طرز تهیه پاستا آلفردو غذای ایتالیایی (آموزش مرحله به مرحله)

طرز تهیه پاستا آلفردو غذای ایتالیایی (آموزش مرحله به مرحله)

نویسنده مرجان ریاحی : کشور ایتالیا به دلیل منوی غذایی بسیار متفاوت و منحصر به فردی که دارد؛ همیشه مورد توجه علاقه مندان به آشپزی قرار گرفته است. یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار این کشور، پاستا می باشد.‌ پاستا آلفردو در سراسر دنیا به عنوان یک غذای خوشمزه و مشهور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار راحت و آسان می باشد؛ به همین دلیل محبوبیت غیر قابل وصفی را به دست آورده است.‌

مجله تالاب : پاستا آلفردو به عنوان یک غذای ایتالیایی بخش جدایی ناپذیر سفره های ایرانی می باشد. این غذای خوشمزه به دلیل طعم متفاوتی که دارد، در هر رنج سنی از محبوبیت کم نظیری برخوردار است. طرز تهیه پاستا آلفردو به قدری راحت و آسان می باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن می توان این غذا را طبخ کرد. همچنین حین پخت این غذا باید به نکات مختلفی توجه داشت.

حتی افراد مبتدی در آشپزی نیز می توانند به بهترین شکل ممکن یک پاستای خوشمزه را طبخ کنند. پاستا به عنوان یک وعده غذایی سالم انرژی و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. عطر و طعم پاستا کاملا با ذائقه ایرانی سازگار می باشد.

طرز تهیه پاستا آلفردو ساده و خوشمزه

طرز تهیه پاستا آلفردو ساده و خوشمزه

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار راحت و به دور از هرگونه پیچیدگی می باشد. همچنین هنگام پخت این غذا باید با کوچک ترین نکات مهم نیز توجه کافی داشت. در صورت توجه به چنین نکاتی می توان یک پاستا آلفردو ایتالیایی طبخ کرد. همچنین برای پخت این پاستا باید از مواد اولیه درجه یک استفاده کرد. تمامی مراحل پخت یکی پس از دیگری باید اجرا شوند. عدم اجرای هر یک از مراحل می تواند باعث تغییر مسیر خوشمزه شدن غذا شود. همچنین این پاستا در منوی روزانه خانواده های ایرانی قرار دارد.

در مسیر پخت این غذا باید نهایت وسواس و دقت را به خرج داد. در حالت کلی پخت این پاستا کمتر از یک ساعت وقت طرف مقابل را خواهد گرفت. به نوعی در لیست غذاهای زود پخت، پاستا آلفردو قرار دارد. برای طبخ این غذای فوق العاده باید به کوچک ترین نکات نیز توجه داشت. پس از یک بار پخت این غذا در منزل، قطعا به منوی شما اضافه خواهد شد.

برای پخت پاستا آلفردو باید تمامی موارد ذیل را یکی پس از دیگری رعایت کرد. همچنین مواد اولیه باید در مقدار مناسب مورد استفاده قرار بگیرند. پس از یک بار پخت این غذا به چاشنی طعم و مزه این غذا می توان پی برد. این غذا در سایه طعم متفاوت در بین کودکان و نوجوانان نیز از محبوبیت لازم برخوردار است.

مواد اولیه برای تهیه پاستا آلفردو

برای تهیه پاستا آلفردو باید مواد اولیه را تهیه کرد. اولین گام در طر تهیه پاستا آلفردو، تهیه کردن مواد اولیه می باشد. همچنین مواد اولیه باید در مقدار مناسب و در مراحل گوناگون پخت اضافه شوند. برای تهیه این غذا به یک پسته ماکارونی شکلی نیاز است. بر اساس تعداد نفرات می توان مقدار ماکارونی را کاهش یا افزایش داد. از دیگر موارد اولیه این غذای خوشمزه می توان به خامه صبحانه اشاره کرد.

خامه صبحانه لذت بی بدیلی را در این غذا به وجود می آورد. برای پخت پاستا برای ۴ نفر به ۴۰۰ گرم سینه مرغ پاک شده نیاز است. پیش از هرگونه اقدامی باید سینه های مرغ را طعم دار کرد. پس از طعم دار کردن سینه مرغ باید چندین ساعت صبر کرد. در ادامه باید یک پیاز متوسط نیز جهت پخت انتخاب کرد. پیاز باید به صورت نگینی خرد شده و در روغن سرخ شود.

کره نقش مهمی در پاستا آلفردو دارد

مجله تالاب : همچنین از دیگر مواد اولیه بسیار مهم پخت پاستا آلفردو می توان به کره اشاره کرد. به ازای هر یک نفر باید ۵۰ گرم کره به پاستا اضافه کرد. یک پیمانه شیر نیز باید به سس پاستا اضافه شود. هرچقدر میزان شیر بیشتر باشد؛ سس پاستا رقیق تر خواهد بود.‌ سیر چاشنی اصلی این غذا برای خوش طعم شدن می باشد. به ازای هر دو نفر باید یک حبه سیر به پاستا اضافه کرد. همچنین برای طبخ پاستا به مقداری آرد نیز احتیاج است.

آرد باعث افزایش غلظت سس خواهد شد. همچنین آرد در مقدار بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ برای هر دو نفر کافی است. از دیگر مواد اولیه بسیار مهم می توان به نمک، فلفل، آویشن ، فلفل سیاه اشاره کرد. این ادویه ها باید در مقدار مناسب در مراحل مختلف پخت اضافه شود. همچنین جعفری نیز باید به مقدار مناسب جهت تزیین غذا مورد استفاده قرار بگیرد. به ازای هر نفر باید از ۵۰ گرم قارچ استفاده کرد. باید قارچ ها در مراحل پایانی پخت اضافه نمود.

طرز تهیه پاستا آلفردو ایتالیایی

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار ساده و کاملا راحت است و به نوعی جزء غذاهای زود پخت و خوشمزه قرار دارد. تمامی مراحل پخت باید به ترتیب رعایت شوند. همچنین پس از یک بار پخت این غذا می توان به معجزه خوشمزگی و خوش طعمی آن پی برد. این غذا به صورت فوری آماده می شود و پس از پخت تا ۲۴ ساعت می توان در یخچال نگهداری کرد. برای پخت پاستا باید به کوچک ترین نکات مهم نیز توجه داشت. برای تهیه پاستا موارد زیر را به ترتیب باید اجاره کرد:

مرحله اول

  • باید پیازهای را به صورت نگینی خرد کرد. پس از خرد گردن پیازها باید در یک تابه مقداری روغن ریخت. پیازها را باید حدود ۱۰ الی ۱۲ دقیقا تفت داد. پس از چند دقیقه باید نمک و مقداری زردچوبه و فلفل باید به پیازها اضافه کرد. پس از سرخ کردن پیازها نوبت اضافه کردن مرغ های طعم دار شده می باشد. برای ایجاد طعمی متفاوت در پاستا می توان مقداری آبلیمو و یا لیمو تازه اضافه کرد. در حین پخت مرغ ها باید حرارت اجاق گاز را کم کرد.
  • هرچقدر حرارت اجاق گاز کمتر باشد؛ مرغ ها به بهترین شکل ممکن پخته خواهند شد. همچنین در این مرحله از پخت نیز باید نمک و مقداری فلفل دوباره اضافه کرد. نکته: مرغ های طعم دار شده را نباید بیش از حد در مجاورت حرارت قرار داد. تحت چنین شرایطی مرغ خشک خواهد شد و طعم واقعی خود را از دست می دهد. در مراحل آخر پخت باید سیر را اضافه کرد. به جای سیر می توان از پودر آن نیز استفاده کرد. هر فردی بر اساس ذائقه خود می تواند در مقادیر مختلف پودر سیر اضافه نمود.
  • در ادامه باید قارچ های خرد شده را اضافه کرد. هرچقدر مقدار قارچ بیشتر باشد؛ پاستا طعم بهتری خواهد داشت. همچنین قارچ باید در مراحل پایانی پخت اضافه شود. پس از اتمام مراحل پخت باید زیر اجاق گاز را خاموش کرد.

در مرحله دوم طرز تهیه پاستا آلفردو

  • باید ماکارونی ها را پخت برای هر ۴ نفر یک بسته ماکارونی شکلی ۷۰۰ گرم کافی می باشد. برای پخت ماکارونی ها باید یک قابلمه جداگانه انتخاب کرد. در داخل قابلمه باید به مقدار کافی آب ریخت و سپس شعله گاز را روشن کرد. معمولا بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آب به جوش خواهد آمد.
  • در این مرحله باید قبل از اضافه کردن ماکارونی یک قاشق پر نمک به آب اضافه کرد. نمک به خوش طعم شدن ماکارونی ها در فرایند پخت کمک خواهد کرد. در این مرحله باید یک بسته ماکارونی کامل را اضافه کرد. شعله اجاق گاز باید متوسط رو به بالا باشد. در این مرحله باید مدام ماکارونی را هم زد. هم زدن ماکارونی می تواند از بین چسبیدن آن جلوگیری کرد.
  • ماکارونی باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار بگیرد. پس از سپری شدن این مدت زمان ماکارونی به طور کامل خواهد پخت. در نهایت پس از پخت ماکارونی باید آن را آبکشی کرد. به راحتی می توان ماکارونی را در عرض چند ثانیه آبکشی نمود.

گام سوم

  • باید سس پاستا را آماده کرد. در این مرحله باید دوباره مواد میانی پاستا را دوباره روی حرارت قرار داد. پس از چند دقیقه مواد پاستا دوباره گرم خواهد شد. ابتدا باید شیر را به مواد اضافه نمود. نکته: حرارت اجاق گاز باید کاملا متوس باشد. مواد به همراه شیر باید ۳ الی ۵ دقیقه بپزند. در گام بعدی به این مواد باید به مقدار مناسب آرد اضافه کرد. آرد اضافه شده نباید بیش از حد باشد، در غیر این صورت غلظت سس کاهش پیدا می کند.
  • سپس بعد از ۵ دقیقه باید پنیر پارمزان را اضافه نمود. ترکیب پنیر پارمزان و پنیر چدار، بهترین گزینه می باشد. هرچقدر میزان پنیر بیشتر باشد؛ غلظت مواد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت عدم دسترسی به پنیر پارمزان می توان از پنیر پیتزا رنده شده نیز استفاده نمود. در این مرحله سس برای پخت نهایی اماده می شود.

در مرحله بعدی ماکارونی آبکش شده را باید به قابلمه تمیز دیگری انتقال داد.

  • کف قابلمه باید آغشته به مقداری روغن کرد و سپس ماکارونی را به داخل قابلمه انتقال داد. در این مرحله باید تمامی مواد میانی را نیز با ماکارونی ترکیب کرد. همزدن را باید تا جایی ادامه داد تا تمامی ماکارونی ها آغشته به سس آلفردو شوند. سپس در مراحل پایانی نیز باید مقداری پنیر پارمزان و شیر اضافه کرد. هدف از اضافه کردن این دو ماده اولیه افزایش غلظت غذا می باشد.
  • در مرحله چهارم طرز تهیه پاستا الفردو باید جهت پخت تکمیلی صبوری پیشه کرد. معمولا بر اساس درجه حرارت پخت پاستا بین ۲۰ الی ۲۵ دقیقه وقت خواهد برد. هدف از قرار دادن ماکارونی ها برای بار دوم روی حرارت ترکیب طعم ها و چاشنی ها با یکدیگر می باشد. در نهایت پس از اتمام مراحل پخت می توان در یک بشقاب جداگانه سرو کرد‌. برای تزیین پاستا نیز باید از جعفری تازه به مقدار مناسب استفاده کرد.

سخن پایانی

طرز تهیه پاستا آلفردو بسیار راحت و آسان می باشد. همچنین باید در پخت این غذا به تمامی نکات مهم توجه کرد. در پخت پاستا باید از مواد اولیه به مقدار مناسب استفاده کرد. همچنین پس از پخت مطابق با دستور پخت بالا می توان برای تزیین از جعفری تازه نیز استفاده نمود.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل