پیامک

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

معمولاً گردشگران کشور آذربایجان را برای سفر انتخاب نمی‌ کنند. اما می‌ توان گفت که کشور آذربایجان یک مکان بسیار جذاب برای سفر و ماجراجویی می‌ باشد. آذربایجان می‌ تواند یک مقصد فوق العاده برای افرادی باشد که عاشق سفر و تجربه‌ های جدید هستند.

نویسنده پویا ریاحی : کشور آذربایجان دارای تاریخی بلند و سنت‌ های بسیار عمیق و ریشه‌ دار است. علاوه بر این دارای مکان‌ های گردشگری، تاریخی، تفریحی و طبیعت بسیار زیبایی می‌ باشد. سفر به آذربایجان می‌ تواند یک تجربه جالب و هیجان انگیز باشد. در ادامه در مورد مکان‌ های جذاب و دیدنی آذربایجان مطالبی گردآوری شده است. با خواندن این مطالب می‌ توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کشور به دست آورید. شاید مقصد بعدی سفر شما آذربایجان باشد.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

گنجه

یکی از شهرهای بزرگ این کشور که مهم‌ ترین مکان دیدنی آذربایجان است گنجه نام دارد. این شهر محل تولد نظامی گنجوی که یکی از شعرای بزرگ قرن دوازدهم است می‌ باشد. از باکو که پایتخت این کشور است حدود ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد. از گنجه می‌ توان به عنوان یک شهر کاملا تاریخی نام برد.

باستان شناسان می‌ گویند که قدمت این شهر حدوداً به قرن ۶ میلادی برمی‌ گردد. در صورت سفر به گنج بابا گشت و گذار در این شهر شما می‌ توانید به کاروانسراهای قدیمی کلیساها خانه‌ های تاریخی و مساجد باستانی بروید. این موارد نمای بسیار تاریخی و جذاب به شرح داده‌ اند. برای افرادی که به آثار باستانی و بافت قدیمی علاقه دارند بسیار جذاب می‌ باشد.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

باکو

پایتخت جمهوری آذربایجان باکو نام دارد. معمولاً تمام گردشگرانی که از کشورهای دیگر به این کشور سفر می‌ کنند اولین جایی که برای گشت و گذار در نظر می‌ گیرند باکو می‌ باشد. زیباترین جایی که در شهر باکو قرار دارد ایچری شهر می‌ باشد. این قسمت قدیمی‌ ترین بخش شهر باکو است که گفته می‌ شود قدمت آن مربوط به قرون وسطی است.

مجله تالاب : در مرکز کانونی شهر باکو برج دختر اسرارآمیز قرار دارد. بخش داخلی و مرکزی شهر مربوط به قرن نوزدهم میلادی می‌ باشد. شهر باکو دارای سبک معماری امپراتوری روسیه می‌ باشد و در سال‌ های اخیر نیز آسمان خراش‌ ها و برج‌ های بسیار بلند و زیبا و مدرنی در این شهر ساخته شده‌ اند.

مهم‌ ترین جاهای دیدنی باکو بلوار باکو که در راستای دریای خزر است و برج‌ های شعله و خیابان نظامی می‌ باشد. از این موارد می توان به عنوان مهم‌ ترین مکان‌ های دیدنی آذربایجان نام برد.

خیابان نظامی منطقه‌ ای بسیار جذاب برای خرید کردن می‌ باشد. زیرا این منطقه پر از مغازه و پاساژ‌هایی است که شما می‌ توانید خریدهای خود و سوغاتی‌ هایی که دوست دارید را از آنجا تهیه کنید. افرادی که به باکو سفر می‌ کنند به راحتی می‌ توانند با هر بودجه‌ ای که در اختیار دارند هتل مناسبی را در آن جا پیدا کنند. معمولا رستوران‌ ها، کافه‌ ها و بارها در باکو به راحتی در دسترس هستند و دارای قیمت بسیار مناسبی می‌ باشند. همه گردشگران به راحتی می‌ توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

قوبا

افرادی که طرفدار چشم‌اندازهای بکر و روستاهای باستانی باشکوه و کوهستانی هستند پیشنهاد می‌ شود حتماً به قوبا سفر کنند. این روستا دارای فرهنگ قفقازی می‌ باشد و اغلب برای گردشگران بسیار خاص و جذاب است. بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری و مکان‌ های دیدنی آذربایجان در قوبا واقع شده است. آن را می‌ توان مرکز فرهنگی آذربایجان نامید. قوبا در ۱۷۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت آذربایجان قرار دارد.

این روستا در دامنه کوه شاهدخت قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۶۰۰ متر است.یک منطقه بسیار دلنشین که از لحاظ فرهنگی و ادبی یک روستای بسیار غنی می‌ باشد. آب و هوای آن بسیار جذاب است و می‌ تواند گردشگران بسیاری را در طول سال به خود جذب کند. چشم اندازهای طبیعی که در این روستا وجود دارد یکی از جذاب‌ ترین تجربه‌ هایی است که مسافران می‌ توانند داشته باشند. کوه‌ های بزرگ قفقاز، تنگه تنگی و آبشار تنها از جمله جاذبه‌ های گردشگری این روستا می باشند.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

شمخانی

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی آذربایجان شمخانی می‌ باشد. این منطقه مختص افرادی است که به تاریخ علاقه دارند و دوست دارند از مکان‌ های تاریخی بازدید کنند. شمخانی یک شهر کوچک است که دارای تاریخ ۲۵۰۰ ساله می‌ باشد. در گذشته این شهر کوچک پایتخت امپراتوری شیروان بوده است. این شهر زیبا و تاریخی در نزدیکی باکو قرار دارد و افراد می‌ توانند بعد از دیدن شهر باکو به آنجا بروند و از آنجا دیدن کنند.

در این شهر قلعه تخریب شده گلستان قرار دارد که قدمت آن حدوداً ۱۰۰۰ سال می‌ باشد. یکی دیگر از جذاب‌ ترین مکان‌ های دیدنی این شهر خرابه‌ های باستانی قرون وسطایی است که در آن قرار دارد و این مکان را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. یک منطقه تاریخی بسیار دیدنی و کانون بافت فرش می‌ باشد. علاوه بر این محل تولد چندین شاعر محبوب و مشهور آذربایجانی بوده است.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

شکی

یکی از قدیمی‌ ترین و جذاب‌ ترین مکان‌ های دیدنی آذربایجان، شکی می‌ باشد. شکی از قدیمی‌ ترین سکونتگاه‌ های قفقاز است که حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. می‌ توان از آن جا به عنوان بهترین جای دیدنی آذربایجان نام برد.

شکی دارای جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر می‌ باشد که همگی در دامنه کوه‌ های بزرگ قفقاز زندگی می‌ کنند. سالانه گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می‌ کنند و تقریباً همه مردم می‌ دانند که این مکان دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیاری می‌ باشد. ابریشم شکی یکی از مواردی است که آن را به مهم‌ ترین نقطه جاده ابریشم تبدیل کرده است.

معمولا  تاجران از سراسر آذربایجان می‌ آمدند و در کاروانسراهای آن می‌ ماندند. کاخ شکی متعلق به قرن هجدهم میلادی می‌ باشد که دارای زیبایی‌ های بسیار زیادی است. علاوه بر این دره‌ ها رودخانه و آبشارهای بسیاری در امتداد کوه‌های قفقاز قرار دارند که برای گردشگران می‌ توانند بسیار جذاب باشند.

 

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

روستاهای کوهستانی

روستاهای کوهستانی از جذاب‌ ترین مکان‌ های دیدنی آذربایجان می‌ باشند کا طرفداران بسیاری دارند.  اگر به آذربایجان سفر کردید حتماً به سمت رودخانه کودال چی بروید. سپس از کوبا عبور کنید و شهر قرمز را به خوبی بگردید. این مناطق یکی از زیباترین مناطق جمهوری آذربایجان می‌ باشند. قدمت آن ها مربوط به ۲۵۰۰ سال قبل می‌ باشد. به علاوه بسیاری از یهودیان آذربایجان در این منطقه زندگی می‌ کند.

در واقع از آن جا می‌ توان به عنوان بزرگترین منطقه یهودی‌ نشین آذربایجان که خارج از سرزمین‌ های اشغالی است نام برد. علاوه بر آب هایی که این مناطق دارند روستاهایی نیز در اطراف آن قرار دارند که بسیار زیبا می‌ باشند. این روستاها کوهستانی هستند و آرامش بسیاری دارند. شما در صورت سفر به این مناطق می‌ توانید از آرامش خینالیق، ساری باش و کوهسار استفاده کنید و از زیبایی‌ های آن لذت ببرید.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

کوه ‌های قفقاز

از زیباترین مکان‌ های دیدنی آذربایجان می‌ توان به کوه‌ های قفقاز اشاره نمود. مناطق اطراف این کوه‌ ها از لحاظ طبیعی بسیار متنوع و جذاب می‌ باشند. این منطقه را می‌ توان متنوع‌ ترین منطقه از لحاظ فرهنگ و زبانشناسی دانست. قفقاز کوچک و بزرگ دو رشته کوهی هستند که دریای خزر دریای سیاه کشیده شده‌ اند. این رشته کوه‌ ها آذربایجان و ارمنستان را از یکدیگر جدا کرده‌ اند.

مجله تالاب : این منطقه از لحاظ فرهنگی و زبانشناسی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این منطقه مردم با زبان‌ های بسیار مختلفی با هم صحبت می‌ کنند و گویش های گوناگون آذری را در حرف‌ های خود به کار می‌ برند.

به همین دلیل است که گفته می‌ شود در این منطقه تنوع گفتاری ایجاد شده است. شما با سفر به این منطقه می‌ توانید به صحراهای ناشناخته آن بروید و از مسیرهای جذابی که دارد لذت ببرید. این منطقه دارای صحنه‌ های خارق‌ العاده و شگفت‌ انگیز از طبیعت است. که نمونه آن را در هیچ کجای جهان نمی‌ توانید بیابید.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

لانکاران

اگر به آذربایجان سفر کردید حتماً به سمت جنوب باکو نیز بروید که در این قسمت دریای خزر قرار دارد. حتماً در این مسیر به سمت مرز ایران حرکت کنید. این قسمت‌ ها یکی از زیباترین مکان‌ های دیدنی آذربایجان هستند. مجله تالاب : در این منطقه لانکاران قرار دارد که یک شهر ویلایی بسیار جذاب است. از این رو می‌ تواند برای گردشگران منطقه شگفت انگیز و خارق العاده باشد. این منطقه نیز دارای قدمت تاریخی می‌ باشد و مربوط به زمان نوسنگی است. این مسئله که در کنار دریا قرار دارد سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌ کند.

لانکاران یکی از زیباترین مناطق دیدنی از نظر خود مردم آذربایجان نیز می‌ باشد. سفر به این شهر شما می‌ توانید از جنگل لانکاران و فانوس دریایی دیدن کنید. به پارک یادبود حیدر علی بروید و از زندان قدیمی آن دیدن کنید.

اگر شما از جمله کسانی هستید که به دریا ساحل علاقه دارید. چند کیلومتر در این شهر به سمت جنوب بروید تا به کارنارشا برسید. در این منطقه تورهای یک روزه‌ ای با نام منطقه حفاظت شده قزل آغاج گزار می‌ شود که مختص افرادی است که عاشق فضای طبیعت و تفریح در فضای طبیعی می‌ باشند.

مکان‌ های دیدنی کشور آذربایجان را بشناسید

نفتالان

معمولاً نفتالان در لیست مکان‌ های دیدنی آذربایجان نامی برده نمی‌ شود. این شهر کوچک در هیچ یک از وب سایت‌ ها و کتاب‌ های راهنمای آذربایجان به چشم نمی‌ خورد. اما واقعاً این ارزش را دارد که در سفر خود حتماً به آن جا رفته و از آن جا دیدن کنید. این شهر در نزدیکی گنجه واقع شده و دارای چشمه‌ های آب گرم می‌ باشد.

این چشمه‌ های آب گرم بسیار عجیب هستند و قدمت آن ها بیش از هزار سال می‌ باشد. شوروی‌ ها در این منطقه بودند و عامل محبوبیت این منطقه نیز آن ها هستند. خود مردم محلی آذربایجان نیز برای اینکه در نفت خام حمام کنند به نفتالان می‌ روند.

برخی از افراد محلی آذربایجان بر این باورند که حمام کردن در نفت خام فایده‌ های بسیاری برای سلامتی آن ها دارد. اغلب این مردم برای درمان مشکلات پوستی و اختلالات عصبی شان به این منطقه سفر کرده و در نفت خام حمام می‌ کنند. اگر شما نیز جز افراد ماجراجو هستید حتماً برای تجربه حمام نفت به این شهر سفر کنید.

حتما بخوانید : خرید لنز چشم دخترانه

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا