پیامک

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

همواره تشخیص سلامت بکارت برای دختران دوشیزه مسئله ای سرشار از استرس و اضطراب می باشد. این پرده دهانه رحم را پوشانده است و متشکل از یک بافت مخاطی و فیبری است. این پرده نشانه باکرگی در دختران شناخته می شود. در پاسخ به سوال از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟ باید اشاره کرد، که روش های مختلف و متعددی برای بررسی و شناسایی نوع پرده بکارت وجود دارد. این پرده در اثر عوامل مختلفی نظیر:

  • رابطه جنسی
  • برخورد دهانه رحم با جسم تیز
  • تصادف
  • سوارکاری
  • حتی برخی از حرکات انعطافی ژیمناستیک می تواند به طور کامل از بین برود.

اغلب افراد ترس از دست دادن این پرده در اثر فعالیت های روزمره ساده را دارند. در صورتی که به هیچ عنوان این گونه نیست. پرده بکارت فقط در اثر وارد شدن فشار و یا برخورد با جسم سخت می تواند دچار پارگی شود. در حال حاضر روش های معتبری برای بررسی سلامت بکارت در منزل وجود دارد. در حالت کلی برای کسب اطمینان بیشتر در خصوص سلامت این پرده باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد. متخصص پس از انجام بررسی های لازم نظریه خود را اعلام می کند.

بهترین روش برای تشخیص سلامت پرده بکارت

به کمک شیوه های مختلف می توان سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار داد. در حالت کلی این پرده نقش بسیار مهم و اساسی در کاهش خطر بروز عفونت در دختران دارد. همچنین این پرده انواع مختلفی داشته و حتی برخی از نمونه های مختلف به راحتی دچار پارگی نمی شود. این نوع از پرده های بکارت را باید به کمک جراحی اصلاح کرد. در غیر این صورت تجربه رابطه جنسی برای چنین افرادی ممکن نخواهد بود.

پرده بکارت بافت ارتجاعی دارد و به راحتی دچار پارگی نمی شود. این پرده در اثر فشار و ضربه می تواند دچار پارگی در نواحی مختلف شود. همچنین در برخی از موارد خاص وارد شدن ضربه باعث نابودی کامل پرده می شود. در حالت کلی تا زمانی که دخول به صورت کامل انجام نگیرد؛ پرده از بین نخواهد رفت. برای رفع استرس و اضطراب در خصوص این مسئله می توان به کمک روش های مختلف سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار داد.

از روش های متنوع و جدید برای بررسی سلامت پرده بکارت می توان به موارد ذیل اشاره کرد. این روش ها درصد خطای بسیار کمی دارند.

نکته

تشخیص نوع پرده بکارت در معاینه های خانگی بسیار سخت و دشوار است. فقط پزشک متخصص قدرت تشخیص و شناسایی نوع پرده بکارت را دارد.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

تشخیص سلامت پرده بکارت به روش دو انگشتی

ساده ترین روش برای بررسی سلامت پرده بکارت روش دو انگشتی می باشد. در این شیوه فرد به راحتی می تواند سلامت پرده بکارت خود را مورد بررسی قرار دهد. برای اجرای این روش فرد باید روی زمین یا صندلی دراز بکشد. بهترین روش برای دراز کشیدن حالت نیم خیز و با زاویه ۹۰ درجه می باشد. کف دو پا را باید به یکدیگر چسباند؛ تحت چنین شرایطی فرد می تواند دهانه رحم  را به خوبی مشاهده کند.

در مرحله بعدی یک آینه را باید در راویه مناسبی قرار داد. هدف از قرار دادن آینه بررسی وضعیت پرده بکارت می باشد. در نهایت به کمک دو انگشت فرد باید لابیاها را باز کند، تا دهانه رحم دیده شود. پرده بکارت در قسمت زیرین واژن و نزدیک به مقعد قرار دارد. اگر هرگونه لایه نازک مخاطی در دهانه رحم مشاهده شود؛ پرده بکارت فرد سالم می باشد.

در صورتی که پرده بکارت در اثر عوامل مختلف از بین رفته باشد دهانه رحم فاقد هرگونه بافت مخاطی خواهد بود. معمولا پرده بکارت به صورت طبیعی دارای سوراخ های ریز و درشتی می باشد. این سوراخ ها برای عبور جریان خون در نظر گرفته شده اند. در پرده های بکارت مسدود چنین سوراخ هایی وجود ندارد. نکته: در حین معاینه از وارد کردن هرگونه شی تیز و برنده باید جلوگیری کرد. تحت چنین شرایطی امکان وارد شدن آسیب به پرده افزایش پیدا می کند.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

تشخیص سلامت پرده بکارت توسط پزشک

برای تشخیص سلامت پرده بکارت می توان به پزشک مراجعه کرد. متخصصان زنان و زایمان از علم و تجربه کافی در این زمینه برخوردار می باشد. همچنین پزشک به کمک ابزار و تجهیزات مخصوص معاینه را انجام خواهد داد. برخلاف تمامی باورهای رایج معاینه بدون درد می باشد. همچنین مدت زمان لازم برای معاینه دقیق پرده بکارت فقط کمتر از ۱۰ دقیقه است.

پزشک پس از اتمام معاینه نوع پرده را نیز به فرد اعلام خواهد کرد. همچنین پس از معاینه فرد می تواند از پزشک درخواست گواهی سلامت کند. در این گواهی اطلاعات نوع حلقه و سالم بودن آن ذکر خواهد شد. پزشک بررسی های لازم را به دقت انجام می دهد. فرایند شناسایی نوع پرده بسیار سخت و پیچیده می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوع پرده باید به چند پزشک متخصص مراجعه کرد. تحت چنین شرایطی می توان اطلاعات بیشتری را در خصوص پرده بکارت خود به دست بیاورید. در صورتی که پرده بکارت از نوع مسدود باشد؛ برای از بین بردن آن چاره ای جز جراحی وجود ندارد.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

تشخیص سلامت پرده بکارت به کمک اسپکولوم

هم اکنون روش های بررسی سلامت پرده بکارت بسیار پیشرفته شده اند. به کمک چنین شیوه هایی پزشک به صورت قطعی نظریه خود را می تواند صادر کند. فقط تعداد محدودی از پزشکان متخصص از روش اسپکولوم برای بررسی پرده بکارت استفاده می کنند. در این روش بیمار روی تخت دراز می کشد و سپس پاها باز می شوند. در مرحله بعدی برای باز کردن دهانه واژن از اسپکولوم استفاده خواهد شد. این ابزار به پزشک در شناسایی بهتر پرده کمک خواهد کرد.

در مرحله بعدی برای بزرگنمایی تصاویر از کولپوسکوپ استفاده می شود. این دستگاه تصاویر مربوط به دهانه واژن را به صورت بزرگ نمایی شده در اختیار پزشک قرار می دهد. همچنین تحت چنین شرایطی درصد خطا بسیار کاهش پیدا می کند. پزشک پس از بررسی دقیق نظریه نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

در حالت کلی در صورتی که ضربه یا فشاری به پرده بکارت وارد نشده است؛ نباید نسبت به پارگی آن مشکوک شود‌. در اغلب موارد بانوان جوان در خصوص این مسئله وسواس بی موردی از خود نشان می دهند. در صورتی که پرده بکارت به راحتی در اثر فعالیت های روزمره نمی تواند نابود شود.

تشخیص سلامت پرده بکارت توسط پزشکی قانونی

در موارد مشکوک به تجاوز فرد به پزشکی قانونی ارجاع داده می شود. پزشک قانونی به صورت دقیق می تواند سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار دهد‌. همچنین در فرایند طلاق نیز در صورت اثبات باکرگی زن، نصف مهریه تعلق خواهد گرفت. پزشکان این اداره تخصص بسیار بالایی در این زمینه دارند. پزشکی قانونی بهتر از متخصص زنان می تواند علت پارگی پرده را شناسایی کند. این نهاد قانونی نیز گواهی سلامت بکارت را می تواند صادر کند.

محل قرار گیری پرده بکارت کجاست؟

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

برای تشخیص سلامت و وجود پرده بکارت باید با محل دقیق آن آشنا شد.

این پرده در قسمت داخلی اندام جنسی زنانه وجود دارد. پرده بکارت به عنوان قسمت ورودی دهانه رحم را پوشانده است. همچنین در برخی از افراد تشخیص پرده بکارت بسیار راحت و آسان می باشد. در واقع این پرده با چشم عادی نیز قابل مشاهده می باشد. برخی از افراد به صورت مادرزادی پرده بکارت ندارند.

پزشک متخصص قدرت تشخیص این مسئله را دارد. همچنین تعدادی از دختران جوان نیز پرده بکارت بدون سوراخ دارند. تحت چنین شرایطی روند قاعدگی برای دختران جوان بسیار سخت و دشوار می شود. در این موارد نادر پزشک برای با انجام یک جراحی سرپایی پرده بکارت را برخواهد داشت. یکی از نشانه های اصلی وجود پرده بکارت مسدود عدم توانایی در برقراری رابطه جنسی می باشد. به طوری که رابطه جنسی برای فرد همراه با درد است. تشخیص نوع پرده بکارت بر عهده پزشک است.

پرده بکارت یک غشای نازک همراه با سوراخ های ریز می باشد. خون ناشی از قاعدگی از طریق این سوراخ ها خارج می شود. در واقع به جز پزشک فردی دیگری قدرت شناسایی نوع پرده را نخواهد داشت.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

عوامل موثر در پاره شدن پرده بکارت

عوامل مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند منجر به پاره شدن پرده بکارت شوند. دختران جوان باید برخی از دستورالعمل های خاص را رعایت کنند. تحت چنین شرایطی هیچ خطری سلامت پرده بکارت را تهدید نخواهد کرد.

  • بعضی از فعالیت های سنگین می توانند باعث وارد شدن آسیب و صدمه های جبران ناپذیر به پرده بکارت شوند.
  • ورزش های سنگین مانند ژیمناستیک می تواند باعث پارگی و یا صدمه در پرده بکارت شود. برخی از تمرینات انعطافی ژیمناستیک برای دختران جوان ممنوع است.‌
  • برداشتن وزنه سنگین نیز می تواند خطر پارگی پرده بکارت را افزایش دهد. وزنه های بیش از حد سنگین می تواند باعث ایجاد فشار در محل قرارگیری پرده بکارت شود.
  • ضربه های شدید به واژن مثل لگد خوردن باعث بروز آسیب پرده بکارت خواهد شد.
  • داخل کردن هرگونه شی خارجی نظیر انگشت می تواند باعث پارگی شود.
  • حتی تصادف و برخی از عمل های لگنی می تواند پرده بکارت را نابود کند.
  • برخی از افراد نیز به طور مادرزادی پرده بکارت ندارند. چنین افرادی نیز با مراجعه به پزشک می توانند گواهی سلامت یا همان باکرگی را دریافت کنند.
  • حرکات ناگهانی و سنگین بدنسازی می تواند باعث نابودی پرده بکارت شود.
  • رابطه جنسی که همراه دخول باشد؛ موجب پارگی پرده بکارت خواهد شد.

از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟

کلام آخر

در پاسخ به از کجا بفهمیم پرده بکارت داریم؟ باید اشاره کرد، که شیوه های مختلفی برای اثبات سلامت پرده بکارت وجود دارند. این پرده در دهانه رحم قرار دارد و پزشک قانونی و متخصصان زنان و زایمان می تواند علت پارگی را شناسایی کند‌. برخلاف تمامی باورهای رایج به واسطه روش دوانگشتی در منزل نیز می توان سلامت پرده بکارت را مورد بررسی قرار داد.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا