پیامک

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

نویسنده مریم فراهانی : اردشیر رستمی بازیگر، کاریکاتوریست، مجسمه ساز، معمار، طراح لباس، تصویرساز و شاعر ایرانی است. او به تازگی در سریال دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی زاده نقش تیام را بازی نموده است. این سریال در شبکه نمایش خانگی پخش شد. اردشیر با بازی در سریال شهریار به اوج شهرت خود رسید.

او زاده اهر می باشد و در سال ۲۶ مرداد ۱۳۴۹ به دنیا آمده است. نام همسرش شهلا پرجانی می باشد که دارای دو فرزند هستند. در ادامه این مقاله اطلاعات جامع و جذابی در مورد اردشیر رستمی آورده شده است. برای آشنایی بیشتر با این بازیگر محبوب تا انتهای مقاله را همراه ما باشید.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

اردشیر رستمی کیست؟

اردشیر رستمی یک چهره بسیار شناخته شده ایرانی می باشد. او دارای هنرهای بسیاری است. رستمی در ۲۶ مرداد ۱۳۴۹ در استان تبریز به دنیا آمده است. او دارای هنرهای کاریکاتوریست، تصویرسازی، مجسمه سازی، طراحی لباس و معماری می باشد. اغلب افراد او را تحت عنوان یک شاعر و بازیگر معروف ایرانی می شناسند.

اطلاعات خاصی از اینکه پدر و مادر اردشیر چه کسانی هستند و اینکه چه تعداد خواهر و برادر دارد دسترس نمی باشد. اردشیر رستمی در سن ۲۳ سالگی یعنی در سال ۱۳۷۲ از طریق دوست صمیمی اش که آذرخش نام داشت به خانه بهزاد فراهانی رفت. بهزاد فراهانی یک بازیگر بسیار معروف بود و توانست به مدت ۵ سال با آن ها زندگی کند. فراهانی از اردشیر به عنوان فرزند خوانده خود یاد می کند.

او در کنار شقایق و گلشیفته در خانه هزاد فراهانی زندگی می کرد. بهزاد فراوانی علاقه بسیار زیادی به اردشیر داشت و می گفت که سخت کار می کرد بعدها طی جریان دوستی او با آذرخش من با او آشنا شدم و او را به خانه خود آوردم. او از زمانی که به خانه من آمد جزئی از خانواده من شد.

بهزاد می گوید اردشیر از ابتدای ورودش به خانه من توانست جای خود را باز کند و با پسرم و دو دخترم دوست شود. و با آن ها هیچ تفاوتی نداشته باشد. او گفت زمانی که اردشیر به خانه من آمد نوجوان بود و تا ۲۷ و ۲۸ سالگی در کنار من و خانواده ام ماند. بعدها ازدواج کرد و از خانه من رفت.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

تحصیلات اردشیر رستمی

بازیگر است و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی رشته تئاتر ادامه داده است او یتهای بسیار بیشتر از سینما و تلویزیون دارد او یکی از فعالترین بازیگرها در عرصه های مختلف هنری میباشد او علاوه بر بازیگری یک کاریکاتوریست مجسمه ساز طراح لباس معمار شاعر و تصویرسازی بسیار ماهر است

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

شروع بازیگری او

اردشیر رستمی با یک سریال بازیگری خود را آغاز کرد. او به عنوان بازیگر و با بازی در سریال شهریار به اوج شهرت خود رسید. اردشیر دوران جوانی شهریار را بازیگر این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. قبل از اینکه او بتواند بازیگری را تجربه کند کاریکاتورهای بسیار برجسته ای می کشید و در نشریات مختلف آن ها را چاپ می کرد. در این زمینه بسیار موفق بود و توانسته بود تبحر خود را نشان دهد.

اردشیر رستمی در آثار دیگری مانند نارنجی پوش، صبح آخر، لانتوری و  سریال قبله عالم هنرنمایی کرده است. تصویرگری ها، نقاشی ها و کاریکاتورهای اردشیر رستمی در کتاب های دیگ دودزده، شب هزار و دوم، تیله ها شهروند، خط صفر، آفتاب مهتاب، اناری ها، قصه های پریان، از سرزمین کره، گوی اوزو، داش ساخلاماز، به شیوه همه مادران ام، تلنگر، یا شاخلی، نغمه و اردشیرنامه چاپ شده است.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

ایفای نقش او در نقش شهریار

این مجموعه تلویزیونی زندگی محمد حسین شهریار را از زمان کودکی تا زمان فوت او به تصویر کشید. داستان این مجموعه تلویزیونی از زمان پیش از حکومت قاجار شروع می شد. سید اسماعیل یکی از معروف ترین و مشهورترین وکلای تبریز بود. که در جنگ و شورش این شهر چند نفر از فرزندانش کشته شدند.

بعد از اینکه فرزندی از همسرش کوکب خانم به دنیا آمد. سپس تصمیم گرفت برای حفظ آن فرزند او را به روستای خوشکناب نزد خواهرش ببرد. این مرد در این روستا بزرگ شد و بعدها با نام شهریار معروف شد. در پایان کودکی شهریار با ابراهیم ادیب آشنا می شود که در زندگی او تاثیرات بسیاری دارد.

از دیگر بازیگران این سریال می توان به بهروز بقایی، فرهاد قائمیان، پیام دهکردی، صبا کمالی، آفرین ابیسی، بابک حمیدیان و الهام حمیدی اشاره نمود. علاوه بر این اردشیر رستمی در فیلم های بسیار معروفی چون سینمایی نارنجی پوش که توسط داریوش مهرجویی ساخته شد و لانتوری که توسط رضا در میشیا ساخته شد ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

همسر اردشیر رستمی

اردشیر رستمی در ۱۳۷۰ با شهلا پیرجانی آشنا شد و ازدواج کرد. شهلا پیرجانی یک شاعر بسیار معروف می باشد. آن ها بعد از ازدواج صاحب ۲ فرزند دختر و پسر شدند. یکی از فرزندان آن ها آردوش نام دارد که متولد سال ۱۳۸۰ است. اردشیر رستمی در مورد شهلا پیرجانی که همسرش است می گوید همسرم یکی از بهترین زنانی است که دنیا به خود دیده است. خداوند او را به عنوان هدیه به من داده و من همیشه قدردان حضور و زحمات او در زندگی ام هستم.

او در مورد ماجرای آشنایی با همسرش گفته است که من با همسرم در خیابان آشنا شدم. زمانی که در خیابان عبور می کردم دختری را دیدم که از کنارم رد شد و بسیار زیبا بود. به دنبال او رفتم و از او پرسیدم که آیا به خدا اعتقاد دارد. دختر مقداری به من نگاه کرد و هیچ حرفی نزد.

به او گفتم که اگر به خدا اعتقاد دارید بیشتر از قبل نماز بخوانید و از او تشکر کنید. چون خداوند شما را بسیار زیبا خلق کرده است. به او گفتم که شما با آدم های معمولی بسیار متفاوت هستید و زیبایی خاصی دارید. بعد بهش پیله کردم و از او خواستم که مدتی با من وقت بگذراند. در نهایت عاشق او شدم و با هم ازدواج کردیم.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

ماجرای اعتیاد اردشیر رستمی

اردشیر رستمی در برنامه ای با جناب آقای ضیا در مقابل دوربین علی ضیا گفت که من ۵ سال به اعتیاد گرفتار بودم. در نهایت توانستم اعتیاد را ترک کنم. او در مورد اعتیادش می گوید مربوط به زمان مجردی است و زمانی است که همراه با چند نفر از دوستانش در یک خانه زندگی می کردند. او می گوید این دوران برایم بسیار سخت بود. من در این دوران به اعتیاد گرفتار شدم.

در آن زمان هر کسی که به خانه ما می آمد برایمان مواد می آورد و دور هم می نشستیم و می کشیدیم. بعد از مدتی کم کم دوستانم که در آن خانه با من بودند به آمریکا و اروپا رفتند و زندگی شان عوض شد.  من هم در آن جا ماندم من به تنهایی به این مسیر ادامه دادم. تا زمانی که به خود آمدم و دیدم معتاد شدم. زمانی که به این باور رسیدم به خانه رفتم و از سال ۷۶ به بعد هیچ جنسی مصرف نکردم.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

ماجرای سرطان اردشیر رستمی

مدت های طولانی در فضای مجازی گفته شد که اردشیر رستمی سرطان دارد و وضعیت خوبی ندارد. اما تمام این جستجوها و شایعات صحت نداشتند و او در سلامت کامل به سر می برد.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

حقایقی جذاب در مورد زندگی اردشیر رستمی

اردشیر رستمی یکی از طرفداران دو آتیشه تیم تراکتور تبریز می باشد. او بسیار خوانندگی را دوست دارد و همیشه تمرین میکرده تا وارد عرصه خوانندگی شود. آثار کاریکاتوری و تصویرگری و نقاشی او بسیار زیبا می باشند و در کتاب های بسیاری از آن ها چاپ شده است. اردشیر می گوید که من از دوم ابتدایی با خواندن کتاب آشنا شدم و برای اولین بار کتاب آهوی گردن دراز را خواندم.

او می گوید که عاشق کتاب های صمد بهرنگی بوده و همه آن ها را خوانده است. کتاب های مشهور چون کتاب های گابریل گارسیا برانتد راسل و دنیای پیرامونش را خوانده است. اردشیر رستمی در مورد خود می گوید که من در سال ۱۳۵۹ بعد از انقلاب به تهران آمدم و در آن زمان تنها ۱۰ سال سن داشتم. او می گوید تمام محله های تهران را با شعرهای استاد شهریار پیدا کرده و شناختم.

در یکی از مصاحبه هایش آقای رستمی گفته است که من به خاطر وضعیت بدی که خانواده ام داشتند مدتی دستفروش بودم و مدتی ریز بستنی فروختم. اردشیر از ۱۶ تا ۱۷ سالگی به قلم داشت و نوشتن را آغاز کرد. او می گوید در ابتدا نوشته هایم خیلی بد بودند. اما آن قدر خواندم تا توانستم تاثیرات آن ها را بر روی نوشته هایم اعمال کنم.

اکنون نوشته های خوبی از خود بر جای بگذارم. اردشیر در سال ۱۳۷۳ زمانی که ۲۴ سال سن داشت در زمینه کاریکاتوری شروع به کار نمود و توانست در این زمینه بسیار بدرخشد. کاریکاتوری را قبل از بازیگری آغاز نمود. اردشیر رستمی در سال ۱۳۷۹ کتاب دیگ دودزده را از طریق نشر فرهنگ کاوش از خود منتشر نمود.

بیوگرافی اردشیر رستمی | همسر اردشیر رستمی

کتاب های چاپ شده از اردشیر رستمی

کتاب های زیر نمونه های چاپ شده از اردشیر رستمی هستند.

  • کتاب دیگ دود زده، فرهنگ کاوش چاپ شده، در سال ۱۳۷۹
  • تیله ها، فرزین هومانفر، میرکصرا،سال ۱۳۸۳
  • شب هزار و دوم، تورج رهنما، نشر سرچشمه، سال ۱۳۸۴
  • شهروند خط صفر،دنیای نو، سال ۱۳۸۴
  • اناری ها، محمدرضا یوسفی، فرهنگ گستر، سال ۱۳۸۵
  • آفتاب مهتاب، منوچهر آتشی مترجم، اردشیر رستمی تصویرگر، کاسلین سرویس تدوین، آهنگ دیگر، سال ۱۳۸۶
  • گوی اوزو داش ساخلاماز، رامیز روشن، اردشیر رستمی تصویرگر، یاشماق درگیسی سال ۱۳۸۶
  • به شیوه همه مادران ام، طراح اردشیر رستمی، افزار، سال ۱۳۸۶
  • یاخشیلی نغمه، اردشیر رستمی تصویرگر، اندیشه نو، سال ۱۳۸۷
  • تلنگر پوینده، سال ۱۳۸۷
  • اردشیرنامه، دنیای نو، سال ۱۳۸۷
  • پنیان و آب، اردشیر رستمی تصویرگر، نشر چشمه، سال ۱۳۸۷
  • کشکول تحت ویندوز، مجموعه داستان طنز احمد اکبرپور، با تصویرسازی اردشیر رستمی، نشر نون، سال ۱۳۹۴

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا