پیامک

آیا صرافی توبینت معتبر است؟ | برسی امنیت و اعتبار toobit

آیا صرافی توبینت معتبر است؟ | برسی امنیت و اعتبار toobit

آیا صرافی توبینت معتبر است؟ | برسی امنیت و اعتبار toobit

امنیت و اعتبار صرافی توبیت مهمترین معیار برای ثبت نام معامله گران است. چرا  که اگر یک صرافی از اعتبار و مجوزهای مناسبی برخوردار نباشد، تردیها به آن اعتماد نمی کنند. صرافی توبیت برای افزایش اعتماد کاربران احراز هویت دو مرحله ای، کد تایید دو عاملی و برنامه Google Authenticator را فعال کرده است و همه معامله گران برای افزایش امنیت حساب می توانند از این بخش ها استفاده کنند. اما امنیت و اعتبار صرافی توبیت در چه سطحی است؟! آیا توبیت دارای مجوز و رگوله تحت شرکت های نظارتی است؟! با ما همراه باشید تا در این بخش از مقاله با امنیت و اعتبار صرافی توبیت به طور کامل آشنا شوید.

بررسی اعتبار و امنیت صرافی توبیت

وب سایت کوین مارکت کپ که صرافی ها را از جنبه های مختلفی همچون حجم معامله، رگوله ها، میزان نقدینگی و ثبت نام کاربران می سنجد، به صرافی توبیت از لحاظ امنیتی رتبه A و همچنین امتیاز 82/100 را لحاظ کرده است. 

در حقیقت صرافی توبیت تحت نظارت شرکت هوپ ‌فول تکنولوژی (Hopeful Technology Co. Ltd) قرار دارد. 

دفتر مرکزی صرافی توبیت در جزایر کایمن (Cayman Islands) واقع شده و  تیم توسعه دهنده آن در روسیه، کره جنوبی و ترکیه قرار دارند. 

صرافی توبیت با ارائه معاملاتی امن و صورت حساب هایی شفاف به عنوان یکی از امن ترین صرافی هایی که به ایرانیان خدمات ارائه می دهد، شناخته می شود. 

امنیت دارایی ها در این صرافی

این صرافی تحت نظارت و قوانین شرکت های مالی همچون (FATF) و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) است. توبیت با اخذ مجوز از ایالات متحده با پولشویی مقابله کرده و تحت نظر کمپانی مقابله با تروریسم (AML/ATF) قرار دارد.  همچنین، صرافی توبیت مجوز کسب‌و‌کار خدمات مالی از شرکت MSB  آمریکا را گرفته است. 

و در نهایت توبیت با مجوزهای سفت و سختی که از شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا (FinCEN) کسب کرده است، توانسته به یکی از برترین پلتفرم ها از لحاظ امنیت تبدیل شود.

در پلتفرم لینکدین صرافی توبیت گفته شده که این صرافی در ویکتوریا (ایالت کوچکی در استرالیا) قرار دارد. البته دفتر نمایندگی توبیت در کایمن و دفتر عملیاتی صرافی در ویکتوریا است. این صرافی برخلاف دیگر پلتفرم ها دارای مجوزهای سفت و سخت از ایالات متحده است و به یکی از امن ترین صرافی ها تبدیل شده است.

همچنین، اعضای اصلی تیم صرافی توبیت همان اعضای سابق پلتفرم هوبی هستند و سرمایه‌گذار اولیه توبیت شرکت کرانچ‌بیس (Crunchbase) است.

روش های افزایش امنیت در این صرافی

صرافی Toobit یک برنامه قوی AML/ATF برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم از طریق یک سیستم کنترل چند لایه ایجاد کرده است.

 فرآیند شناسایی دقیق کاربران در توبیت شامل تأیید هویت مشتریان فردی و نهادی است. برای شرکت های حقوقی نیر، مالکان/اشخاص حقیقی شناسایی می شوند و با استانداردهای بین‌المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) همسو خواهند شد. البته معامله گران با مراجعه به وب سایت toobit-farsi.com می توانند در این صرافی ثبت نام کرده و از آموزش های فارسی و تصویری این صرافی بهرمند شوند.

اما روش های افزایش امنیت در صرافی توبیت را می توانید در این بخش مشاهده کنید:

برنامه Google Authenticator

برنامه Google Authenticator در توبیت نشان از اهمیت امنیت کاربران در صرافی است. چرا که این پلتفرم محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین برنامه بوده که برای تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌شود. با استفاده از گوگل اتنتیکتور می توانید از هک شدن حساب خود جلوگیری کنید. برای این منظور ابتدا برنامه را از فروشگاه پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید. بعد از نصب برنامه، شما باید به بخش تایید هویت دو مرحله‌ای در وب سایت و یا اپلیکیشن توبیت بروید و آن را فعال کنید. بعد از فعال کردن این بخش یک کد QR بر روی صفحه ظاهر می‌شود که شما نیاز دارید آن را با استفاده از برنامه Google Authenticator اسکن کنید. سپس این برنامه با داده‌های برنامه صرافی محاسبه می‌شوند و یک کد 6 رقمی تولید می کند. این کد را می توانید در هنگام واریز و برداشت وجه به صرافی توبیت استفاده کنید.  این کد عموما هر 60 ثانیه یک بار عوض می‌شود و کدهای قبلی اعتبار خود را از دست می‌دهند.

Email Verification

هنگام ثبت نام در توبیت، در صورت ثبت ایمیل، برای تایید و اعتبار سنجی حساب شما یک کد برای تایید ایمیل برای شما ارسال می شود. برای این منظور تریدرها باید به ایمیل خود را رفته و از طریق لینک ارسل کرده ادامه مراحل ثبت نامرا طی کنند و یا کد ارسال شده به ایمیل را در صرافی وارد و تایید کنند. این عملیات منجر به جلوگیری از هک شدن و ورود افراد ناشناس به حساب کاربری شما در توبیت خواهد شد.

Anti-Phishing Code

کد ضد فیشینگ یک ویژگی امنیتی ارائه شده توسط صرافی توبیت است و به کاربران کمک می کند تا یک کد ضد فیشینگ شخصی را به حساب خود اضافه کنند. از این طریق امنیت حساب معامله گران افزایش پیدا می کند.

در حقیقت این کد شما را قادر می‌سازد تا ایمیل های واقعی را از ایمیل های فیشینگ تشخیص دهید و از تلاش هایی که برای فیشینگ و کلاهبرداری می شود جلوگیری کنید. برای تنظیم این کد می توانید به حساب خود در صرافی توبیت رفته و تیک گزینه « Anti-Phishing Code» را فعال کنید.

پشتیبانی فارسی جهت بروز مشکل

صرافی توبیت علاوه بر پشتیبانی از زبان فارسی در وب سایت خود و ارائه رابط کاربری ساده، کار را برای معامله گران ایرانی بسیار آسان کرده است. علاوه بر آن، پشتیبانی از مشتریان در صرافی توبیت به طور 24 ساعته و در 7 روزه هفته به زبان فارسی ارائه می شود. سرعت و کیفیت پاسخگویی پشتیبانی بسیار مناسب بوده و سریعا به تمامی سوالات معامله گران پاسخ می دهد.

سخن پایانی

در این بلاگ به طور کامل با امنیت و اعتبار صرافی توبیت آشنا شدیم. صرافی توبیت دارای قوانین نظارتی سفت و سخت بوده و تحت نظر نهادهای مالی همچون FATF، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) است و استانداردهای مقابله با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/ATF) را رعایت می‌کند. همچنین توبیت مجوز کسب‌و‌کار خدمات پولی را از شرکت های  FinCEN  و MSB از ایالات متحده آمریکا گرفته است. 

در زمینه اقدامات امنیتی، صرافی ادعا دارد که از یک سیستم امنیتی منحصر‌به‌فرد استفاده می‌کند و سطح حفاظت از داده‌ها را به سطح جدیدی رسانده است. همچنین به حریم خصوصی کاربران اهمیت داده و از اطلاعات شخصی آنها محافظت می‌کند. علاوه‌بر برخورداری از محافظت پیشرفته و چندلایه و محافظت از حریم خصوصی کاربران، نظارت لحظه‌ای دارد و از گواه اثبات ذخائر (Proof of Reserves) نیز بهره‌مند است. در نهایت توبیت یکی از برترین صرافی ها از لحاظ امنیت و اعتبار است.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا