پیامک

چند ترفند ساده برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

چند ترفند ساده برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

چند ترفند ساده برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

نویسنده نگار معتمدی : لیمو عمانی یک نوع میوه خشک شده است که در بعضی از غذاها کاربرد دارد و بسیار به طعم و چاشنی غذا کمک می کند اما لیمو عمانی تقریبا طعم آن رو به تلخی می رود و اگر با چند روش ساده که برایتان در ادامه مطلب گذاشته می شود انجام دهید این تلخی را بگیرید به غذای شما طعم عالی می دهد مانند غذای خورشت قورمه سبزی و خورشت قیمه و … ولی یکی از دلایل اصلی که ممکن است برای هر کسی که از لیمو عمانی استفاده می کند بیفتد چیست؟ این است که راهکاری ندارند که تلخی لیمو عمانی گرفته شود پس حتما با ما تا انتهای مطلب باشید.

چند ترفند ساده برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

روش های ساده تلخی گرفتن لیمو عمانی

لیموی عمانی را دو الی سه ساعت در ظرف آب بگذارید و تآثیر خوبی برای جلوگیری از تلخی لیمو دارد

پیشنهاد ما به شما این است به جای نصف کردن لیمو عمانی به کمک یک چاقو چند نقطه سوراخ در لیمو عمانی ایجاد کنید 

یکی از روش های سنتی و جالب این است که بسیاری از زنان قدیم قبل از استفاده از لیمو عمانی آن را می جوشاندند. البته این کار باعث می‌شود مجبور شوید از لیموهای بیشتری استفاده کنید؛ چراکه جوشاندن لیمو عمانی علاوه بر تلخی، ترشی لیمو را هم می‌گیرد ولی می توان گفت این هم یک راهکار تقریبا خوبی است. 

درست است که خود لیمو عمانی غذا را خوشمزه تر می‌کند، اما گاهی بعضی از آشپزها برای جلوگیری از تلخ شدن غذا ترجیح می‌دهند از پودر لیمو استفاده کنند و این هم یکی از کارهای مفید است اما باید بدانید که این پودر لیمو از کجا تهیه می شود و یا اینکه خودتان درست کنید که خیالتان راحت باشد

یک ترفند کلیدی ؛این ترفند فقط برای خورشت قیمه کاربرد دارد. اگر حس کردید خورشت قیمه شما تلخ شده است، ترکیبی بسیار خوشمزه راه نجات شماست. مقداری زعفران ساییده را دم و به نسبت زعفران شکر اضافه کنید و بعد از این که شکر کامل حل شد این مخلوط را به غذا اضافه کنید و از معجزه طعم آن روی خورشت لذت ببرید.

و نکته ی دیگر برای تلخ شدن غذاها ؛می توانید از سیب زمینی برای رفع بسیاری از اشتباهاتی که در غذا رخ می‌دهد، استفاده کنید چون کاربرد خوبی دارد. می‌توانید برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا از آن استفاده کنید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا