كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان ،باهدف متعالی تحقق رسانه اسلامی و به‌ منظور سامان ‌دهی پژوهش‌های اسلامی در رسانه ملی تشكيل‌ شده است نيازهای پژوهشی به‌طور مطلوب تأمين شود و محتوای برنامه‌های اسلامی اين رسانه فراگير نيز اعتلا يابد. كتابخانه و آرشيو اداره كل نيز همزمان با شروع به كار اين اداره، سرويس‌دهی و مجموعه‌سازی خود را آغاز كرده است. كتابخانه اداره كل شامل كتب فارسی، عربی، لاتين، نشريات ادواری فارسی ، جزوات ، پايان‌نامه‌ ها و… است كه پژوهشگران، دانشجويان و دوستداران كتاب از آن استفاده می‌كنند. همچنين آرشيو، مأموريت حفظ و نگهداری و ارائه خدمات منابع ديداری و شنيداری تأمينی و توليدی مركز را بر عهده دارد.

كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه1 كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

كتابخانه هم‌اكنون با دارا بودن بيش از ۳۵.۰۰۰ عنوان كتاب، ۲۰۰ عنوان نشريه ، ۳۱۱ عنوان پايان‌ نامه؛ ۲۵۰ عنوان جزوات پژوهشی و بيش از ۱۰۰۰ عضو فعال، بزرگ‌ترين كتاب ‌خانه موجود در سازمان صدا و سيماست.همچنين آرشيو شامل ۷۰۰۰ فيلم و مستند و بيش از ۱۴۰.۰۰۰ دقيقه راش و منابع توليدی اداره كل است.

آرشيو مركز علاوه بر دارا بودن ۵۰۰۰ عنوان از فيلم‌های سينمايی شاخص ايران و جهان،۱۲۰۰۰۰ دقيقه راش علما و فرزانگان، ۳۰۰۰۰ دقيقه برنامه‌های توليدی اداره كل و ۲۰۰۰ عنوان برنامه مستند، سه فعاليت اصلی را بر عهده دارد كه در دو بخش مجزا انجام می‌گيرد. اين بخش‌ها عبارت‌اند از:‌

الف) بخش سمعی و بصری: اين بخش شامل شناسايی منابع موردنياز، تهيه منابع، استخراج اطلاعات مربوطه، ورود اطلاعات و آماده‌سازی نهايی را بر عهده دارد.

ب) بخش آرشيو توليدی: اين بخش به بازبينی و شات ليست و ارائه خدمات مربوط به توليدات واحدهای مختلف اداره كل پژوهش‌های اسلامی و همچنين توليدات دانشجويی دانشكده صدا و سيمای قم و صدور رسيد آرشيو می ‌پردازد.

نحوه دسترسی به كتابخانه اداره كل پژوهش‌های اسلامی رسانه خراسان

نشانی : مشهد مقدس – خیابان امام خمینی (ره) – امام خمینی ۲۵ – مجموعه فرهنگی و هنری صبا – طبقه سوم.
تخصص : رسانه، هنر (فیلمنامه نویسی، تهیه كنندگی، كارگردانی و… )، ارتباطات، دین، ادبیات، تاریخ و …

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

           

منبع : سیری در ایران

خروج از نسخه موبایل