای این ماشین بسازد.

کلاسترهای به هم چسبیده‌ ای که در داخل آن قرار دارند و در یک مجموعه عریض و بزرگ قسمتی از داشبورد خودرو را برگرفته‌ اند بسیار جذاب می‌ باشند. هر دوی این  کلاستر ها ۱۲ اینچی می‌ باشند. کلاستری که در قسمت راننده این ماشین تعبیه شده اطلاعات مربوط به صفحه کیلومتر را نمایان می‌ کند. کلاستر دوم برای تنظیم سرگرمی سیستم می‌ باشد.

کلاستر سیستم سرگرمی تقریباً در وسط ماشین قرار می‌ گیرد و کمی پایین‌ تر از آن تنظیماتی مربوط به سیستم تهویه هوا قرار داده شده است. تنظیمات تهویه توسط چند دکمه فیزیکی انجام می‌ شود که دارای کنترلرهای چرخان می‌ باشند. استفاده از آن ها در هنگام رانندگی بسیار ساده‌ تر و در دسترس‌ تر از دکمه‌ های لمسی می‌ باشد.

فرمان خودرو نیز طراحی دیکات دارد که دارای ابعاد بزرگی می‌ باشد و بر روی آن دکمه‌ های کنترلی قابل استفاده هستند. معمولا خریداران توقع دارند که ایران خودرو در ساخت این ماشین قطعات بسیار با کیفیتی را به کار برده باشد. همچنین این قطعات با کیفیت در ساخت کابین نیز بسیار ضروری می‌ باشند. زیرا ری را یکی از بهترین خودروهای ایران خودرو و پرچمدار سبد محصولات این شرکت می‌ باشد.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

طراحی خودرو ری را

طراحان برای طراحی خودرو ری را خلاقیت و نبوغ بسیار زیادی را به کار برده‌ اند. علاوه بر این واردات کراس اورهای آسیایی موجب شده که طراحان ایرانی بیش از گذشته به طراحی ماشین‌ های خود توجه کنند و ذوق و سلیقه بیشتری نشان دهند. تا  طراحی هایشان  بتواند مورد توجه خریداران قرار گیرد.

در ساخت این خودرو در نمای جلویی آن الگوی جدیدی از چراغ‌ ها به کار برده شده است. چراغ‌ های اصلی که برای روشنایی خودرو به کار می‌ روند به قسمت‌ های جانبی سپر متصل شده‌ اند. چراغ‌ هایی که بر روی کاپوت هستند تنها برای دی لایت استفاده می‌ شوند.

قسمت جلوی پنجره این ماشین دارای طراحی مشبک می‌ باشد. در لبه پایینی سپر آن نیز تعدادی چراغ مه شکن نیز قرار گرفته‌ اند. نمای جانبی این ماشین کاملا اسپرت می‌ باشد و شباهت‌ های بسیاری به نمای جانبی پژو ۲۰۰۸ دارد. در عکس‌ هایی که از این ماشین در اختیار است سقف خودرو مشکی رنگ می‌ باشد تا هیجان بیشتری به ظاهر خودرو تزریق کند.

این رنگ نیمه مشکی تا نیمه درها و پنجره‌ های خودرو ادامه دارد. حتی  چراغ‌ های عقب خودرو نیز در این قسمت مشکی رنگ قرار می‌ گیرند. طراحی عقب ری را نیز بسیار جذاب می‌ باشد و کاملاً هماهنگی متناسبی با سایر قسمت‌ های آن مانند قسمت جلویی و جانبی می باشد.

در قسمت پایین سپر عقب ریرا ۲ خروجی اگزوز  تعبیه شده‌ اند. این دو خروجی اگزوز دارای ظاهری بسیار زیبا می‌ باشند و قسمت عقب ماشین را بسیار خاص کرده‌ اند. خودروی ری را یک ماشین کراس اور جمع و جور می‌ باشد که از نظر فضای داخلی مقداری کوچک است.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

مشخصات کلی خودرو ری را

خودرو ریرا دارای مشخصات کلی زیر می‌ باشد.

  • نوع موتور ری را خطی بنزینی می‌ باشد.
  • حجم موتور این ماشین ۱.۷ لیتر است.
  • سیلندر سوپاپ آن ۴.۱۶ است.
  • تنفس موتور توربو شارژ می‌ باشد.
  • قدرت آن ۱۶۰ اسب بخار از گشتاور آن ۲۴۰ نیوتن بر متر است.
  • گیربکس ۶ سرعتی اتوماتیک دارد.
  • محور محرک آن دیفرانسیل جلو از شتاب ۰.۴ ثانیه می‌ باشد.
  • سرعت ری را ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.
  • مصرف سوخت آن ۷.۳ لیتر درصد کیلومتر می‌ باشد.
  • استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است‌.
  • فرمان ماشین برقی می‌ باشد.
  • بدنه آن کراس اور کوچک است.
  • نوع رینگ‌ های این ماشین آلومینیومی می‌ باشد.
  • طول ماشین ۴۳۳۴ میلی متر است.
  • عرض آن ۱۸۰۸ میلی متر است.
  • ارتفاع آن ۱۶۳۸ میلی متر می‌ باشد.
  • فاصله محورها ۲۶۰۵ میلی متر است.
  • وزن خالص ماشین ریرا ۱۴۲۵ کیلوگرم است.
  • تعداد سرنشینانی که در این ماشین می‌ توانند جای بگیرند ۵ نفر می‌ باشند.
  • ظرفیت صندوق عقب ۴۱۰ لیتر است.
  • حجم مخزن سوخت آن ۵۰ لیتری می‌ باشد.
  • قطر رینگ‌ های ماشین ۱۸ اینچ است.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

آپشن‌ ها و امکانات خودرو ری را

خودرو ری را جدیدترین و با کیفیت‌ ترین محصولی است که تاکنون در ایران خودرو تولید شده است. اگرچه این خودرو در مقایسه با مدل‌ های خارجی دارای جذابیت خاصی نیست اما از لحاظ مقایسه با سایر خودروهای ایرانی دارای کیفیت و جذابیت بسیار خاصی می‌ باشد. از این رو امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری را نسبت به سایر خودروهای ملی دارد. آپشن‌ های این خودرو شامل موارد زیر می‌ باشند.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

کروز کنترل

  • سیستم حرکت در سربالایی و سرازیری
  • دوربین ۳۶۰
  • اتو هولد
  • آی کانکت
  • سیستم کنترل پایداری و کشش ترمز کمکی
  • سنسور پایش
  • فشار باد تایر
  • سنسور پارک جلو
  • صندلی برقی راننده
  • صندلی برقی سرنشین جلو
  • گرمکن صندلی های جلو
  • چراغ گردشی
  • در برقی
  • حسگر پا
  • سنسور باران
  • هشدار نقطه کور
  • ترمز اضطراری
  • ترمز اتوماتیک
  • شارژر وایرلس
  • پدال شیفتر
  • سنسور جلو
  • سنسور عقب
  • ترمز ضد قفل
  • توزیع نیروی ترمز
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک
  • ترمز برقی
  • پدال شیفتر
  • اتولایت چراغ روز
  • دکمه‌ های کنترلی فرمان
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ناوبری
  • دوربین عقب
  • کیسه هوا
  • ورود بدون کلید
  • استارت بدون کلید
  • تهویه هوا
  • صندلی برقی راننده
  • صندلی برقی سرنشین جلو
  • گرمکن برای صندلی‌ های جلو
  • آینه بغل برقی
  • گرمکن آینه بغل
  • سانروف

معمولا از ماشین ری را به عنوان فول آپشن‌ ترین تولید داخلی نام برده می‌ شود.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

مشخصات فنی  خودر ری را

ایران خودرو برای ساخت خودرو ری را از پلتفرم آی کی پی وان استفاده کرده است که نوع ارتقا یافته پی کی وان می‌ باشد. که در گروه خودروسازی پژو سیتروئن مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ری را از لحاظ پلتفرم ساخت با نسل دوم پژو ۲۰۰۸ یکسان می‌ باشد. ماشین ریرا از پیشرانه tc ‏ ‏ ‏ef7p بهره‌مند می‌ باشد که دارای یک موتور چهار سیلندر توربو به حجم ۱.۷ لیتر می‌ باشد.

به عبارت ساده‌ تر و دقیق‌ تر می‌ توان گفت که ظرفیت آن ۱۶۴۵ سی سی است.  نسخه برقی ری را نیز توسط دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شده است. 

احتمالا برنامه ایران خودرو برای این خودرو این است که نوع برقی آن را نیز تولید کند. با گسترش زیر ساخت های خوردو برقی در ایران خودروی ری را نیز جزئی از لیست این ماشین ها خواهد بود.

مشخصات خودرو ری را | اولین کراس اور ایرانی ری را

قیمت خودرو ری را در بازار

خودرو ری را اولین خودرو کراس اوری می‌ باشد که در ایران تولید شده است. خط تولید این ماشین در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در سال ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده شد. اولین بار این خودرو در مرداد ۱۴۰۳ توسط ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد و قیمت آن یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان بود.

اما به دلیل عدم استقبال و بازبینی در قیمت آن ایران خودرو بار دیگر قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان را برای آن تعیین کرد. اما تاکنون نتیجه‌ ای در مورد ترغیب خریداران برای این خودرو کراس اور ملی اعلام نشده است.

ایران خودرو باید تلاش کند قیمتی را ارائه دهد تا بتواند این خودرو ملی را جایگزین مونتاژ‌های چینی در ایران کند. رقیب اصلی خودرو کراس اور ملی تولید شده در بازار ایران سایپا آریا می‌ باشد که تاکنون تولید آن آغاز نشده است.

اما پیش‌ بینی می‌ شود که این خودرو بعد از تولید دارای طرفداران بسیار زیادی می‌ باشد. علاوه بر این ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و هایما اس ۵ نیز از جمله خودروهایی هستند که رقابت بسیار زیادی با ریرا دارند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا