پیامک

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

نگار معتمدی : در دین اسلام در آیات قرآنی متعدد و روایات مختلف بارها به آخر زمان اشاره شده است. در لغت آخر زمان به معنای پایان یافتن دوره قدیمی و ورود به دوره جدیدی از زندگی می باشد. علاوه بر دین اسلام سایر ادیان الهی نیز به این واقعه بزرگ اعتقاد راسخی دارند. عجایب آخر زمان محدود به چند مورد خاص نیست و در این برهه خاص اتفاقات و رویدادهای مختلفی رخ خواهد داد. به نوعی در این روز خاص امام زمان دوران غیبت خود را به اتمام خواهد رساند و ظهور خواهد کرد.

مجله تالاب : پیامبر اکرم (ص) بارها در احادیث خود اشاره کرده اند که قیامت یا همان آخر زمان چیزی جز واقعیت نیست‌. بر اساس اعتقادات مسلمان امام زمان به همراه حضرت عیسی در آخر زمان ظهور خواهد کرد. همچنین قیامت نشانه های مختلفی دارد، که با بررسی این نشانه ها می توان تا حدودی زمان دقیق آخر زمان را شناسایی کرد.

در طول تاریخ بارها پیشگوها و دانشمندان از اقصی نقاط جهان تاریخ خاصی را به عنوان آخر زمان معرفی کرده اند. در صورتی که تاریخ دقیق این واقعه را کسی جز خداوند نمی داند. عجایب بسیار مختلفی در دوران قبل از وقوع قیامت رخ خواهد داد، که هر فردی را انگشت به دهان خواهد گذاشت.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

نشانه های آخرالزمان

نشانه های قیامت و آخر زمان در کتب دینی مختلف اعم از قرآن معرفی شده اند. این دوره خاص می تواند موجب بروز تغییرات گسترده ای در حیات دنیوی شود. همچنین پس از وقوع قیامت ظلم و ستم برای همیشه معنای خود را از دست خواهد داد. امام زمان پس از ظهور ریشه های عدالت را استوارتر خواهد کرد. همچنین در آخر زمان رویدادهای مختلفی رخ خواهد داد. پیامبر اکرم برای اولین بار واژه آخر زمان را به کار برد. وی آن زمان برای درک بهتر اعراب جاهل این واژه را انتخاب کرد.

در برخی از روایات به جای مانده از حضرت محمد اشاره شده است که در قیامت می توان عظمت قدرت الهی را به طور کامل لمس کرد. همچنین این دوران با ظهور امان زمان آغاز خواهد شد. حضرت محمد در یکی از روایات اصلی خود اشاره کرده اند، که گروهی از مشرکان برای سست کردن باورهای مسلمانان اقدامات مختلفی انجام خواهند داد. به نوعی زمان رسیدگی به حساب تمامی ظلم و ستم ها آخر زمان می باشد. بر اساس جدیدترین داده های به دست آمده از احادیث و روایات قرآنی عجایب آخر زمان شامل موارد زیر هستند. به نوعی در این برهه حساس اتفاقات و رویدادهای مختلفی رخ خواهد داد.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

از بین رفتن زینت زنان

از عجایب آخر زمان می توان به از بین رفتن زینت در زنان اشاره کرد.

در دین اسلام زن به عنوان نمادی از عفت و حیا شناخته می شود. در صورتی که در آخر زمان زنان به باورهای ضد دینی اعتقاد پیدا می کنند. همچنین زنان بستر گناه را برای آقایان فراهم می کنند. به نوعی فساد در جامعه به بالاترین حد ممکن می رسد. بارها در احادیث مختلف اشاره شده است که پیش از قیامت شهوت به بالاترین حد نصاب خود می رسد. به نوعی ریشه های عفت و حیا برای همیشه سست می شوند.

زنان در این دوران پوشش نامتعارفی دارند و همچنین از آلوده شدن به گناه لذت می برند. همچنین انجام برخی از گناهان برای زنان مایه افتخار می باشد. در این دوران خاص زن به عنوان یک نگین ارزشمند جایگاه خود را از دست می دهد. به نوعی زنان به یک موجود خار و ذلیل تبدیل می شوند، که فقط برده جنسی هستند.

البته این نشانه ها به صورت تدریجی و در برهه های تاریخی مختلف بروز پیدا می کنند. از نشانه های اصلی قیامت می توان به نابودی فرهنگ اسلامی اشاره کرد.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

رواج یافتن دنیاپرستی

از عجایب اصلی آخر زمان رواج یافتن دنیاپرستی می باشد.

به نوعی ریشه اعتقادات انسان ها تغییر پیدا می کند. در واقع به جای باورهای دینی انسان ها اعتقادات جدیدی را برای خود خلق می کنند. در یکی از احادیث به جای مانده از پیامبر اشاره شده است که دنیاپرستی در دوران پیش از قیامت رواج پیدا می کند. به نوعی مردم شکم خود را خدا می دانند و زنان را به عنوان قبله انتخاب می کنند.

مجله تالاب : در این دوره اعتقادات دینی معنای خود را به طور کامل از دست می دهند. به نوعی مسیر جدیدی از اعتقادات پوچ در سایه زندگی صنعتی برای انسان ها به وجود می آید. این نوع از اعتقادات می توانند مسیر رسیدن به اهداف بزرگ را مختل کنند. همچنین دنیاپرستی تا حدی رواج پیدا می کنند که خداوند به طور کامل فراموش می شود.

در این دوران هیچ گونه آثاری از اعتقاد به خدا در بین انسان ها وجود نخواهد داشت. به نوعی هر فردی به دنبال لذت دنیوی خود می باشد. در صورتی که کانون و هدف اصلی هر انسانی باید اعتقاد به آخرت و خداوند باشد.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

خشکسالی

از عجایب آخر زمان می توان به خشکسالی اشاره کرد.

مردم به دلیل گناه های متعددی که آلوده می شوند، از نعمت های الهی محروم خواهند شد. به نوعی خشکسالی رخ خواهد داد و حتی داشتن یک لیوان آب به یک رویا تبدیل خواهد شد. خشکسالی تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که نسل بشر با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. همچنین خشکسالی فقط محدود به منطقه و یا کشور خاصی نخواهد بود.

در کشورهای مختلف در اقصی نقاط جهان خشکسالی رخ خواهد داد. در واقع آب و هوا به طور کامل تغییر پیدا می کند. همچنین در سایه این تغییرات خشکسالی خواهد شد و حتی در احادیث امامان معصوم بارها به این نکته اشاره شده است. امام کاظم می فرماید: خشکسالی در دوران قیامت هر انسانی را  با دشواری مواجه خواهد کرد. به نوعی در سایه گناه های انسانی درهای نعمت الهی برای همیشه بسته خواهند شد.

این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که قیامت آغاز شود. همچنین خشکسالی با قطع روند بارش برف و باران آغاز خواهد شد. در این دوران نسل بشری با سختی های مختلفی مواجه می شود.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

افزایش ظلم و ستم

عجایب آخر زمان محدود به چند مورد خاص نیست. از عجایب اصلی این دوران حساس می توان به افزایش ظلم و ستم اشاره کرد. به نوعی حاکمان کشورهای مختلف به وفور ظلم و ستم خواهند کرد و این مسئله موجب خشم مردم خواهد شد. ظلم و ستم به بالاترین حد نصاب خواهد رسید. در آیه های قرآنی مختلف نیز بارها به این نکته اشاره شده است. همچنین ظلم  و ستم تمامی ابعاد زندگی بشری را اح الشعاع خود قرار خواهد داد.

همچنین در این دوران برای رهایی از ظلم و ستم خداوند دستور به ظهور امام زمان خواهد داد. به نوعی پس از ظهور این امان معصوم ریشه های ظلم برای همیشه نابود خواهد شد. وی به برقراری عدالت در تمامی جوامع بشری کمک خواهد کرد. در دوران قبل از قیامت افرادی بسیاری زیادی از اقصی نقاط جهان ادعا خواهند کرد که امام زمان هستند.

در صورتی که این ادعاها دروغی بیش نیست و هدف مشرکان گمراه کردن بندگان در این مسیر خطرناک می باشد. در این دوران ظلم و ستم به نوعی مایه افتخار خواهد بود. همچنین حاکمان از هرگونه ظلم و ستمی در حق مردم دریغ نخواهند کرد.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

تجاوز به ناموس

از دیگر عجایب آخر زمان می توان به تجاوز ناموس اشاره کرد.

در این دوران تجاوز به ناموس و هتک حرمت به یکی از لذت های اصلی بندگان تبدیل خواهد شد‌. به نوعی آمار تجاوز به ناموس به بالاترین حد نصاب خود خواهد رسید. در این دوران ارتکاب برخی از جرایم مرتبط با هتک حرمت موجب لذت مردم خواهد شد.

همچنین آمار تجاوز به ناموس به بالاترین حد نصاب خود خواهد رسید. تجاوز به ناموس جزء گناه کبیره می باشد و حتی فرد خاطی از دیدگاه خداوند جهنمی است. در یکی از آیات قرآن نیز به این نکته اشاره شده که تجاوز به ناموس موجب سست شدن کانون گرم خانواده خواهد شد. در واقع آمار تجاوز به ناموس در دوران قبل از قیامت مدام در حال افزایش خواهد بود.

تجاوز به ناموس از گناهان بسیار بزرگ است که ریشه هرگونه فساد در خانواده را می تواند افزایش دهد. تجاوز به ناموس از بلایای اصلی دوران قبل از قیامت است. خداوند بزرگ بارها در احادیث مختلف اشاره کرده است که آلوده شدن به این گناه می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

هرآنچه که باید در مورد عجایب آخر زمان بدانید

امرار معاش از طریق گناه

از دیگر عجایب آخر زمان می توان به امرار معاش از طریق گناه اشاره کرد.

در این دوران تنها راه تامین نیازهای ضروری از طریق گناه می باشد. به نوعی برای تامین نیازهای اولیه هر فردی چاره ای جز گناه نخواهد داشت. ریشه های ظلم در این دوران بیشتر از هر زمانی تقویت خواهد شد. همچنین در این دوران هیچ فردی سالمی روی زمین وجود نخواهد داشت. در این دوران گناه به قدری افزایش پیدا می کند که چیزی جز هلاکت و نابودی در انتظار مردم نخواهد بود‌.

به نوعی تمامی اعضای خانواده به گناه آلوده خواهند شد. آلوده شدن به گناه تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که ظلم زندگی بشری را درگیر به خود می کند. در نهایت این وضعیت شرایط را جوری پیش خواهد برد که هر فردی برکت زندگی خود را از دست خواهد داد. اغلب انسان ها در این دوران به سمت پرتگاه گناه پرتاب می شوند. همچین این شرایط تا حدی ادامه پیدا می کند که قیامت به معنای آغاز شود.

کلام آخر

عجایب آخر زمان محدود به چند مورد خاص نیست. در این دوران انسان ها درگیر بلایای مختلفی خواهند شد. همچنین جامعه بشری درگیر مشکلات و آسیب های مختلفی می شود. ریشه های ظلم و ستم بیشتر از هر زمانی تقویت خواهد شد. در این دوران گناه به عنوان یک امر پسندیده تلقی می شود. همچنین تجاوز به ناموس به عنوان یک گناه پسندیده شناخته خواهد شد. از دیگر عجایب آخر زمان می توان به خشکسالی و کمبود روزی اشاره کرد. در آیات و روایات مختلف بارها به این نکته اشاره شده و اعتقاد به قیامت در بین مسلمانان رواج پیدا کرده است.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا