پیامک

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی و سرگرمی در کنار خانواده و دوستان می تواند به ثبت تجربه های جدید و خاطره انگیز کمک بسیار زیادی کند. در سایه بازی می توان میزان صمیمیت و مهر و محبت را در بین اعضای خانواده افزایش داد. بازی های دسته جمعی به کودکان در فرایند آموزش همکاری گروهی کمک خواهد کرد. همچنین بزرگسالان نیز برای مدت زمان کوتاهی شادی و نشاط را تجربه خواهند کرد.

نویسنده زهرا امینی : معمولا بازی های دسته جمعی در دورهمی های خانوادگی، تولد و حتی مهمانی های دوستانه مورد توجه قرار می گیرند. این بازی ها می توانند میزان مشارکت و همکاری را در بین یک گروه افزایش دهند. همچنین در سایه چنین بازی هایی می توان نبوغ و استعدادهای کودکان را تقویت کرد. این بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که هر فردی اعم از بزرگ و کوچک را مشغول به خود می کند.

هدف این بازی ها ایجاد چارچوب جدیدی از همکاری و مشارکت می باشد. بازی های دسته جمعی به ایجاد مسیری امن برای شادی و سرگرمی کمک خواهند کرد. در سایه این بازی ها می توان لحظاتی مملوء از لبخند را در کنار خانواده تجربه نمود.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بهترین بازی های دسته جمعی برای جمع خانوادگی و دوستانه

در بازی های دسته جمعی مشارکت حرف اول را می زند. هرچقدر میزان مشارکت بیشتر باشد؛ قطعا بازی بیشتر برای اعضا لذت بخش خواهد بود. در سایه انجام چنین بازی هایی می توان میزان آدرنالین موجود در خون را افزایش داد. به نوعی چنین سرگرمی هایی هیجان و نشاط را دوباره افزایش می دهند. این بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که هر فردی اعم از بزرگ و کوچک را می تواند مشغول و سرگرم کند.

مجله تالاب : در صورتی که سایر بازی های انفرادی از چنین ویژگی برخوردار نیستند. همچنین بازی های دسته جمعی می توانند موجب پایداری و ثبات ذهنی شوند. این بازی ها می توانند میزان صمیمیت را در بین اعضای خانواده و یک جمع دوستانه افزایش دهند. تنوع بازی های دسته جمعی بسیار زیاد است. تعداد بازی های مشارکتی یا همان دسته جمعی محدود به چند مورد خاص نیست.

بر اساس جدیدترین بررسی های صورت گرفته؛ جدیدترین و پرطرفدارترین بازی های دسته جمعی شامل موارد ذیل هستند. با انجام چنین بازی هایی می توان به ایجاد انرژی مثبت و شادی بیشتر در هر گروه و خانواده ای کمک کرد. این بازی ها به صورت مستقیم روی ضمیر ناخودآگاه فرد تاثیر می گذارند و موجب تقویت روحیه مشارکتی می شوند.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی مونوپولی

از سری بازی های دسته جمعی معروف می توان به مونوپولی اشاره کرد. این بازی قدیمی بعد از گذشت چندین دهه هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده است. این بازی دسته جمعی بر مبنای کارت های بازی می باشد. بازی مونوپولی روی تخته اجرا می شود و تاس ها در این بازی حکم می کنند. بر اساس تعداد نمایشی روی تاس ها باید در خانه درست قرار گرفت. در هر خانه ای حکمی متفاوت را باید اجرا کرد و همچنین این بازی ابعاد جدیدی از شادی و نشاط را در هر جمعی می تواند به وجود بیاورد.

این بازی را به صورت چهار نفره و هشت نفره می توان بازی کرد. این بازی استعداد فرزندان در کشف مسیرهای جدید در مقابله با شرایط سخت افزایش خواهد داد. همچین بر اساس بررسی های صورت گرفته؛ والدین نیز علاقه بسیار زیادی به این بازی دارند. به صراحت می توان ادعا کرد که بازی موتورولا در هر رنج سنی محبوب و پرطرفدار می باشد.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی دورهمی مافیا

از دیگر بازی های دسته جمعی محبوب و پرطرفدار می توان به مافیا اشاره کرد. این بازی در سال های گذشته توانسته بیشترین میزان از محبوبیت را کسب کند. هیچ محدودیتی در تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد. هرچقدر تعداد شرکت کنندگان در این بازی بیشتر باشد؛ قطعا هیجان بیشتری را می توان تجربه کرد. بازی دورهمی مافیا بر مبنای پرده برداری از یک راز بین شرکت کنندگان می باشد.

در این بازی فردی به عنوان مافیا انتخاب می شود. هر فردی بر اساس نقشی که در این بازی دارد؛ باید بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. در این بازی دورهمی هدف شناسایی مهره اصلی یا همان مافیا می باشد. در مراحل مختلف بازی شرکت کنندگان به بحث و گفت و گو با یکدیگر می پردازند. در نهایت مافیا توسط یک فرد شناسایی خواهد شد. پس از شناسایی مافیا می توان مسیری راهبردی را برای مرحله بعدی بازی ایجاد کرد.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی شکلات روی صورت

به کمک بازی های دسته جمعی می توان مهمانان را به راحتی سرگرم کرد. اگر رنج سنی مهمانان شرکت کننده در مراسم زیر ۱۵ سال می باشد؛ شکلات روی صورت بهترین بازی است. این بازی در بین کودکان بسیار محبوب می باشد. همچنین در اغلب تولدها این بازی اجرا می شود. تعداد شرکت کنندگان در این بازی دسته جمعی محدود به عدد خاصی نیست. تمامی شرکت کنندگان باید روی صندلی بنشینند و سپس یک تکه شکلات روی صورت آن ها قرار داده شود‌.

سپس بعد از شروع بازی شرکت کنندگان باید تلاش کنند؛ این شکلات را به سمت دهان خود انتقال دهند. اولین فردی که موفق به انتقال شکلات به دهان خود شود؛ برنده این بازی خواهد شد‌. این بازی می تواند لحظاتی تکرار نشدنی از شادی و لبخند را برای فرد رقم بزند.

همچنین حین بازی تماشای شرکت کنندگان در حال تلاش برای خوردن شکلات بسیار بامزه و جذاب می باشد. این بازی را در چندین ست می توان اجرا کرد. هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را در این بازی به دست بیاورد؛ برنده خواهد شد.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

پانتومیم با نقاشی

از دیگر بازی های دسته جمعی پرطرفدار می توان به پانتومیم با نقاشی اشاره کرد. این بازی به عنوان پای ثابت جمع های دوستانه شناخته می شود. برای اجرای این بازی باید تخته وایت برد و چند عدد ماژیک تهیه کرد. برای افزایش میزان هیجان مسابقه کلمات و جملاتی که در قالب پانتومیم اجرا خواهند شد باید از قبل روی کاغذ نوشته شوند. کاغذها باید مچاله شده و در داخل ظرف مخصوص قرار داده شوند.

شرکت کنندگان باید به گروه های چند نفره تقسیم شوند. فقط یک شرکت کننده پانتومیم را اجرا خواهد کرد و مابقی شرکت کنندگان کلمه و یا جمله را باید حدس بزند. هیجان حداکثری شرکت کنندگان در این بازی هر فردی را به وجد خواهد آورد. همچنین این بازی دسته جمعی فاقد محدودیت سنی می باشد.

حتی به راحتی می توان عنوان کرد که رنج سنی بزرگسال علاقه بسیار زیادی به این بازی دارد. از قوانین اصلی بازی پانتومیم با نقاشی عدم اشاره دقیق با دست و حرف نزدن می باشد. هر فردی که این دو نکته مهم را رعایت کرد؛ برنده این بازی خواهد بود.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی فریاد در سکوت

این بازی دسته جمعی نیز در هر رنج سنی توانسته محبوبیت قابل توجهی را به دست بیاورد. برای اجرای این بازی نیاز به یک هدست یا هدفون می باشد. افراد شرکت کننده باید به گروه های دو نفره تقسیم شوند. دو صندلی را باید در رو به رو یکدیگر قرار دارد. در مرحله بعدی روی گوش شرکت کننده اصلی باید هدفون یا هدست قرار داده شود. در مرحله بعدی شرکت کننده جمله یا شعری را لب خوانی خواهد کرد.

مجله تالاب: فرد مقابل نیز باید جمله را حدس بزند و همچنین در این حین داخل هدفون یا هدست آهنگ پخش می شود. صدای آهنگ باید به قدری زیاد باشد که مانع شنیده شدن صدای طرف مقابل شود. در نهایت گروهی که موفق به جمع امتیاز بیشتر شود؛ برنده معرفی خواهد شد. همچنین در این بازی باید اشاره مستقیمی به جمله یا شعر نکرد. فرد شرکت کننده فقط باید تمرکز کاملی داشته باشد؛ تا بتواند برنده شود. این بازی در بین کودکان نیز بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی دسته جمعی چشمک مرگ

اگر به دنبال یک بازی دسته جمعی جدید هستید؛ بازی چشمک مرگ بهترین گزینه است. در این بازی یک فرد به عنوان داور کرنومتر را در دست خواهد گرفت. سپس سایر اعضای شرکت کننده با سوت داور باید چشم های خود را باز کنند. داور به صورت رندوم فردی را به عنوان قاتل انتخاب خواهد کرد. سایر اعضای شرکت کننده فقط از طریق چشمک زدن می توانند با دیگر ارتباط برقرار کنند.

این بازی را باید تا جایی ادامه داد؛ تا بتوان قاتل را شناسایی کرد. در طول بازی هر بازیکنی که پلک بزند، از بازی خارج خواهد شد. مفاهیم ابتدایی این بازی به گونه ای است که کودکان قدرت شناسایی و درک آن را ندارند. این بازی در رنج سنی بزرگسال طرفداران بیشتری را توانسته به دست بیاورد. این بازی برای اولین بار در کشور ژاپن ابداع شده است.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

بازی راز جنگل

این بازی دسته جمعی و خاطره انگیز به ثبت یک تجربه و لحظاتی سرشار از عشق در کنار خانواده و دوستان کمک خواهد کرد. در ابتدا برای انجام این بازی فکری باید شرکت کننده را تعیین کرد. سپس شرکت کنندگان به ترتیب تاس می اندازد. عدد مجاز برای شروع بازی ۶ می باشد در غیر این صورت بازی آغاز نخواهد شد. هر یک از خانه ها در این بازی حکم مختلفی را صادر می کنند.

در صفحه این بازی زیر درختان رازی شگفت انگیز مخفی شده است‌. هدف شرکت کنندگان شناسایی راز زیر هر درخت کاج می باشد. در هر ست از بازی درخت های کاج به صورت رندوم و تصادفی روی خانه های مختلف قرار داده می شوند.

معرفی بازی های دسته جمعی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی

کلام آخر

بازی های دسته جمعی می توانند میزان شادی و نشاط را در هر جمع خانوادگی افزایش دهند. در انتخاب بازی دسته جمعی مناسب باید نهایت دقت و وسواس را به خرج داد. تحت چنین شرایطی می توان تمامی شرکت کنندگان بازی را راضی نگه داشت. عدم توجه به این نکته می تواند فرایند بازی و سرگرمی های دسته جمعی را با مشکل مواجه کند.

همچنین تنوع بازی های دسته جمعی بسیار زیاد است. هر گروهی بر اساس شرایط موجود می تواند بهترین بازی را انتخاب کند. به صراحت می توان ادعا کرد که چنین بازی هایی قدرت سرگرم کردن هر فردی در رنج سنی مختلفی دارند. همچنین بازی دسته جمعی به ترشح آدرنالین بیشتر در خون کمک خواهد کرد.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا