کتاب دوم متا آکوش: Abracadabra

کتاب دوم متا آکوش: Abracadabra

دومین کتاب متا آکوش، یکی از نادرترین کارگردان های زن بین المللی از ترکیه که به تازگی اولین کتاب خود را با نام «آبراکادابرا» منتشر کرده نیز در کتابفروشی ها موجود است. این کتاب که توسط آکوش با الهام از تجربیات خودش نوشته شده است، در دسته «رشد شخصی» قرار دارد. آکوش هم اکنون مشغول فیلمبرداری اولین فیلم بلند خود در ماردین

است

Meta Akkuş ikinci kitabı: Abrakadabraکتاب دوم متا آکوش: Abrakadabra

«نمی‌توانستم نفس بکشم. از بیرون، من یک زن جوان نمونه بودم که دستاوردهای زیادی کسب کرده بودم، اما در واقع آنچه داشتم، من را داشت. من ناراضی بودم. من نمی توانستم برای زن بودن، ازدواج، تجارت، کسب درآمد و اجاره بها به این دنیا بیایم. باید راهی پیدا می کردم. این که من در استانبول بودم یا در شهر دیگری چیزی را تغییر نداد. هر جا می رفتم سر، احساس و مکانیسم فکرم را با خودم می بردم. متوجه شدم که اینها باعث نارضایتی من شده است و تصمیم گرفتم خودم را بررسی کنم و تمام ایده هایی را که باعث ناراحتی و گیر افتادن من می شد، نابود کنم.

آبراکادابرا کتابی است که از میل من برای نظم بخشیدن به آگاهی ام پدید آمده است، که باعث می شود باور کنم چیزهایی که فکر می کنم واقعیت من هستند و به من می گوید که تغییر ناپذیرند. خلاصه ای کوتاه اما مؤثر از روندی است که در آن باورهایم را یکی یکی زیر سوال بردم تا جوهر خود را بیابم و شاهد قدرت خلاقانه احساسات و افکارم بودم. سفر من در شکستن این دیوار و باورهایی که با تابو کردن و در آغوش کشیدن آنها بدون هیچ پرسشی در اطراف خود ساخته ام، داستان من برای به دست آوردن آزادی واقعی است. «آبراکادابرا» کتاب آگاهی و اعتماد است.»

متا آکوش کیست؟

عکس تیم رابینسون

او همزمان با تحصیلات متوسطه و دبیرستان در کالج پاریس برانگ دوره های تئاتر و بازیگری را گذراند. او اولین نمایشنامه تئاتر خود را در سال آخر دبیرستان نوشت و کارگردانی کرد. او در لندن در رشته سینما تحصیل کرد. بعدها کارگردانی فیلم های کوتاه، ویدئو کلیپ و تبلیغات را آغاز کرد.

او برای شرکت‌های مشهور جهانی مانند Chanel، Evian، Calvin Klein، Mini Roma و BMW و کلیپ‌های ویدیویی برای خوانندگانی مانند Kıraç، Gece Yolcuları و Levent Yuksel فیلمبرداری کرد. او برای فیلم های کوتاهی که ساخته بود جوایز زیادی دریافت کرد. این کارگردان که سال گذشته اولین کتاب خود را به نام فراسوی عشق منتشر کرد، این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم «آرزو کن» با بازی آلتان ارککلی و ویلدان آتاسور در زادگاهش، ماردین است. این فیلم که در ابتدای سال آینده اکران می شود، سفر کودکی را روایت می کند که در شگفت است که چگونه آرزوها برآورده می شوند.

در سال 1974 در آنکارا به دنیا آمد، اما از 2 سالگی اهل استانبول بوده است. او دوران کودکی و جوانی خود را با تحصیلات ژیمناستیک و رقص گذراند. او از سال 2000 یوگا انجام می دهد. او در سال 2002 ازدواج کرد و به خارج از کشور نقل مکان کرد، اما همیشه یک پا در استانبول بود. او پس از بچه دار شدن این فرصت را پیدا کرد تا برای شغل رویایی خود در نروژ تحصیل کند. او کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته علوم رسانه و فرهنگ تصویری در دانشگاه تروندهایم خواند. پس از دو سال زندگی در زوریخ و 10 سال در تروندهایم، در تابستان 2014 به زادگاه همسرش، آلمان نقل مکان کرد. او اکنون با دو پسر و همسرش زندگی آرامی دارد و آرزو دارد ترکیه به کشوری مدرن تبدیل شود که توسط جوانان گزی اداره می شود. //
انگلیسی: در سال 1974 در آنکارا به دنیا آمد، در 2 سالگی به استانبول نقل مکان کرد. در سنین اولیه زمان زیادی را با رقص ژیمناستیک و معاصر گذراند. از سال 2000 به جای یوگا تمرین می کند. در سال 2002 با یک آلمانی ازدواج کرد و به زوریخ رفت. بعداً 10 سال در نروژ/تروندهایم زندگی کرد و در نهایت در آلمان ساکن شد. در تروندهایم در رشته علوم رسانه تحصیل کرد و در سال 2012 مدرک کارشناسی ارشد را به پایان رساند. دو پسر دارد. به امید روزهایی که ترکیه در نهایت توسط جوانان گزی به صورت دموکراتیک رهبری شود.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید
خروج از نسخه موبایل