علت خیانت زنان چیست؟

علت خیانت زنان چیست؟

خیانت زنان یکی از مسائل روز می باشد که افراد زیادی درگیر آن هستند. به طور کلی خیانت در یک رابطه جدی و متعهدانه یک مسئله بسیار حساس است. این مسئله بسیار پیچیده می باشد و می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی افراد و رابطه شان داشته باشد.

اغلب اوقات زمانی که نام خیانت می آید مردان محکوم می شوند. اما هرگز نباید فراموش کنیم که گاهی اوقات زنان نیز مرتکب خیانت می شوند. ما در این مقاله سعی کرده ایم علل و عواملی را که باعث انجام این اشتباه در زنان متاهل می شود را بررسی کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت خیانت زنان چیست؟

عوامل مهم خیانت زنان کدامند؟

علت های بسیاری برای خیانت زنان وجود دارد. اما هیچ یک از این ها نمی توانند توجیه درستی برای خیانت باشند. برای آگاهی بیشتر با عوامل مهم خیانت ادامه مقاله را مطالعه کنید.

فشارهای اجتماعی

یکی از مهمترین دلایل و خیانت زنان در جامعه فشارهای اجتماعی می باشد. با توجه به جامعه و فرهنگی که ما در آن زندگی می کنیم فشارهای زیادی بر خانم ها متحمل می شود. برخی از زنان ممکن است تحت این فشارها تصمیمات اشتباهی بگیرند. آن ها در این حالت ها معمولاً خود را با زنانی که در رسانه ها و اطراف خود می بینند  مقایسه می کنند.

این زنان سعی می کنند شبیه آنچه که می بینند زندگی کنند. این فشارها در نهایت منجر می شود که زنان به دنبال رابطه های اضافی بگردند که در آن بتوانند احساسات خود را تکمیل کرده و از این فشار خارج شوند. تمام این مورد می تواند دلیل بسیار بزرگی برای خیانت زنان باشد.

نارضایتی در رابطه

خیانت زنان متاهل در موارد زیادی به دلیل نارضایتی از رابطه بین خود و همسرشان می باشد. نارضایتی جنسی و عدم توجه از طرف همسر عمده ترین مشکلاتی است که زنان در زندگی تجربه می کنند. عدم دریافت محبت و توجه از طریق همسر می تواند تنش های رابطه را افزایش دهد و زنان را سمت داشتن رابطه های اضافی سوق دهد.

معمولاً خانم ها در این شرایط سعی می کنند که به نحوی نارضایت ها و کمبودهای خود را به نحوه دیگری جبران کنند. بنابراین به سمت رابطه های جانبی و اضافی سوق پیدا کرده و ممکن است به همسرشان خیانت کنند.

فشارهای روزمره و استرس

یکی دیگر از علت های خیانت زنان استرس و فشارهای روزمره می باشد. زندگی در دنیای مدرن امروزی مسئولیت های بسیاری را بر زنان وارد کرده است. معمولاً زنان متاهل در این دوران تحت فشارها و استرس های بسیار زیادی در زندگی هستند. این فشارها منجر می شوند که زن احساس کند برای مقابله با سختی های زندگی نیاز دارد رابطه های جانبی داشته باشد و نیازهای او از شخص دیگری نیز تامین گردد. بنابراین برای فرار از فشار تنش و سختی های روزمره خود به رابطه های جانبی روی می آورند.

آن ها با این کار سعی می کنند احساس آرامش کنند و نیازهای روانی خود را تامین نمایند. علاوه بر این فکر می کنند با انجام این کارها مدتی از روز را از فشارهای روزمره اش دور شده و می تواند در فضای دیگری زندگی کند.

عوامل شخصی

عوامل شخصی از جمله مواردی است که باعث ایجاد خیانت در زنان می شود. زنان معمولا جدا از فشارهای اجتماعی و روابط زناشویی با عوامل شخصی نیز درگیر می باشند. این عوامل شخصی می تواند نقش مهمی در خیانت آن ها ایفا کند.

عوامل شخصی جزو تجربه هایی هستند که زن دوست دارد آن ها را داشته باشد و به دنبال هیجان رفته تا رضایت شخصی خود را کسب کند. او برای اینکه این هیجان و خوشی ها و لذت های زودگذر را تجربه کند. همچنین از روابط و زندگی مشکل دار خود فاصله بگیرد با افراد دیگری وارد رابطه شده و به همسر خود خیانت می کند.

جستجوی احساس جذابیت و جوانی

جستجوی احساس جذابیت و جوانی در برخی از مواقع دلیل خیانت زنان می باشد. زنان زمانی که سنشان رو به بالا رفتن است احساس می کنند که جذابیت و جوانی گذشته را ندارند و  روند پیری را طی می کنند. بالا رفتن سن چین و چروک های صورت زایمان و سختی های مادری باعث از بین رفتن احساس جذابیت و جوانی در خانم ها می شود.

در این حالت است که خانم ها به دنبال بازگرداندن جذابیت و جوانی خود هستند و احتیاج دارند افرادی به آن ها یادآوری کنند که جذاب و جوان هستند. در صورتی که یک زن نتواند این به حس را از همسر خود دریافت کند به دنبال روابطی با دیگران می رود که به او احساس جوانی و جذابیت و ارزشمند بودن را باز گرداند.

عدم توجه و نادیده گرفته شدن

مهم ترین علت خیانت زنان متاهل نادیده گرفته شدن در رابطه هایشان می باشد زنانی که احساس کنند نیازها و خواسته هایشان در طول رابطه مهم در نظر گرفته نمی شود و همسرشان به آن ها توجه کافی ندارد به سمت و سوی خیانت سوق داده می شوند.

آن ها سعی می کنند که این احساسات را از شخص دیگری دریافت کنند. عدم توجه و نارضایتی در خانم ها یکی از بزرگترین دلایل خیانت آن ها می باشد.

تجربه کردن روابط احساسی متعدد

در برخی از موارد دلیل خیانت زنان تجربه کردن روابط احساسی متفاوت می باشد. اما چرا یک زن دوست دارد که روابط احساسی متفاوتی را تجربه کند. برای این سوال جواب های مختلفی وجود دارد. به عنوان نمونه یک خانم برای ارضای حس کنجکاوی خود این کار را انجام می دهد. یک خانم دیگر در جستجوی رابطه احساسی است و دوست دارد مورد توجه محبت قرار بگیرد.

او این توجه محبت را از همسر خود دریافت نمی کند. در موارد دیگری ممکن است که فرد دنبال روابطی بگردد که در آن احساسات متفاوت و مختلفی را تجربه کند. تمام این ها در کنار هم می توانند باعث خیانت شوند. زنانی که این طرز فکرها را دارند سعی می کنند در خارج از محدوده خانواده شان ارتباطات دیگری داشته باشند.

مشکلات در رابطه و ارتباط نامناسب

ارتباط نامناسب بزرگترین نقص رابطه زناشویی و علت خیانت زنان می باشد. ارتباطات نامناسب مربوط به زمانی است که زن و شوهر نمی توانند مشکلات رابطه خود را حل و فصل کنند. آن ها توانایی کافی برای ایجاد یک رابطه عاطفی و قوی را ندارد.

همین موارد نیز موجب می شود که زنان رو به خیانت بیاورند. هنگامی که زن و شوهر نتوانند به صورت عادی مشکلات خود را مطرح و حل کنند به دنبال راه حل دیگری برای رفع آن می گردند. در این زمان است که خیانت یکی از راه حل هایی است که در صدر لیست راه حل ها قرار می گیرد.

عوامل محیطی و فرصت خیانت

در خیانت زنان متاهل به دلیل فراهم بودن فرصت یا محیط هایی است که به آن ها امکان ایجاد حس های جدا از خانواده را می دهد. مثلاً ممکن است در برخی از محیط ها خانم ها با افرادی آشنا شوند که او را برای یک رابطه جانبی مناسب بدانند.

در مسافرت های کاری یا در محیط های زندگی ممکن است افرادی وجود داشته باشند که درصدد ایجاد احساساتی در یک خانم باشند. معمولا برخی از خانم ها به این احساسات و درخواست ها نیاز مثبت می دهند و به همسر خود خیانت می کنند.

روتین شدن زندگی

روتین شدن زندگی یکی از علل خیانت زنان می باشد. زمانی که زندگی بر روی دور تکرار قرار بگیرد زنان به خیانت تشویق می شوند. اما بسیار مهم است که در نظر داشته باشید تکرار روزمرگی و روتین شدن زندگی در هیچ زنی به تنهایی نمی تواند دلیل خیانت باشد. حتماً در کنار این دلیل دلایل دیگری نیز وجود دارند که یک زن را بی خیالت سوق داده اند.

زندگی متاهلی روزمرگی های آن منجر به کاهش هیجان و تنوع در میان زن و مرد می شود. در این زمان است که زندگی شان به یک الگوی تکراری و پیش بینی شده تبدیل می شود. معمولاً در این زمان عواطف و هیجانات در میان آن ها بسیار کمتر می شود و زنان دوست دارند هیجان بیشتری را در زندگی تجربه کنند. بنابراین رو به روابط جدیدی خارج از فضای خانواده خود می آورند.

در کنار تکرار روزمرگی ها عوامل دیگری نیز باید وجود داشته باشند تا یک زن به فکر خیانت بیفتد. به عنوان نمونه در صورتی که روتین شدن زندگی با نارضایتی در رابطه فرصت خیانت نقش در ارتباط با عوامل شخصی همراه باشد، می تواند منجر به خیانت شود.

برای اینکه از خیانت در فضای خانواده خود پیشگیری کنید بهتر است که روابط سالمی داشته باشید و سعی کنید زندگی را از روتین فعلی خارج نمایید. تلاش برای ایجاد تنوع و بهبود روابط می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. وجود احساس رضایت طرفین تاثیر بسیار زیادی بر روی دوام زندگی متاهلی خواهد داشت.

فقدان و شور جنسی

یکی از رایج ترین دلایل خیانت زنان فقدان شور جنسی در آقایان می باشد. زمانی که یک زن از لحاظ عاطفی و جنسی از طریق شریک زندگی خود تامین نشود ممکن است به افراد دیگر روی بیاورد. هر چقدر که زندگی بدون مشکل و حتی احساسی داشته باشید اما در کنار آن روابطتان کم و کم شور باشد ممکن از زندگیتان به خیانت منجر شود.

برای جلوگیری از این مشکل با شریک زندگی خود صحبت کنید و نیازهای او را برآورده نمایید. از آزمایش کردن و انجام دادن کارهای جدید نترسید به همسرتان فرصت دهید که صحبت کند و خواسته هایش را عنوان نماید. در صورتی که حس می کنید نمی توانید با صحبت کردن مشکلات خود را حل کنید به روانشناسی و مشاور خانواده مراجعه نمایید.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل