پیامک

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

شیراز یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران می باشد که پر از مکان های دیدنی در شب است.  این شهر میتواند یک انتخاب بسیار خوب برای گردشگران باشد. مکان های دیدنی تبریز در شب از جمله رویایی ترین نکات سفری می باشد که شما به دیدن آن می روید.

این شهر دیدنی در لیست پرجاذبه ترین شهرهای ایران قرار دارد. مکان های دیدنی شیراز به حدی زیاد هستند که نمی توان با یک سفر از تمام آن ها بازدید کرد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به مکان های گردشگری علاقه دارید و عاشق شبگردی هستید این مقاله را مطالعه کنید. تا زیباترین مکان های شبگردی در شیراز را برای شما معرفی کنیم.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

ارگ کریم خان

ارگ کریم خان یک مکان بسیار خاص و تاریخی و از مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد. برای رفتن به ارگ کریم خان شما باید از حافظیه حدود ۳ کیلومتر رانندگی کنید. این مجموعه دارای قلعه ای بسیار جذاب است که بازدید آن حدود یک ساعت طول می کشد. اگر به مکان های تاریخی علاقه ندارید و با خود تصور می کنید  این مکان یک مکان تاریخی است که  برای شما جذابیت خاصی نخواهد داشت. پس ما به شما می گوییم که این چنین نیست. حتی اگر برای یک بار هم که شده به این ارگ سفر کرده و یک بار آن را ببینید.

این قلعه دارای زیبایی های بسیار چسب نوازی می باشد که در طول شب زیباتر از هر زمان دیگری است. فضای اطراف آن نیز دارای جاذبه های خاص خود است. این قلعه تمام طول سال پر از بازدیدکنندگان و توریست هایی است که برای دیدن آن به شیراز رفته اند. علاوه بر این دارای آب و هوای بسیار معتدلی می باشد. شما می توانید در دل شب از این معماری بسیار زیبا دیدن کنید و عظمت آن را ببینید. در اطراف این قلعه هتل های زندیه و وکیل قرار دارند که برای اقامت شما مکان های بسیار مناسبی می باشند.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

حافظیه

حافظیه جذاب ترین و شاعرانه ترین مکان دیدنی شیراز در شب می باشد.  به طور کلی با آوردن نام شیراز اولین مکانی که به ذهن همه افراد می رسد حافظیه می باشد. حافظیه یکی از مکان های دیدنی شیراز در شب است که بسیار رویایی است. رفتن به این مکان در طول شب می تواند احساسات گردشگران را برانگیزد. حافظیه همیشه یک مکان بسیار شلوغ است. زیر علاوه بر گردشگران مردم بومی شیراز نیز به آن علاقه بسیار زیادی دارند. در همه جای ایران می توان عاشقان حافظ را یافت.

حتی کسانی که اهل شعر و شاعری نیستند نیز به این مکان و حافظ علاقه دارند شب های حافظیه دارای حال و هوای بسیار جذابی می باشد. اگر شما اهل ادبیات و تفریح هستید حتماً یک شب را در حافظیه بگذرانید. حافظیه شیراز یک مکان بسیار دیدنی و جذاب برای گردشگران خصوصاً افرادی است که اهل شعر می باشند. شما در این مکان می توانید با حافظ خوانی و تفال به حافظ یک شب بسیار رویایی را برای خود رقم بزنید. ما به شما قول می دهیم با گذراندن یک شب رویایی در حافظیه روز بعد با روحیه بسیار خوب این مکان را ترک می کنید.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

نارنجستان قوام

نارنجستان قوام در خیابان لطفعلی خان زند و نرسیده به خیابان زینبیه قرار دارد  و از مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد. این مجموعه باغ یکی از مکان های دیدنی تهران در شب می باشد که دارای طرفداران بسیار زیادی است. مجموعه باغ نارنجستان قوام دارای چشم انداز بسیار زیبایی در طول شب می باشد و معماری و طبیعت بسیار کم نظیر را دارد.

شما می توانید شب ها را به این مکان رفته و از زیبایی های آن لذت ببرید. این مجموعه باغ می تواند تصویری از زیبایی را به شما نشان دهد که حتی در ذهنتان هم نمی گنجد. معماری جالب ساختمان آن متفاوت تر از هر چیزی است که تاکنون دیده اید. این بنا در زمان خود برای دید و بازدیدهای سیاسی با مقامات خارجی ساخته شده است. بنابراین از اساتید بسیار بزرگی برای ساخت آن استفاده شده و تزیینات بسیار خاص و ظریفی برای آن به کار رفته است.

این بنا دارای معماری و آینه کاری های بسیار خاصی می باشد. این باغ همیشه مورد توجه توریست ها بوده است. جذاب ترین بخش باغ نارنجستان خانه زینت الملک است که از قدیمی ترین خانه های تاریخی شیراز می باشد.

علاوه بر بنای بسیار زیبای آن طبیعت زیبای باغ و فضای اطراف آن موجب زیبایی آن در طول شب می شود. این باغ یک انتخاب بسیار مناسب برای علاقمندان گردشگری در شب می باشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تابستان ها این مکان تا ساعت ۹ شب باز می باشد و شما تنها می توانید غروب را در این مکان حضور داشته باشید.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

باغ دلگشا

باغ دلگشا یکی دیگر از مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد که در نزدیکی سعدی قرار دارد. این باغ دارای قدمت بسیار زیادی است و بازدید از آن شما را به ایران کهن و عصر ساسانی برمی گرداند. در مرکز باغ یک عمارت وجود دارد که مربوط به زمان قاجار می باشد. این باخ یک مکان بسیار دیدنی و زیبا است که شب های آن خارق العاده می باشند. طبیعت زیبای آن همیشه مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. این باغ سرشار از گل های زیبا و درختان بزرگ می باشد.

در فصل بهار دارای زیبایی بسیار خاصی است و درختان بهار نارنج عطر دلنشینی را در فضا پراکنده می کنند.  یک حوض بسیار زیبا نیز در مرکز باغ و در وسط حیاط عمارت ساخته شده است که زیبایی آن را دو چندان نموده است.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

باغ ارم

باغ ارم ی دیگر از مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد که بسیار جذاب و خاص است. این مکان، یک مکان بسیار زیبا و تفریحی برای شهروندان و گردشگران می باشد. شما می توانید یک شب را در این باغ بگذرانید و خاطره های بسیار جذابی را برای خود بسازید. معماری این باغ بسیار خاص می باشد و مربوط به شاخصه های دوران ساسانی است.

علاوه بر عمارت سه طبقه بسیار زیبایی که درون باغ قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. باغ زیبایی است که در اطراف عمارت قرار دارد و اغلب گردشگران برای دیدن از این باغ به آنجا می روند. علاوه بر این دارای گل های بسیار زیبا و کم نظیر می باشد و طبیعت آن در نورپردازی های شب بسیار خاص و رمانتیک است.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

بلوار چمران

یکی از خاص ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی شیراز در شب بلوار زیبای چمران می باشد. این بلوار واقع در فلکه دانشجو تا معالی آباد را در بر گرفته است. این بلوار یک مسیر بسیار زیبا و طولانی است که از گذراندن آن حتماً لذت می برید. فضای سرسبزی که در این با اطراف این بلوار قرار دارد می تواند برای همه افراد جذاب باشد.

علاوه بر این امکانات تفریحی و ورزشی مجهزی نیز در این بلوار در اختیار مردم قرار داده شده اند. نورپردازی که در این بلوار قرار دارد موجب شده است که شب های بسیار زیبایی را برای گردشگران و مردم شیراز بسازد. اگر تاکنون به این بلوار نرفته اید حتماً یک بار به آن جا بروید. تا بتوانید خاطرات بسیار شیرینی را برای خود بسازید. زیرا طبیعت این بلوار در شب و فضای اطراف آن اصلاً قابل توصیف نیست و در کلمه نمی گنجد.

دیدن آب نماهای موجود در پارک و صدای آب و مجسمه های بسیار زیبایی که در آن قرار دارد می تواند یک تصویر رویای جذاب را برای شما بسازد.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

بازار سنتی وکیل

یکی دیگر از جذاب ترین و خاص ترین های دیدنی شیراز در شب بازار سنتی می باشد. این بازار، بازار وکیل نیز نامیده می شود که جز جذاب ترین قسمت های سفر شما در شب می باشد. تقریبا هیچ فردی پیدا نمی شود که در مسافرت های خود بازارگردی را نادیده بگیرد.

بازارگردی در طول شب می تواند بسیار جذاب تر از روز باشد. بنابراین اگر به شیراز سفر کردید حتماً به شما پیشنهاد می کنم که یک شب به بازار سنتی شیراز بروید. در این بازار مجموعه ای از نورهای مختلف قرار دارند این هوای خنک و مکان های بسیار زیبا می تواند یک بازارگردی بسیار در دلچسب برای شما باشد.

اگر به موارد سنتی و بازارهای سنتی علاقه دارید می توانید ساعت ۱۲ شب به بعد به میدان ۱۵ خرداد بروید. بازارگردی در این منطقه در ساعت ۱۲ شب به بعد بسیار زیبا می باشد و مختص افرادی است که سلیقه سنتی دارند.

این بازار دارای اجناس بسیار زیبا و با قیمت مناسب می باشد. علاوه بر این غذاخوری ها و فست فودهای بسیاری در آن پیدا می شود که می توانید برای رفع گرسنگی و خستگی به آنجا بروید. این بازار علاقمندان بسیاری از سراسر ایران دارد.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

لونا پارک

لونا پارک یک پارک بسیار مدرن و جذاب است که از مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد. این پارک دارای طبیعت بسیار زیبایی است پارک لانا در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد. اگر فرزند کوچک به همراه خود دارید حتماً در شب ها به این پارک بروید و از وسایل بازی آن بهره ببرید. پارک یک کلکسیون بسیار کامل از وسایل بازی برای بچه ها می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در شب

رستوران شاطر عباس

 رستوران شاطر عباس یکی از بهترین و خاص ترین مکان های دیدنی شیراز در شب می باشد. که در میان خود شیرازی ها نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می توانید با رفتن به این مکان تجربه یک گشت و گذار شبانه را در کنار خوردن یک فضای عالی داشته باشید. اگر اهل رستوران گردی هستید حتماً غذاهای این رستوران را انتخاب کنید. اگر به این رستوران بروید حتماً انتخاب های بعدی شما نیز همین رستوران می باشد.

اگرچه شیراز دارای رستوران های بسیار زیادی می باشد. اما این رستوران معروف تر از سایر موارد است و منوی غذایی بسیار متنوعی دارد. کباب های این رستوران دارای طعمی بسیار خاص هستند که در هیچ کجای ایران پیدا نمی شوند.

غذای رستوران شاطر عباس در ظروف مسی سرو می شود و می تواند یک شب خاطره انگیز برای دونفره های عاشقانه باشد. این رستوران دارای معماری بسیار جذاب و قدیمی می باشد که نورپردازی های آن موجب شده در طول شب بسیار شاعرانه تر جذاب تر از طول روز باشد.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا